Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Hawaii]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Hoi, om mijn naam eer aan te doen wil ik volgende winter, zeg vanaf november/begin december 2008 voor een maand of 3 windsurfen in Hawaii. Oahu, Kailua Beach, of misschien (2e keus) toch Maui, waar je geloof ik ook een meer vlakwater beginners spot heb

[Hawaii]

Bericht door Hoi, om mijn naam eer aan te doen wil ik volgende winter, zeg vanaf november/begin december 2008 voor een maand of 3 windsurfen in Hawaii. Oahu, Kailua Beach, of misschien (2e keus) toch Maui, waar je geloof ik ook een meer vlakwater beginners spot heb » vr dec 07, 2007 11:22 pm

Hoi, om mijn naam eer aan te doen wil ik volgende winter, zeg vanaf november/begin december 2008 voor een maand of 3 windsurfen in Hawaii. Oahu, Kailua Beach, of misschien (2e keus) toch Maui, waar je geloof ik ook een meer vlakwater beginners spot hebt, wel in de buurt van het beruchte Hookipa...

Het moet uiteraard lekker voor een duppie eerste rang dus ik wilde vragen: heeft iemand daar wel eens een busje gekocht en daar 3 maanden in geslapen? In combi met bijv. 1x per week een hostel om even bij te komen etc.? Mag je daar uberhaupt in een auto/busje slapen op een parkeerplaats ofzo, of wordt je constant weggestuurd?

Of weet iemand of er makkelijk een appartement-achtig iets te huren is voor 3 maanden in Honolulu of Kailua? Ja voor een niet al te dure prijs natuurlijk. Ik weet van de 410$ p.m. deal bij dat hostel op maui, maar ik zit denk ik in eerste instantie toch liever op Oahu.

Wil er iemand mee misschien? Ik ben al eens 3 maanden geweest alleen destijds niet om te windsurfen, dus tips als "het is duur" of "je gaat veel geld moeten uitgeven" zijn niet superhandig..., ik weet dat wel een beetje, het gaat me nu even om of iemand misschien wat tips heeft die dit daadwerkelijk gedaan heeft on the cheap, of dat iemand een geniale tip (of kennis/familie :lol:) heeft... Of ben ik de enige die overweegt om vanwege de kosten 3 maanden in een bus te slapen?

Bedankt! Jeroen 8)

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » za dec 08, 2007 1:14 pm

Goede plannen man!
Ik ben van de zomer in Kailua geweest en daar is voldoende keus uit condo's en voor langere tijd zou je daar een goede deal moeten kunnen doen. Zelf zie ik me niet in een bussie leven dus daarover onthoud ik me van commentaar.
Aangezien Naish in Kailua zit ben ik er een beetje vanuit gegaan dat het daar wel goed varen zou zijn. Maar de stats van Kaneohe (baai bij Kailua)
http://www.windfinder.com/windstats/win ... aneohe.htm zeggen dat je wel echt mazzel moet hebben om wind te hebben. Dit in tegenstelling tot bijv de zuidkant bij de luchthaven en PHarbor. Kailua is wel een tof stadje trouwens om te verblijven en om te genieten aan het strand - maar niet zo tof als Maui.

Waarom zit je liever op Oahu dan Maui? Oahu moet je gezien hebben (Waikiki, North Shore met swell, de vulkaanrand over het eiland en natuurlijk Pearl H), maar Maui idem dito met bijkomend voordeel dat je daar meer mogelijkheden hebt (natuur, rust, surfen, rustiger). En je kan voor een prikkie een vluchtboeken.
Op Maui heb je altijd wind en bij Kanaha kan je prima varen, ook voor "vlakwater" piloten. Zie windcam.com Anders bij Kihei, aan de zuidkant van het eiland. Kan je meteen walvissen spotten.. Voor meer info http://www.mauiwindsurfing.net/mauiwind ... /index.cfm

he man! Perfecte info dit! Ik denk liever op Oahu te zitten omdat ik niet 3 maanden echt [i]alleen[/i]maar wil windsurfen, ik wil ook wel eens uit in een stad (als Honolulu). Bovendien denk ik, en heb gelezen, dat Maui toch wat mee

