Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Test finish fast vin

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Re: Test finish fast vin

Bericht door Down the line » wo nov 22, 2017 10:51 am

Ik denk 34. Maar het is wel beetje afhankelijk waar je vaart, je gewicht, niveau, etc. Jurjen voer zelfs 33 cm maar wel met vlak water op het wad

https://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=u ... potid=1745

Vraag Leendert even die kan het je prezies vertellen

Voor mij was de 34 wat te groot voor Isonic 97 en 7.1 op vlagerige wat choppie Uitgeestermeer.

lemi
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic, Starboard isonic, Loft racing blades, North warp

Bericht door lemi » wo nov 22, 2017 8:40 pm

Mooi om te lezen dat een merk van eigen bodem het zo goed doet.

Het was wel te verwachten dat deze elliptische vorm potentie heeft. De select caspar crossfire was en is tenslotte nog steeds een heel goede (speed)vin alleen bokstijf. Slim bekeken van Finish Fast om hier op in te springen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr nov 24, 2017 12:38 pm

Beetje offtopic maar de elliptische vorm bestaat al heel lang. kijk maar is naar finns, fanatic of concrete wave slalom/speed modellen van de vorige eeuw 8) :roll:
Denk dat je het inderdaad vooral in de layup moet vinden

Ben benieuwd wat de 32 cm speed layup gaat doen met isonic 97 en 7.1 op binnenwater

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » do nov 30, 2017 4:47 pm

ook niet vergeten de engelse spitfire

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Teamrider Windsportstrading
Surf spul: Starboard Isonic 90, 107, 117, 137 W58 W54 en Challngersails AeroV7

Bericht door Harry » vr dec 08, 2017 9:40 am

Graag jullie advies voor de aanschaf van een Finish vin.
Wil een Finish vin aanschaffen voor mijn combi Novenove WCS109 2017 met Challengersail Aero V7 7.8 vaargebied is Grevelingen, weeg zelf 115 kg vaar deze combi nu met de SLX 39 en 37.

Bossie
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard isonics / Loft racing blades / Sonntag fins / Finish fins

Bericht door Bossie » vr dec 08, 2017 12:18 pm

Mijn ervaring is dat je de vinnen in de speedlayup erg klein kan varen. Jurjen vd Noord had een hele snelle sessie op het wad met een Isonic 107 en 7,8 met een 33 cm vin. Als je echt voor speed wil gaan, zou je met jouw gewicht volgens mij met een 35 cm uit de voeten moeten kunnen. In de slalom layup is denk ik 38 cm de maat. Je zou Leendert zelf ook om advies kunnen vragen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » vr dec 08, 2017 3:15 pm

Mijn ervaring met 70.5 cm breedt board en 7.8 is 38 cm slalom layup.

Eric GvE
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: slalom/race\speed/b&J\wave 2.5 - 9.0

Bericht door Eric GvE » za dec 09, 2017 12:21 am

Hoi Harry,

Voor jou een beetje input van mij als mede zwaardere surfer (103 kg). Ik vaar een 38 cm Finish vin in speed lay-up (pre-productie, beetje minder twist) onder zowel mijn Thommen RS 65 (65 breed) als mijn Angulo 115, 72 cm breed. De 38 is onder de Thommen perfect voor 7.8 en ook heel goed met 8.6 mits goed gepowerd. De vin geeft dan heel goede lift vanaf weinig snelheid én vertrouwen op alle koersen inclusief vol ruime wind over chop. Ik wil uit mijn setje ook de lift zoals je die met slalom omstandigheden zoekt ook al ben ik vooral met gps aan het varen, dat biedt de 38 Finish vin zoals ik dat nooit eerder heb gehad met een vin. Deze vin vervangt de Select vinnen S10 XL Slam in 41 en 39 die ik eerder voor de Thommen had waarbij ik meestal de 41 nodig had met 7.8. Ik heb ook de slalom lay-up in 38 getest maar die gaf voor mij te weinig power, wel geweldige controle maar die geeft de speed lay-up ook.

De 38 is met de Angulo met 7.8 geweldig maar voelt met de 8.6 net wat klein behalve wanneer je downwind gaat:
https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... 2&uid=2735
Ik wil nog een 40 Finish vin in speed lay-up gaan bestellen voor de 8.6 al zal ik daarvan niet perse sneller gaan. ik heb trouwens ook een 34 cm Finish vin in speed lay-up maar die vaar ik met een F2 SX 58 (58 breed, 93 liter) i.c.m. 7.8 en 7.0 en zou ik liever niet onder de 65 of 72 brede planken varen.

