Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

[Brazilie] Jericoara - uitgebreid bericht

Deel je ervaringen met alle spots in zuid- en noord Amerka met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

[Brazilie] Jericoara - uitgebreid bericht

Bericht door NED 321 » wo jan 19, 2005 2:41 pm

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP FSW 91L, JP Radical Wave 80L, Neilpryde Expression 6.1, Alpha 5.4, Zone 4.7 / 4.1
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » do jan 20, 2005 1:06 pm

Ben er vorig jaar geweest. Super mooie vakantie gehad met veel wind en
een mooie swell die sideshore binnen komt rollen met wind van rechts.
Ik heb de foto's ook maar ff online gezet :razz:
Laatst gewijzigd door Sail fast, live slow op do jan 20, 2005 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twister 117, F2 Air 265, Tiga Wave 267, Kona, HSM SF 4.2, 5.0 en 5.8, Psyclone 7.1
Contacteer:

Bericht door Jelmer » do jan 20, 2005 2:46 pm

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP FSW 91L, JP Radical Wave 80L, Neilpryde Expression 6.1, Alpha 5.4, Zone 4.7 / 4.1
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » do jan 20, 2005 3:25 pm

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twister 117, F2 Air 265, Tiga Wave 267, Kona, HSM SF 4.2, 5.0 en 5.8, Psyclone 7.1
Contacteer:

Bericht door Jelmer » do jan 20, 2005 3:46 pm

Maar het was iig een erg mooie vakantie denk ik. Ik houd de bestemming al even in de gaten (een van de amerikaanse surfmags had er een artikel over: dacht deze.
Praktisch:
Eigen spullen mee of huren?
Kosten ticket?
Laatst gewijzigd door Jelmer op vr jan 21, 2005 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » vr jan 21, 2005 2:06 pm

Jelmer schreef: Eigen spullen mee of huren?
Kosten ticket?
Verhuur is prima. JP + Neilpryde. Ze hebben de complete JP range liggen en alle NeilPryde freeride / freestyle / wave zeilen. Dus je kunt vanalles proberen. :razz: Ik heb zelf het meeste met 4.7-4.1m zeilen gevaren en 84L wave.

De omstandigheden varieren nogal. Ik heb ook af en toe met 5.7m gesurft... Bovendien is er nogal een groot verschil met de wind. Als je naar buiten vaart is de wind een stuk sterker dan in het gebied waar de golven lopen. Dus ga je voor golfrijden dan is een beetje power in je zeil geen overbodige luxe. Ga je voor speed, tuig dan ff een metertje kleiner op en vaar een stuk naar buiten.

Wat de kosten betreft is het voordeliger je eigen spullen mee te sjouwen. Luchthaven Fortaleza is surfervriendelijk. De spullen konden gratis mee op de terugweg. Op schiphol betaal je 117,- euro.

De transfer van Fortaleza naar Jeri gaat ook prima met eigen materiaal. Een Landrover Defender heeft een groot bagagerek 8)

Periode NOV-DEC zijn de golven het mooiste. In de zomer waait het over het algemeen wat harder.

Tickets.... tegenwoordig vlieg je behoorlijk goedkoop richting zuid amerika. ff informeren bij een reisbureau ofzo.

Jelmer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Jelmer » vr jan 21, 2005 3:09 pm

Sail fast, live slow schreef:...

Tickets.... tegenwoordig vlieg je behoorlijk goedkoop richting zuid amerika. ff informeren bij een reisbureau ofzo.
Dank voor het uitgebreide antwoord. Ik heb een beetje gezocht voor tickets in oktober, met reguliere vluchten komen de goedkoopste rond de 900 euro. Ik weet niet of er in die periode ook charters vliegen, zo ja, dan moet het een stuk goedkoper kunnen. (de in het artikel genoemde charter is er al vanaf 350 euro inclusief hotel: http://www.qxxl.nl/index2.html)

NED 321
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-321
Surf spul: Speeeeeed...zie profiel
Contacteer:

Bericht door NED 321 » vr jan 21, 2005 3:51 pm

Hoi Jelmer,

Brazilie is echt het meest mooie, geweldige land wat ik ooit heb meegemaakt.
Natuur, mensen, klimaat, eten alles perfect.

Als je op eigen gelegenheid naar Jeri wilt, moet je eens op het forum van Boards magazine kijken. Daar staan een heel aantal discussies met goede info.

http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=1848

http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=1575

http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=997

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Sail fast, live slow » vr jan 28, 2005 11:48 am

Het is trouwens Jericoacoara. (staat niet goed in het onderwerp:))

Spreek uit als: "ZJERIEKAUKWARA" :D

Nog maar wat linkjes dan...