blue

Bericht door he man! Perfecte info dit! Ik denk liever op Oahu te zitten omdat ik niet 3 maanden echt [i]alleen[/i]maar wil windsurfen, ik wil ook wel eens uit in een stad (als Honolulu). Bovendien denk ik, en heb gelezen, dat Maui toch wat mee » za dec 08, 2007 3:21 pm

he man! Perfecte info dit! Ik denk liever op Oahu te zitten omdat ik niet 3 maanden echt alleenmaar wil windsurfen, ik wil ook wel eens uit in een stad (als Honolulu). Bovendien denk ik, en heb gelezen, dat Maui toch wat meer "incrowd" is, en dat je daar als nieuweling nogal de kans loopt gek te worden aangekeken... Bovendien ben ik nog (lang) geen goede windsurfer dus Hookipa etc. is toch wat te expert gericht enzo... Ik moet echt nog veel (basis) zaken leren, en om dan meteen tussen allemaal "coole" surfcracks te zitten... :roll: Ik denk dat Maui wat meer lauw is, maar da's slechts een gevoel, ik was er nog nooit, terwijl op Oahu je van alles tegenkomt... Maar wat kan je me nog meer vertellen over Maui dan?

Ben wel beetje bang dat ik als ik naar Maui zou gaa, ik 3 maanden in dat hostel moet zitten voor een goeie prijs misschien, dat wel, maar dat ik als ik s'avonds eens wat wil gaan doen dat de dichtsbijzijnde kroeg, bios of weet ik wat een uur met de bus is... :-?

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » za dec 08, 2007 6:39 pm

Ik ga je niet naar Maui praten, en, begrijp me niet verkeerd, Oahu is een mooi eiland met een aantal highlights die je gezien moet hebben. Alleen, Maui is mooier en rustiger en beter surfen (muv golfsurfen op de Northshore van Oahu dan). En in Paiia heb je alle surfers samen aan het bier (en vis) - worldcuppers, golfsurfers en amateurs. En in het zuiden het Beverly Hills van Hawaii...(goeie stek om te trouwen overigens).

En surfen leren kan je prima op Kanaha - en om zonder wind in Kailua te leren surfen... get the point?

En als je toch drie maanden gaat, waarom ga je dan niet naar alle eilanden? Big Eiland met z'n vulcanopark en stromend lava, en Kauai, Molokai en Lanai: de tuinen van Hawaii... Check bijv allesamerika.nl voor meer info om je trip te plannen.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo dec 09, 2007 1:54 pm

Je kunt ook bellen, 0018085798833 zei hebben huizen en info.

Een auto kopen en erin slapen zou ik niet doen, uit veiligheid.
Daarbij moet je je bij een parc ranger melden als je ergens buiten blijft overnachten.

Ohau top, Kailua bay heb je kamers voor weinig, slaap je met meerdere in een huis. Staan altijd op het vliegveld mensen op te pikken, vraag maar aan de balie.
Auto moet je hier huren, verkoop is moeilijker.
Met de bus kun je ook het hele eiland rond voor weinig, alleen zonder board etc.

Maui tja moet je hierover zeggen, koop een maui cruiser of huur tegenwoordig voor weinig. Slapen, geen probleem.
Maui e na ka oi, en niet voor niks, wil je af en toe op stap in Honolulu koop je een cheap ticket en vlieg je ff op en neer, 30 minuten en boarding gaat sneller als hier een taxi bestellen. Kun je ook alle eilanden bezoeken.

Alleen ben je hier nooit, dit is het mekka van de windsurf wereld, ongeacht je level. Hookipa is niet the place to surf, Mama's fish house en Spreck's zijn vele male beter omdat hier niet gevochten word voor een golf. West mountains met prachtige hikes, Haleacala crater, 7 secret pools, twinn falls, Lahaina, snorkellen, walvissen, en stappen bij Haiku in de kroeg met de hele wereld top.

Suc6

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Pro-Intro windsurfschool
Contacteer:

Bericht door Jip » do dec 20, 2007 4:23 pm

Om dit even aan te dikken ga ik me er ook mee bemoeien..

