Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Noord Amerika] Wat zijn goede spots voor de vakantie?

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » wo apr 18, 2007 6:03 pm

Ik ben aan het overwegen om deze zomer de vakantie in de US door te gaan brengen. Ook Canada is nog niet uitgesloten trouwens.

Ik weet dat de Bay Area in SF een goede stek is, maar daar heb ik geen verhuur mogelijkheid gezien trouwens. Ook in Oregon schijnen goeie spots te zijn. Over Florida/NJ/NY heb ik nog niets gehoord. Hawaii, is een overweging als hier ook "relaxte" slalom spots zijn.

Mocht je ervaringen of tips hebben...heel graag!

Topic over SF
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... hlight=usa

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » wo apr 18, 2007 6:25 pm

Ik heb wat mail contact met een Amerikaan Steve Bodner (http://www.stevebodner.com).
Je zou hem een mail kunnen sturen met je vraag. Dan krijg je local info out first hand 8)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » wo apr 18, 2007 6:40 pm

In het zuidoosten vind je Cape Hatteras in North Carolina.

Florida heeft ook verschillende huurstekjes, alleen zul je daar in de zomermaanden erg weinig wind aantreffen.

Op http://www.windsurfingmag.com kun je veel terugvinden.

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » wo apr 18, 2007 11:35 pm

Thx voor de tips, zal binnenkort contact opnemen & de url uitpluizen.

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Bericht door Nilsini » do apr 19, 2007 10:01 am

Net even mijn zus gesproken en die riep michigan in het grens gebied tussen canada en de US, Erie meer, Lake Michigan aantal plaatsen met windsurf verhuur.

google geeft genoeg info

Jjdd
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Noord-Holland

Bericht door Jjdd » do apr 19, 2007 1:54 pm

Hood River, River Gorge, grote rivier op de grens van Oregon en Washington, nabij Canada ook. Leuk daar is:
- zeker in de zomer veel wind
- hoofdwindrichting gaat tegen de stroom in, dus lekker ruim varen
- Mooie omgeving, rivier ligt in een grote kloof

Veel verhuur! Wel autohuren. Bij huur plank / spullen krijg je setje dakdragers mee. Afhankelijk van de windvoorspellingen kregen we juiste zeilen mee.

Rivier is doorgangsroute voor goederen vervoer, dus 2 spoorlijnen aan beide kanten (trein reed bijna dwars door de camping waar we verbleven), en tijdens het surfen komt er af en toe even een bootje langs ....... Veel verschillende soorten surfspots, en prachtige kust, ook surfbaar, maar mindere specifieke wind, en wat heftiger surfen (Pacific ...).

Hangloese
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Witchcraft + Hot Sails

Bericht door Hangloese » do apr 19, 2007 3:56 pm

The Gorge, wil ik altijd nog eens heen: nuclear winds 8)

Maar eerst maar es naar de geboorteplaats vh windsurfen dit jaar.

timmit
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door timmit » vr apr 20, 2007 9:13 am

Robert Warwick mistral teamrider was vol lof over the Gorge(zat in zelfde acc. op Maui). Het is zijn home spot. Je kan er druklussen draaien over twee kanten :P Da's altijd leuk. Het waait er vaak super hard. De stroming is tegen de wind in. Je kan dus lekkere kleine boardjes varen. Je hebt er niet echt dikke bakken. Robert moest wel ff slikken voor we een Hookipa mast plus sessie af gingen werken... 8) Was ie niet helemaal gewend, zeg maar. Schijnt helemaal toppie te zijn daar. Vooral voor hoog niveau freestyle...

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » di mei 22, 2007 10:15 pm

De plannen zijn veranderd! Met veel tegenzin gaan we in juli naar Oahu en Maui.
Het is nog niet helemaal in kannen en kruiken, maar we zullen niet in Waikiki belanden aangezien we liever ergens in een condootje zitten met oceanview (in de buurt van Kailua oid). Over Maui ben ik ook nog niet uit, of Kihei (slalom spot zoals ik begrijp) of Haiku (bij Hookipa) danwel Kanaha (maar is geloof ik subject to airport noise...).

Wanneer e.e.a. wat meer duidelijk is zal ik de thread wel wat ordenen zodat 't met de eerste post duidelijk is waar en welke mogelijkheden er in dit landje zijn.

Ter volledigheid voor SF mogelijkheden:
[quote]
"...Ja, de SF bay is een van de beste windsurfplekken op de wereld, waar je ook nog 'es een gewone baan kan hebben en 8mnden per jaar zonder stress en vaak niet groter dan een 6.0 bijna elke dag kunt windsurfen!

Ik kan aanraden om helm of sunvalley te benaderen: +1 650-344-2711

Store Directions
Main Store - 333 North Amphlett Blvd, San Mateo
Our address is 333 North Amphlett Blvd. in San Mateo, California 94401. Amphlett Blvd. is the frontage road on the west side of Highway 101. You°¢€â„¢ve probably seen our 30 ft. °¢€Å“SKI SHOP°¢€

lonned
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro Wave 78, Quatro 92 sphere thruster, Ezzies

Bericht door lonned » ma jul 02, 2007 5:20 pm

Het maakt niet zo erg veel uit waar je precies zit (Kihei, Haiku of Kanaha) aangezien je toch altijd wat moet rijden op Maui. Afhankelijk van je eigen kunnen ga je of naar Kanaha, Sprecks of Hookipa aan de North Shore of als daar geen wind is naar Kihei (zuid-west spot). Kihei is echt vlak (met een heel klein rif). Aan de North Shore is Kanaha de eerste 500 meter of zo vlak en daarna kom je ook op het rif. Het rif komt bij Sprecks al dichter bij de kust en bij Hookipa zit je er meteen in. Laat maar weten als je nog tips nodig hebt.

usa4
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door usa4 » ma jul 02, 2007 11:46 pm

Sorry about the english only response-
If you are going to visit the US for a windsurfing vacation and want to sail in wind- the west coast is the place during the summer months. In the fall and spring, Florida or Cape Hatteras can get good wind.
10 hours north of San Francisco is the Gorge. Both places have good regular 15-25k sea breeze from April to October. Rental gear is available at both spots. There are several good wave spots on the coast just south of SF and to the north near the Gorge- pistol river. If you want to race there is the US Nationals August 8-11 in SF and the Gorge Cup all summer in the gorge.
Of course Maui goes off in the winter with big swell and trade winds.
Let me know if I can provide any additional info.
Steve Bodner

PS- If anyone has any information about storing windsurfing equipment near Amsterdam, please contact me bodnersp@gmail.com I will be moving to Amsterdam later this year and hoping to find a convient place to leave my equipment while living in a small Amsterdam apt. Also looking for surf van if any leads.

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » di jul 03, 2007 12:29 am

Hi Steve,
Welcome to the windsurfing.nl forum!
I'm sure we will be able to get some leads together for a welcome drink, storage and a van (well, tiny then...).

Thanks for the info, good to know for next year. West coast is a great place to stay, hadn't been surfing there yet but who knows what's up next. This year it was decided to go Oahu and Maui - that will be next week. I'll post my findings in a seperate topic.

Plaats reactie