Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Venezuela] Isla Margarita

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Markos
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
Contacteer:

[Venezuela] Isla Margarita

Bericht door Markos » wo dec 18, 2002 12:23 pm

Is iemand hierheen geweest en weet iemand hier meer over te vertellen?

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » wo dec 18, 2002 7:01 pm

Zou even een paar maanden wachten om er naartoe te gaan. Is niet geheel veilig in Venezuela en omgeving.

Kan me wel herinneren dat er een heerlijke constante oostenwind staat, maar verder...

Peter Pan
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Starboard Evo 80, Fanatic Skate 110, Session 4.2 - 4.7 -5.3, Force 5.7, Expr. 6.1

Bericht door Peter Pan » wo dec 18, 2002 7:52 pm

w.eckhardt schreef:Zou even een paar maanden wachten om er naartoe te gaan. Is niet geheel veilig in Venezuela en omgeving.
Met een rechtstreekse vlucht naar het eiland is er geen enkel probleem hoor! Ik ga ook nog gewoon. Neem nou die grote rellen laatst in Antwerpen... Heb je hier toch ook niets van gemerkt?

En isla Margarita ligt 200 km (ofzo) voor de kust, en ze protesteren voornamlijk tegen hun president. Isla margarita staat daar geheel los van.
Of de dominicaanse? ligt misschien op 250 °ƒÆ’°‚  300 km van Venezuela, daar staan ook geen waarschuwingen uit.

ps: Markos, nog ff wachten... 6 februari weet ik meer ;)
ps2: Mag ik vragen hoe je aan jou (nick)-naam komt? Hij doet mij namelijk ook ergens aan denken...

Markos
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
Contacteer:

Bericht door Markos » za dec 21, 2002 1:55 pm

Ik wil er met pasen heen. Ik hoor dat de omstandigheden goed zijn, maar ben ook vooral op zoek naar verblijfplaatsen en surfcentrums waar je je spullen kunt huren. En mijn naam, Markos, ik heet Mark maar die naam was al in gebruik dus heb ik Markos genomen. 8)

RonvO
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-190
Surf spul: Fanatic & Hot Sails Maui
Contacteer:

Bericht door RonvO » za dec 21, 2002 3:38 pm

H°ƒÂ©!!! Misschien kom ik je dan wel tegen.
Ga ook naar El Yaque. Datum is nog niet helemaal zeker
maar waarschijnlijk ergens in April.
Dus wie weet...!
8)

bmAn
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic, MauiSails, MauiUltraFins

[Venezuela] El Yaque - La Isla Margarita

Bericht door bmAn » wo jun 07, 2006 11:21 pm

Ik ben pas geleden op vakantie geweest naar Isla Margarita. Last minute, 9 dagen voor 490 euro (incl alles).

Deze plek is erg aan te raden voor de freestylers en freeriders onder ons. Strakke wind, lekkere chop en in je zwembroek varen!

Verhuurmogelijkheden zat, standaard prijzen maar eten drinken en vooral benzine zijn heel goedkoop.

Op http://General error/elyaque.html heb ik wat foto's neergezet en op http://General error/el_yaque_may2006.mov staat een kort filmpje.

O ja, tis wel even 9 uurtjes in het vliegtuig zitten om er te komen. 8)

Levi
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Postief.
Contacteer:

Bericht door Levi » do jun 08, 2006 4:06 pm

Dat ziet er geod uit 8)
Maar hoe was het met vervoer van je spullen?, gezeik gehad?
Moest je bijbetalen? Of heb je daar gehuurd?

Custom?
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Sean's magicstix en Hotjes

Bericht door Custom? » do jun 08, 2006 6:32 pm

ik heb gewoon daar gehuurd. super makkelijk. nieuw en goed spul. en niet te duur.
als je er meer als 2 week gaat zitten zou ik eigen spul meenemen.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » do jun 08, 2006 6:58 pm

Custom? schreef: als je er meer als 2 week gaat zitten zou ik eigen spul meenemen.
Maar wel ff van te voren met Martinair bellen om te vragen wat dat wel niet kost. 020-6011767 of http://www.martinair.nl.

