Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Dominicaanse Republiek]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Jeroen184973
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic FW 85ltr '10 & 104ltr '07, Irokee 3.6/Naish Force 4.5 & 5.3/NP Alpha 6.2
Contacteer:

Bericht door Jeroen184973 » di jun 06, 2006 4:13 pm

Cabarete is echt een hele leuke stek. Klein dorpje aan de baai, leuke restaurantjes/barretjes aan het strand en idd zat materiaal te huur!!

zou zo weer gaan!!!

Snowfox
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP X-cite ride 105, F2 ride 274, NP Spirit 7.3, Gaastra Matrix 6.0, Gaastra Grind 5.0

Bericht door Snowfox » di jun 06, 2006 8:43 pm

Klinkt goed.. nog een dikke twee weken en dan zit ik er :D!

Bij welke verhuur kan je het beste terecht? Zit er nog veel verschil in? Ik heb geen materiaal van te voren gereserveerd....

Zurich
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Zurich » wo jun 07, 2006 9:36 am

Cabarete is echt top, niet alleen qua surfen maar ook nachtleven, restaurants en sfeer. Ben zelf inmiddels drie keer geweest en huur meestal bij Happy geloof ik, hebben ze JP en Neil Pryde. Wandel gewoon even het starnd af en kijk wat voor materiaal de verschillende verhuur hebben. Ik zou zelf per dag of halve dag huren en niet voor een week bijvoorbeeld. Veel plezier! 8)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » wo jun 07, 2006 10:18 am

Wat me zo te binnen schiet: Vela, ClubMistral, ClubNatalieSimon, Happy. Maar er zitten er nog meer. Vaak is van te voren online reserveren goedkoper dan terplekke wanneer je echt de volle twee weken wilt varen. Bekijk je het van dag tot dag, kun je beter per keer huren. De meeste clubs laten je vrijwel onbeperkt van spullen wisselen, en dat is erg leerzaam.

Kijk anders eens in het archief van de Duitse Surf. Daar is een paar jaar terug nog een uitgebreid artikel over Cabarete geschreven.

Snowfox
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP X-cite ride 105, F2 ride 274, NP Spirit 7.3, Gaastra Matrix 6.0, Gaastra Grind 5.0

Bericht door Snowfox » do jun 08, 2006 10:06 am

Ik heb inderdaad ff zitten kijken wat er voor verhuur mogelijkheden zijn daar.. keuze genoeg dus!

Het is inderdaad goedkoper als je van te voren boekt, maar aangezien ik met mijn vriendin ga die niet surft, denk ik dat ik gewoon per dag ga huren, anders dan ziet ze me helemaal nooit meer :) ...

Wat kost het ongeveer voor een halve dag huur?

GTJ
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Thommen 1 & Pryde tuigages
Contacteer:

Bericht door GTJ » ma jun 12, 2006 7:54 pm

Ik ben er geweest en heb toen toppie condities gehad, maar een vriend van me is vorig jaar geweest en heeft 2 keer met 6,5 kunnen varen! De wind is er wel wispelturig! Maar een leuke stek om naar toe te gaan! Heb destijds bij Natalie Simon gehuurd! Was prima in orde, maar ik had wel het idee dat ze de franse gasten wel voor trokken qua materiaal! :-?

SharkeY
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Mistral & North Sails

Bericht door SharkeY » wo jun 14, 2006 9:21 pm

Cabarette is sick.......
ideaal daarzo'. Je hebt daar namelijk heerlijke themische wind. Dus naarmate het warmer wordt, gaat het dus harder waaien. Oftewel....'s ochtend is er minder wind (ideaal voor wat freemove, freeride) en 's middags ga je de baai uit om heerlijk te waven.
Ik heb mijn spullen vorig jaar bij Vela gerhuurd en heb daar prima ervaringen mee.
Een nadeel van op Cabarette varen is dat er ooit weer een einde aan komt. enjoy man

Snowfox
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Snowfox » ma jul 10, 2006 1:04 pm

Een paar dagen terug van mijn tripje naar Cabarete!.. Echt een top locatie.. mooi palmen strand, warm water en bij mooi weer een strakke thermische 5 Bft in de middag.. Het is wel zo dat als er wat buien in de lucht zitten dat de wind dan niet komt opzetten of wegvalt, dat gebeurde helaas nog wel eens :(). De wind is schuin aanlandig in de baai, zodat je ook niet snel in de problemen kan raken.. en een rif dat de baai afsluit geeft prima golfrijd condities (voor de mensen die daar van houden), binnen in de baai is het allemaal wat vlakker...(alhoewel er nog flinke golven zitten, vergeleken met Strand Horst :))

Materiaal gehuurd bij Vela, eerste klas materiaal en aardige lui... ik had een soort van strippenkaart voor een aantal uren, zodat je als je zin hebt ff een board kan komen pakken en lekker surfen.. (dit kan trouwens alleen in het laagseizoen, als het druk is moet je vooraf een aantal dagen aansluitend reserveren)

Leuke strandbarretjes voor 's avonds ook trouwens....zeker een aanrader voor mensen die eens in de caribbean willen surfen!

Joene7
Deur-surfer
Deur-surfer

Surfspullen mee naar Cabarete..

