Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Hawaii]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Re: [Hawaii]

Bericht door Joshua » za feb 16, 2008 12:03 am

Event

They've got to be kidding ! 15/02/2008

The PWA World Tour team has just sent us on this mind-boggling piece of news that proves, as if it were needed, that windsurf is definitely NOT on the invited list for the regular daily party on the north shore of Maui, Hawaii !
Apparently, the State of Hawaii is planning to vote in a new local law this Friday (15th Feb) that would ban all windsurfing and kitesurfing within 200 feet (60 metres) of any bather or surfer...
After the infamous 10 Man Rule in Hookipa, this latest offering makes life even more complicated for windsurfers who must, if the vote is carried, be able to correctly judge their distance from all swimmers and surfers without transgressing the law...
The sizeable local windsurfing community is mobilising itself for a defence campaign to contest a decision that could reduce Maui's windsurf "Mecca" status still further !

Read the proposed law
Source : PWA World Tour

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » za feb 16, 2008 10:58 am

Proposed Hawaii Ban on Windsurfing
Friday, February 15, 2008 at 4:10 pm HST
Good news. The world wide windsurfing community's voice has been heard. I just got word from Maui Pete who is following the video feed of the Hawaiian legislature's hearing of proposed legislation to ban windsurfing withing 200 feet of surfers and swimmers (see yestereday's blog for details on that), that the bill has been deferred. Here's what Maui Pete said:

The Bill has been deferred!

According to Sen. Clayton Hee during this afternoon's Senate Committee hearing, there has been "an extraordinary amount of testimony in opposition to the bill", and the Senator who submitted the legislation requested the bill be deferred so "they can work on it".

A big Mahalo to everyone who took the time to email, phone or visit the committee members. Nice to know the system can actually work if we all get involved.

It was great to see the windsurfing community around the world rally around this cause. It seems that just about every windsurfing forum or blog that I follow had news about this absurdity posted today, no doubt contributing to the "extraordinary amount of testimony in opposition to the bill." Great job everyone! I'm going to try to get video of the feed and post it here.

h2ovin
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Rrd wavecult, Gun sails Hammer 3.3, 3.7, 4.2, 4.7 ,5.3 en Mc Wave 5.7

Bericht door h2ovin » za feb 16, 2008 11:09 am

:D :D :D :D , nu maar hopen dat er niet meer domme wetten worden geopperd!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo feb 17, 2008 1:04 pm

Ach, ze konden altijd alles nog op pakken en naar bv Cabo verde gaan of een ander windsurf mekka.
Wat dit voor de op toerisme gestoelde economie zou doen op Maui, een ramp.

Politici blijven wereld vreemd volk..waar dan ook..

Jip
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Pro-Intro windsurfschool
Contacteer:

Bericht door Jip » do apr 24, 2008 1:11 pm

Wat een saaiii topic dit........ Er wordt te weinig over gekletst....

Ik zal het bij deze weer even omhoog kicken..

A.s. maandag vlieg ik naar maui voor 5.5 maand. Ik heb er uiteraard erg veel zin in en zit daar met een maatje van me. Alle voorbereidingen zijn inmiddels getroffen. Dus ik denk dat het wel goedkomt, maar het is toch nog aardig spannend..

Als je interesse hebt en wat pic's wil zien. Ik een pagina aangemaakt. http://www.jipopmaui.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zal ik regelmatig wat posten.. Om jullie een beetje lekker te maken over de omstandigheden..

Aloha..

Hangloese
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Witchcraft + Hot Sails

Bericht door Hangloese » vr apr 25, 2008 11:36 am

You Lucky S.o.B. :9~ ik heb zelf vorig jaar ongeveer 1 maand daar mogen vertoeven en moet zeggen dat het echt fantastisch was.

Als je er 5.5 maand zit ga dan zeker ook andere eilanden bezoeken (zeer goedkope vluchten mogelijk) wij zijn ook naar Kuai en Molokai geweest, alleen in B&B's geslapen dus goed betaalbaar. Mocht je adressen nodig hebben laat maar weten.

Ik moet nogmaals zeggen wanneer ik de kans had dan ging ik gelijk terug.

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » zo apr 27, 2008 6:42 am

Goede reis en veel plezier !!!

Ben benieuwd naar de verhalen en foto's.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo apr 27, 2008 11:10 am

Klinkt super Jip!

