Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Barbados voor in de winter?

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Barbados voor in de winter?

Bericht door stylo » di aug 01, 2017 5:42 pm

Hallo mede surfers,
Voor een paar weekjes wil ik in de winter maanden Nederland verlaten om op een wind zekere plek te kunnen surfen. Daarom ben ik opzoek naar info over Barbados. Op het forum staat wel wat info maar niet veel en niet meer recent.

De surfspot Silver sands is voor zover ik weet de beste spot (opzoek naar wave omstandigheden). Ik weet dat het niet een hele goedkope vakantie gaat worden, maar wil graag info over;
- windsurf verhuur centra (kan niet echt een goede site vinden)
- liever zelf spullen meenemen, maar met welke vliegmaatschappij
- welke maand is het meest wind zeker
- aanrader voor goedkoop appartement
- info voor huur van een auto

verder is alle andere info welkom.
Alvast bedankt!

skyworker
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic/Sailboardstarifa/Angulo en Tushingham/Attitude sails

Re: Barbados voor in de winter?

Bericht door skyworker » di aug 01, 2017 9:57 pm

Neem even contact op met Windsurfingrenesse, die kan je er alles over vertellen😉

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Simmer freewave 105, Barracuda 77, 84 en 92 en veel freerace spullen

Bericht door ronaldstout1 » di aug 01, 2017 11:51 pm

Ik ben er ooit geweest . Super mooi en relaxed eiland.
Verhuur: Brian talma heeft een center op silver Sands
Accommodatie : oceaan spray vlak naast silver Sands , op 50 meter van de zee. Wij gingen via Heathrow en vanaf daar met carrebean airways. ( bestaat dat nog??)
Met wind moet je geluk hebben.
Je bent op zoek naar wind en waves..... je kan beter naar zuid Afrika gaan. Ikben op beide spots geweerst, op zuid Afriks veel betere wind ! Als je meer wil weten dan hoor ik het wel

JanvD
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Flikka, Tabou Manta, RRD FSW, Severne Blades, KA Kult, Naish Redline en Gaastra Cosmic

Bericht door JanvD » wo aug 02, 2017 9:48 am

Ook ooit geweest in de winter, toen geen wind gehad. Als je windzeker wilt zou ik idd Zuid Afrika of Australie aanraden. Als je vroeg in de winter gaat zou je Brazilie (Jeri) ook kunnen overwegen denk ik? Of was dat juist ons voorjaar...

stylo
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Jp all ride 106 Liter, Jp freestyle/wave 77 en 85 liter. north sails zeilen

Bericht door stylo » wo aug 02, 2017 11:23 am

Bedankt voor de info voor zover. @ronaldstout1 heb je daar ook een auto gehuurt? En je eigen spullen meegenomen of daar gehuurt? Hoe ver ligt oceaan spray van silver sands, is dat eventueel aan te lopen met eigen materiaal? Ik zat ook aan Australie te denken maar dat wordt een heel andere reis, dus vandaar dat ik eerst even naar de mogelijkheden voor Barbados wil kijken (en mogelijk nog een weekje Bonaire eraan vast wil plakken)

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » wo aug 02, 2017 12:00 pm

Hey Stylo, nee geen auto gehuurd. Ze hebben daar ( destijds ) een bus systeem met kleine Volkswagen busjes waar je op elk moment in kan stappen en uit kan stappen. De stereo installatie met bas box is vaak meer waard dan het hele busje😄. Met keiharde reggae tussen de breedgeschouderde negers ga je dan naar bridge toen op donderdag dan is er een grote bbq op het plein met muziek en dans.

Je kan bij oceaan spray direct het water op! Als je echt Wilt dan maak je een down winder naar Silver , maar dan loop je wel het risico dat je dan niet meer kan opkeuizen terugdraaien appartement. En voor de deur van Oostenspray is het veel minder druk. Ik vond het destijds een geweldige eiland, een van de mooiste die er is. De Engelse landhuizen, de Jamaica achtige sfeer, de geweldige natuur ook land inwaarts maak het een super mooie eiland . Ik zou er graag nog een keer naar terug gaan maar één ding houdt me tegen: de niet betrouwbaar wind, die vaak ook net niet krachtig genoeg is om goed te kunnen waven. Trouwens, waarom zou je het als je opzoeken naar golfen het willen combineren met Bonaire? Want in Bonaire ben ik ook vaak geweest en dat is ook een heerlijk eiland maar daar kun je geen surfmogelijkheid vinden om golven te pakken. Ik ben daar vaak in me eentje gaan op krijsend naar de punt Van het lac, om daar nog wat in de golven te spelen, maar echt wave Kan je dat niet noemen. Ik blijf toch hameren op Zuid Afrika, ik ga er aanstaande januari ook weer voor twee weken naartoe met een rechtstreekse vlucht van de KLM. Qua Kan je dat niet noemen. Ik blijf toch hameren op Zuid Afrika, ik ga er aanstaande januari ook weer voor twee weken naartoe met een rechtstreekse vlucht van de KLM. Qua Wave vakantie heb ik nu al drie jaar in Zuid-Afrika beste omstandigheden die ik ooit heb meegemaakt

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » wo aug 02, 2017 4:28 pm

Sup of golfsurfer meenemen

ronaldstout1
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door ronaldstout1 » wo aug 02, 2017 6:53 pm

Ja als je het combineert met sup dan is Barbados werelds , dan wel een auto huren . Ik hoor helaas wel verhalen van toenemende criminaliteit op het eiland......

Plaats reactie