Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Curacao]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Salve400
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: nu oude troep, binnenkort F2 Sputnik 265
Contacteer:

Bericht door Salve400 » wo jun 28, 2006 11:58 am

Ik ga van augustus t/m januari naar curacao om stage te lopen en te surfen, weet iemand of er dan ook wind staat? misschien heeft er iemand tips over hoe je het best aan een setje kan komen op curacao, ik neem mijn eigen spul namelijk niet mee.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » di mar 20, 2007 12:11 pm

Is er de laatste tijd nog iemand bij Windsurfing Cura°ƒÂ§ao geweest? En hoe zijn de ervaringen daar? Is CaracasBaai vanuit Willemstad bereikbaar met de bus, of moet je een taxi nemen?

Kermit
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 stoke 126, F2 Sputnik 265 b&j, Gaastra GTX 7.5 & 6.0, NP WC Slalom mkIII 6.0, NP V8 5.5/5

Bericht door Kermit » di mar 20, 2007 1:24 pm

Ben in februari 2 weken op curacao geweest en 1 dag wat spul gehuurd bij windsurfing curacao (caracasbaai). Aardige lui en ambitieus dus ik denk dat het alleen maar beter wordt. Dat is maar goed ook want in potentie is curacao een prima plek om te surfen. Wind is er idd nu genoeg en het blijft waaien tot eind zomer (augustus) en dan zakt de wind in om dan in feb weer terug te komen.

Er gaat zeker een bus van willemstad naar de caracasbaai alleen ik weet niet welke en wanneer die rijdt. Misschien verstandig om even contact op te nemen met de mensen van windsurfing curacao.

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » za mar 24, 2007 5:28 pm

Gisteren een leuk middagje buiten gespeeld daar.

Vanuit Willemstad (station Punda) is Caracasbaai goed bereikbaar met de bus. De grote streekbussen rijden ieder uur op werkdagen, in het weekend minder. Je kunt ook met de frequenter rijdende minibus gaan, neem de busjes met opschrift Montana, en vraag aan de chauffeur of hij ook langs Caracasbaai voor je wilt rijden. Enkeltje kost je ongeveer 3 gulden.

Het station bevindt zich meteen links wanneer je Caracasbaai Eiland op komt, aan het Spaanse Water. Feitelijk praat je dus over een binnenwaterspot.

Zoals al eerder beschreven, het station is duidelijk nog in opbouw, en het aantal spullen is nog beperkt. Men is wel ruim voorzien in beginners/kids/freestyle materiaal. Denk daarbij aan de grote RRD beginnersboards, de Starboard FreeSex en erg veel nieuwe beginnerszeilen van Hotsails. Voor de allerkleinsten zijn er Microfreaks vanaf 0.8m. Wave en speedspullen heb ik niet gezien, het grootst verkrijgbare zeil was een Gaastra Pilot 6.5. Veel boards zijn een jaar of 3-4 oud, zelf voer ik op een F2 Powerglide 130 die verdacht veel leek op het boardje dat ik een paar jaar terug op Aruba gehuurd heb. De komende maanden verwacht men nogal wat materiaal van Vela Aruba over te nemen, om het assortiment wat uit te breiden.

Hoewel je hier dus niet het nieuwste van het nieuwste onder je voeten hebt, is alles prima verzorgd. De prijzen liggen dan ook wat lager dan wat je normaal bij de grote stations tegenkomt.

moerie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Naish, RRD, Neilpryde

Re: [Curacao]

Bericht door moerie » ma feb 16, 2009 4:59 pm

Voor diegenen die al daar geweest zijn,

Is er potentiëel om een surfshop te openen? Vanwaar zouden eventueel boards en zeilen moeten komen? Zijn er daar dealers in de buurt? (andere eilanden of vasteland)
Mistral, fanatic, F2, neilpryde,gun sails, north sails, mystic, prolimit?

Wij zouden evt naar daar willen emigreren.

grtjs

paulh115
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Hot Sails Maui / Patrik Diethelm / Dakine / Zuidwest6 / Thrill-seeker / SkullCandy / O'Neill
Contacteer:

Bericht door paulh115 » za nov 07, 2009 1:53 pm

Shop daar beginnen is kansloos. www.windsurfingcuracao heeft al de contacten en mogelijkheden voor alle materialen en alle 100+ kids en volwassenen zijn bekent met windsurfing curacao. Ik heb er 9 maanden gewerkt bij de windsurfschool meer vragen mail maar naar paul_h115@hotmail.com.

mzzltijn
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 121, Starboard Kode 113, Sailworks Hucker 5.6, Sailworks Retro 7.0

Bericht door mzzltijn » vr aug 06, 2010 3:33 pm

Woon nu sinds een paar maanden op Curacao en het surfen hier gaat prima, meestal een goede wind en altijd lekker weer en een aangename watertemperatuur. Surf nu op het Spaanse water (waar ook windsurfing curacao zit) en dat is prima surfen. Daarnaast kun je ook prima windsurfen (en kitesurfen) op de Sint Joris baai. En natuurlijk op zee (maar daar ben ik nog niet aan toe.)

sanderDE
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: fanatic freewave 85/104 Naish Wave 72l Combat 3.7 Atlas 4.0/4.7 Alpha 5.8 Excess 6.4

surf spots Curacao

Bericht door sanderDE » zo dec 18, 2011 3:52 pm

waar kan je het best surfen op Curacao?
ik surf normaal op het ijsselmeer,met windtkracht 5 tot 8.

PowerZone
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Attitude sails, F2 boards

Re: surf spots Curacao

Bericht door PowerZone » zo dec 18, 2011 11:33 pm

Heb een paar keer gewindsurfd op Curacao.

Bij het "Spaanse water" kun je spullen huren. Dat is ook de enige plek waar ik gevaren heb. Vooraal freeride en freestyle condities en veel boten die voor anker liggen in het water, maar verder meer dan genoeg ruimte om heerlijk te varen. Verder relaxe mensen bij de verhuur.

Het spaanse water is een meer, op zee heb ik nog nooit iemand zien windsurfen. Zoek wel even uit wanneer de wind periode is, want daar buiten waait het weinig.

Ga ook duiken daar! Dat heb ik vooral gedaan, echt tof!

kori
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Re: surf spots Curacao

Bericht door kori » ma dec 19, 2011 12:34 am

Je kunt op diverse plaatsen varen.
St. Jorisbaai
Spaansewater
zanzibar-jan tiel
carracasbaai
bij het hilton hotel
marichi

genoeg keus dus. Windperiode begint van vanaf februari tot eind september.

Gisteren en vandaag was het 12-22 knopen???

voor verder vragen stuur een pb.

groet,
Richard

**carlos**
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Rocket, Fanatic Shark, NeilPryde, Gaastra

Bericht door **carlos** » di feb 25, 2014 3:04 am

Van de week setje gehuurd bij Windsurfing Curacao Windsurfing Curacao. Niet het nieuwste spul maar goed genoeg om een paar uur te kunnen knallen. Was omgerekend 25 euries kwijt voor de set, 2 blikjes cola en een lekker broodje. De rakken zijn wel wat kort maar als je hoog aan de wind verder het Spaanse Water op gaat, is er ruimte zat. 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie