Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

watertemperatuur in nieuw zeeland ??? , ivm welk surfpak mee

Deel je ervaringen met alle spots in Australië en Nieuw-Zeeland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

watertemperatuur in nieuw zeeland ??? , ivm welk surfpak mee

Bericht door Down the line » vr dec 17, 2004 4:06 pm

weet niet welk pak ik moet meenemen
kan er ivm gewicht,er echt maar 1 meenemen
2,3mm of 3,4mm

iemand ervaring

thanks

~Erwin~
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Lorch, Gaastra
Contacteer:

Bericht door ~Erwin~ » vr dec 17, 2004 4:37 pm

Nou volgens mij is er niet zo veel weggehaald, maar ik denk dat je kan concluderen dat er niemand precies antwoord kan geven op je vraag en het maar ergens anders moet proberen. (Er zijn toch ook wel internetsites in Nieuw Zeeland ?)

3 keer op nieuw vragen heeft erg weinig zin.

Ik ben iig ooit een dude tegen gekomen in Italie die ook uit NZ kwam, hij liep te mopperen dat ie beter thuis had kunnen blijven want er kwam een perfecte swell aan en er was op de berg, vlakbij, een boel powder gevallen. Dat was midden in onze zomer.

Maar kan je niet gewoon een klein beetje bijbetalen voor een 2e pak? Stel dat het 50 euro kost, wat is dan 50 euro op zo'n reis. Zeker als je vakantie ook nog eens verpest wordt omdat je een verkeerd pak bij je hebt.

Bogus
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard - F2 - AHD - Gun XR/XS - Nautix - MFC
Contacteer:

Bericht door Bogus » vr dec 17, 2004 4:43 pm

In welke periode ga je en waar ga je heen? Ik ben in maart in Melbourne geweest en daar had ik niet graag in het water gelegen met een 2,4mm pakje. En als het in Melbourne fris is, is het in NZ nog iets frisser. Ik zal het eens aan een maat van me vragen die is onlangs naar NZ geweest hij was er van augustus tot december.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 17, 2004 4:51 pm

Bogus schreef:In welke periode ga je en waar ga je heen? Ik ben in maart in Melbourne geweest en daar had ik niet graag in het water gelegen met een 2,4mm pakje. En als het in Melbourne fris is, is het in NZ nog iets frisser. Ik zal het eens aan een maat van me vragen die is onlangs naar NZ geweest hij was er van augustus tot december.

iik ga van december tot maart

ben 3 keer in west australie geweest
daar was 2,3 mm ok

maar dat ligt niet zo dicht bij antartica

dus wat moet ik meenemen

beide pakken zijn met lange mouwen

Taucha
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Ka-clan

Bericht door Taucha » vr dec 17, 2004 5:51 pm

Als je op zee gaat surfen dan zeker de dikste, ga je ergens op een van de meren van het noordereiland surfen dan is een dunnere ook voldoende. Maar dit is dus alleen als het daar zomer is. Ga je als het daar winter is dan kun je beter je ski's meenemen.
Ook op het zuidereiland kun je op meren en rivieren surfen, maar die zijn in de zomer ook bibberkoud omdat de meeste gletsjerwater bevatten.

Lake Taupo is heel mooi en vrij warm, verkijk je niet op de diepte, het is zo helder dat je meer dan 10 onder je de bodem goed kunt zien.

Nog een tip, van Nelson naar Wellington is met vliegtuig sneller en vaak goedkoper.

Bogus
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard - F2 - AHD - Gun XR/XS - Nautix - MFC
Contacteer:

Bericht door Bogus » vr dec 17, 2004 6:35 pm

West Aus. kan je idd niet vergelijken met NZ, op de slechtste dag in de winter is het buitentemp nog dik boven de 18 graden. ik zou zeker voor de dikst steamer gaan en zelfs nog een lycraatje ergens in mijn bagage proppen. December tot maart is nog de koudste periode ook daar. Ik zou eens probereb via bijv. een internationaal surfforum zoals bijv. dat van gaastra ofzo aan wat info te komen. Veel succes in ieder geval. Als ik wat meer weet laat ik het je horen.

Hangloose
NED 242
NED 242
Zeilnummer: NED 242
Surf spul: Fanatic Falcon Maui Sails/Neil Pryde/North booms, North Warps/Ram en Hurricane Custom Fins.
Contacteer:

Bericht door Hangloose » vr dec 17, 2004 9:05 pm

Crazysurfer schreef:ik kan 500m lopen naar de zee voor je (oostenschelde) met een termometer maar doe ik niet aangezien ik wel een idee heb :+ :lol: . hou het op zoon 8 graden meschien 10, t'is hier al vrijlang koud :x :cry:.
HAAT DE KOU HIERZO je kan niet schaatsen maar toch vreselijk koud ;( .
Mazzel!