Voor een advies hangt het er vanaf wat jij wilt. Alleen topsnelheid? dan is een 36 denk ik de maat.
Als je zoals ik én veel en lekker wilt varen én topsnelheid zoekt dan zou ik zeggen 38cm.

Surfingpeter
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sx M,& XS, stype 8,4, ka koncept 7,3 & 6,3 & 5,8

Bericht door Surfingpeter » za dec 09, 2017 3:03 pm

Van Marco op gps-speedsurfing.com 9-12-2017
Lekker met Gerlof in het zonnetje gevaren, hoezo koud.....6/4 hooded aan en niets aan de hand. Was niet heel veel wind, maar toch wel lekker gevaren. De eerste keer met de finish fast 33 cm. Onvoorstelbaar hoe zo’n kleine vin een 67 cm breed board met 7,8 mooi los kan laten lopen. Dat belooft veel als meer wind staat.

Bossie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bossie » za dec 09, 2017 5:01 pm

Bovenstaande posting op gps-speedsurfing is van mij. Je kan en moet de finish fast in speedlayup echt heel klein varen. Ik twijfelde eerst tussen een 34 of 35 voor de Isonic 97 (67 cm breed) en 7,8. Op advies van Leendert en Jurjen toch gekozen voor een 33 cm, vooral ook omdat ik deze set in goed gepowerde omstandigheden wil varen en me vooral richt op speedruns. Vandaag stond er niet heel veel wind, maar toch had de 33 cm meer dan voldoende grip om lekker te varen. Je moet iets inleveren op aanplaneren en hoogte lopen, maar met meer wind zal dat geen probleem zijn. Ik was positief verrast over deze vin in deze lichtweer omstandigheden.

Ik ben met 85 kg geen zwaargewicht, dus voor jou moet je er misschien 1 of 2 cm bij optellen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer

Bericht door Down the line » zo dec 10, 2017 5:24 am

Zelfde ervaring had ik ook samen met Leendert met testen van de 34 cm speedlayup met 65.5 cm breed board in combi met 7.1 . Daar was de 34 cm Finish speed layup wat te groot en lijkt 32 cm meer de maat voor deze combi met mijn 80 kilo. Je vaart de speed layup kleiner als de slalom layup maar ook als de gps6 bijvoorbeeld kwam ik zelf achter

@ Harry
Als je zelfde type vin als SLX zoekt en je gewoon lekker makkelijk controleerbaar wil varen door de chop en niet voor de allerhoogste gps snelheden gaat zou de slalom uitvoering misschien wel meer jouw type vin kunnen zijn. Zelf heb ik ook voor de 38 cm slalom layup gekozen voor combi 7.8 en 70.5 breedt slalom board omdat deze uitvoering zo relaxt vaart. Lijkt totaal geen kracht te kosten en deed bij mij in deze maat met mijn 80 kilo ruime wind niks/weinig onder kwa snelheid vergeleken met de speeduitvoering in dezelfde maat

Mijn advies zou zijn neem contact op met Leendert en hij kan je er alles over vertellen. Mocht je dan nog steeds twijvelen vraag dan of je de slalom en speed layup kan testen om erachter te komen wat bij jouw past.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo dec 10, 2017 3:59 pm

Marco, John, Eric en Peter bedankt voor jullie info denk dat ik voor de 38 speed ga uiteindelijk is eindsnelheid ook belangrijk en met de SLX 37 en 39 is de 38 cm in speedlayup een mooie toevoeging voor de combi 109 en 7.8. Ik ga Leendert ook zeer contact opnemen met Leendert om zijn mening te horen.

Bossie
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Bossie » zo dec 10, 2017 5:27 pm

Hoi Harry, ik zou zeker even contact opnemen met Leendert, hij is altijd erg snel met zijn reactie. Ik heb net zelf voor mijn Isonic 107 en de 8,6 een 36 cm speed besteld.

Harry
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Harry » zo dec 10, 2017 5:54 pm

Bossie schreef:
zo dec 10, 2017 5:27 pm
Hoi Harry, ik zou zeker even contact opnemen met Leendert, hij is altijd erg snel met zijn reactie. Ik heb net zelf voor mijn Isonic 107 en de 8,6 een 36 cm speed besteld.
Ja Leendert is zeker snel had binnen 1 uur al een reactie van hem advies was de 36 in speedlayup ga er even over nadenken

Plaats reactie