Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Qatar] Doha, Al Wakra

Deel je ervaringen met alle spots in Azië met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

[Qatar] Doha, Al Wakra

Bericht door Surfroy01 » do feb 02, 2006 1:00 pm

Sinds 2 weken woon ik in Doha-Qatar. Een rijk gas staatje in de perzische golf. Na 8 jaar :oops: niet meer gesurfd te hebben, ben ik er hier weer mee begonnen. Wat nieuwe spulletjes meegenomen en moet zeggen, net als fietsen, je verleerd het niet. Stapte zo weer op, gijpje, waterstarten, alsof ik niet 8 jaar afwezig ben geweest.

Helaas blijkt een 6.4 op dit moment te klein, en zal ik ook een ander board moeten zoeken. Geen probleem, wordt hier allemaal geimporteerd (heb ik van alles meegenomen 8) ). De temp. is nu 26 graden, zeewater schat ik <20......morgen voorspellen ze 4 beaufort, en vrij/zaterrdag is hier weekend dus ga ik ff kijken of het wat is.

In Doha zelf is het lastig een goed strandje te vinden, maar 15 km zuidelijk in Al Wakra is een goede spot, zie pics.

Afbeelding

Afbeelding

Er is niet veel shorebreak, maar wat verderop kan het wel ruiger worden volgens wat expats die er ook surfen. Met name Mei t/m juli gaat het hier stevig waaien met goede offshore waves!

Gelukkig passen mijn spulletjes net in mijn (huur)auto van de baas.

Afbeelding

Over paar weekies krijg ik mijn eigen auto Deze:

Afbeelding

http://uk.geocities.com/surfroy01/Doha/XC70.jpg

Je wilt niet weten wat die hier kost :razz:

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

ziet er goed uit, alleen waar ligt het precies??

Bericht door Planee » do feb 02, 2006 7:01 pm

Pics zien er goed uit, beter als nederland zonder wind, en met kwakkel temperatuur!!

Waar precies ligt dat land?? heb er zelf nog nooit van gehoord.

Groeten uit net niet genoeg ijs nederland....

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Bericht door Nilsini » do feb 02, 2006 7:19 pm

http://www.globalsecurity.org/military/ ... _qatar.jpg

Daar ligt Qatar. Daar heb je het hele jaar zomer :lol:

Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfroy01 » ma feb 06, 2006 9:01 am

Het hele jaar zomer????? het is nu gewoon winter hierzo hoor! OK met 26 graden is dat niet echt te vergelijken met jullie heh heh.

Mind you, als het hier echt zomer is, ben ik niet te benijden hoor met maxima van >50 graden.....maarja alles airco en op het water moet het dan nog het beste toeven zijn, voordeel is dat er die maanden gemiddeld 20 knopen waait (nee niet van je jas).

Zaterdag op mijn local spot Al Wakrah te weinig wind, wel lekker op strand boekje lezen, maar hoorde van een kitesurfer :oops: dat er aan de west kant van het eiland 20 knots waaide, dus met uurtje rijden zat ik op het water. Vreemd gebied is een soort kanaal/inham van km breed, kijk maar op de kaart bij Zirkrit west van Doha. Heeft zijn eigen micro klimaat want alleen daar waaide het 20 knots..... :-?

Overigens bulkt het hier van de goede spots waar het meestal ergens wel waait soms wat lastig om te komen........vandaar dat ik een 4x4 gekozen heb in de vorm van de ovloV XC70

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Surfroy01 op ma feb 06, 2006 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rippin P
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Starboard Quad 86 - Hotsails Smack 5.8 - 5.0 - 4.3

Bericht door Rippin P » ma feb 06, 2006 1:22 pm

Ziet er erg goed uit!
Je board kan inderdaad wel een keer vervangen worden :lol:

ps. Heb je geen assistent nodig daar in Qatar? Ik heb wel interesse

Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfroy01 » ma feb 06, 2006 2:16 pm

Tigaatje is anders nog in prima conditie, als wave boardje niks mis mee, alleen ontbreekt het hier aan waves :( Ben al bezig met een Starboard ST115 2006 voor een vriendelijke prijs :lol: .

Jammer alleen dat ik vanavond voor 2 weken naar NL vlieg voor de baas, voorspellingen hier voor het weekend zijn 20 knots en 28 graden!

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » ma feb 06, 2006 8:13 pm

Nou, dat komt dan mooi uit, want woensdag gaat het hier helemaal los 8) :9~ !!!
Alleen jammer dat ik dan een karwei heb staan wat absoluut niet verzet kan worden. ;(

Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfroy01 » wo feb 22, 2006 7:49 am

Update, gisteren aangekomen en zie, mijn Tiga heeft een vriendinnetje gekregen.....

