Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Bonaire]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou/JP/Gaastra/North

Re: [Bonaire]

Bericht door Bolus » do aug 25, 2016 11:26 pm

Lijkt me een wijs besluit Arthur.
Wij zitten er nu een week en ik heb een uurtje 16 knopen gehad, de rest van de tijd 12-14 knopen wat echt te weinig is voor mijn meegevlogen grootste zeil 6.0.
Er wordt iedere dag met 8 meters en 110ltr+ gevaren.
De voorspellingen van windguru lijkt nog enigszins te kloppen, de anderen hebben 't echt mis met continue 5-6 bft... El Nino krijgt al t hele jaar de schuld van Jibe City.
Anyway, Lac Bay is paradijselijk en relaxt.
En Bonaire is prachtig, vooral onder water; genoeg te doen als t niet waait!

heindewilde
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door heindewilde » di okt 25, 2016 3:51 pm

Ik kom net terug van een week Bonaire. Het is inderdaad waar dat de wind van september - december echt minder is door het orkaanseizoen. Een orkaan op een andere plek (Matthew) zorgt ervoor dat het in de rest van de Cariben niet waait. Het heeft de hele week zo tussen de 8 en 14 knopen gewaaid. Alsnog een heerlijke spot en echt een aanrader, zeker voor de rest van het jaar! Kristalhelder water, heerlijke temperatuur, aardige mensen bij de surfshop en spullen van hoge kwaliteit.

adrie
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door adrie » vr dec 02, 2016 1:31 pm

zit ook te kijken naar een lange week bonaire in maart 2017. Zie bij Tui Hamlet Oasis maar is aan andere kant van eiland tov surfen (toch?!). Iemand ervaring met dat hotel of andere aanbeveling voor 1 of 2 personen dicht bij windsurfen?

TheoB
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Avanti, Flikka, Sonntag

Bericht door TheoB » vr dec 02, 2016 4:22 pm

Huur een scooter , aan de windsurf zijde van het eiland is niet zo gek veel te beleven.

dahabracer
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Loft Blades,NP Rs Evo/RS Slalom,F2,Starboard van speed wave tot formula

Bericht door dahabracer » vr dec 02, 2016 6:12 pm

adrie schreef:zit ook te kijken naar een lange week bonaire in maart 2017. Zie bij Tui Hamlet Oasis maar is aan andere kant van eiland tov surfen (toch?!). Iemand ervaring met dat hotel of andere aanbeveling voor 1 of 2 personen dicht bij windsurfen?
Hamlet nu 4 x geweest,prima appartementen ! goede gratis wifi. Goed eten bij de Chinees aan de overkant,niet gezellig en best goedkoop.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94/102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 4.4 4.8 5.2

Bericht door theArthurrrr » vr dec 02, 2016 7:19 pm

Hamlet is oké hoor. Goede snorkelplek op loopafstand bijv. Vind het zelf net te ver rijden naar Sorobon, je moet iedere keer door Kralendijk heen. Zelf zitten we bij Sabal Palm is eigenlijk direct aan de weg naar Sorobon.
Los ticket geboekt en los appartement.

niels40+
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Starboard Atom 110 en Naish Starship 90, KA Koyote en KA Kult: 8.2, 7.4, 6.6, 5.8, 4.7

Bericht door niels40+ » vr dec 02, 2016 7:46 pm

Vertel! Met wie ga je?

e.r.
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: severne reflex r5 en r8 ,jp slalom , mxr weedspeed, ifins sonntag slx

Bericht door e.r. » vr dec 02, 2016 7:57 pm

Ik zou ook wel willen ;-) Hamlet is netjes en goedkoop , met tui . Bij jibe is het gezelligst vind ik , hangt leuke surfsfeer

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94/102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 4.4 4.8 5.2

Bericht door theArthurrrr » vr dec 02, 2016 10:00 pm

niels40+ schreef:Vertel! Met wie ga je?
Als je mij bedoelt, wij vliegen begin maart met TUI en hebben hier http://www.alcyonebonaire.com/home-nl/ onze studio gehuurd.

