Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Bonaire]

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
T-J
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: ezzy/naish/starboard/tabou

Bericht door T-J »

bnannin schreef:
T-J schreef: maar waarom huur je trouwens niet? Loont het echt om alles mee te nemen?
Jah, ik ga namelijk voor 6 maanden :9~
Lucky bastard :lol:

Weet je trouwens wel of je je board, giek en masten mag meenemen? sommige maatschappijen doen daar heel moeilijk over en sommige willen dan dat je geen andere baggage meer mag meenemen. Volgens mij vliegt alleen KLM naar de ABC eilanden dus dan zou je hun regels moeten checken.

Edit: dit staat er in hun regels.
Voor het meenemen van een fiets, golftas, ski-, surf- of duikuitrusting op vluchten van KLM moet vooraf toestemming worden aangevraagd. U dient hiervoor een verzoek in te dienen via KLM Reserveringen of de KLM E-servicedesk. Controleer alstublieft voor vertrek of uw aanvraag is goedgekeurd. Indien op uw ticket het gewichtssysteem (kg) van toepassing is, wordt voor het vervoer van fietsen en surfuitrustingen altijd een overbagagetarief in rekening gebracht.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm[/b]

DJgrozo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP Freestyle 100L 2007, Aerptech Charge 4.7 2008, Hotsails Fire 5.8 2008

[Bonaire] stage

Bericht door DJgrozo »

heeey,

Ik ben van plan om over een jaar stage te gaan lopen op Bonaire/Curacao of ergens in die richting. Ik doe Telecom/ICT Engeineer (electro techniek/ICT) en zit dan in de 4e.

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen over stage in bonaire. En zijn er eventueel mensen die goeden tips hebben over stage of slaap plaatsen.

Ik moet een half jaar stage lopen, dus surfspullen gaan uiteraard mee!! 8)

Greetz 8)

Waver
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Quad 86, Gaastra Manic 4.0 Gaastra Manic 4.7 Severne 5.4 Severne S-1 5.9 North RAM 5.8, GTX 7.5
Contacteer:

Re: Stage Bonaire/Curacao

Bericht door Waver »

mijn broertje is daar 4 maanden geweest. Niet in de beste periode, maar toch. Heeft er ook leuk kunnen varen. Wil je meer info, dan moet je me maar een berichie sturen

Niekvdl
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Niekvdl »

check http://www.teamthebunch.com voor veel info over Bonaire
check http://www.h384.nl voor info over stages (op Aruba)

Bonaire en curacao..beter niet in sept, okt en nov qua wind!

succes, niek

Jeroen T
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Zwemer Watersport
Surf spul: Starboard & MB boards
Contacteer:

Bericht door Jeroen T »

marko schreef:Veel duidelijker kan volgens mij niet.. :wink:
Best wat informatie over de eilanden maar...

Surfstages en opleiding Telecom/ICT Engineer (electro techniek/ICT)?

DJgrozo
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP Freestyle 100L 2007, Aerptech Charge 4.7 2008, Hotsails Fire 5.8 2008

Bericht door DJgrozo »

Jeroen T schreef:
marko schreef:Veel duidelijker kan volgens mij niet.. :wink:
Best wat informatie over de eilanden maar...

Surfstages en opleiding Telecom/ICT Engineer (electro techniek/ICT)?
surfstage? Het is een gewone stage die te maken moet hebben met mijn opleiding. Dat staat dus los van het surfen en dergelijke. Dat ik toevallig een fanatiek surfer ben en graag darom in Bonaire of iets wil stage lopen heeft er niets mee te maken.

Ik heb ook al wel sites gevonden die je helpen om stage plek te zoeken. Maar dat gaat ook weer rond de 300 euro kosten. Ik vind dat geld het wel waard, maar eerst kijken wat ik zelf voor elkaar kan krijgen!

en bedankt voor de links!! zit goede informatie tussen!

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D »

Heel misschien kan ik je helpen. Een vriend van me heeft een aantal jaar gewoond en gewerkt op Bonaire. Zet ff in een mailtje wat je zoekt en ik zal het met hem bespreken. Wie weet kan hij je wel helpen.

Knol100
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: F2 Starboard Neilpryde Gunsails

Bericht door Knol100 »

Ik heb als het goed is wel een mail-adres van iemand die een eigen bedrijf (elektrotechnisch) heeft op Aruba, Hij vertelde mij vorigjaar dat hij wel belang had bij een stageloper. Je kunt het proberen.

