Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Aruba]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » vr feb 14, 2003 3:32 pm

Braby schreef:Het is wel nog iets duurder dan 600Euros - Op de online boeking gaat het richting 1000Euro
Dat MEEN je niet!
Ik heb 2 weken geleden gekeken en toen stond er 600 Euro, precies hetzelfde wat Ernst van Happysurf mij vertelde.

En voor 2 weken incl. vlucht en appartement betaalde wij 1309 euro p.p (maar wel een gedeelde kamer voor 2 pers.).

dus 1000 euro is wel erg hoog dan!
Ik neem aan dat 2 weken later het hoog seizoen daar nog niet is begonnen....
Laatst gewijzigd door Peter Pan op vr feb 14, 2003 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » vr feb 14, 2003 3:33 pm

...

Braby
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Titan 255, Neilpryde, North tss 8.0 en 3.8
Contacteer:

Bericht door Braby » vr feb 14, 2003 4:08 pm

Dit is voor begin volgend jaar (Jan2004) voor 3 weken Maui en de prijs zit rond de 1000Euro voor een heen/terugje :(
Vind ik niet grappig want heb al andere maatschappijen gevonden (AmAirlines en United Airlines) maar die zijn nog veel duurder (tss 1200 en 1500Dollars heen en terug)

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Bericht door RonvO » vr feb 14, 2003 4:29 pm

Weet nog dat je een paar jaar terug ook naar Aruba/Curacao kon via Miami.
Koste toen iets van 700gld ofzo. Moet je wel een keer overstappen maar scheelt je wel 500 piek.
Ook vliegen ze vanaf dusseldorf, maar wat dat kost weet ik niet.
Vanuit NL direct is idd aleen KLM. Dokken dus!!!!!!

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » za feb 15, 2003 3:13 pm

700 lieve oude guldens, ja dat waren goede tarieven. Tegenwoordig betaal je inderdaad dat in euro's!! Zelf heb ik gevlogen met Continental Airlines. Want die vervoeren je spullen veel goedkoper dan de KLM of welke maatschappij dan ook. En zeker als je wat langer gaat, is dit altijd goedkoper dan huren. Leuke van over Newark vliegen is dat je nog tijd hebt om te feesten in NY. Moet wel eerlijk toegeven dat het moeilijk is om een plek te vinden om je spulletjes te kunnen achterlaten voor als je eenmaal in de VS bent. Probeer ten alle tijden je spullen doorgelabeld te krijgen, of dump ze direkt in je hotel!! ( ok. nachtje hotel is ook niet goedkoop op de luchthaven maar NY in is ook aan te raden)
Voor een willekeurige datum op de site http://www.happytravel.nl
( deze kijkt ook altijd of er ook inderdaad plek is !!!

Tarief
EUR 653.00 per volwassene, tax EUR 83.74
Ticketbedrag EUR 736.74 (voor alle reizigers gezamenlijk) U vliegt: Continental Airlines
Vertrek Bestemming Datum Vertrek Aankomst Klasse Vluchtnr. Boeken
Amsterdam New York Newark 24 Feb 13:30 16:05 Economy CO 71
Aruba 25 Feb 08:50 14:32 Economy CO 1966

Retour Bestemming Datum Vertrek Aankomst Klasse Vluchtnr. Boeken
Aruba New York Newark 02 Mar 15:35 19:35 Economy CO 1967
Amsterdam 02 Mar 22:05 11:20 +1 Economy CO 70

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
Contacteer:

Bericht door Jaks » za mar 01, 2003 6:01 pm

he remco, Hoe is het met de surfomstandigheden in de buurt van oranjestad? Ik weet niet waar jij zat, maar ik ben benieuwd of het overal goed vaarbaar is, of alleen op specifieke locatie's zoals fisherman's huts.

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Peter Pan » za mar 01, 2003 7:50 pm

Tis maar wat je met "in de buurt van.." bedoeld ;)
binnen een half uur rijd je vanaf Oranje stad naar alle uithoeken van Aruba. tis niet zo groot :wink:

Alle spots aan de kant van de fisherman's huts is vlakwater speedsailing en aan de andere kant heb je eigenlijk maar 1 spot die toegankelijk is, en dat is Boca Grandi.
Dat is aan de Noord kant helemaal in het zuiden en daar kun je wel golven pakken van 1 a 2 meter mits het waait.... (en dat zeg ik er dus expliciet bij!)

Want de thermiek wordt pas boven Aruba opgebouwd en blaast dan over het zuiden...
Pas wanneer het een windkracht 6 is (of meer) bij de fishermans Huts, dan kun je bij Boca Grandi een kijkje gaan nemen. Het zal daar dan z'n 4-5 Bft zijn.
Maar aangezien een windkracht 6-7 (of meer) maar zelden is, word er steeds meer en meer gekite aan de noord kant.

