Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Cuba]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

[Cuba] windsurfen in Cuba?

Bericht door funkypunk » di jan 14, 2003 5:00 pm

grote twijfel of het nou Guadeloupe( spreken ze frans :r / Dom.Rep(10-22 knots, momenteel) of misschien wel CUBA wordt!!! Zal toch moeten beslissen want volgende week moet en zal ik vertrekken..........
Is er wel eens iemand van jullie in Cuba geweest om te windsurfen (Varadero bijv.) Ik kan echt nergens een beetje fatsoenlijke informatie vinden.

Braby
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Naish Titan 255, Neilpryde, North tss 8.0 en 3.8
Contacteer:

Bericht door Braby » di jan 14, 2003 5:32 pm

fidel heeft nie graag dat daar gesurft word :lol:

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » di jan 14, 2003 5:57 pm

ja maar bij die hotelketens hebben ze ook windsurf materiaal dus zo anti zal het niet zijn?!?

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Re: Cuba? windsurfen??

Bericht door Sven » di jan 14, 2003 6:24 pm

funkypunk schreef:Is er wel eens iemand van jullie in Cuba geweest om te windsurfen (Varadero bijv.) Ik kan echt nergens een beetje fatsoenlijke informatie vinden.
Nou, in de nieuwste bond movie was er een scene aan 't strand op Cuba en dat zag er best wel winderig uit. Maar ja, wat zegt zo'n film nou over het gemiddelde. Is er bij http://www.stehsegelrevue.de geen spotinfo over Cuba?

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » di jan 14, 2003 6:36 pm

nee geen info over Cuba het staat op het kaartje maar er is wederom niks over te vinden, Thanx anyway

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Bericht door Koffie » di jan 14, 2003 7:44 pm

Sven schreef:[Nou, in de nieuwste bond movie was er een scene aan 't strand op Cuba en dat zag er best wel winderig uit. Maar ja, wat zegt zo'n film nou over het gemiddelde. Is er bij http://www.stehsegelrevue.de geen spotinfo over Cuba?
en het hoeft niet eens in cuba gefilmd te zijn....

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » di jan 14, 2003 8:27 pm

koffie schreef:
Sven schreef:[Nou, in de nieuwste bond movie was er een scene aan 't strand op Cuba en dat zag er best wel winderig uit. Maar ja, wat zegt zo'n film nou over het gemiddelde. Is er bij http://www.stehsegelrevue.de geen spotinfo over Cuba?
en het hoeft niet eens in cuba gefilmd te zijn....
Tuurlijk wel, in de film is het toch ook Cuba??!! :+ :roll:

W.Eckhardt
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED 110
Surf spul: SAILWORKS
Contacteer:

Bericht door W.Eckhardt » di jan 14, 2003 10:25 pm

In Cuba zul je hoogstens bij de extreem toeristische plaatsen een setje kunnen huren, en voor m'n gevoel zal dat al materiaal van een paar jaar oud zijn.

Wind in die omgeving moet geen probleem zijn. Hele Caribbean heeft eerder een windoverschot dan een windtekort.

Maar Cuba is qua cultuur in ieder geval een aanrader. Castro moet toch binnenkort 's een keertje onder het gras gaan liggen, en dan zal het land waarschijnlijk gigantisch veranderen.

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP/Naish/Gun

Bericht door Michael » di jan 14, 2003 11:30 pm

De enige fatsoenlijkle info die ik heb kunnen vinden
is het reisverslag van Brian Talma.
http://www.irieman-talma.com/stories/cuba.html

p.s. De James Bond film is niet opgenomen in Santiago de Cuba maar in de zuidspaanse stad C°ƒÆ’°‚¡diz.
En die huishoge golven was natuurlijk niet Korea maar Jaws.
Allemaal bedrog!

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » wo jan 15, 2003 12:29 am

is een aardig verslag, ik heb maar een mailtje gestuurd wie weet is er nog meer los te krijgen.

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Sven » wo jan 15, 2003 8:39 pm

Michael schreef:p.s. De James Bond film is niet opgenomen in Santiago de Cuba maar in de zuidspaanse stad C°ƒÆ’°‚¡diz.
En die huishoge golven was natuurlijk niet Korea maar Jaws.
Allemaal bedrog!
Ow, okay, leuk om te weten. Hoe weet jij eigenlijk dat 't Cadiz is?
Enne, dat die andere scene Jaws was wist ik wel! :P

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » do jan 16, 2003 8:15 pm

Ik zit dicht bij het vuur, d.w.z. dat ik in Granada, Zuid-Spanje woon.
Het feit dat Brosnan daar was heeft natuurlijk voor de nodige sensatie gezorgd. Voor deze sc°ƒÆ’°‚¨nes werden veel mensen gezocht met een latijn-amerikaans uiterlijk.

