Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Aruba]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Naish competition wave 8'1, Boxer 5,0 Core 4,4 Peak 4,0

Bericht door Arubaleon » za feb 26, 2005 4:50 pm

MAteriaal wat hij gebruikt zijn exocet boards en f2 boards gemiddeld van 2 a 3 jaar oud. Zeilen zijn van gaastra en zijn altijd de nieuwste. Ook hangt er 1 gun sails jam 6.2 maar die moet ik nog een keer gaan ophalen....

Van de rest zijn zijn fietsen super nieuw. zijn ongeveeer de beste modellen van trek dus daar kun je geen bijl aan vallen...

Ik wil ook snel weer terug naar aruba maar heb momenteel me werkgever de garantie gegeven dati k tot augustus voor hem blijf werken dus moet nog maar ff wachten...

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou 3S 97, HOT Sails Maui Superfreak 4.5 5.3 6.3
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » vr jun 17, 2005 11:55 am

Peter Pan schreef:maar ergste is gewoon dat het een waanzinnig gave band is :9~ ik wil hem nog steeds erg graag hebben!!
Hé Remco,
Heb je ondertussen die band al van ze gekregen? Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die band?

En weet misschien iemand wat er met Jaks 'Gerard' gebeurt is. Hij komt niet meer op dit forum. Zeer lange tijd las ik nog op zijn site dat hij ermee stopte. Zijn site is uit de lucht en per mail antwoord hij ook al niet meer...

Marcoooo
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Shark 155 + Gaastra 6.0 + Burner 7.4

Bericht door Marcoooo » ma aug 08, 2005 6:02 am

Net terug............

wel relaxed daar. Ik zat in het hollaway inn en vanaf daar is het 10 minuten langs het strand lopen naar de tent van Wim. (Palm beach richting de vuurtoren)

Niet te missen laatste containers (nu lichtblauw) bij de 3 vlaggen (groen geel en rood)

Piter Zwanenburg
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Quatro, MFC, Windhouse

Re: Aruba

Bericht door Piter Zwanenburg » wo aug 10, 2005 11:59 am

choller schreef:ik heb jaren op aruba gewoon dus ken alle spots op aruba like the back of my hand

heb je vragen over de spots of wil je weten waar je het beste kan overnachten of zelfs een baantje op een surfschool laat een reactie achter
greets en ayo choller
choller leuke naam...
papiuments voor zwerver :lol:

trouwens op curacao kan je ook goed surfen!
vooral voor freestylers en er zijn ook wel wave spots!
check deze site http://nl.windsurfingcuracao.com

stev-o
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door stev-o » ma aug 15, 2005 7:23 pm

ik ga de maand september naar aruba, om precies te zijn bij malmok (fisherman's huts).
Wat kan ik daar aan wind verwachten??
ik wil m'n eigen spullen meenemen, en zat te denken aan m'n
F2 eliminator 105 en aan een NP Saber 6.2.
Zou ik daarmee uit de voeten kunnen.
Vooralsnog ik weet totaal niet wat ik kan verwachten.

trouwens voor wie het wil weten de kosten om materiaal mee te nemen zijn 40 euro enkele reis, niet langer dan 2,9m en niet zwaarder dan 23 kilo. oh ja maatschappij is KLM.

Piter Zwanenburg
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Quatro, MFC, Windhouse

Bericht door Piter Zwanenburg » di aug 16, 2005 9:32 am

klm is wel kut daarmee dacht ik (mischien nu niet meer hoor)
maar ik heb daar 4 jaar gesurft en ik had alleen maar een 5.0, 4-7
en ik kon altijd planeren en ik ben 70-73 kilo.
als je echt alleen gaat freeride/freestylen heb je wel een chill setje ik zal ook een 5.0 ofzo meenemen in de avond rond 3 uur gaat het meestal 23 knopen waaien maar dit is op curacao!
maar het zal wel hetzelfde zijn als aruba...