Tis toch een carve 131 geworden. Kon hier een ST115 kopen maar die kostte me 1100 Euro. Deze carve heb ik (nieuw) voor 750 Euro (incl boardbag) gratis meegenomen in het vliegtuig. Morgen een 7.6 Gaastra Nitro5 ('04) voor 200 Euro ophalen hierzo en hopelijk vrijdag de beloofde 14 knopen. Zaterdag wordt het niks qua wind, maar ach er zijn motorraces (SBK) op het Losail circuit, en ik heb een paddock kaart.

Afbeelding

PS wat een verschil in design he?

Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfroy01 » wo mar 01, 2006 11:28 am

Picje van gisterenmiddag, na werk ff gaan surfen, stond een lekkere 14 knopen met de carve en 7.6 Nitro5 liep dat lekker.

Hoe is het weer bij jullie? blijft de sneeuw liggen? hier 25 graden....

Afbeelding

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » do mar 02, 2006 12:49 pm

Nou, Hier in het zuiden ligt helemaal niets. Vannacht in Aalsmeer gewerkt en daar lag wel sneeuw. Ben benieuwd of het er nog ligt.
Maar zoals altijd in Nederland zal het zo wel weer wegsmelten.

Hoe bevalt de Carve ?

Op je foto's is iedere keer een spiegelgladde zee te zien. Is dat altijd zo of heb je ook nog golven.

zuurkool77
Deur-surfer
Deur-surfer

INFO

Bericht door zuurkool77 » do mar 02, 2006 1:39 pm

Hoi

Ik heb ook misschien mogelijkheden om in Qatar te gaan werken (ook in usa and Oman misschien), maar ben windsurf verslaafd. Ik wave alleen en anders kite ik. kan je mij vertellen of dr wel eens golven zijn en dikke wind? Oman is goed weet ik toevallig.
Ik acht de kans groot dat je ook in de olie industry werkt?

groet
robert
zuurkool77@hotmail.com

Hans222
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic Falcons/missile Neil Pryde RS-R 9.0/7.8/6.7/5.8/5.0/4.6 & X9 rigg
Contacteer:

quatar

Bericht door Hans222 » do mar 02, 2006 10:42 pm

He surfroy,

Wat doe je in Qatar? Ook met het vliegveld bezig aldaar?
Ben er vorig jaar nog even geweest.
Werk normaal in Dubai met de Palm eilanden daar.
We gaan waarschijnlijk nog terug dit jaar.Maar het kan ook bahrein worden. Als het Qatar wordt hoor je het nog.
Heb alleen kite spul mee want de surfspullen liggen in NL.

Succes daar!!! grtn Hans.

zuurkool77
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door zuurkool77 » do mar 02, 2006 11:42 pm

meer NLers dus in die hoek
wie weet of het er wel eens HARD waait en zo ja waar zijn de spots en ik hoorde van een maatje dat kiten daaro top is??
erg tof tuurlijk maar golvenm erbij zo ook mooi zijn

Surfroy01
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Surfroy01 » zo mar 05, 2006 10:02 am

Moet ik natuurlijk wel de optie aanzetten dat ik een email krijg als er gereageerd is..... :oops:

Om wat vragen te beantwoorden:

De carve bevalt uitstekend. Wel een kwetsbaar board, niet erg beschadigd maar toch wel wat plekjes door vliegtuig behandeling, ondanks dat ie zeer goed verpakt zat in oa een dikke board bag.

Maar met de 7.6 Nitro5 loopt ie vanaf 10 knopen met mij erop a 85 kg al goed. Wel regelmatig last van spin out bij >17 knopen, maar dat heeft meer met mijn techniek te maken denk ik. Moet nog wel aan het board wennen.

Precies een weekend dat ik niet in het land was, stonden er goede golven op zee. Geen shore break, maar bij >20 knopen komen er mooie rollers op zee (Al Wakra) waar het goed op te waven schijnt.

Zee ziet er inderdaad vlak uit (goed voor speed sailing), maar een kilometer uit de kust begint het ruiger te worden. De kusten worden hier gekenmerkt door shallow watar maw je kan soms een km uit de kust nog staan....Leuk voor Kite surfers, maar mijn skeg loopt makkelijk vast. Er zijn wel spots waar het beter is (oa Al Wakra).

Men zegt dat Mei t/m juli regelmatig> 20 knopen gaat waaien, rest van het jaar is het tussen 10-20 knopen maar met goed materiaal kun je je prima vermaken zoals afgelopen vrijdag.

