Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Sonntag vinnen

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
GJEldering
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Severne Reflex 5.6 6.2 7.0 7.8 8.6- Falcon131 - iSonic107 en 90 - Sonntag & BPF
Contacteer:

Re: Sonntag vinnen

Bericht door GJEldering » di apr 25, 2017 1:59 pm

TB beteken Tuttle Box......
Afbeelding

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Fanatic Falcon & Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » di apr 25, 2017 3:16 pm

De Sonntag vinnen bij Kater zijn de standaard is goed voor 80% van de surfers wil je custom dan een bestellen bij Joerg Sonntag, zie mijn eerdere reactie.

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Select-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Select, AVANTI M1x
Contacteer:

Bericht door Peter de Wit » di apr 25, 2017 7:22 pm

PieterW schreef:
di apr 25, 2017 3:16 pm
De Sonntag vinnen bij Kater zijn de standaard is goed voor 80% van de surfers wil je custom dan een bestellen bij Joerg Sonntag, zie mijn eerdere reactie.
Ja Pieter klopt,

En we hebben er voor gezorgd dat Kater ook voorraad heeft voor die 80%, erg moeilijk natuurlijk maar dit is met een goed blik naar de Kater klantenkring en uit verkoop cijfers en wensen bij Sonntag gedistilleerd.
Voor de andere 20% bijvoorbeeld extreem korte en lange versies oid kan Sonntag natuurlijk op maat bouwen dan wordt zo'n vin ingeplanned en gebouwd naar wens.
Extreem grote verschillen in layup zijn in mijn ogen zelfs voor die 20% meest niet nodig maar als iemand percé een 34,6cm wil hebben dan kan Sonntag dat voor je bouwen!

KATER heett gekozen voor de drie nieuwste modellen van Sonntag omdat eese vinnen het grootste potentiele klantenkring hebben.
SLX
GPS-6
GPS X2W (asymetrisch)

Peter
Laatst gewijzigd door Peter de Wit op ma mei 01, 2017 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Mijn eigen portemonaie
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » ma mei 01, 2017 9:36 am

PieterW schreef:
di apr 25, 2017 10:36 am
Ik zou gaan voor Sonntag SL-X 44 of 46 beslist niet groter of je moet alleen met 10 knopen gaan varen maar gezien jouw zeil een racezeil 8.6 wil je daar lang mee doorvaren dan zit 48 in de weg.
De SL-X is de nieuwste slalom vin bij Sonntag waar alle nieuwe technieken in zijn verwerkt.
Even een mailtje naar Jorg Sonntag met je merk plank, zeil je eigen gewicht en waar je vaart, dan krijg jr een op een advies op maat wat de beste vin voor jou combo is.

Robert je mag mijn SL-X 46 wel een keer uitproberen als we op het Amstelmeer varen.
Dit aanbod neem ik graag in ontvangst Pieter :D

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo mei 07, 2017 7:07 am

Gisteren met licht weer, een dag nadat ik mijn SLX 54 binnen heb gekregen van Jörg Sonntag gelijk de vin nat kunnen maken, hoe kon het mooier.
tis nu niet zo dat ik een surfer ben die kan zeggen, dit ging goed, dit ging minder, beetje dit, beetje dat, niks van dat, maar wat ik wel kan beoordelen is dat ik heerlijk heb gevaren, de vin een goed gevoel geeft en in de vlagen je geen enkel moment geeft van dat je overpowerd bent en daardoor het boord wil gaan vliegen, no way, super ervaring.... smaakt naar meer.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » vr mei 19, 2017 1:46 pm

AHD-Surfer schreef:
do nov 05, 2015 10:16 am
Als ik eens een kanttekening mag maken bij de tot nu overwegend lovende berichten.

Een surfmakker van mij heeft er een heel aantal(zeg maar een reeks) zeer geruime tijd gehad en gevaren.

Echter verschillende vinnen scheurden in net onder de vinbox (, bijvoorbeeld Select fins heeft daar ook wel eens keert last van gehad. Hij heeft er wel kunnen terugsturen die door Herr Sonntag netjes gereboxed werden, dus service was op dat punt top), maar dat is toch iets wat het vermelden waard is, zeker als je er tweedehands denkt te gaan aanschaffen iets om rekening mee te houden. :shh:

Kan gerust zijn dat dit een issue was die nu voor 100% onder controle is.

Nadat ik 4 nieuwe Sonntag vinnen heb besteld ook maar mijn oude SLP van 2010/2011 met oude base met haarscheurtjes erin besloten op te sturen om weer op te laten knappen voor het zicht. Ik heb vin 2e hands gekocht met haarscheurtjes al in gelcoat dus weet ook niet wat er mee gebeurt is

Meneer Sonntag heeft voor zekerheid nog test gedaan op stijfheid, etc en wat bleek, de waardes van 2010/2011 zijn nog hetzelfde als nu ondanks haarscheuren en na inmiddels meer als 6 jaar intensief gebruik. :thumbup: :clap:

Base wordt nu netjes opgeknapt voor het zicht
Alles weer helemaal knap :thumbup:
Maar voor surfprestaties heeft het geen voordeel

Nogmaals Select is een ander verhaal dat is de lijm tussen vin en plastic base die na verloop gaat scheuren en waarbij vin zelfs los kan komen. Inmiddels is dat verholpen bij nieuwste select vinnen omdat ze nu pas eindelijk geen plastic base meer gebruiken

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » zo jun 04, 2017 6:02 pm

Vorige week de 38 cm sonntag SLP met Z finns 38 cm s- vergeleken met Isonic 107 en 7.8.

De Sonntag doet het beter in chop. Geeft daar meer rust en kost minder energie. De Z doet het vooral goed als het water wat vlakker wordt daar waar de SLP wel is wou gaan plakken.

Dus wat de 1 minder doet is de ander juist weer goed in :thumbup:

Plaats reactie