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou & Gaastra

Bericht door Lehcim » ma dec 12, 2016 9:12 am

Eind Januari gaan we weer naar Bonaire voor 2 weekjes :clap: . Appartement vlak onder het vliegveld gevonden, dus kunnen lekker snel naar Lac Bay.

In mei zijn we ook geweest en hebben toen bij Jibe gehuurd, omdat er toen bij BWP echt helemaal niets te doen was. Welke club heeft bij jullie de voorkeur? Welke heeft het betere materiaal, de betere sfeer, het vriendelijkere personeel etc?

Qua prijs lijkt BWP in eerste instantie iets goedkoper, maar daar moet je vervolgens weer apart betalen voor een stoel, kluisje en trapeze waardoor het uiteindelijk niet echt iets scheelt.
Vond het materiaal bij Jibe wel prima, al waren er wel aardig wat boards met grote zachte plekken. Lees dat ze bij BWP werken met RRD en Hotsails Maui, maar kan verder niet echt iets vinden over het materiaal. Is dit in een beetje een goede staat?

Van Januari tot April is het hoogseizoen daar, al gaan we niet in een schoolvakantieperiode. Zouden jullie een plekje reserveren of hebben ze altijd wel plek?

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bolus » ma dec 12, 2016 3:40 pm

Wij hebben afgelopen zomer een kleine 3 weken in een fantastisch huis gezeten in Belnem, net buiten Kralendijk vlakbij het vliegveld en aan de weg naar Sorobon.
Een erg goed huis met je eigen zwembad in een grote tuin voor een nette prijs. De eigenaar en de buren zijn Nederlands, zeer behulpzaam en hebben volop tips.
Meer info op http://www.vakantievillaopbonaire.nl
De lokatie is rustig, in een kleine woonwijk. Vervoer heb je wel nodig, ik had een pickup van abcarrental.com vrijwel nieuwe dubbel cabine pickup waar je je spullen achter in legt en tot aan de waterkant rijdt.
Jammer dat we maar 4 dagen 20+ knopen hadden, maar het is een onvergetelijke plek waar je naar terug wilt.

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Lehcim » di dec 13, 2016 4:59 pm

Wat voor spullen had je mee? En heb je geen vinnen onder je board gesloopt? Zelfs met de dual vinnen zit je daar soms opeens op de grond.

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bolus » wo dec 14, 2016 9:35 am

We (surf met mijn zoon) hadden een Kode94 en een Gecko105 bij ons, en 4 zeilen tot 6.0
Was achteraf vaak te klein omdat het meestal rond de 12 knopen waaide. Maar als t waait dan is t waanzinning!
Voor Jibecity en BWP is het ondiep en moet je oppassen. Met een 26er ging t prima maar met 31 is t oppassen daar. Voor Sorobon is niet te varen, behalve met freestyle vinnetjes van 10-15 cm.
Als je wat meer links, in het donkerdere water, gaat varen heb je daar geen last van. Pas wel op bij de jibecity boei links, daar ligt een ondiep stukje voor.
Richting Lac Cai kan je lange rakken varen en duiken er soms flinke schildpadden voor je op. Dat is echt heel mooi om mee te maken!
Wij parkeerden meestal onder een van de drie afdakjes bij de 'jurytower' en gingen daar t water in.

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Lehcim » wo dec 14, 2016 10:56 am

In dat donkerdere water ben ik vorige keer niet geweest. Moet je daar waterstarten of is het niet heel diep? Ben je niet bang om van die schildpadden schildpaddensoep te maken als die aan het oppervlak zwemmen?

Daar links kom je niet echt als je vanaf de surfclubs vaart. Is nogal veel opkruisen als je terug wilt komen.

Het niet mee hebben van het juiste materiaal is de reden dat we huren. Anders hebben we toch zeilen van 3.3 t/m 8.5 nodig plus alle masten en boards

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bolus » wo dec 14, 2016 7:17 pm

Ja, het is verderop wel wat dieper maar dat vind ik geen probleem. Je kan in 1 rak van Jibecity naar Lac Cai varen, opkruisen richting het rif of afvallen richting de mangrove, en dat met 30 graden in je short. Brrr..vervelend hoor.