Als ik me niet vergis ben je voor een retourtje 120 euro kwijt, zolang je onder de 20 kilo voor je spullen blijft.

bmAn
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Fanatic, MauiSails, MauiUltraFins

Bericht door bmAn » do jun 08, 2006 11:20 pm

Ik heb gehuurd maar ik zat er ook maar kort. Genoeg keuze uit de nieuwste spullen. Als je eigen spullen meeneemt ben je inderdaad zo rond de 120 euro kwijt. Qua zeil zou ik wel tot 6.5 meenemen.
Het is echt een freestyle / freeride paradijs daar, je wordt vanzelf aangemoedigd door alle tricks van gasten om je heen!

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP FSW 91L, JP Radical Wave 80L, Neilpryde Expression 6.1, Alpha 5.4, Zone 4.7 / 4.1
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » di jun 27, 2006 4:31 pm

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D » di jun 27, 2006 5:07 pm

Hoe is de wind in de winter daar (december+januari) ?

Levi
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Postief.
Contacteer:

Bericht door Levi » di jun 27, 2006 5:32 pm

Vanaf oktober tot juli het best dus zal wel goed zijn :D

Dus wintervakantie, wie gaat ermee? :+

NED-873
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NED-873 » di jun 27, 2006 7:54 pm

Wij komen al 10 jaar (11 keer) in El Yaque.

De wind start vanaf november en wordt naargelang de winter vordert steeds harder en betrouwbaarder. In oktober een keer 5 dagen geen wind gehad. In december >50% vaarkans (4 bft of meer). Jan - Mei >90% 4 bft of meer. Van de 10 keer in feb/maart maar 1 dag zonder wind gezeten.

Windstatistieken van flink aantal jaren staan op
http://www.happysurf-elyaque.com/Privat ... nglish.htm

Materiaal is gezien de grote concurrentie (8 stations) beste ter wereld. Vanaf oktober vrijwel alles 2007 materiaal. F2 station goede ervaringen mee: prima materiaal & klantenstop. Laatste kan handig zijn als het druk wordt. Je hebt dan namelijk vrijwel altijd board van je keuze. Reken op °¢â€šÂ¬200-°¢â€šÂ¬220 per week. Meerdere weken vaak goedkoper.

Huren is aan te bevelen omdat de wind door de dag heen sterk kan wisselen: soms binnen 2 uur van 6,5m2 naar 6m2 enz. tot soms 4.0. Tegen de avond weer wat afnemend. Huurmateriaal staat allemaal opgetuigd. Eigen materiaal moet je zeker 3 zeilen meenemen en masten, gieken om alle 3 op te tuigen. Dan kom je met die 20 kilo niet uit.

Weer: van de 11 keer maar °ƒÂ©°ƒÂ©n keer een buitje gezien. Verder 30 graden en water 28 graden. Wel knallend hete zon, dus zonnebrand aan te raden. Wel apart als het hier sneeuwt...

Heel goed te bereizen ivm directe vlucht Martinair en 10 minuten met taxi.

Geen locatie voor niet-surfers. Dus vriendin (tenzij ze surft) beter thuislaten, tenzij ze zonaanbidder is.

Prijsniveau wisselt door de jaren heen door prijsverhogingen en inflatie. Eerst heel goedkoop (f.0,60 voor frisdrankje) tot heel duur (f.4,00 voor zelfde drankje) tot heel acceptabel (°¢â€šÂ¬1).

Hotels zijn over het algemeen eenvoudig.

Last-minutes soms heel goedkoop bij Q-international. Maar dan zit je wel in hotels op 15-30 minuten van surfstrand. Dan huurauto of taxi meecalculeren. Hotels in El Yaque maken reis vaak duur omdat je hotel en vlucht apart moet boeken.

Als iemand nog wat wil weten, hoor ik het wel.