Verhuur
http://www.clubedosventos.com/

Overnachting
http://www.recantodobarao.com/

Jeroen184973
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic FW 85ltr '10 & 104ltr '07, Irokee 3.6/Naish Force 4.5 & 5.3/NP Alpha 6.2
Contacteer:

jericoacoara

Bericht door Jeroen184973 » zo jan 30, 2005 5:20 pm

Ben zelf niet in Jericoacoara geweest maar wel in Icarai (Icaraizinho beach zoals ze de surfstek daar zelf noemen). Dat ligt tussen Fortaleza en jericoacoara. Daar zat toen een klein surfers-pousada 'Windparadise-inn', maar ik denk dat dat niet bestaat.
Maar het was daar heel goed varen, jammer alleen van die wind van reechts 8)

Veel verder in het zuiden van Brazilie is Florianopolis ook een hele goede (wind)surfbestemming! zowel op binnenmeer als op zee.

Sail fast, live slow
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Re: jericoacoara

Bericht door Sail fast, live slow » ma jan 31, 2005 12:20 pm

Jeroen184973 schreef:Ben zelf niet in Jericoacoara geweest maar wel in Icarai (Icaraizinho beach zoals ze de surfstek daar zelf noemen). Dat ligt tussen Fortaleza en jericoacoara. Daar zat toen een klein surfers-pousada 'Windparadise-inn', maar ik denk dat dat niet bestaat.
Maar het was daar heel goed varen, jammer alleen van die wind van reechts 8)

Veel verder in het zuiden van Brazilie is Florianopolis ook een hele goede (wind)surfbestemming! zowel op binnenmeer als op zee.
Je zou eigenlijk een Landrover moeten huren en dan gewoon de hele kustlijn van Cear°ƒÆ’°‚¡ af moeten reizen. Er zijn ongetwijfeld meer goeie stekken daar.

http://www.docfuntrips.com/brazil-winds ... i-2002.cfm

jjvhn
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twinzer 82 & 90, Ezzy 3.7/4.2/4.7/5.5

[Brazilie]Jeri

Bericht door jjvhn » di aug 15, 2006 12:14 pm

Aankomende oktober/november wil ik 4 weken naar Jeri (Jericoacoara) in Brazilie, is er iemand die er is geweest en mij wat meer kan vertellen over de spot en accomodaties etc.

Heb internet inmiddels al meerdere malen afgezocht en ben al aardig wat te weten gekomen en het ziet er echt te gek uit! Ben ook benieuwd naar welke pousada/hotel het leukste is om in te verblijven.

hasjlover
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Xantos 310, 5.1m2 zeiltje en een 8.1m2 arrows tomahawk.

Bericht door hasjlover » di aug 15, 2006 2:19 pm

als ik jou was zou ik nu supersnel de vorige motion proberen te pakken te krijgen want daar stond een heel goed artikel in over jeri.
Het ziet er inderdaad zeer mooi uit en is zeer geschikt voor de beginnende waver, je hebt geen groter zeiltje nodig dan een 4.7

remie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Gaastra Matrix 8.5
Contacteer:

Re: [Brazilie]Jeri

Bericht door remie » di aug 15, 2006 3:08 pm

jjvhn schreef:Aankomende oktober/november wil ik 4 weken naar Jeri (Jericoacoara) in Brazilie, is er iemand die er is geweest en mij wat meer kan vertellen over de spot en accomodaties etc.

Heb internet inmiddels al meerdere malen afgezocht en ben al aardig wat te weten gekomen en het ziet er echt te gek uit! Ben ook benieuwd naar welke pousada/hotel het leukste is om in te verblijven.
http://danieledylan.blogspot.com/ Misschien dat Daniele jou wat meer kan vertellen? Ik ben haar tegengekomen in Fortaleza maar haar ouders wonen in Jeri. Op bovenstaande pagina staat wat info en Daniele kan een beetje engels. Hou er wel rekening mee dat ze wil verkopen en het misschien iets mooier maakt dan het is. Ik zou er niet snel met dure spullen naartoe gaan.

jjvhn
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Mistral Twinzer 82 & 90, Ezzy 3.7/4.2/4.7/5.5

Bericht door jjvhn » di aug 15, 2006 3:21 pm

Dank voor de snelle antwoorden, heb de motion al een keer of 6 gelezen!! Voorpret! Het gaat me meer om andermans ervaringen ter plaatse heb al aardig wat info van verschillende hotels en pousadas maar ze verschillen sterk in prijs.

remie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Gaastra Matrix 8.5
Contacteer:

Bericht door remie » di aug 15, 2006 3:47 pm

jjvhn schreef:Het gaat me meer om andermans ervaringen ter plaatse heb al aardig wat info van verschillende hotels en pousadas maar ze verschillen sterk in prijs.
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... to-futuro/ Heb je die informatie van websites van de hotels zelf? Daar kun je weinig mee net zoals de fotos in van die reisbureau blaadjes, er klopt werkelijk niks van. Zoals ik al zei mail eens met Daniele het zou best kunnen dat ze voortaan zelf daar woont. En wat jezelf al zegt andermans ervaringen zijn heel belangrijk. In bovenstaand hotel heb ik gezeten, ligt een beetje in een getto. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld een folder van dat hotel of de website.

leo ikking
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: f2 neill pryde 4 4,7 5,4 6.3 .7

Jericoacoara brazilie.kiten en surfen.

