Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Aruba]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo dec 03, 2003 12:57 pm

Nou ik ben ook eindelijk weer online op dit forum. Ben net een weekje terug uit Aruba. Heb daar een hele mooie tijd gehad. En ben zelfs 'Jaks" ook nog tegen gekomen... :)

Jammer genoeg is het daar nu de orkaan periode, en dat betekent minder wind. :cry: Maar dit jaar was dat wel extreem. :( Voor dat ik daar 3 weken zat heeft het er 5 weken niet goed gewaaid (nog geen 4Bft.)
Toen ik daar kwam begon het er net te waaien. Maar na amper een week nam het al weer af. Tussendoor heb ik nog een paar daagjes kunnen surfen en mijn 1na laatste dag was ook weer super.

Balen dat ik dus niet iedere dag heb kunnen surfen. Maar een beetje aan het strand liggen en Aruba ontdekken is ook wel leuk. :)

Heb trouwens het meest met mijn Hawk 7.1 gevaren, en af en toe met mijn Jam 6.2, maar toen was er minder wind.

Voor diegenen die benieuwd zijn naar mijn foto's! Ze staan op mijn site: oomkoen.nl :lol:

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
Contacteer:

Bericht door Jaks » do dec 04, 2003 1:20 pm

Vandaag is de achtste achtereenvolgende dag regen.... Maandag dreven de auto's hier letterijk over straat. Het lijkt hier wel een zondvloed. Dit weekend is het de 7e week windstil(behalve af en toe een zeer mager dagje) :cry: Nee, Aruba, windsurfparadijs :r

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do dec 04, 2003 1:54 pm

Jaks schreef:Vandaag is de achtste achtereenvolgende dag regen.... Maandag dreven de auto's hier letterijk over straat. Het lijkt hier wel een zondvloed. Dit weekend is het de 7e week windstil(behalve af en toe een zeer mager dagje) :cry: Nee, Aruba, windsurfparadijs :r
Da's niet precies een wonder (sorry) november en december is regentijd met ernstig windgebrek, vooral ook omdat lokale thermische effecten niet optreden als de grond nat (en dus niet zo warm) is. Januari wordt het weer beter om tegen de zomer te max-en. Hoe lang bleef je daar :-?

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
Contacteer:

Bericht door Jaks » do dec 04, 2003 4:51 pm

Huug schreef:
Jaks schreef:Vandaag is de achtste achtereenvolgende dag regen.... Maandag dreven de auto's hier letterijk over straat. Het lijkt hier wel een zondvloed. Dit weekend is het de 7e week windstil(behalve af en toe een zeer mager dagje) :cry: Nee, Aruba, windsurfparadijs :r
Da's niet precies een wonder (sorry) november en december is regentijd met ernstig windgebrek, vooral ook omdat lokale thermische effecten niet optreden als de grond nat (en dus niet zo warm) is. Januari wordt het weer beter om tegen de zomer te max-en. Hoe lang bleef je daar :-?
Ik zit hier vanaf eind augustus en blijf tot en met 21 januari.

Het is de tweede ergste regenval sinds 15 jaar, en het ergste moet nog komen, dus het is toch een redelijk wonder.

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » za dec 06, 2003 6:45 pm

Haha, lachuh... in je appartement staat mijn radio :lol:
We dachten op schiphol ineens van: "stel dat er nou geen radio staat??" RAMP! (we hadden veel, heel veel cd's mee!)

En daar aangekomen stond er dus wel een....
En ik heb hem daar achter gelaten, 30 euri ofzo... We hadden ook haast,
gesurft, omkleden en 30 minuten later zaten we al in het vliegtuig :lol:

choller
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: rrd en simmer

[Aruba]

Bericht door choller » wo feb 16, 2005 12:43 am

ik heb jaren op aruba gewoon dus ken alle spots op aruba like the back of my hand

heb je vragen over de spots of wil je weten waar je het beste kan overnachten of zelfs een baantje op een surfschool laat een reactie achter
greets en ayo choller

Rob V
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Te weinig

Bericht door Rob V » di feb 22, 2005 12:19 pm

Ben vorig jaar voor het eerst op het ONE HAPPY ISLAND 8) geweest.... Heb toen bij Vela mijn surfspul gehuurd. Ik heb een geweldige tijd gehad, maar miste de golven! Nu ben ik geen ervaren wave surfer maar een sprongetje hier en daar is wel leuk!

Ken je wat spots waar ik spul kan huren en een beetje kan waven?

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Severne / Quatro

Bericht door Griff » di feb 22, 2005 8:09 pm

ik ben er ook geweest, inderdaad na een paar dagen flat water ben je het wel beu, het is echt super vlak en enorm vlagerig

je hebt aan de andere kant van het eiland iets van boca grande ofzo, daar bij de gevangenis in de buurt heb je een wave spot, niet echte rollers, beetje ijsselmeer maar je kan je huurspullen daar niet mee naartoe nemen

Rob V
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Rob V » wo feb 23, 2005 1:22 pm

Aan de andere kant ben ik ook geweest. dar waren ze voornamelijk aan het kiten! Maar geen verhuur dus.... erg jammer, volgende x toch maar mijn eigen spul meenemen!

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Naish competition wave 8'1, Boxer 5,0 Core 4,4 Peak 4,0

aruba

Bericht door Arubaleon » wo feb 23, 2005 3:57 pm

Ik ben nu 3 maanden terug uit aruba en heb daar 6 maanden als surfleraar gewerkt!