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP FSW 91L, JP Radical Wave 80L, Neilpryde Expression 6.1, Alpha 5.4, Zone 4.7 / 4.1
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » wo jul 05, 2006 2:53 pm

Levi schreef:Vanaf oktober tot juli het best dus zal wel goed zijn :D
Dus wintervakantie, wie gaat ermee? :+
Maart / april is het meest windzeker. heb het meegemaakt. Ben er in die tijd een maand geweest en iets van 3 dagen niet gesurft. :D

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Jeroen D » wo jul 05, 2006 3:16 pm

Valt er ook nog wat te beleven voor iemand die niet surft? Ik ga namelijk met mn vriendin.

Word daar ook surfles gegeven? Wat is het niveau van de lessen?

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » do jul 06, 2006 12:37 pm

Jeroen D schreef:Valt er ook nog wat te beleven voor iemand die niet surft? Ik ga namelijk met mn vriendin.
Word daar ook surfles gegeven? Wat is het niveau van de lessen?
Als je daar bent moet je zeker een auto huren voor een paar dagen om het eiland te verkennen. Met de taxi kun je gemakkelijk naar Porlamar, de hoofdstad waar je kunt shoppen en s'avonds natuurlijk naar senor frogs!!

En lessen kan daar ook prima. elk surfstation heeft lesmogelijkheden.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » do jul 06, 2006 12:44 pm

Ik heb in drie vakanties 1x een auto gehuurd en toen alles wel een beetje gezien. We hebben het hier zo ongeveer over Texel, maar dan met gaten in het wegdek.
In El Yaque kun je prima beginnerslessen krijgen maar verder is (was er in 1998 oid) heel weinig vermaak. Winkelen in Porlamar vind ik nl. net zo leuk als winkelen in Assen of Breda of Emmer-Compascuum (niet persoonlijk bedoeld, voor niemand) :r

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Lorch, KA, AHD
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » do jul 06, 2006 1:16 pm

Ik ben er 1997 geweest, en het was toen erg leuk (waarschijnlijk nog niet zo druk als nu). Ik zat er toen via Happy en Bart (de Zwart) runde toen het surfstation. (Bart is zoon van happysport.nl eigenaar Ernst de Zwart, beroepsglobetrotter en oa tester voor de Duitse surf).
We waren er 10 dagen en de laatste dag zouden we 's middags vliegen. 's-ochtends ging ik nog ff surfen en dacht dat ik al zo bruin was dat ik niet meer hoefde in te smeren. Fout!!! Ik had ook toen al minder haar dan ik dacht :roll: en heb mijn kop vreselijk verbrand, echt van die blaren waar vocht uit droop. ;( Dus factor 50 waterproof niet vergeten, je zit dichter bij de evenaar en de zon staat er hoog!
Ritjes met de taxi waren wel cool (van die hele oude amerikanen) en Porlamar vond ik persoonlijk nix. Tripje naar de mangrove bossen was wel grappig. Behoorlijk windzeker, en leuk om te surfen in elk geval, vooral als je naar buiten vaart en er vliegt een zwikje pelikanen mee op een metertje boven het water 8)
Als ik de kans krijg ga ik zeker nog een keer terug!

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Jeroen D » do jul 06, 2006 3:13 pm

Mijn vriendin leest zelf mee op dit forum. Als er niet veel spannends te beleven valt dan is dat ook weer niet zo erg. Lekker onder een palmboom liggen en boekje lezen is ook niks mis mee.

Hopelijk morgen weer internet in het nieuwe huisje zodat we prijzen kunnen gaan vergelijken.

Iemand die nog bepaalde hotels kan aanraden?

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » do jul 06, 2006 3:17 pm

Jeroen D schreef:Mijn vriendin leest zelf mee op dit forum. Als er niet veel spannends te beleven valt dan is dat ook weer niet zo erg. Lekker onder een palmboom liggen en boekje lezen is ook niks mis mee.
Ik kan me idd ergere dingen voorstellen dan een week aan zee luieren onder een palmboom met een cocktail en een goed boek.... :z

lorchsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door lorchsurfer » do jul 06, 2006 3:31 pm

Je kunt ipv

Afbeelding

altijd nog een visje kopen op de plaatstelijke markt

Afbeelding

ps: de babyshark empanada zijn top :9~
zie http://schoolshark.blogspot.com/

Giant
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard/Neilpryde - http://haroldspierenburg.nl
Contacteer:

Bericht door Giant » vr nov 03, 2006 10:42 pm

Jeroen D schreef: Iemand die nog bepaalde hotels kan aanraden?
Is dat hotel Atti iets. Of ligt dat te ver van het strand af en moet je 300 meter een berg oplopen om bij je hotel te komen??