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Sven » vr jan 17, 2003 3:37 pm

Michael schreef:Ik zit dicht bij het vuur, d.w.z. dat ik in Granada, Zuid-Spanje woon.
Het feit dat Brosnan daar was heeft natuurlijk voor de nodige sensatie gezorgd. Voor deze sc°ƒÆ’°‚¨nes werden veel mensen gezocht met een latijn-amerikaans uiterlijk.
Chill dat je daar woont!! Kun je een beetje surfen daar?
Hehe, en jij met je hollandse bleke smoel :wink: kon die scene dus wel vergeten zonder een latijns-amerikaans uiterlijk? hehe :P Maar wel leuk om te weten, tnx.

Michael
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Michael » zo jan 19, 2003 11:13 am

Het strand van de stad Cad°ƒÆ’°‚­z ,"La Cortadura", is °ƒÆ’°‚©°ƒÆ’°‚©n van de beste wavespots daar in de buurt. Het ligt 1 1/2 uur van Tarifa. Vooral in de winter met poniente of wind uit het zuiden.
Ikzelf vaar meestal in El Ejido (Almeria) of Carchuna (Granada). Hier waait de poniente harder als elders. In de zomer ga ik wel eens naar Tarifa omdat daar de Levante harder is.

Stay cool!

funkypunk
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door funkypunk » do feb 06, 2003 6:59 pm

voor zij die het nog willen weten: Cuba is geen ideale windsurfbestemming. En dat voornamelijk doordat het reizen en het verblijven ( buiten het all-inclusive hotel geblaat) je het niet eenvoudig wordt gemaakt en officeel ook niet eens mag. Wil je enigzins binnen je budget blijven moet je een auto huren en vloeiend spaans spreken. En zijn geen surfshops, geen verhuurcentra's en als je in de problemen raakt op het water moet iemand van de kant opzoek gaan gaan een vriendelijke Cubaan die bereid is met z'n bootje je te komen helpen.
Cultureel gezien : top, maar voor de gemiddelde windsurfer niet aan te raden.

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twister 117, F2 Air 265, Tiga Wave 267, Kona, HSM SF 4.2, 5.0 en 5.8, Psyclone 7.1
Contacteer:

Bericht door Jelmer » di dec 21, 2004 10:40 am

Iemand inmiddels wat meer informatie over windsurfen in Cuba? Wij vertrekken donderdag voor een georganiseerde reis, we komen langs de volgende plekken:
23-12-2004 Amsterdam - Havana
24-12-2004 Havana
25-12-2004 Havana
26-12-2004 Havana - Pinar del Rio
27-12-2004 Pinar del Rio
28-12-2004 Pinar del Rio - Varkensbaai - Cienfuegos
29-12-2004 Cienfuegos °ƒÂ¢°¢â€šÂ¬°¢€Å“ Trinidad
30-12-2004 Trinidad
31-12-2004 Trinidad - Camag°ƒÆ’°‚¼ey
01-01-2005 Camag°ƒÆ’°‚¼ey - Sierra Maestra nationaal park
02-01-2005 Sierra Maestra NP
03-01-2005 Sierra Maestra NP - Santiago de Cuba
04-01-2005 Santiago de Cuba
05-01-2005 Santiago de Cuba - Santa Clara
06-01-2005 Santa Clara - Varadero
07-01-2005 Varadero
08-01-2005 Varadero - Havana, vlucht naar Amsterdam
09-01-2005 aankomst Amsterdam

varadero heb ik horen noemen in combinatie met windsurfen, iemand nog meer tips over spots en verhuur?

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » di dec 21, 2004 10:57 am

Guantanamo Bay, heel relaxed. Weet van 100-en bezoekers die er al een jaar of langer gebleven zijn 8)

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Puls Boards, Ka sails
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » di dec 21, 2004 1:35 pm

in een surfmagazine van 2000 of ouder heb ik wel eens een verslag gelezen over windsurfen in Cuba

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » di dec 21, 2004 1:36 pm

in een surfmagazine van 2000 of ouder heb ik wel eens een verslag gelezen over windsurfen in Cuba

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twister 117, F2 Air 265, Tiga Wave 267, Kona, HSM SF 4.2, 5.0 en 5.8, Psyclone 7.1
Contacteer:

Bericht door Jelmer » di dec 21, 2004 3:21 pm

sea_surfer schreef:in een surfmagazine van 2000 of ouder heb ik wel eens een verslag gelezen over windsurfen in Cuba
Staat mij ook bij, zag er ook goed uit. Maar ik heb het niet meer terug kunnen vinden, het ging om een groepje belgen geloof ik.