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr dec 25, 2009 2:14 pm

Inmiddels alweer ander half jaar verder.
1ste kerstdag en het regent, waar blijven de verhalen van de Hawaii gangers...

hoi!
ik vertrek de21e januari, ticket al geboekt. Ik denk er echter wel over om te gaan surfen ipv windsurfen.
Redenen? Het waait klaarblijkelijk toch niet geweldig op Oahu. + dat ik alles daar 2ehands of nieuw moet kopen. Ik ga dan begin jun

Bericht door hoi!
ik vertrek de21e januari, ticket al geboekt. Ik denk er echter wel over om te gaan surfen ipv windsurfen.
Redenen? Het waait klaarblijkelijk toch niet geweldig op Oahu. + dat ik alles daar 2ehands of nieuw moet kopen. Ik ga dan begin jun
»
vr dec 25, 2009 2:35 pm

hoi!
Redenen? Het waait klaarblijkelijk toch niet geweldig op Oahu. + dat ik alles daar 2ehands of nieuw moet kopen. Ik ga dan begin juni weer terug en moet dan alles weer verkopen, gaat me erg veel geld kosten. Misschien is een gewon golfsurf boardje wel net zo leuk( of iets minder leuk maar nog steeds leuk genoeg ) en dan heb ik geen gezeik met slepen van spullen en koop/verkoop en wind gedoe... Voor Diamond head ben ik niet goed genoeg...

Duzzzz :roll:

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr dec 25, 2009 2:49 pm

Je kunt bij Naish in Kailua bay ook 2de hands kopen en super varen in Kailua Bay.
Diamond Head is de wind van links zoals hier, en niet zo radicaal als bv Kanaha Maui op een dikke dag.

Spullen inter island kun je gewoon meenemen, dagelijks werk voor die mensen.

Ik was er van februari tot mei en heb hele dikke dagen gehad op Ohau en Maui, zeilen bij van 4.2 tot 5.0 en af en toe niet gevaren om het bloeden van mijn handen te stoppen :9~
Board nieuw gekocht bij Naish Kailua, 8.6 WCW $ 750,-- dollar, let wel die customs hebben veel minder lagen fiber.
Zeilen en giek mee af hier.

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » vr dec 25, 2009 3:04 pm

Kan je daar ook een beetje surfen als je nog niet zo goed bent? (ik heb nog maar amper op zee gesurft)

Hoeoi!

Ja ik had gehoord dat op kailua het niet al te best/vaak waait, zeker niet van feb tot mei. Also hoe zit dat nou?

Groeten Jeroen

Bericht door Hoeoi!

Ja ik had gehoord dat op kailua het niet al te best/vaak waait, zeker niet van feb tot mei. Also hoe zit dat nou?

Groeten Jeroen
»
vr dec 25, 2009 4:17 pm

Hoeoi!

Groeten Jeroen

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr dec 25, 2009 4:35 pm

Ken er die in de windy maanden erheen gingen voor 3 weken en GEEN wind hadden..

Ik kwam er en toen hadden ze de koudste winter in 10 jaar, jawel koffer vol met shorts, 't shirts en ze komen van de Haleacala af met Pick-up trucks vol met tadaaaaa sneeuw.

Een pas getrouwd stelletje ging snorkellen op Kanaha en zij ging net ff over het rif, klabam dikke tijgerhaai en meneer was weduwnaar.

Robby Naish ( destijds mijn overbuurman in Kailua Bay ) gingen snow boarden en moest dit bijna bekopen met de dood, meneer zat in een lawine.

Bedoel ermee, what the fu*ck A je zit in Hawaii, ga met de bus naar The North shore enorme golven of vlak water.
Ga eens naar Pearl Harbor, imense indruk als je daar bent en met oud oorlogs veteranen praat die er destijds bij waren. Lekker op Waikiki beach golf surfen of foto's maken, 's avonds op de strip in Waikiki stappen.
En Maui, tja Maui moet je zelf maar gaan kijken :P

Kailua Bay is top voor beginners, je kunt het voorstellen als Cabarete Dominicaanse republiek.
Bij flat island ( rechts boven hoek KB ) kun je als het niet waait top, golf surfen. Als het wel waait kun je er top waven.

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Laura » vr dec 25, 2009 4:51 pm

Zijn er ook nog goede spots op oahu vlakbij honolulu?

@Laura: lezen schat! Kailua dus...
@Joshua: exactly de info die ik nodig heb... Idd. Gewoon gaan kijken etc. Ik zit veels te moeilijk te doen met windstatistieken etc... Dusseeee... Je hebbie gelijk! 8) Nu nog kijken hoe ik zo billig mogel

Bericht door @Laura: lezen schat! Kailua dus...
@Joshua: exactly de info die ik nodig heb... Idd. Gewoon gaan kijken etc. Ik zit veels te moeilijk te doen met windstatistieken etc... Dusseeee... Je hebbie gelijk! 8) Nu nog kijken hoe ik zo billig mogel
»
vr dec 25, 2009 5:07 pm