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » za nov 04, 2006 7:53 am

Atti ligt gewoon in El Yaque, en je zit dan wel niet direct aan het strand, meer dan 3 minuten lopen is het niet.

En voor iedereen die er over denkt om naar Isla Margarita te vliegen: deze winter is je laatste (goedkope) kans, per 1-4-7 stopt Martinair met deze route, en wordt het ineens een stuk duurder om er te komen. :x :x

Davy_H311
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou/Gaastra/Roha/Sooruz
Contacteer:

Bericht door Davy_H311 » za nov 04, 2006 10:15 am

Dit is echt een aanrader zoals de meeste zeggen 8)
Ik was er afgelopen winter en ik wou niet meer weg.
De sfeer is er ook heel erg goed. :D

Greetzzz

maniak
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door maniak » za nov 04, 2006 10:23 am

het is erg warm ja en lijkt me ook leuk over 2 jaar ga ik er naar venuzuwela ga vragen of we daar dan ook langs gaan.

ps: heb zelf in venuzuwela gewoond ook in mexico maar toen ik 7 was ging ik naar nederland. toen ik 3 was ging ik uit venuzuwela naar mexico.

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » za nov 04, 2006 11:45 am

:-? Heeft iemand laatstelijk nog eens gegoogled op "venuzuwela" :-?
Anyway. Hotel Atti is prima. Als je logement in El Yaque ligt is het nooit ver van je surfplek. El Yaque is nl. ongeveer de maat van mijn achtertuin en ik woon niet groot. Van Hotel Atti naar Het Happy Sport surfstation is 500 meter. Google Earth - 10-53-48-62 N 63-57-44-45 W

Erik701
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP FSW 91 '05 - Evo 74 '06 - Gaastra Poison/Manic '08
Contacteer:

Bericht door Erik701 » di dec 19, 2006 2:29 pm

Wij vliegen 8 januari naar daar, is er nog iemand dan toevallig ?

Dingen die we zeker moeten doen/niet moeten doen ? Iets dat we zeker niet mogen vergeten ?

qincqinc
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: iSonic 2007 101 en 122 - North Sails Warp 5,3 en 7,3 - Neilpryde VX3 6,3 m2
Contacteer:

Bericht door qincqinc » di jan 16, 2007 1:04 pm

Enkele weken geleden kreeg ik via een windsurf Hyve de vraag of ik met een groepje windsurfers naar El Yaque wilde. Natuurlijk wil ik dat :) Verder had er niemand op zijn oproep gereageerd en daarom ga ik samen met Franck (weet niet of hij ook op dit forum zit) begin februari die kant op. Ik ken hem niet, we hebben elkaar afgelopen zaterdag ontmoet en even gebabbeld. Het lijkt allemaal erg leuk, maar wellicht is het nog leuker als er meer mensen mee gaan? Beide zijn we zeer open en gemakkelijk in contact. De bedoeling is om gewoon lekker een weekje te surfen en een beetje lol te trappen op het eiland. Onze vriendinnen blijven thuis. Ik ben 26 en Franck is rond de 30 (geloof ik, Frank? :P)

Dus; Wil je begin februari mee naar El Yaque en lekker windsurfen onder de zon in het warme water?
Laatst gewijzigd door qincqinc op do jul 30, 2015 11:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

NED-873
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NED-873 » wo jan 17, 2007 7:12 pm

Hotel Atti is een prima hotel. Inderdaad 5 minuten lopen. Hotels Windsurf Paradise, El Yaque Beach Hotel en Hotel Oasis zitten direct aan het strand. Dit vinden wij wel zo prettig. Prijsverschil weet ik niet, dit zul je bij Happy Sport moeten opvragen.

Verder zeker geen lycra vergeten. Zonnebrand geeft wel bescherming, maar niet voldoende voor bleekscheten die de hele dag op het water zit.

Plaats reactie