Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Dom. Republiek - CABARETE

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer 105l (2003), Bic Vivace 270, Zeilen: 5.0, 6.2, 7.0 en op zoek naar een 3.5/4.0m

Dom. Republiek - CABARETE

Bericht door Rob1778 » wo apr 09, 2008 3:05 pm

Mensen,

Ik ga 4 t/m 18 mei windsurfen in Cabarete, Dominicaanse Republiek. 8) Ik zie op windguru dat dat gemiddeld gezien niet de allerbeste tijd is om te gaan :( , maar kan helaas niet waxchten met op vakantie gaan. :D

Zijn er al veel mensen hier daar geweest?? Heeft iemand specifieke tips mbt welke surfhuurspot ik het beste kan gebruiken, waar ik het beste heen kan als uitstap als de wind weg is en welke bars megarelaxed zijn?

Oh ja, als er nog iemand alleen gaat rond die tijd, let me know!

Veel dank alvast voor jullie reacties!

Robby

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Wind Stoot 2004-2005
Surf spul: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Contacteer:

Re: Dom. Republiek - CABARETE

Bericht door Nilsini » wo apr 09, 2008 6:20 pm

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... k#p6671009" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmmm ik wil niet raar doen maar het topic staat twee lager in het overige topic overzicht....

Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer 105l (2003), Bic Vivace 270, Zeilen: 5.0, 6.2, 7.0 en op zoek naar een 3.5/4.0m

Bericht door Rob1778 » wo apr 09, 2008 6:48 pm

Klopt, excuses voor nieuw openen van topic, maar daarin kwamen er geen antwoorden op mijn vragen en topic was zo oud dat er waarschijnlijk niemand op ging reageren... Als ik het moet weghalen, let me know, maar niemand een antwoord? :-?

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » wo apr 09, 2008 7:38 pm

Ik ben er in februari dit jaar geweest....de wind viel nogal tegen....ik heb maar 1 keer kunnen windsurfen....ik had niet echt geluk, want t schijnt er normaal wel te waaien...Ik heb materiaal gehuurd daar...weet alleen niet meer hoe het heette.
Als het niet waait is golfsurfen een goede optie, dat heb ik ook voornamelijk gedaan(playa encuentro is super!), je kan via een surfshop regelen dat ze je er per busje heen brengen en ook weer terugbrengen naar cabarete voor ongeveer 20 euro...kan je zolang golfsurfen als je wilt incl. board. Duiken is ook aan te raden als het niet waait, het is daar geweldig mooi!(maar wel prijzig)
Verder is cabarete top! Heel gezellig en mooi! :D
Uitgaan heb ik niet veel gedaan, ik had teveel last van de mannen die erg van blonde vrouwen houden :-?
Maar volgens mij kan je er top uitgaan! (ik hoorde van de surfers dat de vrouwen daar ook erg de europese mannen versieren, dat vindt je leuk, of juist niet :wink: )

Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rob1778 » ma apr 14, 2008 1:36 pm

Thanx Laura! 8)

Ik hoor veel mensen die pech hebben gehad in cabarete met de wind, dus laten we maar hopen dat ik de uitzondering ben :) en elke dag kan knallen.. :9~ Duiken of surfen is anders inderdaad een goed alternatief.

Mooi, uitgaan ook wel zin in, en aandacht is niets mis mee, als het maar normaal blijft.. :D Maar ga toch eigenlijk meer om lekker te surfen en niet om vrouwen te regelen daar!

Thanx voor de tips!

Als iemand nog specifieke tips heeft waar het eten extra top was, welke bar er lekker clubmuziek draait (of zit ik dan echt in het verkeerde land?) of een uitstap dichtbij die ik zeker niet kan missen, let me know... 8)

Robby

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » ma apr 14, 2008 2:11 pm

Mei is best een redelijke maand:

Afbeelding

Cabarete is dan wel niet zo windzeker als bv El Yaque, maar in de zomermaanden maak je best een goede kans op lekker surfweer.

Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rob1778 » ma apr 14, 2008 2:56 pm

Thanx, dat ziet er inderdaad best goed uit, bedankt! Werd beetje pessimistisch toen ik de jaargemiddelden begin mei zag op windguru, maar dit is beterrrr! :wink:

Martinair vliegt tegenwoordig niet meer rechtstreeks op El Yaque en politiek klimaat schijnt daar ook niet zo goed te zijn, dus vandaar de keuze voor Cabarete.