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di aug 16, 2005 10:00 am

Wij waren begin maart een week op Aruba en troffen daar (voor mij) 6.5 weer (4 Bft) aan en soms nog minder. Voor september zijn de gemiddelden vergelijkbaar. Check dize grafiek:
Afbeelding

johanklamer
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door johanklamer » za sep 03, 2005 12:43 pm

[quote="stev-o"]ik ga de maand september naar aruba, om precies te zijn bij malmok (fisherman's huts).
Wat kan ik daar aan wind verwachten??
ik wil m'n eigen spullen meenemen, en zat te denken aan m'n
F2 eliminator 105 en aan een NP Saber 6.2.
Zou ik daarmee uit de voeten kunnen.
Vooralsnog ik weet totaal niet wat ik kan verwachten.

trouwens voor wie het wil weten de kosten om materiaal mee te nemen zijn 40 euro enkele reis, niet langer dan 2,9m en niet zwaarder dan 23 kilo. oh ja maatschappij is KLM.[/quote]

september is wel goed qua wind. en met je 6.2 kun je je denk ik prima redden. soms iets te klein, soms iets te groot. misschien dat je stalling kunt huren bij jp, blauwe containers op het strand bij de vlaggen in het water van vela. ( pas op bij de vlaggen, geven aan waar het rif zit ;) )

[quote="Arubaleon"] Aruba hi winds is meestal eind juni begin juli. Ik weet ook nog niet wanneer die dit jaar weer precies is.
Een heel goedkoop adres om te verblijven is blue village.
Hier verblijven praktisch alle studenten en daar be taal je 500 gulden per maand.

Doe wim ook gelijk even de groeten van mij...[/quote]

blue village is echt basic basic, het lijken wel containers waar je in woont (tenminste het studenten gedeelte, het andere gedeelte is red. (halve ster ofzo..)

s_verschuren
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door s_verschuren » wo jan 04, 2006 9:35 pm

ik ga eind februari naar aruba. is er bij druif beach (divi resort) een goede verhuur? (ligt om de hoek bij eagle beach)
hoe zijn daar de vaaromstandigheden?

gr steven

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo jan 04, 2006 9:39 pm

s_verschuren schreef:ik ga eind februari naar aruba. is er bij druif beach (divi resort) een goede verhuur? (ligt om de hoek bij eagle beach)
hoe zijn daar de vaaromstandigheden?

gr steven
Mijn kennis van de beaches op Aruba is niet zo groot, maar er wordt alleen op Fisherman's Hut gevaren en verhuurd. Als ik het mij goed herinner ben ik wel eens bordjes met Eagle Beach tegengekomen, dat zal dan wel niet zo ver van FH weg zijn.

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arubaleon » wo jan 04, 2006 9:41 pm

Zover ik weet is er bij eaglebeach weinig te surfen.

Wind is aflandig en staan daar allemaal hotels aan het water...

Loop of neem de bus naar de fishermen huts en daar is het perfect te surfen!!

Hier zijn ook een aantal hutjes waar je spullen kan huren!

Veel plezier!! wil er ook snel weer naar toe!!

LEon

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » wo jan 04, 2006 10:46 pm

Net voor Fisherman's Huts staat het Marriott hotel met bijbehorend Vela-station. Giga!

http://www.velawindsurf.com/aruba/index.html

chica
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: starboard/severne

Bericht door chica » do jan 05, 2006 2:44 pm

hey Verschuren, je kan overal varen waar je wil op Aruba je hebt alleen een auto nodig of je moet gewoon lang doorvaren :lol: maar als je spullen wilt huren kan je dat alleen bij AAV, sailboards vacation en Vela alledrie vind je bij de fishermens huts op een redelijke loopafstand van elkaar. Omstandigheden zijn daar ok, verschilt nogal per week,Ik raad je aan om bij AAV te huren daar zitten alle locals en tis er heeel gezellig en je kan daar het makkelijkst wegvaren (geen last van vlagen door het Marriot en geen koraal/steen waar je in stapt)
HAVE FUN!! :) Grtz janet

s_verschuren
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door s_verschuren » vr jan 06, 2006 12:02 pm

bedankt voor de vele reacties!
is het overigens nodig om het materiaal te reserveren?

gr steven

Arubaleon
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Arubaleon » vr jan 06, 2006 2:01 pm

wanneer ga je precies naar aruba toe?

