Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[st. Maarten] stage en surfen

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
SjorsVdLeest
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: sb isonic 101, np h2 & h2 racing

[st. Maarten] stage en surfen

Bericht door SjorsVdLeest » vr dec 09, 2005 6:31 pm

Is er hier iemand van dit forum een keer naar st. Maarten geweest ik wil daar namelijk gaan stage lopen maar weet neit of de surf daar zo goed is wel welke renge zeilen ik moet mee nemen.

Ik vraag me ook af of ik het wel kan,(heb namelijk nog nooit op zee gesurfd) Ik kan goed tot redelijk goed surfen want ik kan gijpen, waterstart, doorgeplanneerd gijpen bijna. denken julie dat dit goed genoeg is of moet ik echt een hardcore waver zijn.

Weten jullie misschien ook een site met meer info over de surf van st. Maarten.

greets sjors

Niekvdl
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Niekvdl » vr dec 09, 2005 7:23 pm

Ik heb wel eens iemand gesproken die er surfte....long time ago...
Zal wel hetzelfde zijn als in de rest van de carribean. najaar geen wind.
Wel golven, of er binnenwater is betwijfel ik, dus ik zou maar gaan oefenen.
Ik zou maar eens zoeken op google. ik vond zo snel het volgende: \
Windsurfing - Both Orient Beach and Coconut grove, two beaches on the windward North East coast of the island, situated side by side but divided by a peninsula, are the best places for windsurfing. The best months for windsurfing are in the winter months, beginning with so-called 'Christmas winds'. The best spot for beginners and intermediates is undoubtedly Coconut grove with its flat water and easy launching.
op windguru staat het ook (Carribean- St Martin). Daar kan je via ARCHIVE de wind van de agelopen jaren terugzien.

Succes,
Niek
http://www.teamthebunch.com

SjorsVdLeest
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SjorsVdLeest » za dec 10, 2005 3:59 pm

thanks niek.

ik ben al weer een beetje verder.

alle verdere tips zijn nog steeds welkom

SjorsVdLeest
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door SjorsVdLeest » za mar 04, 2006 5:29 pm

ik ga dinsdag voor 4 maanden naar sintmaarten en had een vraag

weet iemand wat de watertemp op sintmaarten is want ik heb een tip gekregen om een shorty mee te nemen omdat het water daar nog best wel koud kan zijn.
en wat voor zeilen kan ik het beste mee nemen ik weeg 72 kg heb een 6.5 matrix een 5.7 drx (neem ik zeker mee) en een 4.7 voodoo
ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik de voodoo of de matrix mee neem omdat als ik ze beide mee neem dit best wel veel gaat kosten.
verder heb ik een board van 108 liter.

Shining
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Shining » za mar 04, 2006 11:56 pm

Hoi Sjors, ooit lang geleden (1997) wel eens op st maarten gesurft, op orient beach zoals boven genoemd. Kan me niet voorstellen dat je een shorty nodig zal hebben .... maar ja, je weet het nooit h°ƒÆ’°‚©.

Kan me niet herinneren dat er veel golven stonden, dus zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

Ben er niet geweest in deze periode, in de zomer is er over het algemeen minder wind dan in de winter. Ik ga geen advies geven over welk zeil mee te nemen .... het weer blijft onvoorspelbaar...
Misschien moet je jezelf afvragen wat je graag wilt doen; bij de minst geringste bries het water op, of bij die enkele keer dat het flink doorwaait pers°ƒÆ’°‚© willen surfen.

Succes en vooral veel plezier!

Teamgs
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Chilli 107 2006, Loft Lip Wave 4.7 '07, Gaastra Manic 5.7 '07
Contacteer:

Re: [st. Maarten] stage en surfen

Bericht door Teamgs » di nov 04, 2008 11:43 pm

ik kan in april, mei en juni stage gaan lopen in st maarten en ik vroeg me af of er mensen zijn die weten of je hier goed kan surfen.
heb wel wat gezien en uiteraard ligt het in het carribisch gebied dus er zal wellicht wel wat wind staan, maar ik heb geen mooie staatjes of iets dergelijks kunnen vinden. iemand met meer info??

hopelijk weet iemand meer,

gr bart

lonned
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro Wave 78, Quatro 92 sphere thruster, Ezzies

Re: [st. Maarten] stage en surfen

Bericht door lonned » wo nov 09, 2011 1:09 pm

Waarschijnlijk ga ik in januari drie weken naar St. Maarten. Nu vroeg ik mij af of iemand die hier geweest is weet waar je het beste kunt huren: Fanatic zit in Galion Bay en Vela in Orient Bay. Ik begrijp dat je in ieder geval binnen de baaien goed kunt freeriden/slalommen en daarbuiten wat kunt spelen in de golfen. Vooral de toegang tot het wave stuk vind ik erg belangrijk. Als je beter ergens anders kunt huren hoor ik het natuurlijk ook graag!

Plaats reactie