Wordt het morgen hier maar zo warm!
Dan zou ik weer los kunnen.
Maar ouders! pffffffff rare wezens!

Bianchi_euro
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Ik ben helemaal geen world cupper wannabe...

Bericht door Bianchi_euro » za dec 18, 2004 12:35 pm

Ik ben een tijdje lid geweest van een Nieuw Zeelands windsurf forum. Die jongens zullen je zeker kunnen en willen helpen! Probeer dat eens ff te vinden. Zelf ben ik er een paar keer geweest en toen was het weer net zoiets als hier, alleen dan omgekeerd. Nu is het er dus zomer.

Ik weet niet waar je naartoe gaat? Maar in Wellington (mooie stad) daar is de gemiddelde windkracht 8 Beaufort! Als de lokale wind, de "Norwester", gaat waaien....zoek maar dekking 8) 8) 8)
Toen ik er was stond er iedere keer geen zucht wind. Heb ik weer... :roll:

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo dec 19, 2004 4:44 pm

Bogus schreef:West Aus. kan je idd niet vergelijken met NZ, op de slechtste dag in de winter is het buitentemp nog dik boven de 18 graden. ik zou zeker voor de dikst steamer gaan en zelfs nog een lycraatje ergens in mijn bagage proppen. December tot maart is nog de koudste periode ook daar. Ik zou eens probereb via bijv. een internationaal surfforum zoals bijv. dat van gaastra ofzo aan wat info te komen. Veel succes in ieder geval. Als ik wat meer weet laat ik het je horen.
december tot maart lijkt mij daar juist de warmste periode
is daar dan zomer namelijk

maar moet ik nou 2.3 met lycra of 3,4 mm met lycra meenemen

Jannes
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou RRD Gaastra Northsails

Bericht door Jannes » do dec 23, 2004 5:13 pm

Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.snow.co.nz/cgi-bin/ultimateb ... 8&t=002523

In de Duitse Surf van nov/dec staat ook een stuk over NZ met spotinfo,
misschien kun je hem nog ergens kopen (staat niks in over watertemperatuur)

J.Mansier
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Ride 277, Neilpryde Supernova 6.9, Neilpryde VX3 5.5, Neilpride Freeride 165-215, Fiberspar 430

Bericht door J.Mansier » za dec 25, 2004 4:34 pm

Op t moment is het al paar weken rotweer in Nieuw-Zeeland.. Mijn zus zit er nu voor een jaar met onze renpaarden.. tis laatste weken echt "koud" (16 graden ong.) voor de tijd van t jaar (tis daar nu ZOMER)..Kzou zeker even een wat dikkere steamer meenemen en een paar lycraatjes (kan je mooi uitwisselen met locals).. bedoel kleine moeite toch :+..

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » za dec 25, 2004 10:11 pm

J.Mansier schreef:Op t moment is het al paar weken rotweer in Nieuw-Zeeland.. Mijn zus zit er nu voor een jaar met onze renpaarden.. tis laatste weken echt "koud" (16 graden ong.) voor de tijd van t jaar (tis daar nu ZOMER)..Kzou zeker even een wat dikkere steamer meenemen en een paar lycraatjes (kan je mooi uitwisselen met locals).. bedoel kleine moeite toch :+..
volgens mij is zomer net begonnen
hoop dat het weer opklaart
thanks

als ik het met het gewicht red neem ik 4,3 mm mee

thanks

J.Mansier
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: F2 Ride 277, Neilpryde Supernova 6.9, Neilpryde VX3 5.5, Neilpride Freeride 165-215, Fiberspar 430

Bericht door J.Mansier » ma dec 27, 2004 11:31 am

prima idee!! Heel veel plezier iig daar.. t moet (wat ik dan hoor van mn zus) een heel mooi land zijn.. op t zuidereiland over t algemeen wel beter weer dan op t noorder eiland.. gisteren was t op t zuidereiland een graadje of 27.. errug prettig dus..

Have a lot of fun!

berenddeboer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: C99/CA wave 80l/CA slalom 120l; NP Saber 7.2, 6.2, Zone 5.2; LOFT Lip 4.7; NP X3/X5/X6 masts/booms
Contacteer:

Re: watertemperatuur in nieuw zeeland ??? , ivm welk surfpak

Bericht door berenddeboer » za jan 15, 2005 9:42 am

Down the Line schreef:weet niet welk pak ik moet meenemen
kan er ivm gewicht,er echt maar 1 meenemen
2,3mm of 3,4mm

iemand ervaring

thanks
Tja, waar precies? Lake Pupuke waar ik nu surf is warm, dus wellicht 24 graden of zo. Het zeewater zal zo'n 20 graden zijn als ik op mijn gevoel afga. Zuidereiland is kouder. Nooreiland, Auckland en hoger, is 20 of meer, dus perfect. Ik windsurf gewoon met een zomer surfpak, dus halve broek en korte mouwen. Perfect.

Plaats reactie