@Laura: lezen schat! Kailua dus...
@Joshua: exactly de info die ik nodig heb... Idd. Gewoon gaan kijken etc. Ik zit veels te moeilijk te doen met windstatistieken etc... Dusseeee... Je hebbie gelijk! 8) Nu nog kijken hoe ik zo billig mogelijk aan windsurfspul kom... Daar nog een tip beschikbaar Joshua? Ik bedoel ik moet die zooi ook weer verkopen natuurlijk in Oahu....
6.0 en 7.5m2 werd daar het meest gebruikt lees ik op de Naish site (maar goed, daar ga ik weer met mn theoretische gedoe...)
MAHALO! 8)

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » vr dec 25, 2009 6:17 pm

Je neemt je spullen gewoon ingepakt mee naar het vliegveld, ik had het in bubbeltjes plastic en een hoeslaken..
Voor 80 dollar lag het op Schiphol :wink:

Maar blijf je alleen op Ohau ??? Je gaat een 4 maanden, wat ga je er doen ???
Koop daar bij de cheap ticket stands tickets voor de andere eilanden.

Laura, Robby heeft ooit eens Pipeline gewindsurft, maar dat is te vergelijken met Jaws op Maui.
Daarbij waait het niet echt vaak daar, en wordt je als windsurfer daar ook niet echt vrolijk begroet.
Of je moet van stenen koppen houden.

Kailua Bay en Daimond Head zijn de plekken.

De steengril staat op te warmen, het vlees staat al klaar.
Ga ff eten, vrolijke kerst en denk Hawaii e na ka oi. 8)

===============
Tip voor goedkope spullen, pfff durf ik zo niet te zeggen.
Naish is zo'n beetje de enige windsurf dealer op Ohau, misschien O'brain of Windsurfing Hawaii.
Angulo, Lewis, Quatro of fabrieks merken en alle andere bekende zitten op Maui Kahului of Paia en omgeving, daar heb je voor zeker voor weinig alles wat je wilt hebben. Is het op Ohau te duur, neem je cheap ticket en vlieg naar Kahului Maui 30 min vliegen, pak een taxi naar de shops, doe je inkopen, verpak het en vlieg terug naar Ohau. Met een 4 uur ben je op en neer geweest en ben je aan het varen in Kailua Bay of Daimond Head :P
http://www.hawaiidiscount.com/activitie ... urfing.htm
http://www.hawaiidiscount.com/oahu/activities.htm
http://www.hawaiidiscount.com/activitie ... unters.htm
http://kiteboardingmag.com/spots/2004/02/18/kailua-bay/
http://www.hawaiiforvisitors.com/oahu/

Swell
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Flikka Quad 80 & Goya Guru's

Bericht door Swell » do dec 31, 2009 7:12 am

Joshua schreef:Inmiddels alweer ander half jaar verder.
1ste kerstdag en het regent, waar blijven de verhalen van de Hawaii gangers...
Peddel me hier wezenloos op maui :). After two large swells the gigant swell is coming next week :D. Wind? Wie maakt de trade wind machine..... denk dat ie stuk is, nu nagenoeg al 4 weken windloos.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » do dec 31, 2009 12:28 pm

En verder, al gesnorkeld, gedoken, Twin falls afgesprongen, gehiked in de west mountains, Haleacala gedownhilled, 7 Sacret pools afgedoken. Contact met locals,of met WC windsurfers, nieuws te melden op gebied ontwikkeling.

zero-7
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door zero-7 » do dec 31, 2009 3:41 pm

Joshua schreef: Contact met locals,of met WC windsurfers, nieuws te melden op gebied ontwikkeling.

Dat komt meer in januari/ februari een beetje op gang. Zijn er nog mensen met maui-plannen voor 2010?
Jammer als er geen wind is maar het is zeker een eiland waar je je super kunt vermaken ook als het windstil is.

windgoeroe
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door windgoeroe » wo mar 24, 2010 8:47 pm

ben van plan oktober november naar Maui te gaan
waar zou ik ( totaal 4 personen) goedkoop verblijven?
Heeft iemand concrete adressen ?

Thnkz

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Joshua » za mei 22, 2010 10:51 pm

http://www.hawaiiforvisitors.com/maui/l ... a-to-z.htm

Kijk bij youth hostels, Banana is goed, verder staan er altijd adressen in de Duitse surf.

Erwin2
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: DaCurve79,Quadster91l,Tabou3s106, 5.7/4.4 zone,3.7 Voodoo, 4.7/5.3 ManicHD, 4.2 Blade