Verder is de hele noord kant erg ruig, door veel uitstekende rotsen kun je bijna nergens uitvaren...

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » vr jun 27, 2003 5:42 pm

Ik wil en ga dus ook naar Aruba. Heb het ergens in oktober gepland...

Maar zijn er ook sites die echte gedetaileerde informatie geven over het hoe en wat.
  • Simpel overnachten
  • Windsurfen
  • Opslag van windsurfmateriaal
  • en natuurlijk de prijzen
Heb al gezocht op Lonely Planet, maar die heeft weinig over de Antillen...

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » vr jun 27, 2003 9:01 pm

Als je niet lang gaat kan je beter huren dan sjouwen, je betaalt ook voor de stalling en jet transport is ook niet misselijk.
Oktober is in die regio een beetje regentijd en dat is slecht voor de Bfts
Verder weet ik er nix van

M1ch
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: AHD Maui Force, Mistral MTX, Starboard Formula & NS/Gaastra-zeilen

Bericht door M1ch » vr jun 27, 2003 9:51 pm

Wow zie deze hele post nu pas... ziet er echt SUPERgaaf uit daar. Dat appartement van jou, wooohaaaaaaaa echt een droom :D En dat water.. wat mooi!!!

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » za jun 28, 2003 10:20 am

huug schreef:Als je niet lang gaat kan je beter huren dan sjouwen, je betaalt ook voor de stalling en jet transport is ook niet misselijk.
Oktober is in die regio een beetje regentijd en dat is slecht voor de Bfts
Verder weet ik er nix van
Daar zit ook wat in. Ik zit er aan te denken om een drietal weekjes naar Aruba te gaan.
Ik heb gehoord dat Jaks ook naar Aruba gaat. Hij betaalde iets van 200 dollars aan KLM om zijn spul mee te nemen.
Maar vaak is huren toch ook wel duur. En je surft op je eigen materiaal als je dat meeneemt.

Maar is oktober daar een regen maand. ;( Bah ik heb daar helemaal geen zin in... regen

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jaks » zo jun 29, 2003 10:51 am

Ik betaal inerdaad 110 dollar per vlucht, dus 220 dollar in totaal. Stalling heb ik nog niet rond, ik denk dat dat dan pas geregeld gaat worden. Btw ik zit er van 26aug tot en met 23 jan.

He oomkoen, de definitie van regenmaand op aruba is de hele dag 30C en af en toe 's avonds een stortbui.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » za aug 16, 2003 2:56 pm

Jippiiiiiieeeeeeeeeee !!!!!

Ik heb het voor elkaar.

3 Weken Aruba staan voor mij vast in November. Onderdak heb ik iedeaal voor elkaar. Goedkoop en een paar minuten lopen van de Fisherman Huts. Ach het is een appartementje bij iemand in de tuin. Geen luxe van de rete dure hotels maar wel vele malen relaxter... 8)

De vlucht staat ook al vast. Ik vlieg met de KLM op 3 november heen en 24 november terug.

Mijn surfplank gaat uiteraard mee. Maar dat zijn een paar telefoontjes.

En verder kan ik niet wachten tot het November is... :9~

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jaks » zo aug 17, 2003 7:50 pm

oomkoen.nl schreef:Jippiiiiiieeeeeeeeeee !!!!!

Ik heb het voor elkaar.

3 Weken Aruba staan voor mij vast in November. Onderdak heb ik iedeaal voor elkaar. Goedkoop en een paar minuten lopen van de Fisherman Huts. Ach het is een appartementje bij iemand in de tuin. Geen luxe van de rete dure hotels maar wel vele malen relaxter... 8)

De vlucht staat ook al vast. Ik vlieg met de KLM op 3 november heen en 24 november terug.

Mijn surfplank gaat uiteraard mee. Maar dat zijn een paar telefoontjes.

En verder kan ik niet wachten tot het November is... :9~

Moeten we even een biertje drinken en natuurlijk RAGGEN!

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo nov 05, 2003 6:37 pm

Remco, ik ge je gelijk geven... Aruba is echt fantastisch...

Ik ben hier eergister laat aangekomen, gister heb ik mijn eerste surf uurtjes al gemaakt. Vandaag maar eerst even contact leggen met het thuis front en ik ga vanmiddag (het is hier nu 13.35), maar weer even het water op.

Foto's komen na mijn vakantie online te staan.

Oja, Remco. Ik overnacht nu ook in zo'n huisje van Ewald! Echt gaaf en relaxt...

Wie mijn verhaal wil volgens checked gewoon even oomkoen.nl.

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Peter Pan » wo nov 05, 2003 9:17 pm

Hahaha, grapig :)

Welk huisje zit je?
En doe je even de hartelijke groeten van mij en Marcel aan Ewald en natuurlijk Doris?! Thanks :wink: :+

HangLOOSE!

