Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Dominicaanse republiek] Peurto plata

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
-marcel-
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Boards: RRD Wavecult 85, FSW 100, X-Fire 105 / Firerace 122
Contacteer:

Bericht door -marcel- » zo jun 10, 2007 1:04 pm

Joshua schreef:Als we terug zijn zal ik hier een reis verslag planten.
Ik ben wel benieuwd hoe het was, heb hier zelf ook ooit eens gesurft en van plan om dit nog een keer te gaan doen. 8)

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo jun 10, 2007 2:10 pm

Zo ff tijd..

Alweer bijna 3 weken thuis, kolere wat komt Maui snel dichterbij hahahaha voor de doem denkers die altijd zeggen pppf tis zo snel voorbij.

Maar goed, vertrokken maandag 7 mei, met de trein vanaf Eindhoven.
Dit is echt een aanrader als je vanaf schiphol vliegt.
De reis erheen, saai 9 1/2 uur vliegen, maar we waren wel om 15.30 uur plaatselijke tijd daar. Het eerste wat opviel was de enorme lucht vochtigheid. Als een warme deken sloeg die om je heen.
Papieren in gevult, belasting betaald en de bus in naar het hotel = 1/2 uurtje rijden. Whaawaaaaweeeja waar heeft dit volk zijn/haar rijbewijs gehaald.. Tjonge niks gek dat ze 4000 doden hebben in het verkeer per jaar, links rechts, wrakken brommers etc alles vliegt door elkaar heen, en als je geen toeter hebt ben je er gehandicapt. :-?

Het hotel,All inclusive, er is niks teveel gezegd. super, niet te groot, gewoon goed.

http://www.wyndham.com/hotels/POPVT/main.wnt

Het eten buffet en een Mexicaans restaurant en een Italjaans, wij hebben alleen buffet gegeten. Niet 1 dag hetzelfde, ontbijt, middag en avond heerlijke diversiteit waarbij de europese invloed er echt is. Niet gek want Columbus heeft een enorme impact op het eiland gehad. Zo ook dus het eten, het is nu een mengeling van van alles. De kamer, top en schoon met airco, minibar, tv, balcon terras. Er is een sportschool, schoonheids salon, animatie met een erg goede avond show. Het watersport gebeuren van het hotel, catamaran, body boards, kano, en het windsurfen.. Het windsurf materiaal was rondom k ut. MAAR dit heeft wel een reden, ze hadden goed materiaal, HOT en Starboard en JP, maar ze hebben er een zware shorebreak en je kunt je dus voorstellen wat er gebeurd met al dat volk wat zegt te kunnen varen. Alles naar de klote dus. Daarom zitten de verhuur stations ook rechts van de baai, met een vlakke start. Vela, F2, Mistral, Fanatic.

Het materiaal van het hotel is wel zo te pakken en catamaran zeilen is ook erg leuk. En kano°ƒÂ©n met de golven terug is ook leuk.

Net voor wij kwamen had het 3 weken geregend, wij hebben de eerste week elke dag wel regen gehad, als Nederlander zou je zeggen ja heee godvr de godvr. Maar daar, heerlijk zelfs. De zee liep je al zo in, kwam je eruit en sprong je in het zwembad was het water gewoon heet. Van de 15 dagen hebben we denk ik een week in het water gelegen.

Heb niks gehuurd de wind was rondom ruk, zelfs kites kwamen uit de lucht gevallen. Dit kwam meer door de omschakeling naar de zomer, als ik nu kijk staat de wind zoals het hoort uit oost en elke dag een 4 bfrt.

Verder een dag naar Santa Domingo, een heel verhaal over het eiland en de invloed vanaf Columbus. Grappig dat veel woorden die wij hier gebruiken al 3700 v Chr. door de oorspronkelijke bewoners werd gebruikt en dus door Columbus mee hierheen zijn genomen. Bijv, Hangmat, mais, leguaan, tabak, sigaar. Het roken zoals wij dat hier kennen komt dus daar vandaan, alleen de echte bewoners zijn er niet meer, vermoord, ziektes en zelfmoord.

Je kunt er genoeg doen als het niet waait, paradise eiland, big game vissen, duiken, trips, watervallen. Je kunt je trips best boeken op het strand, in je hotel ben je een hoop meer kwijt.

Het hotel is op loop afstand van het centrum van Cabarete, loop je tussen de winkels door naar het strand kom je bij de verhuur stations, hier heb je ook barretje's waar je lekker kunt lounchen. De bevolking is vriendelijk, overdag kun je je prima overal naar toe, 's avonds word afgeraden om buiten het resort te gaan. Vergeet niet, criminaliteit is overal. Doch de verdiensten tov ons zijn niet te vergelijken, een politie agent verdient er een °¢â€šÂ¬ 150,-- per maand.

We gaan zeker nog eens terug, maar dan meer naar Punta Cana = de zuid kant.

mul107
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 stoke 107(2004)en north natura(net nieuw)

cabarete dominicaanse rep.

Bericht door mul107 » za okt 27, 2007 7:29 pm

ik wil met mijn vriendin naar cabarete gaan in mei/juni , heeft iemand ervaring of het hier goed te surfen is . mijn vriendien is beginner en ik ben een ervaren surfer met een redelijk niveao.
is het rond die tijd dan ook regen seizoen?

bedank alvast voor alle reacties

Plaats reactie