Bericht door Erwin2 » do jun 10, 2010 7:18 am

Maui is top! Als ik moest kiezen tussen Oahu of Maui, dan is het zekers Maui. Oahu is een beetje TE americaans aan het worden (of hoe je het ook wilt noemen). Maui is nog een beetje Hawaiian style, hoewel het volgens de Maui-anen steeds minder wordt (en steeds crimineler en meer drugs)... voor mij alweer 2 jaar geleden. Destijds werden alle stranden 's avonds gesloten vanwege de (drugs) overlast. Maar overdag is Maui echt super! Road to hana is ook tof.
Oahu is goed snorkelen, maar qua windsurf vond ik het niks. Je kunt alleen spullen huren in Kailua (en daar waait het amper), terwijl de beste-a la-wijk-aan-zee-spot maar dan super golven 1.5 uur daarvandaan ligt.
Maar beide eilanden moet je geweest zijn en Big Island zou ik ook ff checken, als je er toch bent... :D
Hier kun je evt. mijn "avonturen" lezen: http://vakantiehawaii.blogspot.com/
Ow ja, als je toch in LA bent, pak Disneyland ff mee :lol: :lol:

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Laura » do sep 02, 2010 10:58 pm

ik ga 9 maanden onderzoek doen naar storm en onweer op Oahu....aangezien spullen meenemen duur is wil ik daar spullen kopen....iemand ervaring daarmee?

j3ro3n
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-202
Surf spul: Synchro 91 Missile S FF80 FF90 FF102 FF125 Gong NFA 12" Hiberna
Contacteer:

Bericht door j3ro3n » za sep 04, 2010 2:08 pm

Vervelend zeg :) Nee, maar bij Naish in Kailua kan je in de catalogus shoppen.

stefanzeegal
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro Custom 72, Quatro KT 83, Naish chopper zeiltjes, SB 8'2 wp SUp en een 6.4 surfboard
Contacteer:

Bericht door stefanzeegal » di okt 19, 2010 11:40 pm

Je moet zeker wat materiaal kopen op Maui of Oahu. Het is niet duur en iedereen heeft wel prul liggen.
Meenemen of huren is duur.

Ik heb er ook een tijdje gewoond (Maui) ik zou zo weer terug gaan!!

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Laura » di jan 18, 2011 7:44 pm

Ik vertrek over een paar weken voor 8 maanden naar honolulu....
Zijn er verder nog Nederlandse windsurfers op Hawaii?
En heeft iemand tips hoe ik aan niet te duur tweedehands windsurfspul kan komen op Oahu?

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Simmer & F2 '13

Bericht door Larsdegroot » vr feb 04, 2011 12:52 pm

Ik vertrek op 1 september om te gaan eilandhoppen op Hawai. Hoofddoel is niet surfen maar ik zal een week op Maui verblijven. Als je hier dan toch bent moet je natuurlijk ook gaan surfen :D . Nu las ik dat september niet de beste maand voor golven is ( dat is de winter) maar een goede kans op wind heb je wel. Waar heb je in september wel kans om wat golfjes te pakken, is dat hookipa?. Kanaha, is dat alleen een beginnerspot of heb je hier ook golven?.
Ik kan niet wachten........

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Laura » di apr 12, 2011 1:04 am

Ik zit nu zelf op Oahu, maar golven zijn in de winter op de north shores goed en in de zomer op de south shores goed.

Dit omdat de golven voornamelijk gegenereerd worden door depressies op gemiddelde breedtegraad. Deze zijn het meest aanwezig in de winter, dus als het op het noordelijk halfrond winter is, komen de golven over het algemeen uit noordelijke richtingen en zijn de golven in het noorden het beste. En in de zomer in hawaii is het op het zuidelijk halfrond winter en komen de golven voornamelijk uit zuidelijke richting en zijn de golven daar hoger.

Maar ervaring leert, ik woon in het zuiden van Oahu vanaf februari (winter dus wanneer de golven op z'n slechts zijn), er staan altijd wel golven, ze zijn clean en geregeld 3-4 meter. Ik pak altijd gewoon mijn surfplank en ga naar het water, het komt niet meer in mij op om te denken dat er misschien geen golven zijn.
Met de wind weet ik het niet zo, op Maui heb je meer kans op wind, ik windsurf hier eigenlijk niet omdat er niet vaak wind is op Oahu, mocht je nog willen windsurfen op Oahu dan kan je naar Kailua, check de voorspellingen van windfinder die kloppen aardig voor Kailua.

Larsdegroot
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Simmer & F2 '13

Bericht door Larsdegroot » vr apr 29, 2011 11:34 am

Ben benieuwd. Ik zit op Oahu in het veel te drukke waikiki. Volgens mij heb je hier in September dan wel kans op golven aangezien dit het zuiden is? Misschien golfsurfen maar eens proberen, heb het vorig jaar geprobeerd op Fuerteventura, nou ik kan redelijk windsurfen maar dat ging voor geen meter!. Ik zag trouwens dat Ho'okipa in September best te doen is. In de winter zijn het alleen de pro's die het water daar op gaan. Moet het toch proberen natuurlijk ;). @Laura, heb je nog tips voor Oahu?

@erwin
heb je blog gelezen, krijg er nu helemaal zin in !
Wij houden onze reis ook bij via waarbenjij.nu, wel zo leuk voor het thuisfront.

Plaats reactie