Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Thermalution heat vest

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Thermalution heat vest

Bericht door rvdhorst » zo nov 12, 2017 11:42 am

Met de overgang van zomer naar winter is het voor mij altijd een momentje om te kijken naar alternatieve manieren om warm te blijven :D ik zat vorig jaar al te kijken naar heat vests, en dit jaar weer. ik heb een paar maanden geleden de o'nell psycho one 4/3 wetsuit aangeschaft, en die is zo licht, en zo flexibel dat ik er maar met moeite afstand van kan nemen.

nu heb ik her en der getuigenissen gelezen van mensen die met de Thermalution hun 4/3 wetsuit kunnen blijven varen tijdens de wintermaanden in temperaturen van tegen het vriespunt. en is er een vergelijk met andere heat vests van Quicksilver en Ripcurl, waar de Thermalution als beste uitkomt, maar er gaat toch niets boven de ervaring van iemand hier op het forum :) Dus heeft iemand ervaring met deze Thermalution?

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Re: Thermalution heat vest

Bericht door Rop » zo nov 12, 2017 12:46 pm

Ik heb de Thermalution Surf en gebruik hem voor wind- en golfsurfen op de echt oude dagen, bevalt heel erg goed.
De batterijen zitten halverwege aan de zijkant, onder je armen maar boven je trapeze dus je hebt er geen last van. Probleem van de Quiksilver en Rip Curl is de batterij op je onderrug wat een probleem kan zijn met windsurfen.

Hij heeft 3 warmtestanden, de minst warme stand is al warm zat en daarmee gaan de batterijen ca 2 uur mee.
Hitte element zit op de rug en is een soort geintegreerde draad, maar je hebt er geen last van.
Hij is wel behoorlijk aan de prijs, heb die van mij destijds voor de helft van de prijs kunnen kopen op Bluetomato dus wellicht dat je ook ergens een aanbieding kan scoren.

Ook niet onbelangrijk, je kan reserveonderdelen bij ze kopen, kan me voorstellen dat de accu's een keer op zijn of wellicht je lader kapot.
Weet niet hoe dat bij Quiksilver of Rip Curl zit.

Denk er wel aan, mocht je in de penarie komen op zee en je batterij raakt op dat het alsnog heel snel fris wordt in je 4/3.
Ik gebruik hem zelf onder mijn 5/4.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » zo nov 12, 2017 6:14 pm

dank Rop. goed te horen dat er ook echte mensen zijn die goede ervaringen met de thermalution hebben. de prijs is inderdaad wel ff een dingetje. ik zal 's contact opnemen met blue tomato. wellicht kunnen ze 'm nog leveren voor weinig. en je hebt gelijk, een 4/3 in de winter als de batterij leeg is, is wellicht vragen om problemen, en je beperkt je sessie er ook mee.

theArthurrrr
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Witchcraft Ouija 94/102, Wave V3 95; Severne Freeks 3.6, 4.0, 4.4, 4.8 & 5.2 S1 4.4 4.8 5.2

Bericht door theArthurrrr » ma nov 13, 2017 7:01 pm

Ik heb er ook 1, gebruikte hem een tijdje voor het golfsurfen, nu niet meer doet het niet meer.
Het nadeel van dat ding is dat de verwarming alleen maar op je rug zit. Wel super lekker als dat ding aan staat.
Ik hou alleen niet van rashies onder m'n pak, denk altijd dat ik het daar sneller koud door krijg -> Een extra natte laag tussen je pak en je huid die de isolerende werking van je pak teniet doet.
Ik ben zelf absoluut geen koukleum en vaar heel de winter in een hooded 4/3, maar vaar wel op plekken waar je niet heel vaak kopje onder gaat. Onder de 5 graden vaar ik niet meer, dan krijg ik te koude handen.

rvdhorst
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door rvdhorst » ma nov 13, 2017 7:27 pm

theArthurrrr schreef:
ma nov 13, 2017 7:01 pm
Een extra natte laag tussen je pak en je huid die de isolerende werking van je pak teniet doet.
goed punt. zoiets als een thermohemd in een droogpak kan ik me voorstellen.

Plaats reactie