Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Brazilië] Jericoacoara

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
robertzandvoort
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Quad 79l, Tabou 3S 97l, North Sails ice(code) mad 5.0 , North sails 4.5/4.0 ice.

[Brazilië] Jericoacoara

Bericht door robertzandvoort » zo mei 27, 2012 9:50 am

Hallo,

Ik ga in de zomervakantie 2 weken naar Jericoacoara.
Ik heb alleen geen flauw idee waar we spullen moeten huren?
Er zit ene Tico Wind en Vela.
Welke raden jullie mij aan? Tico Wind is wel veel goedkoper dan Vela!

Mvg,
Robert

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Jericoacoara

Bericht door Jeroensurf » zo mei 27, 2012 10:03 am

Dat Vela centre is Club Ventos. http://www.clubventos.com/html/
Goed georganiseert en mooi spul maar ook erg Amerikaans en idd niet goedkoop
Wij hebben er in januari 2009 een maand gezeten en die Tico heb ik er toen niet gezien. Qua omstandiheden is het er vooral Freestyle en een beetje bump en jump gericht, een dag met 6bft op Zandvoort is 10x heftigger als wat je daar treft.

harroriedstra
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harroriedstra » do aug 30, 2012 4:05 pm

Wij gaan in November ook die kant op en ook ik zit met dezelfde vraag: welk centrum is het best om te huren: Clubventos/Vela of Tico? Iemand die enige ervaring heeft met een van beide?

Via de Clubventos website vond ik al wel een link naar een Belgische touroperator die Clubventos zelf aankondigt dat die lagere tarieven biedt. Clubventos website geeft 612US$ (=487 euro) voor 14 dagen. Via de Belgen is het 388 euro. www.hightech.be

Daarmee is Clubventos ongeveer even duur als Tico, maar daar kan ik verder weinig over vinden. Suggesties zeer welkom!

SvenK
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Naish

Bericht door SvenK » ma sep 17, 2012 9:31 am

Waarom huren? Ben reeds 3 keer in Jeri geweest, laatste keer eigen spullen mee, had ik veel eerder moeten doen.
Club Ventos heeft goed spul maar je moet er altijd om vechten, zeker in november. Om tien uur gaan ze open en dan zitten de duitser al klaar om het beste spul eruit te pakken. Denk je aan het begin van de middag even een setje te huren is alles gewoon verhuurt. Club Ventos probeert er echt alles aan te doen om een setje voor je te bemachtigen maar soms is er gewoon niks meer om mee te werken. De andere verhuur jongens ken ik niet maar het gaat er daar in ieder geval iets relaxter aan toe. Maar minder nieuw materiaal.

Dus....waarom niet je eigen spullen mee, één board, drie zeilen, twee masten en een giek, meer heb je niet nodig.
Ideale maten tot 85 kilo, 4.5 tot 5.6 vanaf 85 kilo 5.0 tot 6.0.
Met TAP portugal betaal 75 euro enkele reis om je spullen mee te nemen. Als je transfer heb geregeld tussen Fortaleza en Jeri hoef je nauwelijks met je spullen te slepen. Vanaf de airport in the pick-up en in Jeri hangt er vanaf waar je overnacht maar ver van het strand is het nooit.

En altijd je eigen spullen, heerlijk! Varen wanneer je wilt tot hoelaat je wilt. Soms is de mooiste tijd wanneer de boys van de verhuur hun spullen van het water willen hebben zodat het rustiger wordt op het water en je het rijk voor jezelf hebt. Ook een downwinder naar de duin wordt niet toegestaan met huur materiaal.

Ik zeg eigen spullen mee! En pas op, Jeri is verslavend!

harroriedstra
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door harroriedstra » za okt 13, 2012 12:15 pm

Dank voor de reacties! Zou graag spullen meenemen want vlieg met Tap. Echter, ik ga 2 wk surfen en daarna nog 3 wk verder brazilie in... Vlieg ook niet terug van fortaleza. Mocht iemand briljante suggesties hebben om dan alsnog eigen spullen mee te nemen hoor ik het natuurlijk graag! Denk dat er niks anders op zit dan huren helaas...