Opzich je kan een mail sturen naar aav om te zeggen dat je komt en goed materiaal wilt hebben. Dan weetje zeker dat er materiaal is.

Ik ben een half jaar nar aruba geweest en heb me eige materiaal mee genomen.
HEen had ik 20 kilo bagage en terug 45 kilo.. maar ik mocht het gewoon voor 40 euries meenemen...

cia

leon

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » wo aug 09, 2006 6:47 pm

Ik ga eind volgende week naar Aruba - ik kan niet wachten!
Onderkomen en vlucht zijn inmiddels geregeld, ik ga zeer ws niet mijn eigen materiaal meenemen en dus terplekke huren.

Kunnen iemand me vertellen wat de dichtsbijzijnde huur locatie is vanuit http://www.beach-house-aruba.com/homepage.htm ?
Is dat HappySurf - dat begreep ik nl, maar kan daar niets van terug vinden op 't www.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » wo aug 09, 2006 7:11 pm

Blue Leather schreef:Kunnen iemand me vertellen wat de dichtsbijzijnde huur locatie is vanuit http://www.beach-house-aruba.com/homepage.htm ?
Het dichste bij°‚¿ :-? Hoe dichtbij wil je het hebben? :roll: Euhm het Beach House zou ik zeggen. 8)
Ewald surft zelf ook. Aan zijn site te zien is ie druk bezig geweest om de boel beter te maken. Niet dat het in 2003, toen ik er zat, slecht was hoor. Maar toen had Ewald enkele plankjes en zeiltjes die je kon huren. Of hij nu nog verhuurd weet ik niet helemaal zeker.

Doe Ewald en Doris de groeten van mij. Hij praat overigens goed Nederlands hoor...
Mocht je wat fotootjes willen zien, check dan mijn website.
Oja, en Peter Pan is hier ook geweest.

Heb nog even gekeken. Er zit een groot verhuurcenter als je tien minuutjes over het strand richting de hoge (high rise) hotels loopt. Daar waar de hoge hotels beginnen zit Vela. Denk dat je daar dan het beste aan doet er te huren. Veel en nieuw materiaal. Check: http://www.velawindsurf.com/aruba/index.html

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » wo aug 09, 2006 10:35 pm

Ewald had het over 4min lopen...maar ben niet zeker welke shop dat dan gaat zijn. Vandaar.

(Die Vela site geeft enkel prijs incl accomodatie)

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do aug 10, 2006 8:36 am

Blue Leather schreef:Ewald had het over 4min lopen...maar ben niet zeker welke shop dat dan gaat zijn. Vandaar.

(Die Vela site geeft enkel prijs incl accomodatie)
Bij de Fisherman Huts stonden toen ook wel een aantal containers. Werd gebruikt voor opslag van eigen spul, maar volgens mij ook voor verhuur. Dat is inderdaad dichterbij dan Vela.
Qua prijs verschil weet ik het niet. Vela zal wel duurder zijn, maar dat is ook een groter verhuur centrum met meer en nieuwere spullen dan die containers...

Ik zou gewoon even een stukje lopen, en bij beide centra even informeren over prijzen en wat ze hebben. Dan kun je zelf de beste keus maken.

Oja leuke tip: Vela laat wel eens (toen wel dan) een gele ton op het water drijven. Mocht je tijdens het surfen dorst hebben. Dan kun je hier heerlijk "koud" water uit drinken.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do aug 10, 2006 9:32 am

Blue Leather schreef:Kunnen iemand me vertellen wat de dichtsbijzijnde huur locatie is vanuit http://www.beach-house-aruba.com/homepage.htm ?
Heb het nog even haarfijn voor je uitgezocht:
Google Maps Beach House Het eerste huis van onder gezien, is waar jij overnacht. Als je hier de straat over steekt en een stukje naar beneden loopt kom je terecht bij;
Google Maps nog een surf verhuur centrum waar ik de naam niet van weet Een aantal kontainers. (link van de rotonde) Loop je nog verder, langs de kleine hokjes wat de Fisherman Huts is. Dan zie je voor het eerste grote hotel;
Google Maps Vela Vela liggenchuin links boven het grote hotel zie je een boomerang vormig dak. Dat is Vela (het verst weg dus voor jou dus).

