Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifins

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
stof
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifi

Bericht door stof » wo mar 26, 2014 2:49 am

Jeroensurf schreef:Hee Stof, kun jij verklaren waarom het bij je ene board wel werkt en de ander niet?
Niet echt maar de RRD is 61 cm breed dus die draait meer op de tail rocker dan op de rails zoals mijn flikkas.

Heb de stubbies uitgeprobeerd onder mijn flikka 88 in side shore 5.0 half mast en side off 4.7 half mast condities en voelden super aan icm met de ezzy front fins. Vooral wanneer overpowered voelt het board rustiger/gedempter aan en in de topturns voel je de vinnen twisten met veel grip.

Had de stubbies eigenlijk ook gekocht om topend van de RRD te verbeteren maar met de flikka 88 erbij is dit niet meer nodig dus nu kunnen ze de topend van mijn flikka verbeteren.

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » wo mar 26, 2014 8:25 pm

Ik ben ook weer bezig aan een nieuw 'projectje'
Full asymetrische quad set up...
Da Curve 67 , 8 cm 3 graden Ezzy's als frontfins en 12 cm 1 graad Ezzy's als backfins.
Volgens Steve vaart dit op de rechte rak zeer nerveus en 'wonky' maar draait dit beter dan wat dan ook, draait af en toe zelfs te goed zegt hij :D
De kleinste full asy set up die hun getest hebben was 10-12 dus ben benieuwd wat de 8-12 gaat doen.

Afbeelding
Afbeelding

MarcoH
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SailboardsTarifa, Fanatic, loft sails, Unifiber, MFC
Contacteer:

Bericht door MarcoH » wo mar 26, 2014 11:14 pm

Ik kijk uit naar het resultaat en je verslag Martin :D

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » wo apr 09, 2014 6:03 pm

Was geen succes.
De full asymetrische quad opstelling werkte niet naar behoren in mijn Tabou Da Curve 67.
Ik had 8 cm 3 degrees Ezzy's als frontfins en 12 cm 1 degree Ezzy's als backfins.
Omdat bij Tabou de backfins al wat verder naar de rails staan als gemiddeld was het al een gokje want hierdoor staan ze te dicht achter de asymetrische front fins waardoor ze beinvloed konden worden en dit was dus ook het geval.
Het board planneerde later , liep beduidend langzamer en had veel drag... zeer veel weerstand.
Hij draaide prima en was wat (te) direct op de rechte rak maar verder was het niet mijn ding.
Daarna geswitched naar een thruster opstelling: 8 cm 3 degrees Ezzy front fins en 15 cm Stubby center fin.
Dit was geweldig, board voelde enorm los en extreem vrij aan.
Hij planeerde eerder en liep goed hoogte ,al planneerd een 'gewone' K4 quad set up nog wat eerder en loopt nog wat hoger aan de wind, het board liep ook veel harder en draaide sneller en korter :)
Vooral het vrije en harder lopen was het grootste verschil wat gelijk opviel.
Op mijn pocket's heb ik het ook al ondervonden dat een 3 graden Ezzy beter vaart dan de 2 graden versie's hiervan... dit geld dus ook voor de Da curve, beide hebben overgens 'rechte' o graden front fin boxen.

Als iemand nog 12 cm 1 degree Ezzy's zoekt in slotbox voor bv gebruik als front fins geef maar een brul.
Dit zal waarschijnlijk goed werken in een board wat al toe-in front fin boxen heeft.

Ps, Marco, heb jij er al besteld voor je nieuwe Sailboards Tarifa? Gaat werken baas... op zeker... 8)

versluis
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goaya custom quad's en F2 rodeo, Ezzy Taka3

Bericht door versluis » do apr 10, 2014 4:05 pm

Als ik zo de verhalen over deze vinnen lees moet dat wel anders varen.
Ik wil om te beginnen wel eens de Ezzy als zijvin proberen met de standaard mfc vinnen.
Mijn boards zijn de Quatro ls 90 en 78. Ik heb nu beide boards met 8 cm. zijvinnen
Welke maat zou goed zijn ?

188
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya custom quad 92, 104 ltr , Point7 sado3G, p7 srdm masten, tecnolimits gieken by Zuidwest6.nl

Bericht door 188 » do apr 10, 2014 4:27 pm

ik denk dat de 2gr ezzy's in 8 cm het goed zullen doen , doen ze tenminste in mijn goya's ook

MarcoH
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SailboardsTarifa, Fanatic, loft sails, Unifiber, MFC
Contacteer:

Bericht door MarcoH » do apr 10, 2014 6:06 pm

martR schreef:Als iemand nog 12 cm 1 degree Ezzy's zoekt in slotbox voor bv gebruik als front fins geef maar een brul.
Dit zal waarschijnlijk goed werken in een board wat al toe-in front fin boxen heeft.

Ps, Marco, heb jij er al besteld voor je nieuwe Sailboards Tarifa? Gaat werken baas... op zeker... 8)
Hey Martin, Nee heb ze nog niet besteld... Ga eerst even de vinnen testen die er bij zitten, voordat ik andere erbij koop;-)

Hoop snel het water weer op te kunnen.. PPffff duurt me iets te lang nu, wil mn nieuwe board testen!! :(

Loop
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Eurofun
Surf spul: JP Speed / Neil Pryde Evo6-7, vinnen C3/IFins/Z / SUPs JP en zelfbouw quad

Re: K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifins

Bericht door Loop » di mar 21, 2017 8:31 pm

Oud topic, maar ik heb recent met zelfde vinnen gevaren.

Ik weeg 90 kg en vaar met een Flikka 93 quad met power wave zeilen van 4.5, 5.0 en 5.9m2.

Die voer ik eerder met 10cm front medium en 15cm rear medium van Flikka. Dat gaf nog al eens spin-outs in de bottomturn, erg vervelend...
Nu met 12cm 2gr Ezzy front en 17cm Stubby rear gevaren: eerder planeren en geen spin-outs meer! Golfrijden moet ik eerst nog wat meer testen, maar eerste sessie prima. Met uitvaren gaat springen ook veel beter, omdat ik gemakkelijk aanplaneer.
Zowel uitvaren als met vol zeil naar binnen gaat relaxed en geeft meer vertrouwen.
Nu was het volle power met 4.5m2 op de Ooster met lage golfjes.
Ik kijk uit naar de volgende sessies, dan lieftst weer eens in echte golven!

Een combinatie met de originele Flikka vinnen staat ook nog op het programma.

Bedankt Jeroen voor de tips en adviezen over het vintype en maten.

SJL
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Quatro FSW 85, NS ICE 4.2 - 5.0 - Duke 5.9

Re: K4 Ezzy voorfinnen en Stubbie achterfinnen onder multifins

Bericht door SJL » di apr 25, 2017 8:11 am

Heeft iemand ook ervaring met de single FSW fin van K4? Het zijn leuke prijsjes voor een nieuwe vin voor mijn 85l FSW board met 4.2-5.0 op IJsselmeer/ wad /keertje Wijk.

Plaats reactie