Ik vond t wel gaaf om een paar schildpadden tegen te komen, ze waren groot (60-80cm) genoeg zodat je ze niet kon missen. Ik denk dat m'n board meer schade zou hebben dan die schildpadden!

Ik zou een volgende keer ook huren maar kon voor niks m'n eigen spullen meenemen, was een actie van KLM en had voldoende airmiles. De 8-9m2 zeilen zijn alleen wel wat dunner gezaaid in de verhuur. Ik heb nog een middag een 8.6 gehuurd en dat ging prima met 12 knopen.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door theArthurrrr » do dec 15, 2016 7:38 am

Vorige keer m'n eigen spullen meegenomen, maar komende maart ga ik toch weer bij Jibe huren (ook al gereserveerd). Het kost wel wat, maar dan hoef ik niet met spullen te slepen en kan ik gewoon pakken wat ik wil. Met m'n eigen spullen was het het soms net niet (94ltr, 5.2 en 85kg). De wind is gewoon anders op Bonaire dan hier, op 1 of andere manier leger ofzo.
Het grappige is dat ik juist graag voor Sorobon vaar (beetje langs die zwem steiger), heerlijk rustig, vlak en ondiep, maar heb er ook maar een 18cm vin onder.

Bolus
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bolus » do dec 15, 2016 9:04 am

Groot gelijk! Is vooral veel makkelijker en je krijgt, niet onbelangrijk, waarschijnlijk meer vaaruren.
Als freestyler heb je 't perfect daar met je korte vinnetjes. Maar als freerider is t ook prima in dit paradijs, je moet alleen oppassen of wat verderop gaan varen.
Het jeukt, zou ook wel weer willen.

Lehcim
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Lehcim » ma jan 09, 2017 10:09 am

Over 2 weken zitten we nu op Bonaire. Spullen gereserveerd bij Jibe voor 8 dagen + 3 rustdagen.

Qua windvoorspelling ziet het er nog niet heel best uit. Op windyty lijkt de wind tegen die tijd dan meer uit het noorden te komen. Wordt nu toch wel tijd dat die windmotor eens even goed aan gaat.

geeke
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Rocket - Fanatic Falcon 120 en 130

Bericht door geeke » ma jan 09, 2017 12:57 pm

vorig jaar in maart geweest en een appartement gehuurd tussen Kralendijk en Jibe City (Wanapa lodge) zeer mooi en perfecte plaats om te zijn. http://www.wanapalodgebonaire.com/ stuur een bericht naar de eigenaren en je krijg voor een mooi prijsje een studio of kamer.
We hebben toen gehuurd bij Jibe City maar omdat ik geen reservering had was het erg moeilijk om materiaal te huren vaak was alles weg.
Dit was balen! Als ik wel wat kon huren hadden we constant 25-30 knopen wind.

Dit jaar gaan we weer in maart maar gaan we met meerdere personen en verblijven we op Hillside (http://www.hillsidebonaire.nl/index.php/en/) en hebben we wel een reservering gemaakt bij Jibe City.

Als je gebruik maakt van de werelddealweken van de KLM en direct contact opneem met de verhuurders heb je vaak een mooie prijs.

Tot ziens

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door theArthurrrr » di mar 21, 2017 5:50 pm

Afgelopen zondag teruggekomen van 2 weken Bonaire. Weer helemaal top. Voor het eerst van m'n leven met freeride spullen gevaren als het net te weinig waaide voor freestyle gear. Heb op die manier in die 2 weken iedere dag kunnen varen, dat beviel me wel.
Eerste week waaide het helemaal goed, had 1 dag volle bak met 4.4 kunnen varen. In de 3 jaar dat ik daar nu kom nog nooit meegemaakt.

Voor de rest blijft Bonaire toch een freeride paradise. Heb ook met grotere freestyle spullen gevaren (Freek 5.6 en JP freestyle 106) dat heb ik daar toch wel een beetje nodig.

Volgend jaar maar weer!

Plaats reactie