Twee weken ongeduldig wachten en dan KNALLEN! 8)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » ma apr 14, 2008 3:15 pm

Rob1778 schreef:

Martinair vliegt tegenwoordig niet meer rechtstreeks op El Yaque en politiek klimaat schijnt daar ook niet zo goed te zijn, dus vandaar de keuze voor Cabarete.
ArkeFly nog wel, op de terugweg via Cura°§ao. Van dat politieke klimaat merk je op El Yaque trouwens weinig tot niets. De hoofdstad Porlamar kan soms wat minder zijn, maar daar hoef je eigenlijk niet naartoe als je toch alleen maar om te surfen gaat.

Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rob1778 » ma apr 14, 2008 3:36 pm

Jammer, dat wist ik nog niet.. Och ja, alles is geboekt, dus het wordt sowieso Cabarete!! 8)

Rob1778
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Rob1778 » vr mei 23, 2008 3:13 pm

Net terug uit Cabarete (ben er geweest 5 mei t/m 19 mei), dus ik dacht, ik laat even weten hoe het was moest iemand er ook heen willen...

Reis

Prima, 9/9,5u vliegen. Let wel op, vaak heb je een stop-over (In Punta Cana) heen of terug, maar dat staat niet altijd even duidelijk op de websites.

Wind

Eerste week hele week wind, helemaal top.. Tweede week alleen tegen einde van de week wind maar golven waren zo hoog dat bijna alleen de professionals gingen surfen... Mei schijnt ok te zijn, maar jun/juli/augustus het beste.

Omstandigheden

Windsurfspot is erg goed. Mooie baai, verschillende plekken waar je top materiaal kunt huren. Ik raad in het laagseizoen (dus niet in juni/juli/augustus omdat dan waarschijnlijk alles snel is verhuurd) persoonlijk de huurplek bij Villa Taina aan omdat ze goed materiaal hebben, de mensen zwaar relaxed zuijn en het leukste publiek eromheen zit, alsin niet te oude mensen... Komen ook veel Duitse surfers omdat surforganisatie daar banden mee heeft. In de drukke maanden is Vela beter. topmateriaal en veel spullen! Ik ben echter na 4/5 dagen naar Villa Taina geswitched omdat sfeer beter was..

Als het waait komt de wind altijd van rechts, dus heerlijk surfen zo. Windsurfen zelf is even aanpassen als je Muiderberg en Strand Horst gewend bent want de golven zijn goed aanwezig. De eerste dagen is het echt even wennen aan de hoge golven die, zeker als je een paar honderd meter van het strand bent, snel 1-2 meter hoog worden. Na een paar dagen wennen komt dat wel allemaal goed en dan kun je heerlijk genieten en het maakt jumps maken wel erg gemakkeiljk@! :9~ PR qua hoogste jumps zeker verbeterd! :lol:

Helemaal rechts van de baai is er veel koraal dus daar beste wegblijven als je blootsvoets wil surfen (the best!) en wat vaker valt. Dan kun je dus beter niet bij Mistral huren die helemaal rechts zitten...

Uitgaan / eten

Helemaal goed, zat inclusive bij Viva Tangerine, top, 10/15 minutes wandelen van surfspots.. maar s'avonds wel vaker in stadje gegeten op strand omdat dat eten wel beter was. Als je geld wil uitsparen, gewoon all-inclusive doen, dan ben je voor 1250EUR helemaal klaar (vlucht, slapen en all inclusive), dus geen materiaal huur dus. Viva Tangerine is beste all-inclusive optie van Cabarete. In offseason bij uitgaan tijdens de week erg rustig, tijdens weekend wat drukker, maar grootste gedeelte mensen vooral ho*ren dus wel opletten. Ze zijn vooral goed in je zakkenrollen als je ze wegdiuwt omdat je niets van ze wil hebben... Wil niet met negatieve zin eindigen, want uitgaan is daar helemaal goed, maar verwacht vooral barretjes om biertjes te drinken. Echt stappen zit er niet in. Voor mij perfect dus ;)

Samenvattend: DOEN!!! Maar ik zou wel gaan in juni/juli/augustus, want dan ben je veeeeeel zekerder dat er wind is. 8). Ik ga zeker terug, al staat El Yaque ook mijn verlanglijstje. 8)

Trouwens ongelooflijk dat er zoveel kiters waren.. minsten 3-4 keer zoveel als windsurfers. Is ook veel te gemakkelijk he! :P

Als iemand nog iets wil weten hoor ik het wel.

Laters,
Robby

Plaats reactie