Bericht door leo ikking » do jul 19, 2007 11:26 am

ben sinds kort weer on line en in nederland.

wil je kiten of surfen in jeri, ik ben daar goed bekend en mijn vriendin die ik al 8 jaar ken is daar. jeri is duur maar wel te gek. in augustus begint het te waaien tot januari.

ik heb wat spullen daar maar er is behoefte aan een kleiner board en een kort giekje.

de bus vanaf fortaleza kost weinig en is muito oke.
wil je naar jeri laat het me weten en mijn vriendin haalt je van de bus. en kan je helpen met alles wat je wilt.
niet pinnen in jeri te duur
niet wisselen in jeri te duur
geen credit kaart in jeri te duur.
kan allemaal wel maar dan kost het 10% tot ? te veel.
in jeri kun je crashen bij mijn vriendin of ze helpt je met een ander onderkomen.
de wind en de golven en alles in jeri is niet voor watjes.!!!
in jeri is de" supermarkt" 24 uur open de nachtclub heet mama afrika en
een taxi is een buggie.
het mooiste van jeri vind ik het golfdal terug met ruime wind , dat is uniek. en de lobo des dunas de vierwieldrive bus vanaf jijoca naar jeri
zelf hoop ik in oktober weer die kant op te gaan.
groeten
de man die niet zo goed kan gijpen .
Leo. 8)

Dr. Spock
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard Carve 123, NP Expression 5.7, NS Duke 5.0, NP Zone 4.2

[Brazili°ƒÂ«] Jericoacoara?

Bericht door Dr. Spock » zo aug 19, 2007 10:16 am

In november hebben mn vriend en ik dan eindelijk vakantie. Het liefste willen we een paar weken gaan windsurfen, maar november is zo ongeveer de slechtste maand van het jaar voor wind waar dan ook. Alleen Jericoacoara is volgens de statistieken echt goed, dus mogelijk dat dat een optie is.
Ik zelf ben pas afgelopen september weer begonnen met windsurfen, na 15 jaar niet meer gesurft te hebben. Op dit moment ben ik bezig om de waterstart te leren. Dat gaat beter dan eerst (toen geen enkele waterstart lukte), want nu lukt 1 op de 10 ongeveer :D Ik vraag me alleen af of dat voldoende is voor Jericoacoara. Weet iemand of je daar moet kunnen waterstarten om te kunnen surfen? Van alle informatie op het internet krijg ik het een beetje het gevoel dat het met name een wavespot is (en, anders dan mijn gebruikersnaam doet vermoeden, ben ik al blij als ik een beetje normaal rechtdoor kan surfen in de voetbanden :) )
Groeten, Eline

Smelley
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Mistral Screamer 116 (2004), Gaastra Swift 7,5 (2006), NP RX1 6,4 (2001)

Bericht door Smelley » zo aug 26, 2007 8:10 pm

Off topic:
Dr. Spock: heb je toch je identiteit verraden.. :P

On topic:
sorry, heb zelf geen idee, hoop dat iemand anders op het forum je kan helpen. Succes!!

jjvhn heeft in 2006 hier ook topic over gestart:
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... ed1acd7613

gr. The Smellster

Old skool
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: H---

Bericht door Old skool » zo aug 26, 2007 9:04 pm

ik heb ruim een maand in jerri gevaren.
Op zee is het lekker knallen met vaak een dikke 30 knopen.
Er staat een lekkere swell met vaak leuke brekertjes van 1 a 2 m. hoog
en redelijk wat stroming - getij, maar niet zoals hier aan de kust.
Als het niet al te hard waait kun je misschien wel varen maar er zijn ook dagen dat het echt blaast :P
Vraag is alleen of ze je spullen willen verhuren als je niet of nauwelijks kunt waterstarten.
Landinwaards in er een hele mooie lagune waar je wel heel relaxt zou kunnen varen alleen een beetje moeilijk om daar te komen.
Misschien een buggy huren.
Je kunt natuurlijk heel hard oefenen voordat je naar jerri gaat.
Om veilig te kunnen varen op jerri is het wel handig (verstandig)als je moeiteloos kunt waterstarten en je gijpjes kunt maken.
Het is zeker de moeite waard, super mooie spot met zowat elke dag wind.
Kijk anders is op youtube hier staan wel wat filmpjes over Jerri
sccs.

Plaats reactie