Als je de keuze had, zou ik voor Oman gaan, ook fraaier landschap. En ja ik ben in de olieindustrie werkzaam, misschien kennen jullie mijn werkgever wel, iets met schelpen...... 8)

Afbeelding

ssc
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ff 131 north ram f9 7,8 en 9.0 daytona 6.0 hot s.o. 1,2

Bericht door ssc » ma mei 07, 2007 2:40 pm

Als je er nog zit, is het volgende misschien wel leuk om te weten,
Achter het oasis Hotel zit de zeil en surfclub van Qatar,
Ik heb meerdere malen wedstrijden gevaren in de 470 klasse , en dan lag het wedstrijdveld tussen de eilandjes schuin boven Doha.
Volgens mij een prima speed plek ook.

veel plezier in die regio, en niet te ver het water op ( plus minus 30 kilometer uit de kust, ik ben al eens in de gaten gehouden door de iraanse kust politie

trouwens die zeilclub is wel een aanbeveling waard, goede organisatie en baden in luxe, zo zijn er bij alle wedstrijden spectators-boads uitgerust met vliegtuigstoelen en bedienden om zo de wedstrijden op het water van dicht bij te kunnen bekijken.
groet

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: KAsail.com
Surf spul: Wanna try a -> KASAIL <- PB me!
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » ma jun 18, 2007 11:55 pm

Misschien dat ik de begin volgend jaar de mogelijkheid heb om daar op vakantie te gaan. Een bekende is daar net voetbaltrainer geworden :D

als er nog NL'ers zitten hoor ik het graag, zal iets moeten huren of lenen

weesenaar
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

windsurfen in Qatar

Bericht door weesenaar » zo dec 02, 2007 10:12 am

Hoi, ik kom in Qatar wonen en ben erg benieuwd hoe het surfen daar is. Ik vaar zelf met een 130 liter free ride en het grootste zeil dat ik heb is 7.0. Denk jij dat het gaat lukken of moet er weer geinvesteerd worden? Hoe zijn de zomers daar? Is het echt zo warm als ze zeggen of is het nog wel een beetje vol te houden?

THE-STIG
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Qatar] Doha, Al Wakra

Bericht door THE-STIG » di okt 06, 2009 6:17 pm

Iemand nog info over Qatar?

j0nas
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: www.kasail.com
Surf spul: www.boarderzone.nl www.kasail.com

Bericht door j0nas » vr jan 29, 2010 1:05 pm

Zijn er mensen die wat meer ervaring hebben met windsurfen in Oman?

Weet iemand of je een beetje goed kan surfen in de buurt van Masqat?
Dit ziet er nog best leuk uit,

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » vr jan 29, 2010 1:21 pm

j0nas schreef:Zijn er mensen die wat meer ervaring hebben met windsurfen in Oman?

Weet iemand of je een beetje goed kan surfen in de buurt van Masqat?
Dit ziet er nog best leuk uit,

Onee! Nieuw materiaal van het onvolprezen rap talent Pedrani. :lol: :lol: :lol:

Als ik hem was zou ik me op het windsurfen concentreren, daar heeft ie wel talent voor. Ik weet ook niet of zn sponsoren hier blij mee zijn.

Pakestaak
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Pakestaak » zo jan 16, 2011 6:33 pm

Salam oleikum,

Ik woon inmiddels al weer 5 jaar in Qatar. Als je hier voor het windsurfen naartoe zou willen gaan, dan zou ik je willen aanraden om naar een andere bestemming te gaan. Zoek je een mix tussen een beetje cash sprokkelen, vrije tijd en aangenaam weer, dan is het hier niet verkeerd. Ook ik heb gehoord dat Oman goed/beter is met mooie omstandigheden.

Als het goed waait, 25 knopen en meer, ben ik op het water te vinden. De beste spots zijn in het noordoosten op ongeveer een uurtje rijden van Doha. Kiters vind je voornamelijk op Fuwairit, wij windsurfers hebben een kliekje van een man of vijf die meestal naar Ghariyah en noordelijker (betere golven) gaat. Je kunt hier redelijke windswell hebben, een metertje of anderhalf is niet ongewoon met 25-30 knopen wind met behoorlijke lijnen. Begrijp me niet verkeerd, het is geen Wijk aan Zee en zeker geen One Eye... Maar je kunt zeker een goede dag hebben.

Voor de betere spot heb je wel een 4x4 nodig, je hebt niet alleen een jeep nodig om off road te rijden, maar het is ook het veiligste. De gemiddelde auto is een jeep hier, dus als je een aanrijding zou krijgen is het wel zo fijn om een gelijkwaardige auto te hebben.

Meestal waait het hier van links en behoorlijk constant. Zoals jullie wel begrepen hebben is het weer meestal ook aangenaam. Het klinkt misschien gek, maar in de zomer als het rond de 45 graden is buiten en het waait 30 knopen, is het toch behoorlijk afzien. Net of je in de droogtrommel zit.

Mocht je meer willen weten, laat het mij weten en dan vertel ik graag meer.

Gr, Paco

dekroonton
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door dekroonton » di feb 12, 2013 7:07 pm

Hallo,

Ben je nog in Qatar.
Ik ben ook een windsurfer en woon sinds 1 jaar in qatar.

Normaal surf ik altijd in Domburg maar nu toch echt op zoek om hier iets te doen.

Mocht je hier nog zijn dan kom ik graag langs bij het surfen. Zal al op zoek gaan naar materieel.

Laat maar een iets horen.
mijn mail is dekroonton@gmail.com

vriendelijke groeten Ton

Plaats reactie