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » di dec 21, 2004 4:00 pm

ik heb even gekeken en het staat in surmagazine van 1999 nummer 1, verschillende spots staan hier in ook beschreven, varadero is volgens het artikel vooral een beginners spot

sea_surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door sea_surfer » di dec 21, 2004 4:05 pm

o ja was ik vergeten, er zijn volgens dit artikel geen huur mogelijkheden, dus je ben dus waarschijnlijk aangewezen op het 'goede'materiaal van de hotels

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jelmer » di dec 21, 2004 4:27 pm

sea_surfer schreef:o ja was ik vergeten, er zijn volgens dit artikel geen huur mogelijkheden, dus je ben dus waarschijnlijk aangewezen op het 'goede'materiaal van de hotels
Meenemen gaat ook niet lukken, dus dat moet het maar worden dan.

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jelmer » di dec 21, 2004 4:42 pm

sea_surfer schreef:ik heb even gekeken en het staat in surmagazine van 1999 nummer 1, verschillende spots staan hier in ook beschreven, varadero is volgens het artikel vooral een beginners spot
Kijk, die had ik nog liggen, stond alleen niets op de omslag. Thnx!!

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jelmer » di jan 11, 2005 2:34 pm

Ben terug, niet gesurfd, maar wel een erg mooie reis gehad. Het heeft overigens 12-13 van de 18 dagen redelijk gewaaid. Varadero en varkensbaai (wel aflandig) zagen er schitterend uit om te surfen. Alleen in Varadero hier en daar wat ouder surfmateriaal gezien. Zelf hebben we catamaran gezeild, ook leuk.

JeroenB
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Jep
Contacteer:

[Cuba]

Bericht door JeroenB » za dec 03, 2005 10:57 pm

Ik ga deze zomer misschien naar Cuba. Ik vroeg me af of iemand daar ooit gesurft heeft en of er ook ergens materiaal te huur is.

Ik kreeg op Google weinig anders dan dat je er goed kunt watersporten waaronder windsurfen. Maar verder dan dat kwam ik niet.

Ik zou namelijk graag daar een paar dagen surfen, dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die mij verder kunnen helpen.

Niekvdl
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Niekvdl » zo dec 04, 2005 10:29 am

Er heeft een keer in een surfmag gestaan over Belgen die er geweest zijn, Generation glisse noemden ze zich, maar dat is al een jaar of 7 trug denk ik.
Zij hadden er lekker gesurft. wel eigen materiaal meegenomen.
Niek

JeroenB
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door JeroenB » zo dec 04, 2005 11:46 am

Thanx.
Het is me nog niet gelukt om er iets over te vinden, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat 7 jaar terug het internet nog niet zo ver ontwikkeld was.

Heb wel de (blijkbaar) enige windsurfclub gevonden, alleen verhuren ze nog geen materiaal. Ik stuur ze wel een mail of ze verwachten dat die service er komt. De link
http://www.cubawindsurf.com/

Verder claimen sommige beach resorts dat ze materiaal verhuren maar er staat niet bij wat. Nou ik kan me daar denk ik wel een voorstelling van maken na het lezen van wat verhalen op dit forum.

Dit vond ik nog wel. Wel van een paar jaar terug, maar leuk om te lezen.
http://www.irieman-talma.com/stories/cuba.html

Als ik meer vind zal ik het posten.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » zo dec 04, 2005 9:58 pm

Stel je er niet veel van voor.

De meeste grote resorts hebben vaak wel wat liggen, maar dat valt dan meestal onder de categorie 'oude Calypso met afgesleten antislip en driehoekszeil'. Vaak missen er ook essenti°ƒÆ’°‚«le onderdelen, waar voor Cubanen moeilijk aan te komen is. De dealer om de hoek bestaat er simpelweg niet.

Ik kom er vrij veel, maar wind zie ik er niet vaak.

Maar even buiten het windsurfen om, Cuba is zeker een aanrader. Alsof je in een tijdmachine bent gestapt, zo is het misschien het beste te omschrijven.

JeroenB
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door JeroenB » do aug 17, 2006 8:51 pm

Ben weer terug uit Cuba, een heel indrukwekkend land. Heel veel mooie dingen, maar alles met een achterkant, het regime heeft echt overal invloed op.

Surfen op Cuba stelt volgens mij weinig voor. Ik ben niet echt op zoek gegaan naar surfplekken, maar kwam op een strand (Playa Santa Lucia) toevallig een setje tegen dat ik kon huren. Idd super oud materiaal, ook hier spelen de embargo's duidelijk een rol. Wel gek vind ik dat ze geen grip laagje op de plank aan kunnen brengen, want als er mensen zijn die echt alles kunnen repareren, dan zijn het cubanen.

Het heeft er in de periode dat ik er was niet harder dan 3-4 bft gewaaid, het schijnt er in November/December wel te kunnen waaien. [/img]

Plaats reactie