PB maar even voor het mailadres, dan zal ik even zoeken

DJgrozo
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door DJgrozo »

Harstikken bedankt! Jullie hebben PB 8)

cornebrenkman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 100, FreesyleWave 85, Neilpryde Search 5.8 Combat 5.2 & 4.7 & 4.0

Bericht door cornebrenkman »

ik zit met hetzelfde, ik wil volgend jaar ook mijn (afstudeer)stage op aruba doen. ik studeer aviation, dus als mensen info of iets nuttigs hebben laat het me dan weten. of als toevallig iemand contacten heeft daar met iemand in de luchtvaartbranch.

zoef de surfer
Deur-surfer
Deur-surfer

Plankje huren op Bonaire

Bericht door zoef de surfer »

Ja, het is eindelijk zover 8) , in de maand mei mei ga ik naar Bonaire. Kan er me iemand vertellen of het raadzaam is nu al een plank te reserveren, of is het altijd mogelijk om daar ter plaatse nog iets te regelen in die periode. :-?

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis »

Yes, ik ga ook begin mei naar Bonaire, ik ga nu boeken. Ik heb het geluk dat ik bij iemand kan logeren, erg gezellig, en ik neem ook mijn spullekes mee. Ik denk aan 1 board en 2 grotere zeilen, 1 mast en 1 giek. Als er meer wind is huur ik wel spul.

Ook een pick-up huren is geen overbodige luxe begreep ik, wegen zijn wat aan de gammele kant. Ook is de laadruimte wel handig natuurlijk.

Ik laat nog wel horen hoe het verloopt allemaal.

[edit]
Heeft iemand nog tips en trics over schiphol als je surfspullen meeneemt?

Windsurfer14
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: fanatic quads + gaastra manics + IQs 3.7 t/m 5.3

Bericht door Windsurfer14 »

ekanis schreef:Yes, ik ga ook begin mei naar Bonaire, ik ga nu boeken. Ik heb het geluk dat ik bij iemand kan logeren, erg gezellig, en ik neem ook mijn spullekes mee. Ik denk aan 1 board en 2 grotere zeilen, 1 mast en 1 giek. Als er meer wind is huur ik wel spul.

Ook een pick-up huren is geen overbodige luxe begreep ik, wegen zijn wat aan de gammele kant. Ook is de laadruimte wel handig natuurlijk.

Ik laat nog wel horen hoe het verloopt allemaal.

[edit]
een kleine tip: pakken alles supergoed in, nog extra schuim om je board in de boardbag, want ze zijn niet echt voorzichtig met je spullen.

ZeeArend
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: fanatic fish 250, north sails 5.4, art 6.3, neilpryde 4.2
Contacteer:

Bericht door ZeeArend »

ekanis schreef: [edit]
Alles goed inpakken. Ik had een boardbag en daar zaten ook mijn giekonderdelen in, die had ik uit elkaar gehaald. Bovenop de boardbag had ik mijn twee zeilen en 2 mastdelen. Door middel van spanbanden werd dit hele zooitje bij elkaar gehouden.

Als je aankomt op Bonaire is geen probleem, want van de band naar de uitgang is ongeveer 20 meter lopen. Alleen dan moet je ook verder vervoer hebben (ik werd gelukkig opgehaald).

Als je lange tijd gaat is het echt ideaal om je eigen spullen te hebben, als je maar een paar weken gaat kan ik aanraden om gewoon te huren.
Als je namelijk een dealtje maakt met die mensen van de surfverhuur kan je best korting krijgen. Meestla hebben ze ook wel spul in de verkoop omdat ze ongeveer ieder jaar nieuw materiaal krijgen en ze van het oude materiaal moeilijk afkunnen (niet veel mensen surfen er en het terug verschepen naar Nederland is het niet waard voor hen).

ekanis
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: JP | Neilpryde | Select

Bericht door ekanis »

Ik zit nu op Bonaire en mij eerste dagen Lac Bay zit erop, prima wind (16-17kpn) en een hele leuke stek bij de mannen van windsurfingplace. Ze heten je netjes welkom en stellen je aan iedereen voor. Hier hebben ze met name starboard en RRD en zeilen van hotsails (1m t/m 8,5m). Heb toch maar geen materiaal meegenomen, alles huren deze week dus.