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Peter Pan » wo nov 05, 2003 9:40 pm

OW KOEN!

Wil je alsjeblieft even langs Vela verhuur gaan (voor het MARIOTT Hotel) en vragen naar Monique? zij is de baas daaro...
Ik heb toen namelijk een videoband besteld die daar live is opgenomen (ander topic, maar ik voer daar toen met een Carve 117 en spirit 6.2 :P ) en sta er wel leuk op. Maar zowieso is die band erg mooi geschoten met de omgeving en alle mensen die er werkten erop.

Er was toen iets misgegaan met copieren en daardoor zou de band opgestuurd worden. Helaas niet gebeurd :(
Toen heb ik via via het adres van Monique (schatje :P :9~ ) weten te achterhalen en ze zou hem toen met der broer mee naar nederland geven... tot dus ver weer niets van gekomen... Arubaanse mentaliteit :x

25 Dollar weggegooit... maar ergste is gewoon dat het een waanzinnig gave band is :9~ ik wil hem nog steeds erg graag hebben!

Als je dat voor mij zou willen doen zou dat heel gaaf zijn!

Alvast bedankt!

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Bericht door RonvO » wo nov 05, 2003 11:21 pm

Geniet er nog maar ff van zolang het nog kan.

Heb begrepen dat ze van plan zijn om recht voor Fishermans Hut een mega hotel te bouwen.
En aangezien je daar aflandige wind hebt zal die de heleboel gaan verzieken.
Schijnen zelf al acties tegen te lopen.
Kreeg er van de week een mailtje over met een soort van protest actie.

Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer
Surf spul: Witchcraft 80 / 89 / RRD FSW 111/ Superfreaks / Smacks / Fire Power

Bericht door Mr. Happy » vr nov 14, 2003 1:33 pm

Klopt helemaal! Dit is wat ik van het NP forum heb afgeplukt:
Dear windsurfer,

One of the world's best windsurf beaches is in danger and we need your help to save it. The government of Aruba is considering granting permission to build a hotel at the famous FISHERMEN'S HUTS beach. This is one of those rare beaches that has provided incredible windsurfing conditions to thousands of windsurfers of all levels for the last twenty years. This exact beach is also responsible for introducing more people to the sport of windsurfing than any other beach on this side of the Atlantic.
Building a hotel on this beach with off-shore wind conditions would completely disrupt the wind flow, making it impossible to access some of the most reliable winds anywhere.
If you've ever been to this windsurfing paradise you will know what a terrible loss this would be for all windsurfers. Whether you've been to Aruba many times or have been dreaming of going one day, please don't hesitate to help us by entering in a bit of information below, deleting this intro paragraph upto the word 'Excellencies' and hitting reply or copying the following letter and sending it to fishermenshuts@hotmail.com or send your own letter expressing your concern to the same address.
We need to gather 15,000 signatures and e-mails by November 15 to put an end to any future plans to develop this area.

Please copy and forward this e-mail to all the windsurfer you know.

Excellencies,

I am deeply concerned by the plans for construction of a new hotel at the SECO DI ROGANS / FISHERMEN'S HUTS beach area in Aruba, and the relocation of the boulevard inland into the wetlands knows as 'salina'.
This development will be a severe threat to the significant environmental value of this sensitive beach, coastal area and salina.
Furthermore this area is a world famous windsurfing spot and the construction of a new hotel will put an end to that. Equally important;
there are social-, recreational- and cultural aspects that will be negatively impacted by this development.
The government of Aruba has stated on various occasions that it is committed to protecting the endangered Loggerhead sea turtle, as well as the
island's coastal areas and certain plants.
I would at this time like to inform you that I will not consider Aruba as a vacation destination, if the Government of Aruba allows this development to take place.
I urge you not to allow any development on this precious piece of coastal area. The local population as well as the visitors to Aruba, will thank you for practicing sustainable development and not crossing the boundaries where balance between environment and development is no longer attainable.

--------------------
Mathias
Bra 5

Jaks
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Jaks » ma nov 17, 2003 3:11 pm

De wind hier op Aruba is nu al een maand totaal weg.... Het is redelijk tot zeer kloten! De laatste echte dag met goede wind was eind september ofzo..... Qua windsurfen is Aruba in mijn ogen een zwaaroverschatte surfstek. De wind is altijd zeeer vlagerig, en aan de kant waar de relaxte surfspots zitten zijn er totaal geen golven. Aan de andere kant van het eiland zit 1 golfstek(boca grande), maar daar kun je pas lekker varen als het echt goed waait(6bft). Halverwege het eiland zit barcadera, hier is enige chop en kun je wel lekker springen. Maar toch niks vergeleken met een dagje hollandse zw-storm!

Het perfecte aan Aruba is de temperatuur, de sfeer en het lekkere water, maar qua windsurfen is bijv. Tarifa een 50x beter bestemming.

Plaats reactie