Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Vietnam "Where to go"

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
MrAloha
Deur-surfer
Deur-surfer

Vietnam "Where to go"

Bericht door MrAloha » di jan 13, 2009 7:28 pm

Aloha!

Aanstaande juli ga ik backpacken in Vietnam samen met een niet-surfende maat..

Maar uiteraard laat ik deze kans niet voorbij gaan zonder een paar dagen te surfen..

Maar waar moet ik zijn in de maand juli? Zijn er toevallig mensen die er al geweest zijn en de tip of HET adres hebben waar ik moet zijn voor goed materiaal/goede prijs?

Lichte voorkeur voor kleine golven (wave/freestyle)

Nha Trang? Had ik al min of meer vernomen?

Goed elke tip is welkom! ook qua andere dingen wat ik zeker gedaan moet hebben in vietnam.

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Vietnam "Where to go"

Bericht door Zurich » di jan 13, 2009 8:47 pm

Simpel. Mui Nehttp://www.windsurf-vietnam.com
De windsurf en kite spot in Vietnam. Volop verhuur, goede wind, leuke hotels en top restaurants. Beste windsurf vakantie die ik gehad heb, week lang 25-30 knopen elke dag.

MrAloha
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MrAloha » di jan 13, 2009 9:13 pm

Ook in de maand juli?

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » di jan 13, 2009 9:15 pm

http://www.windsurf-vietnam.com/wind%20speed.htm

Niet de meest windrijke periode maar toch nog 50% of zo.

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » di jan 13, 2009 9:34 pm

G-Rider
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard S-type 104 en Futura 133/Neilpryde Saber en V8/Severne Overdrive /Select

Bericht door G-Rider » za mei 23, 2009 3:57 pm

Da Nang schijnt ook goed te zijn (midden vietnam), ik ga er in juli/aug heen en ga ook ff kijken of het lukt daar.

fullmoon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door fullmoon » ma apr 04, 2011 7:17 am

Vietnam en MUINE in het algemeen is een fantastische surf locatie , op het moment woon en werk ik Mui-ne Vietnam en ga regelmatig naar Suoi Nuoc beach om te surfen.
Een prachtige locatie net buiten Mui-ne met ongerepte stranden en goede windsurf condities.
In Jibes2 kun je al je surfbenodigdheden huren en goede en goedkope cocktails drinken.

www.fullmoon-village.com

Groeten

Silvian

Chris22
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Chris22 » vr aug 19, 2011 1:25 am

Ik ben op dit moment in Vietnam en vroeg me af hoe de wind bij jullie is geweest in de zomermaanden?

S.Albarda
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Starboard & Severne Rigs
Contacteer:

Bericht door S.Albarda » di jan 03, 2012 4:02 am

Ben net weer terug van tien dagen Mui Ne, en het was weer (vijfde keer ondertussen) helemaal te gek. Grootste wat ik heb gevaren was 7.0 maar dat was een uitzondering. Meestal op 5.5, en 1 Januari, mijn verjaardag nota bene, mogen rondvaren met 4.7

Er zijn ondertussen wat meer stations bijgekomen in het dorp, maar mijn voorkeur gaat uit naar Jibes, gezien mijn werk voor Starboard. Ben even bij een Russisch station gaan buurten waar ze kit van RRD en JP hadden, en spiegelglad water.

Cosmic_henk
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: -
Surf spul: SB Carve 2003 123l, SB Futura 131, Naish Koncept90l ; Gaastra 7.5m2 - 4,2 m2

Bericht door Cosmic_henk » do sep 10, 2015 6:57 pm

In het seizon 2014-2015 ben ik ook Vietnam doorgereisd van Noord naar Zuid. Het beste windsurfen is inderdaad in Mui ne. In totaal 3 maanden rondgehangen in het starboard centrum daar (http://www.windsurf-vietnam.com/). Erg vriendelijke lui met Engels sprekende staf. De beachboys op het strand spreken matig Engels maar weten wel wat ze doen. Of wat ze niet hoeven te doen als ze denken dat je het toch niet doorhebt.... Vanaf Oktober begint het te waaien, maar in december, Januari, Februari is de wind het best. In de zomermaanden is het geluk hebben. Je kan echter ook zomaar een week windkracht 5 hebben.

Helaas zijn er wat problemen met erosie van het strand waardoor je na een storm dus een klein stukje hebt om te starten met direct daarna een shorebreak die je setje waarschijnlijk beschadigd, indien je een foutje maakt. Als je goed bent kun je dit door goed te timen wel aan (eerst goed tijdje kijken hoe de locals het doen!!!) Mocht je wat minder vertrouwen in jezelf hebben (of geen verzekering nemen zoals ik om financieel langer te kunnen blijven) kunnen de beachboys je setje ook uitvaren door de shorebreak en zwem je erdoor. Dan krijg je je setje in het water overgedragen en kan je varen.

-Over het algemeen goede constante wind, bijna geen regen maar wel zon terwijl er in de rest van het land een regenseizoen heerst:D
-Veel kiters maar die starten allemaal downwind van jou dus daar heb je geen last van. Degene die upwind varen weten ook wat ze doen dus dat is niet echt een probleem
-Niet alleen windsurfen maar nog echt een Aziatische cultuur om je heen met goedkoop eten, scooters overal, afgezet worden en de hele mikmak:).
-Jaarlijkse funcup rond jan/feb ( Kan je zo een nieuwe Starboard Kode of Severne Blade winnen.

Al met al dus zeker het overwegen waard indien je wilt reizen naar Azië. Er zijn daar niet veel spots en in Vietnam heb je wel de cultuur voor de windloze dagen maar ook een professioneel centrum!

peterkempen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door peterkempen » vr sep 18, 2015 4:32 am

Heel vet! Zeker heen gaan. Heb er een week gen9ten vd wind wel helaas maar 4 bft maar zeker de moeite waard. Ook goed materiaal.

Plaats reactie