Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Gebruiksaanwijzing

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Gebruiksaanwijzing

Bericht door Jurjen » wo okt 15, 2008 11:47 am

Vermeld in de titel:
Merk, type, bouwjaar

Indien van belang (bv bij boardtesten) vermeld even je gewicht.

Aub niet reageren wat iemand schrijft over een item.
Daar is onderdelen voor.

Doel is om hier gebruikerservaringen te noteren.
Zodat gebruikersinfo snel, makkelijk en niet versnipperd te vinden is.

Per topic 1 onderwerp.

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Re: Gebruiksaanwijzing

Bericht door Andre Mook » wo okt 15, 2008 12:17 pm

Is het de bedoeling dat we qua boards heel de range in 1 topic stoppen. Dub bijvoorbeeld: Fanatic freewave (77,86,95,104,113) Of dat we voor elke maat een nieuw topic openen?

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: F2, MauiSails, RS:X
Contacteer:

Bericht door RJ » wo okt 15, 2008 12:31 pm

Ieder board een ander topic, binnen een range kunnen er hele grote verschillen zitten in de eigenschappen van een board.
Zeker freewave boards hebben de kleinste en de grootste vaak een heel ander shape-concept als basis.

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » wo okt 15, 2008 1:30 pm

Ik vind dat gesponsorde surfers dit er even keurig bij mogen vermelden....

gulden
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom & Wave

Bericht door gulden » wo okt 15, 2008 5:08 pm

Is het de bedoeling dat als ik een aanvullig heb op bijvoorbeeld een board dat ik de topic starter daarover Pb, of kun je dan gewoon reageren met jou bevinden incl je gewicht lengte etc??

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » wo okt 15, 2008 5:10 pm

gulden schreef:Is het de bedoeling dat als ik een aanvullig heb op bijvoorbeeld een board dat ik de topic starter daarover Pb, of kun je dan gewoon reageren met jou bevinden incl je gewicht lengte etc??
Ik denk dat het het makkelijkst is om persoonlijke bevindingen in een aparte post te te plaatsen, dan weet iedereen gelijk wie wat getypt heeft. Heb je het echter over overzichten zoals bv: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13852375" onclick="window.open(this.href);return false;, lijkt het mij het handigst als je een PB stuurt zodat jouw input daarin verwerkt wordt.

mark331m
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Nivea Sails / Mistral

Bericht door mark331m » wo okt 15, 2008 5:18 pm

Gewicht is ook voor zeilen testen erg belangrijk is mij gebleken. Verder vind ik het idd een goed idee dat gesponsorde surfers dat er wel even bij vermelden. Ik vind het leuk om hun bevindingen te lezen, maar weet ook dat je dit in een iets ander perspectief moeten lezen.

Verder is windkracht ook van belang om te weten of er bijvoorbeeld chop condities waren.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » wo okt 15, 2008 5:44 pm

Surfrider schreef:Ik vind dat gesponsorde surfers dit er even keurig bij mogen vermelden....
Is zeker een optie.
Ik zou er zelf meer voor zijn om een integer verslag te "eisen" en de teveel reclame posts gewoon eraf te flikkeren.
Het kan gewoon nooit zo zijn dat een product voor iedereen ten alle tijde 100% top is, elk voordeel heb zn nadeel. Zolang dat maar naar voren komt, dus de voor en nadelen, maakt het voor de objectiviteit van het verslag ook niet uit hoe iemand aan zijn spullen komt.
Daarnaast stel ik schrijf een verslag zoals ik over de mistral twinzer heb gedaan: Ik word gesponsord door zuidwest6 en dan heeft die sponsoring geen enkele waarde, tenzij doemdenkers ervan uitgaan dat ik een testverslag schrijf om een ander merk dat ZW6 niet verkoopt af te fakkelen( maar dan ben je wel heel ziek van geest).

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » wo okt 15, 2008 9:13 pm

Lijkt mij ook een goed idee om het bij PERSOONLIJKE bevindingen te houden.
Horen van, heb gelezen en bladentesten posten voegt mijn inziens namelijk weinig toe.
(als ik dat wil lees ik wel het blad of een website van een blad/merk).

Tidalwave
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Flikkaboards - HSM mijn initialen + 3
Contacteer:

Bericht door Tidalwave » wo okt 15, 2008 10:21 pm

Wel prettig om te weten wat zijn of haar niveau is, of ervaring.
Of iemand gesponsord wordt verplicht erin., helpt altijd bij beslissen of hij/zij integer is. Maar zegt ook direct iets over niveau. Dus vind ik het ook in Jeroens voorbeeld waarde hebben.

Een rating systeem zou hier mooi zijn.

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Bericht door Jurjen » wo okt 15, 2008 10:35 pm

De aanwijzingen/tips/suggesties die hier gedaan worden zullen zeker tegen het licht gehouden worden.

Denk/verwacht dat halverwege volgende week een aantal tip die hier staan gekopieerd zullen worden naar de eerste posting. (om het een beetje overzichtelijk te houden)

Tis even aftasten over het hoe en wat.
Nivo aangeven snijd zeker hout.
Sponsoring ook (indien het gaat over de gesponsorde spullen)
Aanvullingen over materiaal gewoon een bericht maken in het bestaande topic.
Het gaat om persoonlijke ervaringen. En dan niet alleen schrijven wat goed is maar wellicht nog belangrijker wat je slecht vind.

