Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Windsurfwinkel op Cura°§ao

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
moerie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Naish, RRD, Neilpryde

Windsurfwinkel op Cura°§ao

Bericht door moerie » wo feb 18, 2009 10:55 pm

Mijn vriendin en ik willen graag naar Cura°§ao emigreren. Zij zou in de gezondheidssector willen werken, en ik wil graag van mijn hobby mijn beroep maken.

Zijn er onder jullie al mensen die in Cura°§ao geweest zijn?
Voor vakantie, of misschien gewoond en gewerkt hebben.

Wat zijn de mogelijkheden daar? Is er potentiëel om een nieuwe surfshop te openen? Of een surfshop met kamp waar lessen gegeven worden en dergelijke.

Ik weet dat er daar 1 surfwinkel is waar je lessen kan krijgen en boards kan huren en kopen. Maar hoe zit het daar voor de rest?

Met vriendelijke groeten

Jan

Mrdude
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Naish supercross 112 l, North superfreak 4.0, North Dr.x 4.4, North Dr.X 5.0 enz.

Re: Windsurfwinkel op Cura°§ao

Bericht door Mrdude » do feb 19, 2009 2:08 pm

Ik heb er gewoond en gewerkt (stage).

Ik weet niet of er echt potentie voor is. Je zult het dan vooral van een paar vaste klanten en windsurfende studenten/defensiepersoneel hebben.

Als je daar iets start als een surfshop moet je de missie groter maken en zorgen dat surfen populair wordt op het eiland. Het is wat lastig om te zeggen als windsurfer maar dan moet je naar mij idee het kiten er zeker bij betrekken. Omdat dit in eerste instantie er gewoon spectaculairder uitziet (Verschil tussen kiten en windsurfen is volgens mij vergelijkbaar met een luchtbalon en een bungeejump omdat een kite nu eenmaal lang in de lucht hangt..) Maar dit ziet er op het eerste gezicht misschien wat aantrekkelijker uit.

Daarnaast moet je dan ook verschillende stranden promoten als surfstrand en daar voor facaliteiten zorgen.
Als laatste de huidige surfzaak die er ziet is in mijn beleving alleen verhuur maar tis inmiddels ook alweer 2 jaar geleden...

Als je iets start, laat het me weten, ik kom dan zeker een keertje langs.
ciao
Laatst gewijzigd door Mrdude op do feb 19, 2009 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Windsurfwinkel op Cura°§ao

Bericht door Zurich » do feb 19, 2009 3:53 pm

5 jaar gewoond. Geen potentie, markt is veel te klein. Windsurfers nemen hun materiaal mee van Miami of kopen (gebruikt) op Aruba.

Plaats reactie