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » do aug 10, 2006 9:55 am

Thx! Idd haarfijn.
Ik zal de mogelijkheden volgende week wel ff aflopen. De lange vlucht uit de benen krijgen door over 't strand te sjokken is natuurlijk wel een idee.

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » do aug 10, 2006 10:36 am

Blue Leather schreef:De lange vlucht uit de benen krijgen door over 't strand te sjokken is natuurlijk wel een idee.
Wel een zonnebril opdoen hoor. Klinkt niet noodzakelijk, maar de felle zon tegen het lichte strand en water maken je best dizzy als je daar de hele tijd zonder bril in kijkt.

Oja, ook een thing to do: Bezoek de tuin van het HyaTT complex eens. Dit is ook °ƒÂ©°ƒÂ©n van de duurdere hotels in dat rijtje. En als je het goed doet probeer je een handoekje te scoren en ga je een middagje aan het zwembad liggen... :wink:

ReMi
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: EVO 80 / RRD FSW 102 / SB Futura 121
Contacteer:

Re: [Aruba]

Bericht door ReMi » zo jul 12, 2009 11:29 am

Over twee weekjes ga ik op vakantie naar Aruba :D

heeft iemand ervaring met de Windsurf verhuur ?
Wat is las zitten er dus een stuk of 4 bij Fisherman's hut.

Deze had ik al gevonden, maar zou graag ervaringen horen ...
www.aruba-active-vacations.com
www.velawindsurf.com

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo jul 12, 2009 12:17 pm

ReMi schreef:Deze had ik al gevonden, maar zou graag ervaringen horen ...
http://www.aruba-active-vacations.com
http://www.velawindsurf.com
Als je bij AAV een mooi setje kunt huren zou ik dat doen. Vela is natuurlijk wel veel groter, maar lijkt me daarom ook veel commerciëler.
Waar overnacht je eigenlijk? Want AAV en Vela liggen nogal een stukje uit elkaar. Vela ligt waar de hotels zo'n beetje beginnen, AAV ligt bij de Fisherman´s Huts. De Fisherman's Huts heeft wel een betere lokatie, want de grote hotels voor Vela willen de wind wat tegenhouden.

Mooi aangegeven trouwens: http://www.aruba-active-vacations.com/contact.php.
Nog een leuk detail. Het eerste huis ten noorden van AAV overnachtte ik..

ReMi
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: EVO 80 / RRD FSW 102 / SB Futura 121
Contacteer:

Bericht door ReMi » zo jul 12, 2009 12:35 pm

oomKoen.nl schreef: Waar overnacht je eigenlijk? Want AAV en Vela liggen nogal een stukje uit elkaar. Vela ligt waar de hotels zo'n beetje beginnen, AAV ligt bij de Fisherman´s Huts. De Fisherman's Huts heeft wel een betere lokatie, want de grote hotels voor Vela willen de wind wat tegenhouden.
Ik zit in het Divi resort op Druif Beach, moet dus zowiezo met Bus/taxi oid

oomKoen.nl
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door oomKoen.nl » zo jul 12, 2009 12:58 pm

ReMi schreef:
oomKoen.nl schreef: Waar overnacht je eigenlijk? Want AAV en Vela liggen nogal een stukje uit elkaar. Vela ligt waar de hotels zo'n beetje beginnen, AAV ligt bij de Fisherman´s Huts. De Fisherman's Huts heeft wel een betere lokatie, want de grote hotels voor Vela willen de wind wat tegenhouden.
Ik zit in het Divi resort op Druif Beach, moet dus zowiezo met Bus/taxi oid
Ja dat is inderdaad niet te lopen. Dan is voor jou Vela dichterbij.