Bericht door Joene7 » ma jan 15, 2007 9:30 am

Weet iemand wat het kost om zelf surfspullen mee te nemen naar Cabarete, of welke maatschappijen hierop vliegen?

unixsurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door unixsurfer » zo jan 28, 2007 12:01 am

Hoi,

I am planning my vacations to cabarete for this June and I would ask the people who have visited it to recommend any hotel.

I have been reading reviews for 3-4 hotels but I am still confused my the reviews.

I got an offer from happysport.nl but I think I will go all inclusive solutions.

The perfect solution for me would be a hotel close to the best start point with nice/clean rooms.
Reading the forums I found out that the HappySurf center has the best start point.

Currently, I have found the Hotel Viva Wyndham Tangerine as a good solution.

I am going to check out how much it will cost me to travel with my gear.
I have read quite a lot of wind reports and it seams that
during June I should not expect +6b conditions.
Thus, I will get only by big waveboard JP RWW 83L and 4,7-5,3 sails.
I may buy a 6,1 before and take it as well.

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » zo jan 28, 2007 6:23 am

Unixsufer I've been in Cabarete in june 2006. I would say it was fantastic. Maybe you already know but june is the month with the best winds.

I had a all inclusive resort which was named Viva Tangerine Absolute a fantastic resort. Good food , good entertainment and from there it is only 6 minutes walking to happysport. If you check a few sites you wil see that this hotel is the best from all. See also http://www.debbiesdominicantravel.com/viva.html or http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... /cabarete/

good luck

unixsurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door unixsurfer » zo jan 28, 2007 11:11 am

AnMo schreef:Unixsufer I've been in Cabarete in june 2006. I would say it was fantastic. Maybe you already know but june is the month with the best winds.

I had a all inclusive resort which was named Viva Tangerine Absolute a fantastic resort. Good food , good entertainment and from there it is only 6 minutes walking to happysport. If you check a few sites you wil see that this hotel is the best from all. See also http://www.debbiesdominicantravel.com/viva.html or http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... /cabarete/

good luck
OK we are talking about the same hotel.
I read all the reviews and still I have mixed feelings.
Anyway, there is always a risk when you go somewhere for first time.

Did you rent gear or used your gear?

Checking the 2 airlines, Martinair and Arkefly, and the prices at the windsurf club
is cheaper to travel with your gear.

They charge you 120 °¢â€šÂ¬ (retour) for one bag.
So, if I manage to make one big bag with 1 board,3 sails,1 boom and 2 masts it is not that expensive.

thanks for the information
cheers

Griff
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Severne / Quatro

Bericht door Griff » zo jan 28, 2007 1:50 pm

Vreemd ??:

in de winter is het juist helemaal niet gegarandeerd wind volgens mij, ik ben er 2 keer geweest, 1x in februari en toen 0x gevaren (wel een relaxde vakantie gehad) en een keer in juni juli wat volgens mij (en ook de stations eigenaar) de beste maand is, elke dag gevaren. In onze wintermaanden zijn wel de golven weer het hoogst.

unixsurfer
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door unixsurfer » zo jan 28, 2007 3:36 pm

Griff schreef:Vreemd ??:

in de winter is het juist helemaal niet gegarandeerd wind volgens mij, ik ben er 2 keer geweest, 1x in februari en toen 0x gevaren (wel een relaxde vakantie gehad) en een keer in juni juli wat volgens mij (en ook de stations eigenaar) de beste maand is, elke dag gevaren. In onze wintermaanden zijn wel de golven weer het hoogst.
thanks for the info Griff

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » zo jan 28, 2007 6:06 pm

Unixsurfer,

I didn't take my equipment with me. I've rented it over there at Vela. I was also thinking of taking my own equipment but I didn't want the risk of braking something in the airplane.

@ Vela it was posible te hire @ random. I was there for 3 weeks and made a deal for 7 times surfing whenever I wanted.

I was flying with Arke fly. I've got only one tip. Take a seat with more room for your legs. The extra money is a good investment for an pleasure flight.

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Re: [Dominicaanse Republiek]

Bericht door Laura » za feb 09, 2008 8:29 pm

Ik ga morgen naar cabarete! heb er zin in, lekker surfen!!! hopelijk staat er goede wind en is het leuk :D :P

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » zo feb 10, 2008 9:47 am

Cabarete - Viva Tangerine is super, food, entertainment, beach ( with catamarans free ) all inclusive.

For diving go to the south side, Caribean sea, Cabarete is Atlantic ocean side, every day a dumpload off rubish on the beach, even in trenches under water. SHAME....

For trips go to the German in Cabarete who lives there since a long time, his trips are cheap, only meth him last day.

Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Bericht door Joshua » do feb 14, 2008 6:54 pm

Laura
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: KA Sails
Surf spul: JP rrw 91, KA killer 4.2 en 4.7 en KA Kaos 5.3

Bericht door Laura » wo feb 20, 2008 6:43 pm

Vond de wind nogal tegenvallen(niet meer dan 15 knopen gehad).....wel wat gewindsurft maar meer gegolfsurft op playa encuentro.... was wel super:D ook wat gedoken is er erg mooi :wink:

Plaats reactie