Zojuist van de us consulate vandaag en met (als het goed is) positief resultaat een visum bemachtigd om er langer dan 3 maanden te kunnen verblijven..Ik ga namelijk op maui stagelopen..
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor tickets, prijzen vallen me erg mee. Maar ik wat uiteraard ook van belang is, hoe ziut het met spullen vervoeren? Ik heb goede verhalen van united airlines gehoord. Maar ik zag nu bijvoorbeeld een ticket met terugreis met lufthansa.. Tja ik wil toch een stuk of 5 zeilen, 2/3 masetn en eventueel 2 gieken meenemen.. Alleen op de terugreis wel te verstaan.. Met welke maatschappij is dit het beste te doen??

He Jip,

aha meneer gaat gewoon :lol:
Let wel op als je the US binnenkomt dat ze je inderdaad 6maanden geven,want ik las ergens van een of andere pief dat ieook zo"n visum had geregeld,maar bij binnenkomst kreeg ie doodleuk 3 ma

hawaii

Bericht door He Jip,

Let wel op als je the US binnenkomt dat ze je inderdaad 6maanden geven,want ik las ergens van een of andere pief dat ieook zo"n visum had geregeld,maar bij binnenkomst kreeg ie doodleuk 3 ma
»
do dec 20, 2007 7:21 pm

He Jip,

Let wel op als je the US binnenkomt dat ze je inderdaad 6maanden geven,want ik las ergens van een of andere pief dat ieook zo"n visum had geregeld,maar bij binnenkomst kreeg ie doodleuk 3 maanden!!! :roll:

Ken u mij trouwens even vertellen of je zo'n visum makkelijk kan regelen, en hoe dat ging?En wat het kost? K ben sowieso ook nieuwsgierig naar hoe je reis dus laat even weten! Ook of het een boel gezeil ismet aldiespullen of dat het welmeevalt. Wel cool dat je gaat. Pas op in het vliegtuig datje niet een of andere nietsvermoedende passagier voor het hoofd stoot met je giek... 8)

Hartelijke groetjes en veeeeel plezier!

Aloha 8)
Jeroen

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Severne / Quatro

Bericht door Griff » do dec 20, 2007 7:32 pm

spullen is vrij makkelijk, waveboardje 75 liter, en 5.3 en 4.7 meer niet.

ben een maand geweest en elke dag gevaren met 4.7 met als uitzondering 2x 5.3

(ps. tip je kan daar ook gewoon spullen kopen, zeker met de dollar kost het helemaal 3x niks, als je overjarig koopt)

oja, ik had spullen mee en had met continental 80 eurie heen en 80 eurie terug betaald. Laat dit vooraf ff bevestigen door de klantenservice dan kom je niet voor verrasingen te staan

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jip » do dec 20, 2007 8:11 pm

Ehm ik ga van april tot half october.. Er zijn dan weinig golven..
En betreft heen reis heb ik dus niets nodig.. Ik krijg de zeilen daar van me stagebedrijf.. (hotsailsmaui :lol: :lol: ).. Het gaat erom dat ik de spullen die ik wil hebben mee terugneem(hopelijk nieuwe 2009zeilen en masten). Ik koop/regel gewoon me hele quiver daar.. Maar 80 euro klinkt goed in de oren.. Boards hoef ik dus niet te vervoeren.. Ik koop er idd daar 1 en..en verkoop hem aan het einde weer. Me boards die ik hier heb zijn perfet voor nl dus die ga ik niet upgraden..

ps.. voor visum, tik in google us consulate amsterdam en pak de bovenste link.. Als je specifieke info wil moet je even pb' en..

HansSC
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: peddelspul, slalomsetje en een longboard
Contacteer:

Bericht door HansSC » vr dec 21, 2007 8:23 am

Jip schreef:Ehm ik ga van april tot half october.. Er zijn dan weinig golven..
In deze periode komen de south-swells door. Maalaea, Lahaina, Mala Wharf...of de regio rond waikiki O'ahu: Canoes, Kaisers en Ala Moana..niet hoog, maar toch zo af en toe een dikke 2 meter.

