Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Maui] Lange vakantie

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Wie is al eens naar Maui geweest en weet waar je goedkoop kan verblijven.
Alle tips en suggesties zijn welkom.

[Maui] Lange vakantie

Bericht door Wie is al eens naar Maui geweest en weet waar je goedkoop kan verblijven.
»
zo feb 19, 2006 10:01 pm

Wie is al eens naar Maui geweest en weet waar je goedkoop kan verblijven.

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Severne / Quatro

Bericht door Griff » zo feb 19, 2006 11:20 pm

ik ben deze zomer geweest, eerste keer en ik zou er zo weer naartoe gaan!!!

je hebt het over wonen; ik heb alleen ervaring met vakantie maar de meeste vakantie gangers (op de amerikanen na dan) blijven tussen de 1 en 5 maanden: ik zou dat eerst een gaan doen voordat je er gaat wonen; of je moet er blijven plakken..... dat had ik ook liever gedaan ;-)

Ik zat bij Pokua rentals, 5 min vanaf hookipa. Auto huren doe je bij worth a mouth; daar huur je een oude 2de hands bak en daar kan je lekker je surfspullen ingooien en met natte short in gaan zitten zonder dat ze zeiken; en natuurlijk een goede prijs. let op: Je moet er een auto hebben!!! zonder is geen optie! Veel mensen die lang blijven kopen een oude bak; = goedkoper

de meeste surfshops daar hebben ook de contacten (zoals second wind, de kanaha hotsails shop etc) dus die kunnen je wellicht verder helpen

voor wat betreft wonen; je krijgt maar voor 5 jaar maximaal een visum

Dank je voor je reactie.
Met wonen bedoel ik inderdaad in eerste instantie voor een lange windsurftrip. Heb jij een kamer gehuurd en hoe ben je er aan gekomen?

Wonen op Maui

Bericht door Dank je voor je reactie.
Met wonen bedoel ik inderdaad in eerste instantie voor een lange windsurftrip. Heb jij een kamer gehuurd en hoe ben je er aan gekomen?
»
ma feb 20, 2006 10:04 am

Dank je voor je reactie.

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Griff » ma feb 20, 2006 10:06 am

via happysurf (http://www.happysurf.nl)

marcoleer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Zeilnummer: NED-207
Teamrider: S2Maui
Surf spul: Slalom, Speed, Wave
Contacteer:

Bericht door marcoleer » di feb 21, 2006 1:12 am

Maarrr is het ook te betalen? want een paar maanden in een 4**** hotel lijkt me niet te betalen voor de meeste mensen? :roll:
beetje offtopic: je mag best een paar foto's laten zien van je vakantie als je die hebt.. :P :lol:

Daarom, Probeer ik hier uit te zoeken of het voordelig kan en of andere hiermee ervaring mee hebben alle tips zijn welkom!

Lange vakantie op Maui

Bericht door Daarom, Probeer ik hier uit te zoeken of het voordelig kan en of andere hiermee ervaring mee hebben alle tips zijn welkom! » di feb 21, 2006 9:02 am

Daarom, Probeer ik hier uit te zoeken of het voordelig kan en of andere hiermee ervaring mee hebben alle tips zijn welkom!

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Griff » di feb 21, 2006 5:05 pm

de hotels zitten allemaal aan de oost kant en daar wil je niet zitten; het windsurfen gebeurt allemaal aan de northshore en daar heb je voornamelijk studio's die je kan huren of complete huizen (de erg dure optie).

http://www.puukoa.com/

je moet dus niet in kihei zitten maar de haiku/sprecks/paia area

NED-873
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NED-873 » di feb 21, 2006 7:40 pm

Woonruimte huren is al met al niet zo duur. Wij hadden een GIGA groot appartement (4 pers) voor $1500 in de maand. Aanbod is er zat: in Duitse Surf staan advertenties. Heel veel windsurfers hebben als bijverdienste verhuur van appartementen.

Plankjes huren: volop aanbod, maar dat kan aardig in de papieren lopen als je meerdere weken/maanden gaat. Meenemen dus of nog beter: setje kopen. Met name in de winter een gigantisch aanbod en weinig vraag. Voor $1000 compleet setje: plank, 2 zeilen, mast, carbon giek. Je moet natuurlijk wel rekening houden met zoektijd.

Autohuur is op zich ook niet zo duur, maar loopt aardig in de papieren voor meerdere weken/maanden. Te koop is er zat. Weet niet hoe het zit met verzekering. Busje is meest praktische. Auto is zoals al gemeld een MUST!

Tickets zijn verrassend goedkoop gezien de ENORME vliegafstand. Wij betaalden °ƒÂ¢°¢€Å¡°‚¬ 800 retour. Eerste keer via Parijs (bijna aansluiting gemist). Tweede keer via Houston met Continental met heen en terug slapen in Houston. Stuk relaxter. Boards werden doorgelabeld.

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » wo feb 22, 2006 9:35 pm

Mhhh Maui,

Super, en ik lees en hoor niet anders.

Ben zelf eerst naar Oahu gevlogen, stom geluk was ik de over buurman van Robby Naish in Kailua Bay. Ik vloog gewoon heen zonder dat ik wist waar ik terecht zou komen. LET WEL je moet meestal bij die Amerikanen een adres overleggen waar je verblijft, dus neem als je op de bonne fooi gaat een adresje mee.....Voorkomt gezeik.

Ik heb mijn board bij Naish gekocht in Kailua voor 685 dollar nieuw dus..
Zeilen had ik zelf bij, giek ook, mast daar gekocht.
Eerst 3 weken op Oahu dus, dat was top maar vooral veel feesten in Waikiki met mijn huisgenoten ( Aussies, oostenrijkers, duitsers etc,,)
Toen bij cheap tickets in Honolulu vliegtickets gekocht voor Maui en terug en heen en terug voor 35 dollar per ticket ????? :-? Het kost er niks en je loopt het vliegveld binnen zet een cirkel om waar je heen wilt, mijn geval toen Kahului Maui en een uur later sta je op Maui.

Daar aangekomen, taxi gevraagd voor een jeugd hotel. In Paia bij Jeromes een kamer gehuurd voor 80 dollar per week ,,Lees stapelbed en gemeenschappelijk huis..Auto gekocht, een Maui cruiser :P :D LET WEL je moet deze verzekeren. Open een bank rekening bij the bank of Hawaii, is ook makkelijk voor je centen. En have fun.

Ik zou ook zo terug willen, en ga ook zeker weer terug als de kids wat groter zijn. Maui e na ka oi, en heb nog elke dag heimwee naar Hawaii, dus bedenk goed wat je doet, je bent verpest voor de rest van je leven :razz: :wink:

JanKorf
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: starboard quad 74 5Oceans sails Chinook Hotrod

Bericht door JanKorf » vr feb 24, 2006 3:34 pm

jeromes is inderdaad een goeie lpek. Ik heb zelf in de bananabungalow. http://www.mauihostel.com/surf.html

Auto kopen en los! Tweedehands surfspullen kosten daar bijna niks.

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » za feb 25, 2006 5:39 am

JanKorf schreef:jeromes is inderdaad een goeie lpek. Ik heb zelf in de bananabungalow. http://www.mauihostel.com/surf.html

Auto kopen en los! Tweedehands surfspullen kosten daar bijna niks.
Wat moet ik me voorstellen bij die bananabungalow ? 330 Dollar per maand is niks, vergeleken met andere faciliteiten. Of is dat daar ook al zo goedkoop... :-?

Het begint meer en meer op een paradijsje te lijken 8) .

Plaats reactie