SvenK
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Naish

Bericht door SvenK » di okt 30, 2012 7:47 am

Ter plekke verkopen, windsurf spullen in Brazilie zijn megaduur en kleine verhuur bedrijven, locals of lang vakantie houders willen het wel overnemen. Moet je alleen niet met sjizzel van een paar duizend euro aankomen!

Wesseling
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: [Brazilië] Jericoacoara

Bericht door Wesseling » vr okt 09, 2015 8:57 pm

Hoi, ik ga half november naar Jeri. Iemand recent ervaring waar je daar een board kan huren. Club ventos is erg prijzig en van tico surf weet ik niets. Kun je ook makkelijk ter plaatse wat regelen of moet je echt vooraf reserveren?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wesseling
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wesseling » vr dec 11, 2015 5:08 pm

Hoi, ondertussen terug uit Jeri. Wind was fantastisch. Club Ventos is nog steeds de grootste en belangrijkste verhuurcentrum daar. Ze waren erg relax. Ik had vooraf 6 dagen huur geregeld voor de periode 29-11 tm 4-12 toen we na een paar dagen een " snipperdag" wilde nemen was dat geen enkel probleem en konden wij die dag later opnemen. Wil je een uurtje suppen dan kost dat 45 reaal per uur. Is nu ca 12 euro. Wil je een uur een wind surfuitrusting huren kost dat 88 reaal. ( ca 25 euro). Wil je eea verzekeren dan kost dat 128 reaal per week. Ook kun je perfect golfsurfen. Planken zijn te huur. Als iedereen om 11.00 allemaal tegelijk hetzelfde setje willen dan moet je soms even wachten. Ik heb nooit langer dan 15 minuten op mijn favoriete zeil en bord hoeven wachten. Als je het vriendelijk vraagt is er ook altijd iemand bereid om je zeil naar het strand te brengen. Weet niet of dit ook voor jongens geld ;-). Er waren nog 2 andere surfverhuurders, jeri 250 en ticowind. Deze liggen verder weg van de surfspot, downwind, dus moet je een eind met je spullen lopen al helpen ze wel door bv je board te dragen. Zij hebben minder setjes, jeri 250 had alles verhuurd toen ik een uurtje wat wilde huren en ticowind was op dat moment ook met een grote groep. Bij jeri 250 en ticowind kost het ca 50 euro voor 1 dag, meerdere dagen is ongetwijfeld goedkoper.. In december was er bij beide centra nog wel mogelijkheden. We zijn ook nog met de buggy naar paradise lago geweest. Is een zoetwatermeer ca een half uur rijden. Bij pousada paulo kun je wat windsurfsetjes huren en de luxe hebben om bijna alleen op lekker vlak water te surfen. Leuk ter onderbreking.
Laatst gewijzigd door Wesseling op vr dec 11, 2015 5:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wesseling
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wesseling » vr dec 11, 2015 5:12 pm

O ja vergat ik nog. Er is geen rechtstreekse verbinding met Fortaleze, dus wij zijn met tap naar lissabon gevlogen en daarna door naar Fortaleze. Voor het vooraf huren van windsurfspullen bij clubventos vragen ze een kopie van je paspoort en creditcard. Contact loopt via way2 travel. Omdat ik het financiele risico te groot vond heb ik alles, inclusief huur surfspullen, vliegticket en accomodatie en transfers via BRS reizen / Gustavo geregeld omdat zij bij Anvr / sgr zijn aangesloten.

ronaldbreure
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro LS95, Sphere115, Ezzy elite 4.5-6.4

Bericht door ronaldbreure » za dec 12, 2015 3:38 pm

Momenteel ook in Jeri, in hotel Hurricane, welke een uitzicht heeft op praia Malhada.
Het hotel zelf is geweldig; vriendelijke mensen, heerlijk eten & drinken..
Het is dezelfde afstand lopen naar Malhada als naar de vlag. Malhada meer side-on en heftiger (voor mij dan).

Familie in Rio, dus we hebben daar een tussenstop van een paar dagen gehad. De heenweg KLM naar Parijs, Parijs naar Rio met Air France.
Ik heb mijn eigen spullen meegenomen en vanwege een try out bij KLM heb ik niets hoeven betalen voor de surfspullen.
Eigen spullen meenemen bevalt mij daarom ook ideaal!

