Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Turkije] Alacati

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard & Severne Rigs
Contacteer:

Re: [Turkije] Alacati

Bericht door S.Albarda » di jul 20, 2010 6:57 am

Rem75 schreef:Wij willen in juli/ augustus naar alacati toe en ik denk dat we gaan huren bij ASPC.... zijn daar vlak in de buurt appartementen te huur? We hebben een kleine dus we zitten liever niet in een hotel, maar wel graag dicht bij strand en surfcenter...

enne..is het qua temperatuur een beetje te doen met een baby?
Ik herken mijn ervaringen met ASPC niet in Stefan's verhaal. Vrijwel alle instructeurs zijn Duits, met uitzondering van een Pool en een Turk die perfect Engels spreekt. De jongetjes die de spullen heen en weer dragen zijn enthousiast en werken keihard. Natuurlijk wordt je af en toe gedold, maar het is goed bedoeld allemaal...

Met die kleine zit je ook goed; er is zat schaduw boven je hoofd; ASPC, in tegenstelling tot de andere clubs daar heeft een gigantisch oppervlak overdekt gehouden.

Apartementen weet ik eigenlijk niet... Succes!

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Mijn eigen portemonaie
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr aug 15, 2014 10:30 am

Beste forum surfers, in het overzicht is leuk te lezen dat je in oktober 48% kans hebt op goede wind.
Zijn er ervarings deskundige op dit gebied? Wie is wel eens midden oktober in Alacati geweest???

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » vr aug 15, 2014 11:00 am

Ik haak in, binnenkort die kant op wat is het beste center?
Zou september nog prima moeten zijn klopt dat?

Reserveer liever niet vooraf ivm , te vaak wel betaald geen wind (niet hier)

Jaren geleden hier een een week geweest geen wind gezien was in juni, ach blijft wind hé

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP SLW 90, SB FF168, Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. » ma aug 18, 2014 4:45 pm

Ondanks mijn kritiek zou ik toch weer voor ASPC (Alacati Surf Paradise Club) gaan. In 2010 was ik niet helemaal tevreden (zie boven) maar dat is achteraf niet helemaal fair. Mijn referentiekader waren de strak geleide centers van René Egli, Harry Nass, Tommy Friedl en Bart de Zwart en daar kan je Turkije in het hoogseizoen niet mee vergelijken. ASPC is volgens mij het meest ingesteld op toeristen. In 2010 waren ze flink aan het verbouwen, volgens mij ligt het materiaal nu dicht bij het water.

Club Mistral heb ik destijds ook bekeken. Het center zag er prima uit maar het lag een flink stuk downwind. Met de drukte op het water was daar veel meer chop en vuile wind. En Mistral was een stuk duurder.

Helemaal voorin de baai aan de overkant zit de club van Orsa. Hier is het water vlak. Er zijn minder voorzieningen. Dit is meer iets voor avonturiers. Je kan er alleen met een auto komen.

In het seizoen is het in Alacati zelf 's avonds erg gezellig met veel uitstekende restaurants en terrasjes.

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » wo jan 28, 2015 7:27 pm

Even een vraagje. Ik ben van plan begin mei te gaan. Heeft iemand ervaring met het surfen begin mei? In de tabel zie ik 50% kans op planeer dagen, maar natuurlijk wel fijn van iemand te horen die daar geweest is.

Rosanna
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rosanna » zo jun 21, 2015 6:03 pm

Is er iemand recent in Alacati geweest die me betaalbare accomodatie (of een camping) kan aanraden? Pension Herman is ondertussen gesloten of overgenomen, en op internet kan ik alleen maar dure hotels vinden :(

robbie1978
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door robbie1978 » ma aug 10, 2015 10:52 pm

Beste allemaal,

Graag willen wij in de herfstvakantie naar Alacati gaan. Heeft iemand ervaringen/ aanbevelingen mbt hotels en materiaal verhuur?
Het liefst op loopafstand vh hotel waar mogelijk.

Hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,

Robbie

Ulrik
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB AtomIQ 120 '14, Tabou 3S 96 '12 en 3S 116' 15, Zeilen North (4.2-8.4)

Bericht door Ulrik » ma aug 10, 2015 11:02 pm

Wij zaten in Premier Solto, een fijn hotel (geboekt via jt.de prijs viel mij mee). Het is dan te lopen naar Alacati Surf Paradise Club (alacati.info), daar hebben ze goed materiaal. Je kunt ook een auto huren in Izmir, dat kostte ook niet veel (via eautohuur.nl).

Veel plezier!

Plaats reactie