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: DaCurve79,Quadster91l,Tabou3s106, 5.7/4.4 zone,3.7 Voodoo, 4.7/5.3 ManicHD, 4.2 Blade

nuttige info!

Bericht door Erwin2 » vr dec 28, 2007 6:09 pm

Ik lees hier nuttige info. Thanx!
Ga zelf (met vrouw en kids) eind juli/augustus 2 weken naar Maui (in een camper) en 1 week Oahu (hotel).
Wat ik nog graag zou willen weten is waar je in augustus op Maui het beste kan zijn en waar je goeie windsurfspullen kunt huren voor een leuke prijs.

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » vr dec 28, 2007 7:14 pm

Maui in een camper? Interessant. Vertel es, wat is daar je bedoeling mee?

Op Maui kan je surfen en relaxen, varen doe je op de Northshore (tenzij er weinig wind staat, dan naar Kihei) en relaxen doe je aan de andere kant van het eiland. Dat is het BeverlyHills van Maui, met altijd zon. Prachtige watervallen en vulkaanhikes doe je op de Northshore. Met een fantastische autorit naar Hana. Dat is een dagtrip inderdaad (zie campervraag).

Rentals genoeg op Maui http://www.mauiwindsurfing.net/mauiwind ... info=shops

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: DaCurve79,Quadster91l,Tabou3s106, 5.7/4.4 zone,3.7 Voodoo, 4.7/5.3 ManicHD, 4.2 Blade

camperen natuurlijk!

Bericht door Erwin2 » za dec 29, 2007 12:14 pm

Wat je met een camper doet?
Camperen natuurlijk. Aan het strand ;-) Dat schijnt in Hawaii te mogen (vooral om te vissen), behalve als er een bordje staat dat het niet mag :-)
En op Maui zijn voldoende campings, verder is het een leuke manier om Maui te verkennen en is het absoluut niet duur, helemaal niet met de huidige dollar koers. 8)

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

left- en righthanders

Bericht door Erwin2 » za dec 29, 2007 12:16 pm

Is het nu waar dat je op Maui/Oahu veel left handers (zoals ijmuiden) hebt en heeeeeel weinig right-handers (wijk)?

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jip » wo jan 02, 2008 3:28 pm

Ticket is ook binnen..28april heen 11october terug..
Ik vlieg met United airlines, en begreep dat ik 2 paketten van 22kg mocht meenemen.. Dit ga ik wel even verder uitpluizen.. Maar anders zetten we de sp[ulletjes toch lekker op de boot..halverwege.. is het tegelijk in nederland..

Het surfen/ de huisvesting/ de auto, het gaat allemaal wel goedkomen.. Ze zullen me daar vast goed op weg helpen. en tja, ook de surfcondities, ik moet zoiezo gaan, en zit zoiezo daar. Zolang er wind is en ik heel veel kan leren ben ik tevreden. Ik denk dat ik daar in de loop der tijd wel meer bedreven in wordt welke spot te pakken en welke niet..

Veel is natuurlijk van te voren te plannen, maar je weet nooit hoe het echt gaat lopen..

Jip

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

tegenkomen?

Bericht door Erwin2 » wo jan 02, 2008 7:43 pm

He Jip, klinkt goed.
Mssn zie ik je daar wel, ergens in augustus :D

timmit
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door timmit » do jan 03, 2008 9:17 pm

Kan je mij ook niet inpakken... heb wel zin om 6 mnd 4.2 te varen... :lol:

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Re: [Hawaii]

Bericht door Joshua » vr feb 08, 2008 10:19 pm

Mr. Happy
Happy-windsurfer
Happy-windsurfer
Surf spul: Witchcraft 80 / 89 / RRD FSW 111/ Superfreaks / Smacks / Fire Power

Bericht door Mr. Happy » do feb 14, 2008 7:49 pm

KK2
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: RRD Twintip 102, Starboard Evo 70, Naish Compwave 7'10, HSM SO's en Superfreak

Bericht door KK2 » vr feb 15, 2008 1:45 pm

Dit zijn geen goede berichten.
Lokale overheid moet wel een stel surfhaters zijn

Plaats reactie