De gehele laguna is erg ondiep, dus er zitten maar hele kleine vinnetjes onder (da's niks voor de racers onder ons). De laguna is voor de helft ondiep, wat verderop is het wel dieper. Daartussen lopen wat rif'jes die je moet omzeilen. Het water is warm (28gr), maar buiten ook (30gr) dus de schaduw van de bar zoek je heel graag op na het surfen.

s'Middags komen de groten mannen freestylen, wat zijn die goed zeg, ook jongetjes van 5 jaar knallen daar heen en weer, lachen man.

Het eten en drinken is daar ook prima, vrolijke verzorging en prima te eten. Je hebt trouwens ook auto nodig (!!) want het ligt behoorlijk buiten kralendijk. het is 20min rijden door de bush bush vanaf kralendijk. Huur wel een pick-up, dit is bijna noodzaak ivm de zeer brakke wegen hier.

Vliegen gaat met KLM, boek je tijdig en reis je voor of na het weekend dan valt de prijs nog wel mee, ik heb 639euro betaald maar het kan nog iets goedkoper. Ik logeer bij kenissen, dus dat scheelt. Ik zag iemand in de thread vragen naar een camping....tjemig, het is hier zo stoffig en enorm war dat je dat niet gaat willen. Zoek dus een goedkope kamer ergens.

Vast even een paar fotootjes, komt later nog wel een mooi album:

foto

foto

foto

cornebrenkman
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Freestyle 100, FreesyleWave 85, Neilpryde Search 5.8 Combat 5.2 & 4.7 & 4.0

Bericht door cornebrenkman »

[quote="
Ik heb ook al wel sites gevonden die je helpen om stage plek te zoeken. Maar dat gaat ook weer rond de 300 euro kosten. Ik vind dat geld het wel waard, maar eerst kijken wat ik zelf voor elkaar kan krijgen![/quote]

ik heb contact gehad met wereldstage. is goede organisatie alleen wel iets duurder dan 300 euro.
http://www.wereldstage.com

Rnm
Deur-surfer
Deur-surfer

Bonaire

Bericht door Rnm »

Ik ga in februari naar Bonaire. Ik neem mijn eigen spullen(waarschijnlijk)mee, en ik vroeg me af waar ik verstandig aan doe: Ik wil namelijk eigenlijk mijn spullen stallen en dan een scooter huren. Maar is het op Bonaire veilig, m.n. in de avond na eten e.d., om met de scooter te rijden (appartement ligt buiten kralendijke) of kan ik dan beter een auto huren (pick up) en met mijn surfspullen heen en weer rijden?

stefan2511
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: JP/Starboard/Mistral/Goya

Bericht door stefan2511 »

Spullen stallen is altijd handig. Ik heb het ook twee weken gedaan: je kan in alle rust op en af tuigen bij Jibe City in de stalling en alles daar opgetuigd laten hangen/liggen. Elke dag kon ik binnen 2 minuten het water op, en dat is denk ik beter dan altijd maar optuigen. Verder is de wind daar vrij constant dus heb je ook niet zo gigantisch veel verschillende maten nodig, dus je kan ook natuurlijk deels wat stallen. Verder zou ik uren willen typen over bonaire, maar dan krijg ik denk ik een soort heimwee... Ach ja voor mij is het december 2008 weer zover, dan blijf ik er een half jaar :D . Je kiest trouwens wel een goede periode uit volgens mij. Alvast heel erg veel plezier. Oh ja ik was voor 2 weken 70 dollar kwijt voor 1 setje, dus echt heel erg goedkoop is het nou ook weer niet, maar erg relaxte mensen daar.

stefan2511
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Re: Bonaire

In Juni ga ik weer naar Bonaire, maar ik vroeg me (nu al) af wie er in die periode daar geweest is en welk materiaal dan het best is om mee te nemen. Ik ben vorig jaar in augustus geweest en toen was de wind echt bagger.. Nu gaan we 2 maanden eerder in de hoop voor meer wind, maar ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik wil 1 board met 2 of 3 zeilen meenemen (en ik weeg trouwens iets meer dan 60 kg).