Het water is heerlijk warm. De wind komt aanzetten rond 10.00 en wordt steviger naarmate de dag vordert.
Als zwaardere surfer heb ik mn 5.7, 5.0 en 95l bij heb ik genoeg aan. Ik zie bij andere 5.3 tot 3.7 bij de lichtere mensen.
Elk jaar ervaar ik Jeri weer als een plek waar je tot rust kan komen..

Wesseling
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wesseling » za dec 12, 2015 8:40 pm

Hotel hurricane ziet er goed uit, is dat nog een beetje betaalbaar? Wij zaten in capitoa thomas, aan het strand op 5 minuten van club ventos. Ligging perfect, kamer redelijk, niet super. Ik heb meestal tussen 4.7 en 5 meter gevaren met 95 tot 100 liter board. En ja het water was super warm.

Stefan Kostense
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro KT quad 69, M Twinzer 76, T Pocket 80, Combat 3.7 - 5.3, Atlas 5.8 Xcite ride 120, Ezzy 7.5

Bericht door Stefan Kostense » zo dec 13, 2015 7:48 am

Ik ben 2 jaar geleden geweest en toen gehuurd bij Tico. Dat was prima, stuk goedkoper dan vela, wel wat ouder materiaal, maar mijn eigen spul is nog ouder :) . Afstand tot het strand vond ik niet hinderlijk, in wijk loop je nog meer, bovendien werd ik al slalommend tussen de badgasten telkens vriendelijk toegelachen door allerhande Braziliaans schoon :D

Wat me opvalt is dat je daar relatef grotere boards gebruikt dan thuis. Ik had wind voor 4.7 en 5.0, wat in schevingen voor mij op een 69 liter past, maar in Jeri had ik aan 80 liter nog niet genoeg en gebruikte ik meestal 90 liter. Komt dat door de water temperatuur of het zoutgehalte wat voor minder drijfvermogen zorgt?

Daarom was ik blij niet mijn eigen spul meegenomen te hebben want dan zou ik telkens te weinig volume hebben gehad..

Retep
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou da Curve / Witchcraft Haka/ Goya One FSW / Ezzy sails

Bericht door Retep » zo dec 13, 2015 12:23 pm

Bij het verschil tussen zout en zoet water kan ik me er iets bij voorstellen maar de saliniteit in promilles uitgedrukt ligt in Brazillie iets (heel weinig) hoger dan in de Noordzee. Waarschijnlijk merk je daar niet zo veel van. Zo ook de temperatuur. Wellicht sta je op andere gear dan in Nederland (wave/slalom/vinnen en type zeilen) en spelen omstandigheden zoals stroming wind vlagerigheid een grotere rol.

Wat ik recentelijk in het buitenland mee maakte is dat ze bij de windsurfcenters soms idioot grote vinnen on de boards zetten zodat de minder ervaren huurders ook hoogte kunnen houden, let wel dat dat in combinatie met kleinere zeilen minder in je voordeel werkt.

Stefan Kostense
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quatro KT quad 69, M Twinzer 76, T Pocket 80, Combat 3.7 - 5.3, Atlas 5.8 Xcite ride 120, Ezzy 7.5

Bericht door Stefan Kostense » zo dec 13, 2015 7:40 pm

Denk toch dat het de temperatuur is. In Moulay, warme lucht maar koud water, kon ik gewoon met kleine boards varen. Mijn Quatro kt quad 69 heeft natuurlijk niet meer freewave eigenschappen dan de jp thruster 82 die ik in brazilie huurde. Maar goed, on topic: Jeri is top

Wesseling
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Wesseling » ma dec 14, 2015 8:19 am

Ik heb in Jeri met meer volume als in Nederland gevaren omdat ik dat wat prettifer vind bij aflandige wind. In Nederland zou ik nooitbij aflandige wind gaan surfen op zee. Vooral in het begin gaf het mij een wat ongemakkelijk gevoel. En ja een wat grotere vin dan die heel kleine freestyle vinnetjes, vind ik dan ook fijner. Gelukkig was er voor ieder wat wils. Tja en wat betreft het lopen ben ik wat verwend met Oostvoornse meer en Brouwersdam. Bij hoog water had je toen ik er was voor Ventos en meer downwind geen wind meer. Moest je vooral vanaf de hoek waar de vlag is varen.

Plaats reactie