Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifins

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifins

Bericht door Jeroensurf » za sep 22, 2018 10:49 pm

Ik heb inmiddels redelijk wat uren kunnen maken met de Scorcer en LEON onder mijn Witchcraft86 V4 (ik weeg 92kg, dus dat is mijn kleine board), en met de Scorcer 17cm onder mijn Flextail 104
Scorcer: valt wat mij betreft redelijk tussen de Stubby en de Flex in qua stijfheid en vaar-gevoel. De Scorcer geeft niet heel veel lift (fijn bij veel wind!) wel veel controlle en voelt wat zachter/gedempter als de stubby. Hij draait mooi en prima snelheid.
Voor low wind, vind ik de Stubby fijner omdat die de 104 wat meer uit het water lift.
Donderdag hadden we perfect sideshore en mooie krachtige golven. Toen deed de Scorcer het echt perfect onder mijn 104, lekkere drive, genoeg grip, maar wel gecontrolleert slideable in de topturn als je het board wat platter legde. Golfrijdend is hij echt wel een slagje beter als de Stubby.

De Leon is extremer, die fin gaat serieus hard. Voor mij is dit de snelste K4 die ik heb gevaren en vergelijkbaar met Mufin Xwave.
Qua golfrijden ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind.
Aan de ene kant veel drive en snelheid, maar in de topturn trap ik met de Leon mijn board er vaker uit als dat ik gewend ben.
Het eruit trappen doe je niet zomaar, maar het lijkt wel als of wanneer hij gaat sliden hij ook echt zoek is waar ik andere vinnen dan makkelijker terughaal.
Voor springers en freestylers denk ik een gouden combi, voor een ouwe l#l waar dat allemaal niet aan besteed is een fijne hele snelle vin voor onshore banen trekken en wijde frontside lussen, maar minder voor sideshore golfrijden.

Nick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Slalom + Wave

Bericht door Nick » zo sep 23, 2018 12:20 pm

Grappig dat jij de LEON nu noemt. Deze had ik zelf eigenlijk al afgeschreven vanwege de omschrijving op de K4 website dat deze vooral op de front foot gevaren moet worden. Welk type gebruik jij hiervan Jeroen (Dynamic Flex / Super Stiff)? Toch klinkt het wel als een leuk alternatief voor wat minder wind. Helaas maak ik momenteel erg weinig sessies waardoor vergelijken en testen vaak niet meevalt en ik meer heb aan een meer allround / plug en play vinnetje.

Ik neig er toch naar om voor een 16cm Scorcer te gaan en dan maar kijken of dat bevalt en in welk bereik ik iets mis.

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » zo sep 23, 2018 3:10 pm

Ik herken wel wat Jeroen zegt... al denk ik dat de Scorser het beter doet als centervin in een thruster opstelling en de Leon toch wat meer is bedoelt als backfins bij een quad opstellling.
Zelf heb ik altijd het idee dat K4 vinnen wat energie opnemen en daardoor alles iets later en trager gaat dan bij g10 vinnen maargoed dat is mijn persoonlijke mening.
Wat betreft de Super Stiff versie weet ik niks want die heb ik nooit gevaren.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo sep 23, 2018 7:55 pm

@ Nick, ik heb beide nu ongeveer een jaar, dus dan mag ik er wat van vinden :) Doorhet vrij dikke profiel valt het verschil tussen flex en SS redelijk weg. Het is er wel, maar niet enorm.
Met at je beschrijft lijkt die Scorcer mij de beste vin voor je.

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » zo sep 23, 2018 8:37 pm

Onder de pocket 75 ‘14 horen inderdaad 10-16 Zingers.
De 9-15 werd bij de 69 geleverd dus dat moet verwisseld zijn door de vorige eigenaar.
9-15 is dan ook absoluut te klein voor dat board.
Ik zelf heb een beetje een haat liefde verhouding met de K4 vinnen, de ene keer vind ik ze weergaloos en de andere keer weer wat traag... waar dat aan ligt? Geen idee om eerlijk te zijn.
Als je toch perse K4’s in je pw75 wilt zou ik voor of 10cm 3 graden ezzys gaan en een 16 cm scorcer, of voor 10 cm shark II fronts en een 16 cm scorcer center.
Ik weet dat meerdere bij Tabou de shark II fronts gebruiken om de boards losser en speelser te krijgen.
Misschien dat trouwens 10-15 Zingers ook werkt maar het kan nog steeds aan de kleine kant aanvoelen denk ik, met grotere 4.7/5.2 zeilen zal dat zowiezo niet gaan denk ik.
Mocht je nog 10 cm zingers zoeken moet je me maar ff mailen want ik denk dat ik nog een goed setje op zolder heb liggen..,

Nick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Slalom + Wave

Bericht door Nick » do sep 27, 2018 9:25 pm

Bedankt voor het meedenken heren. Heb de ezzy's 10 cm met 3 graden en een scorcher 16 cm in bestelling staan.
Ook bedankt voor het aanbod Martin maar ga eerst maar is de K4's proberen, kijken hoe dat bevalt.

Plaats reactie