Tiga 26
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Tiga 26 » wo okt 15, 2008 10:57 pm

Dat persoonlijke mening voorop staat, natuurlijk... Maar ingescande / overgetikte bladentests in de reacties eronder lijkt me zo gek nog niet. Meer info (ging het toch wel een beetje om) en in feite zijn bladentests hetzelfde als hier gebeurd... vaarervaringen van surfers.Handig om met elkaar te vergelijken.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » do okt 16, 2008 7:00 am

Jeroensurf schreef:Lijkt mij ook een goed idee om het bij PERSOONLIJKE bevindingen te houden.
Horen van, heb gelezen en bladentesten posten voegt mijn inziens namelijk weinig toe.
(als ik dat wil lees ik wel het blad of een website van een blad/merk).
Ik heb dus bewust een tweetal tests onder mijn eigen tekst geplakt. Als ik op zoek ben naar info over een bepaald board, dan zou ik het makkelijk vinden als ik persoonlijk en gepubliceerde info over een board in een posting terug vindt. Wel heb ik bewust de tekst van de fabrikant erbuiten gelaten.

8)

Andre Mook
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic en NP

Bericht door Andre Mook » do okt 16, 2008 7:22 am

Maar Joost ik zie bij jou dus alleen maar je verwachtingen er bij staan plus hoe die getest is. Niet hoe jij hem aan vindt voelen op het water. Of heb je er nog niet mee gevaren?

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » do okt 16, 2008 7:46 am

AnMo schreef:Maar Joost ik zie bij jou dus alleen maar je verwachtingen er bij staan plus hoe die getest is. Niet hoe jij hem aan vindt voelen op het water. Of heb je er nog niet mee gevaren?
Tuurlijk heb ik er mee gevaren, anders zou ik geen ervaringen hebben gepost. Ik heb de tekst wat aangepast, zodat daarover geen verwarring kan zijn.

Ik vind “gebruiksaanwijzing” wel een prima nieuw hoofdstuk van dit forum en eigenlijk de opvolger van het boardarchief van Surfspullen. Ik heb dan ook maar direct de moeite genomen mijn huidige boards hierin te beschrijven en hoop dat anderen dit ook gaan doen.
Mits juist gebruikt/gevuld, kan een aspirant koper hier de nodige nuttige informatie vinden, die een miskoop kunnen voorkomen.
Mijn beschrijvingen nog eens nalezend, realiseer ik mij dat deze wel eens weinig kritisch zouden kunnen overkomen, maar als je zoals ik je boardquiver zeer zorgvuldig hebt uitgezocht en op zoek bent gegaan wat het beste bij je past, dan kan ook de conclusie zijn dat iemand daarin is geslaagd.
Zoals Jeroen terecht opmerkt is het niet de bedoeling dat ieder board alleen maar wordt opgehemeld, om bv bij verkoop eventuele kopers te overtuigen. Als er zuiver wordt beschreven en de lezer in diens interpretatie meeneemt dat smaak altijd een deel zal uitmaken van iemands voorkeur, dan dient “gebruiksaanwijzing” zeker een prima doel.

8)

sanderke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: BOARD: Starboard Isonic 125 ZEILEN: Tushingham Lightning 8,5; Gaastra Vapor 7,6 & 6.7

Bericht door sanderke » do okt 16, 2008 7:10 pm

denk dat het wel handig is om tests van surfbladen er bij te zetten. Zo zie je het langs verschillende kanten door verschillende personen.
Er Moet natuurlijk wel eigen geschreven stukje bij dan he

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » do okt 16, 2008 9:09 pm

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar ik kan me zo voorstellen dat bladen het niet heel erg leuk vinden dat artikelen worden ingescand en gepost. :roll:
Ik weet dat bepaalde merken zoals o.a Starboard ervoor betalen om dat wel op hun website te mogen doen...ik weet niet of wij dat zomaar dan mogen plakken en kopieren en hier erop kunnen plempen.
Bij de Surf en Boards moet je abonee zijn om bij de actuele online verslagen te komen...dus dat lijkt erop dat ze dat niet publiekelijk willen opengooien....
ik heb ook een paar ingescande artikelen die ik wel eens naar mensen verstuur die daarin ge°¯nteresseerd zijn, maar dat is toch iets anders als dat "Googlebaar" voor iedereen maken.

RJ
Techno293 trainer
Techno293 trainer
Surf spul: F2, MauiSails, RS:X
Contacteer:

Bericht door RJ » vr okt 17, 2008 6:54 am

Het is niet toegestaan om auteursrechtelijk beschermd materiaal, zonder toestemming van de auteur, te publiceren.
Als je de test-review niet zelf hebt geschreven en/of je rechten hebt verkocht, kun je het hier niet zomaar klakkeloos publiceren.

Het subforum heeft als insteek: "Voor jou getest", dus dat je het zelf hebt getest (en niet een ander) ;)

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » vr okt 17, 2008 9:14 am

RJ schreef:Het is niet toegestaan om auteursrechtelijk beschermd materiaal, zonder toestemming van de auteur, te publiceren.
Als je de test-review niet zelf hebt geschreven en/of je rechten hebt verkocht, kun je het hier niet zomaar klakkeloos publiceren.

Het subforum heeft als insteek: "Voor jou getest", dus dat je het zelf hebt getest (en niet een ander) ;)
Volgens mij is er ook nog iets als citaat recht. Je mag korte stukken tekst citeren mits je een bronvermelding plaats en eventueel een link naar het compleet verhaal op internet. Maargoed, jullie moeten natuurlijk je eigen richtlijnen aanhouden :D
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als er indien mogelijk linkjes naar eventuele tests op het internet bijgesloten worden bij je eigen verhaal. Hoe meer info hoe meer vreugde (in mijn ogen).

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » vr okt 17, 2008 5:19 pm

Mischien ook handig om in de topic titel aan te geven waar het om gaat.
Bijvoorbeeld zoiets als [Zeil] [Mast] [Board]

Dat idee een beetje. Net zoals in het te koop/te koop gevraagd forum [TK] en [TKG] bebruikt wordt!

Plaats reactie