Ik had natuurlijk mijn eigen spullen bij me en heb me daar prima vermaakt.

OP boca grandi heb ik perfecte dagen gesurfed en bij het wrak dat voor de kant ligt (bij sailboardsvacations voor de deur) heb ik ook een week gehad met logo hogen golven en schuinaflandige wind dus je kan er wel perfecte
wave omstandigheden hebben.

Verder heb ik het ook bijna altijd vlak gehad maar als je buiten vaarde (voorbj de roode vlag van vela) heb je toch hele constante wind.

nog meer info?

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Re: aruba

Bericht door Jeroen D » wo feb 23, 2005 5:36 pm

Huurmogelijkheden ??

Denk stel de vraag maar even namens anderen :z

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

huren op aruba

Bericht door Arubaleon » wo feb 23, 2005 10:51 pm

Er zijn op aruba 4 bedrijfes op aruba waar je materiaal kan huren of lessen nemen.
dit zijn:
Aruba Active Vacations, gaat via Wim Eelens (freestylle windsurfer, 1 van de beste van aruba)

Auba boardsail productions (hier heb ik gewerkt) goed bedrijfje heel klein maar wel de beste plek van aruba qua wind en weg varen. enigste wat hier tegenvalt is het verhuurd materiaal. kan niet meegenomen worden naar andere plekken en materiaal is al weer te oud.

Vela, Heel net bedrijf. locatie is wat minder omdat je met wegvaren achter de hotels zit en dus geen wind. Verder materiaal is super, JP/neilpryde. Wel wat duurder dan aruba boardsail productions.
Hier mag je ook je mariaal niet meenemen ergens anders naaartoe.

Sailboard Vacations. Fanatic/gaastra. weinig freestyle alleen freeride spullen. Even duur als ABP en ook hier kan je de spullen niet meenemen.

Waar je wel je spullen mee kan nemen is via Aruba Active Vacations.
Wil je met hem in contact komen dan is zijn email arubelg@hotmail.com
of neem een kijke op z'n website (http://www.aruba-active-vacations.com)

Hij verzorgd windsurftrips naar boca grandi.

Nog meer info?

laat het maar snel wat warmer worden...brrr...

Rob V
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Rob V » do feb 24, 2005 8:26 am

Kijk das een duidelijk antwoord! :lol:

Had ik moeten weten toen er afgelopen juni was....

Heb je trouwens wat goede sites van de aruba hi-winds.... en weet je wanneer hij dit jaar is? Kan er maar weinig over vinden!

Weet jij misschien ook nog een (back-packers) hostel/bed&breakfast? Of een ander (zeer) goedkoop adresje? En zijn er ook een fiets verhuur?

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arubaleon » vr feb 25, 2005 2:08 pm

Aruba hi winds is meestal eind juni begin juli. Ik weet ook nog niet wanneer die dit jaar weer precies is.

Heb je vorig jaar mee gedaan met de hi winds?

WAar heb je vorige keer je spullen gehuurd?

Een heel goedkoop adres om te verblijven is blue village.
Hier verblijven praktisch alle studenten en daar be taal je 500 gulden per maand.

Fietsen kan je ook bij Aruba active vacations huren.
mail = arubelg@hotmail.com

website is http://www.aruba-active-vacations.com

hier kan je ook alles lezen en boeken.

Doe wim ook gelijk even de groeten van mij...

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Griff » vr feb 25, 2005 5:00 pm

ik ben bij http://www.happy-winddancer.com/index_e.php

geweest, zeer relaxde nederlandse mensen die daar de boel runnen. lekker kleinschalig dus dat is wel zo prettig tussen al het toeristische geweld en direct aan het strand!

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arubaleon » vr feb 25, 2005 5:15 pm

Jah ik weet waar dat is alleen volgens mij hebben die mensen geen eigen windsurfverhuur enz.
Ben je toen ook wezen surfen of had je eigen spullen meegenomen?

Wanneer ben je daar geweest?

Rob V
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Rob V » vr feb 25, 2005 10:26 pm

Nee heb niet mee gedaan. Iedereen vroeg er wel naar... :-?
Waren bang voor concurentie (niet dat ze iets van mij te vrezen hebben hoor!! :lol: )

Heb mijn bij Vela mijn spullen gehuurd. Wel prijzig en streng... maar super materiaal... Ben ook op Bonaire geweest (jibe city) en daar waren ze echt super relaxed!

Bij vela moeten ze het echt vd amerikanen hebben, vandaar dat ze ok iet verder vd hotels afgaan zitten.

als het een beetje meezit dit jaar weer in juni 8) ,maar zit ook aan Barbados te denken (duidelijk luxe probleem, ik wet het!)

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Griff » vr feb 25, 2005 11:03 pm

volgens mij 3 jaar terug, ik had oa spullen van vela

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arubaleon » za feb 26, 2005 12:53 am

Ik werkte tijdens de aruba hi winds bij Aruba Boardsailing productions en op dat st uk strand werden toen ook precies de aruba hi winds georganiseerd... dus maar goed dat je niet bij ons je spullen kwam huren want veel hadden wij toen niet meer...
SZelf kon ik jammer genoeg niet meedoen met de hi winds omdati k dus moest werken..

Heb je nog op de website gekeken van aruba active vacations?

Rob V
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Rob V » za feb 26, 2005 12:07 pm

De website ziet er goed uit.
de prijzen ook, maar wat voor materiaal en wat is oud?

Krijg er weer zin in :9~

Zeker met de temeraturen waarin we nu varen!

Plaats reactie