Ik twijfel het meest over welk board ik mee zal nemen, 115 liter of 93 liter... De 115 liter is een F2 XTC LTD (67 breed) en de 93 is een Exocet Ccarve (59 breed). Ik wil er voornamelijk freestylen, maar met de wind die er vorig jaar was had ik veel meer gehad aan m'n XTC (en 6.6) dan de Ccarve. Aangezien ik de XTC nog niet heb kunnen proberen weet ik ook niet tot hoever je die door kan varen (dan kan ik wel een 4.7 hebben, maar als m'n plank alle kanten op vliegt is dat nog niet handig) en in hoeverre hij geschikt is voor freestyle(iemand ervaring toevallig?). Qua zeilen denk ik dat ik voor 5,2 5,7 en 6,6 zal gaan, maar als het echt beter waait kan ik 6.6 thuis laten en 4.7 meenemen..

Wie heeft er tips??

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Re: [Bonaire]

Bericht door Sven »

Als je de windstatieken mag geloven dan zit je in juni wel goed. Hoelang zit je daar? Als het 1 week is dan is huren misschien ook een optie, waarschijnlijk goedkoper dan zelf meenemen en je kan het materiaal afhankelijk van de omstandigheden uitkiezen.
Als je met je eigen spullen wilt freestylen neem je natuurlijk gewoon lekker je 93 liter boardje mee. Dat blijft met jouw gewicht ook drijven met minder wind! Ik zou je 6,6 wél meenemen want je weet maar nooit. Laat dan gewoon je 4,7 lekker thuis. Zo vaak zal het daar niet +25 knopen blazen... (passaat is meestal 15-20 kt) en je moet je dan afvragen of je voor jezelf dan nog lekker kan freestylen met hardere wind. Ik niet namelijk. Wie weet kom ik je nog tegen op het eiland.

stefan2511
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Thnx voor je info. Ik dacht zelf ook al dat de 93 misschien slimmer was, maar ik ben er al uit. Ik vlieg namelijk met arkefly en daarbij kost alleen een enkeltje met 1 setje als 120,- (of 240,- ik kan me vergissen), dus dan is huren een goedkopere optie. Ik ben er namelijk 3 weken op z'n minst, en dan kan ik gedurende die tijd pakken wat ik wil, en dat is ook wel wat waard.

stripe
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Surf, Freesex, Start, Mistral Screamer, NS Superstar 4.2, 4.7, NS Duke 5.3, 6.2
Contacteer:

Re:

Bericht door stripe »

Jeroen D schreef:Bonaire is heel mooi maar als je een auto hebt kan je in 1 dag alles gezien hebben. Het is alleen wel een heel rustig eiland, tenminste toen ik er was dan. Ideaal voor duikers maar voor windsurfers als het niet waait is er niet veel te beleven. Wel een aanrader: de ondergaande zon bekijken terwijl je aan de bar zit van .......... (shit hoe heet die tent ook alweer :-? ). Niet te missen, een kroeg in Kralendijk op steigers die in de zee staat met uitzicht op klein Bonaire.

Ik ben er in ieder geval helemaal tot rust gekomen, maar 1 dag daar gesurfd.
Een beetje erg laat antwoord. maar voor degenen die het nogsteeds willen weten:

Karels Bar. met op het einde v.d pier de capuchino bar.
vlak bij het CityCafe waar de overige hollanders zitten.

Sven
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic JP Neilpryde Northsails

Bericht door Sven »

Kareltjes is prima, bijna alleen maar salsa muziek dus veel locals te vinden. Ben meer fan van de Havana's, prima tent!
Ik ga 27 september weer die kant op :)

Jeroen D
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 6.3, 7.0, 7.6, MS2 8.5

Bericht door Jeroen D »

Sven schreef:Kareltjes is prima, bijna alleen maar salsa muziek dus veel locals te vinden. Ben meer fan van de Havana's, prima tent!
Ik ga 27 september weer die kant op :)
Ik was daar toen ook bij een local. Maakt alles een stuk makkelijker om te regelen.

mau888
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Manta 66 `13 - Simmer SCR 6.2/7.8 - Select - BPF

Bericht door mau888 »

bonaire is egt mooi ben er nu zelf en windkracht 6/7 prima spul dus heerlijk planeeren als iemand wat wil weten vraag maar

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Re: Accomodatie Sorobon

Bericht door 76-er »

De eigenaren van JibeCity hebben onlangs het Sorobon Beach Resort overgenomen. Voolopig blijft het nog even een naturistenhotel, maar in de toekomst zou het voor ons surfers wel eens een mooie stek kunnen worden. Goedkoop zal het echter niet zijn.

