Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Nieuw Zeeland] Lake Taupo

Deel je ervaringen met alle spots in Australië en Nieuw-Zeeland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Heb afgelopen winter een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Als je daar ook een keertje bent dan moet je naar Lake Taupo gaan op het noordereiland. Dit is het grootste zoetwatermeer van zo'n 40 bij 80 kilometer. En vaak een strak windje. Die gasten

[Nieuw Zeeland] Lake Taupo

Bericht door Heb afgelopen winter een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Als je daar ook een keertje bent dan moet je naar Lake Taupo gaan op het noordereiland. Dit is het grootste zoetwatermeer van zo'n 40 bij 80 kilometer. En vaak een strak windje. Die gasten » wo sep 10, 2003 1:23 pm

Heb afgelopen winter een paar maanden in Nieuw Zeeland gezeten. Als je daar ook een keertje bent dan moet je naar Lake Taupo gaan op het noordereiland. Dit is het grootste zoetwatermeer van zo'n 40 bij 80 kilometer. En vaak een strak windje. Die gasten daar kunnen echt surfen. Maar allemaal koele gasten. Ik mocht toen hun materiaal gebruiken. Ik had zelf alleen maar een shorty en een trapeze mee uit nederland.

Advies: als je geld en tijd hebt, ga dan naar nieuw zeeland en ga backpakken..... en surfen natuurlijk.

Wil je meer weten over spots e.d., reageer, dan laat ik het je weten!!!

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: witte boards & sailworks & tectonics

Bericht door Robke » do sep 11, 2003 8:21 am

Hey prof, heb je het landschap ook vastgelegd in de stijl van wijlen (?) Bob Ross. Ik zag je verwijzing naar de wbsite van Bobke en dat is natuurlijk in zekere zin een held. Begint hier zelfs een cult-figuur te worden. Maar dit heeft natuurlijk verder niets te maken met dit topic.

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » do sep 11, 2003 11:33 am

Ben je ook op het Zuider-eiland geweest?
Schijnt dat je daar ook een aantal meren hebt met enorm harde thermiekwind in de zomer...met besneeuwde bergen op de achtergrond.

En die spot waar ze gaan proberen het snelheidsrecord te breken?
Glenorchy, NZ.
http://www.worldspeedsailing.com/locations_fr.html

Hoi NED 321,
Heb een paar maanden door Nieuw Zeeland gezworven, zowel het noorder- als het zuidereiland. Op het zuidereiland ook veel geklommen, is een andere hobby. Maar op de eerste plaats surfen. Ik heb tientallen spots gezien waar je normaal

Bericht door Hoi NED 321,
Heb een paar maanden door Nieuw Zeeland gezworven, zowel het noorder- als het zuidereiland. Op het zuidereiland ook veel geklommen, is een andere hobby. Maar op de eerste plaats surfen. Ik heb tientallen spots gezien waar je normaal
»
vr sep 12, 2003 5:46 pm

Hoi NED 321,
Heb een paar maanden door Nieuw Zeeland gezworven, zowel het noorder- als het zuidereiland. Op het zuidereiland ook veel geklommen, is een andere hobby. Maar op de eerste plaats surfen. Ik heb tientallen spots gezien waar je normaal alleen van droomt. Spots met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, spots waar je naast en samen met dolfijnen kunt surfen, spots met inmens grote golven. Het sfeertje is ook altijd erg relaxed. Effe materiaal uitproberen van een ander is no problem.

Ik kan hier nog veel over vertellen, vooral als ik een biertje op heb....

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » za sep 13, 2003 11:35 am

The Professor schreef:Hoi NED 321,
Heb een paar maanden door Nieuw Zeeland gezworven, zowel het noorder- als het zuidereiland. Op het zuidereiland ook veel geklommen, is een andere hobby. Maar op de eerste plaats surfen. Ik heb tientallen spots gezien waar je normaal alleen van droomt. Spots met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, spots waar je naast en samen met dolfijnen kunt surfen, spots met inmens grote golven. Het sfeertje is ook altijd erg relaxed. Effe materiaal uitproberen van een ander is no problem.

Ik zie net dat je een website hebt, maar daar staat niets over surfen op...
Wordt het niet tijd om daar wat aan te doen ? ;)
Een lijstje met spots waar je geweest bent, wat links naar NZ-sites over die spots en wat fotos

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za mar 06, 2004 11:24 pm

The Professor schreef:Hoi NED 321,

Ik wil gewoon informatie over nieuw zeeland
zoals:

is het makkelijk om daar een auto te kopem
of is huren beter? qua kosten e.d.

en:

wat is de beste windsurf periode?

wat voor surf materiaal gebruik je daar?

hoe duur is het levens onderhoud daar?

hoe is het zuidereiland qua windsurfen?

en water temepratuur, ivm pak, welk pak meenemen?

kan je daar campingspullen goedkoop kopen, of mee nemen?

windsurfmateriaal daar makkelijk te kopen en hoe duur?

welke vliegtuigmatschappij ben je gegaan, ivm surfspullen meenemen

en kan je daar makkelijk wildcamperen?

benzine kosten, prijs ervan

wat zijn goede spots?

Is NZ te vergelijken met west Australie? want daar ben ik wel een paar keer geweest

Hopelijk zijn deze vragen wel duidelijk
alvast bedankt

John

Plaats reactie