Capo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: iSonic 101| RRD FSW 94 | Superfreak 4.5 5.3 6.3 | GPS 6.6 8.0 | CAAS | Hotrods | Select & MFC
Contacteer:

Bericht door Capo » ma nov 23, 2009 12:41 pm

Eindelijk... :) ik ga....

1 Februari 2010 vertrek ik naar Aruba en 1 maart 2010 vlieg ik weer terug. Dat betekent dus volle maand surfen, en ik wil mijn niveau dan ook flink verbeteren daar.

Ik heb al contact gehad met Wim van AAV, en heb een een setje "gereserveerd" voor mijn hele verblijf.
Dat wil dus zeggen, een vaste (betaalbare) prijs voor elke dag onbeperkt surfen met materiaal naar keuze. Wim heeft Exocet boards en gaastra sails dus aan het materiaal zal het niet liggen. Super!!! :D

Ik had al eerder op het forum gezien dat AAV een goed en vriendelijk verhuurbedrijf is, en heb op dat advies ook contact met AAV opgenomen. Het lijkt er idd op dat AAV de beste keuze is voor surfen op Aruba. Wim lijkt mij een hele vriendelijke, relaxe en correcte persoon. Ik moet natuurlijk nog gaan, maar voorlopig ben al heel blij met AAV, AANRADER als je naar Aruba gaat

Capo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: iSonic 101| RRD FSW 94 | Superfreak 4.5 5.3 6.3 | GPS 6.6 8.0 | CAAS | Hotrods | Select & MFC
Contacteer:

Bericht door Capo » ma apr 19, 2010 11:45 am

Update,

inmiddels alweer wat weekjes terug, heb een super surfmaand gehad op Aruba :) ga snel weer terug 8)

Kort maar krachtig over AAV:
De goedkoopste kwa prijzen, materiaal is niet altijd helemaal nieuw maar zeker goed genoeg (Exocet - Gaastra), Wim en personeel zijn correct en gezellig, ligt op de beste spot!

Ik zou dus altijd eerst contact met AAV opnemen als je naar Aruba gaat, en mocht je dan niet slagen wat me sterk lijkt, dan bijv. naar Vela of een andere (die wel weer een stukje duurder zijn)

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave » ma jul 12, 2010 11:16 am

ben er vorig jaar november geweest, inderdaad, de AAV boyz zijn chill en cheap. Ligging is beter dan de andere verhuurstations. Alleen beetje last van les-kiters in de ochtend maar verder prima off-shore windje, ondiep water met (minpuntje) scherpe schelpjes dus schoentjes zijn een goede tip evenals hoedje, zonnebril en langmouwshirtje want de zon is er medogenloos, zeker als je uit kippenvellenlandje aankomt is het heftig branden ...

tips voor AAV bezoekers:

1. eigen vin meenemen, die afgesleten spinout wonders van de verhuur zijn pretbedervers, weedvin kan handig zijn ivm ondiepe stukken bij laagwater.
2. eigen trapeze en lijntjes meneemen.
3. check je zeiltrim want ze worden in "ontspannen" staat gestald en derhalve...

verder is het er goed varen, ga ietsje verder op zee varen daar is de wind constanter en sterker en kan je hele lange rakken trekken ipv telkens bij de hotels te moeten gijpen en terug varen. watch de boats wel want iedereen vaart als blinde dwaze op skidoos en motorboot en parasailers...

richardeduard
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door richardeduard » za sep 18, 2010 2:23 am

Hallo allemaal,

Om de informatie over het windsurfen op Aruba op mijn website te gaan verdiepen ben ik op zoek naar de mogelijkheden van het windsurfen op dit Caribische eiland!

Wat is de beste tijd?, welk materiaal kun je het beste gebruiken?, wat zijn de beste spots?, ect.

En.......

Wie heeft er mooie foto's van het windsurfen op Aruba?

http://www.beautiful-aruba.nl/activitei ... urfen.html

Richard

Plaats reactie