Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Getest Hotsails KS3

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Getest Hotsails KS3

Bericht door Jeroensurf » ma sep 26, 2016 6:43 pm

Zet er ff je gewicht bij Patrick, het is namelijk wel bijzonder dat een zeil binnen zo,n brede gewichtsrange het ook goed doet. :)

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » ma jan 02, 2017 11:41 am

Aantal sessie verder en de 5.5 nog niet nat geweest :-?
4.3 en 4,9 in veel verschillende windsterktes en richtingen gevaren en ik wordt steeds enthousiaster!

De 4.9 heeft al de gehele windrange mogen ondergaan en wat een feest is het elke keer weer! Even mijn laatste sessie ( 1 januari) waarbij ik hoopte / dacht te zien dat de wind toenam en voor 4.9 ipv 5.5 koos. Zeil medium downhaul en giek minimaal spanning en met het varen compleet tegen de giek plakte. De wind was echt minimaal waarbij iemand in mijn zelfde gewichtsklasse met 5.6 aan het varen was.
De heerlijk pull die je hebt als er maar een beetje wind in je zeil komt en je met minimale dobber wind wel (ingehaakt) naar buiten kan komen scheelt veel kracht. Dan even een ingehaakte pompslag en je voelt de power mooi gedoseerd maar snel er in komen en weg ben je!
Zelf met erg bol zeil kan je met de inzet van de gijp met twee vinger gijpen omdat alle power er uit gaat. Omdat ik al lang niet mee had gevaren ( 2 kleine kinderen en nieuwe baan) was ik conditioneel een wrak en toch geen enkel moment uitgeput van aanplanneren of dobberen. Ik zou zelfs denken dat freeriders / beginnende surfers die een gijp / duckgijpje / tack onder de knie willen krijgen er voordeel bij hebben met een super licht en ademend zeiltje.

Nog even voor het beeld.. ik ben 92 kilo zonder pak en vaar met een 99 liter x 63 cm breed waveboard. maar dan nog steeds had ik vroeger nooit ever gedacht te kunnen varen met een 4.9!

Nu ga ik wel bijna twijfelen of ik mn 5.5 nog er bij ga houden :+
Bijlagen
wijk 1 jan.png
wijk 1 jan.png (29.04 KiB) 928 keer bekeken

dimossss
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: hotsails ks3 f2 witchcraft haka 82 north caas prolimit ion tarifa boards

Bericht door dimossss » ma jan 02, 2017 6:40 pm

Okey nu ik
5.5 gevaren afgelopen week op mijn witchcraft haka 82 liter
Wat is dit een mooie combi ,het gemak met gijpen en het voor mij onmogelijke springen over rechts is zelfs nu met de KS3 geen excuus meer om niet te springen
Het zeil is licht en is op geen enkel moment lastig in het gebruik ofwel niet snel overpowered
Bij gijpen gaat de power naar 0 toe om vervolgens bij het weer aantrekken gelijk weer vol power door te varen
Alles is makkelijker en soepeler dan mijn Fire 5.5 uit de HS serie
Het optuigen is een beetje vreemd omdat je downhaul niet al te veel moet worden aangetrokken
Met mijn 76 kilo is dit zeil heel breed inzetbaar

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Wave + Hot Sails KS3
Contacteer:

Bericht door Rop » vr jan 06, 2017 9:40 pm

dimossss schreef:Okey nu ik
5.5 gevaren afgelopen week op mijn witchcraft haka 82 liter
Wat is dit een mooie combi...
Ik vaar nu bijna twee jaar met de KS3-tjes op mijn Witchcraft Wave 3.0 89, en het is inderdaad een perfect match, met deze zeilen kan je echt het volledige potentieel uit het board halen qua korte turns op de golf.

Vind ze wel wat trimgevoelig (tov Simmer Icons die ik hiervoor had) maar in de juiste trim varen ze echt briljant: licht en stabiel en de trimrange/inzetbereik is lekker groot.

Enige echte nadeel is dat ik al behoorlijk wat mini battens heb gebroken van mijn setje. Die nieuwe klittenband oplossing is een beetje symptoombestrijding natuurlijk (stop er gewoon hoogwaardige stokkies in) maar toch wel handig.

Ik vaar met een 4.3, 4.9 en 5.8 op Maverx Stilo's en een MaverX Superleggero mast, werkt goed.
De 5.8 wordt aanbevolen op een 400 mast maar een 430 past ook en werkt stukken beter voor mij (92Kg).

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » vr jan 06, 2017 11:11 pm

Ik denk dat trim voor een deel samen hangt met je masten Rop.
Ze stonden er toen best netjes op in de tuin, maar een afwijkende curve geeft deels een ander gedrag....en je moet eens een V4 proberen :P :P

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Rop » za jan 07, 2017 11:19 am

Jeroensurf schreef:Ik denk dat trim voor een deel samen hangt met je masten Rop.
Ze stonden er toen best netjes op in de tuin, maar een afwijkende curve geeft deels een ander gedrag....en je moet eens een V4 proberen :P :P
Ja zou heel goed kunnen. Het totale bereik is enorm maar heb het idee dat ik de trim relatief snel wat moet bijstellen bij toe- of afnemende wind. Met de wat softere Supperleggero mast heb ik hier minder last van dan met de Stilo 85%.
De V4 ben ik heel benieuwd naar, eens kijken of ik komende weken in Kaapstad ff iemand van zijn V4 kan duwen 8)

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer

Bericht door Jeroensurf » za jan 07, 2017 1:52 pm

Rop schreef: eens kijken of ik komende weken in Kaapstad ff iemand van zijn V4 kan duwen 8)
Komende weken in Kaapstad.....gaan we ff jaloers maken?
aikul :wink:

Rop
Windsurf guru
Windsurf guru
Contacteer:

Bericht door Rop » vr mar 31, 2017 4:26 pm

Ondertussen is de nieuwe set 2017 KS3-tjes binnen en getest, waaronder de Spider variant voor het grote lichtweerzeil.

Grappig dat er zo'n groot verschil in vaargevoel zit in enkel andere toegepaste materialen, de Spider versie vaart nog directer en weer wat lichter. Zeker in combi met de superlichte (MaverX Superleggero) mast zet ie echt elk zuchtje wind om in snelheid, en twee keer pompen en je planeert terwijl je het gevoel hebt dat je nog amper in je trapeze kan hangen. Mooi panorama uitzicht ook! 8)
Duurzaamheid van de Spider versie moet nog even uitwijzen, het is weer even wennen om een wavezeil te hebben met wat dunne monofilm paneeltjes...

Voor de kleinere standaard KS3-tjes ben ik geswitched van Maverx Stilo 288 naar de nieuwe Maverx MX100 mast, stuk lichter en vooral iets softer waardoor het zeil er veel mooier op staat. Werkt ook heel erg goed, zowel meer power onderin als meer controle met volle bak wind. En er was al weinig te klagen over de range.

Het blijven briljante zeilen, golfrijden wordt bijna een soort golfsurfen met een power on demand knop.

Plaats reactie