Hier hun bericht dat ik van de site van het resort heb geplukt:

Dear Sorobon friends!

As per 10 December 2009 the Sorobon Beach Resort will have two new very proud owners, Dirk-Jan Methorst and Floris Dullaart.

We, Dirk-Jan and Floris, are now involved in the surf center Jibe City next to the Resort. We have been living on Bonaire for several years and have an extensive background in hospitality.

We both graduated from the hotel school in The Hague, the Netherlands.

We know that our repeat guests value the resort as it is, and come back year after year. Until the first of December 2010 nothing will change in the concept of the resort, meaning Sorobon will stay your naturist hideaway and all good service and our friendly staff will remain in place to serve you.

After December first 2010 we will create our dream paradise which will not be naturist but will stay very exclusive.

We would like to see all of you in our resort in 2010, and to celebrate this last year of Naturism at Sorobon, we offer for you one free dinner per person, per week stay and from January first we include breakfast in our room rates.

If you have any questions concerning this letter or your future booking with us, please do not hesitate to contact us:

Management@sorobonbeachresort.com Or by telephone: 00(1)-599-7178080

We wish you a very merry Christmas and we hope to see you in the nude year 2010!

Yours truly,

Dirk Jan and Floris

fastjapy
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: jp 27o north iq 5,4:6,2, f2 254 voodo 5,0 ezzy 4,0 zeta 3,5:4,7 .

Bericht door fastjapy »

hey

in lac bay veel koraal op een halve meter diep ofzo als het er nog is dan..

dus dan zijn schoentjes of zowel handig misschien want je kan je poten vet open halen aan dat spul..

stripe
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Surf, Freesex, Start, Mistral Screamer, NS Superstar 4.2, 4.7, NS Duke 5.3, 6.2
Contacteer:

Bericht door stripe »

fastjapy schreef:hey

in lac bay veel koraal op een halve meter diep ofzo als het er nog is dan..

dus dan zijn schoentjes of zowel handig misschien want je kan je poten vet open halen aan dat spul..
Dat koraal zit rondom de staak waar het ook eeeeerg ondiep is, die staak staat er niet voor niets ;)
als je daar maar niet afstapt of gewoon wegblijft kom je alleen maar een goeie zandbodem tegen.

Stefan.
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Mistral SL 125, SL 110, Syncro 104 & NP Excess, V6, Hellcat, H2, V8 Helium

Bericht door Stefan. »

Komende maand ga ik met vriendin surfen in Lac Bay. Iemand nog wat actuele horeca-tips voor Bonaire? Met name voor het diner.

stripe
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door stripe »

Stefan. schreef:Komende maand ga ik met vriendin surfen in Lac Bay. Iemand nog wat actuele horeca-tips voor Bonaire? Met name voor het diner.
hej Stefan,

Voor het stappen is alleen vrijdag avond +- 23:00 aantrekkeleijk.. je kan tot 03:00 doorgaan waarvan het laatste uurtje bij karels beachbar..

om uit eten te gaan zeg ik Appetite in de Kaya Grandi, erg gezellige en goed gerunde tent.
Bambu is ook een leuke tent aan de boulevard richting het Divi resort.
Als je meer van een goed uitziende bediening houdt zeker naar It rains fishes gaan. aan de boulevard
Als je pizza aan het water wil eten moet je naar Rum runners op het captain don's resort in hato.
en locaal kun je leuk eten in de Rose inn. in Rincon.

als je goedkoop en makelijk wat in je hotelletje wil eten.. pik dan onderweg ff een takeaway chineesje op bij de verschillende snacky's.. zien er niet uit van binnen maar voor 15/20 gulden heb je genoeg eten voor 2 en het is zeker goed te doen.

ook roti bij de suriname bar is erg goed... hiervoor moet je even een nederlandse local vragen waar het is..
neem je kaart mee, Kralendijk is zo klein dat iedereen heel makelijk alle bezienswaardigheden voor je op de kaart kan zetten..

Ik hoop dat je wind hebt op Lac bay, we krijgen een wind reversal deze week.

Plaats reactie