Was geen succes.
De full asymetrische quad opstelling werkte niet naar behoren in mijn Tabou Da Curve 67.
Ik had 8 cm 3 degrees Ezzy's als frontfins en 12 cm 1 degree Ezzy's als backfins.
Omdat bij Tabou de backfins al wat verder naar de rails staan als gemiddeld was het al een gokje want hierdoor staan ze te dicht achter de asymetrische front fins waardoor ze beinvloed konden worden en dit was dus ook het geval.
Het board planneerde later , liep beduidend langzamer en had veel drag... zeer veel weerstand.
Hij draaide prima en was wat (te) direct op de rechte rak maar verder was het niet mijn ding.
Daarna geswitched naar een thruster opstelling: 8 cm 3 degrees Ezzy front fins en 15 cm Stubby center fin.
Dit was geweldig, board voelde enorm los en extreem vrij aan.
Hij planeerde eerder en liep goed hoogte ,al planneerd een 'gewone' K4 quad set up nog wat eerder en loopt nog wat hoger aan de wind, het board liep ook veel harder en draaide sneller en korter
Vooral het vrije en harder lopen was het grootste verschil wat gelijk opviel.
Op mijn pocket's heb ik het ook al ondervonden dat een 3 graden Ezzy beter vaart dan de 2 graden versie's hiervan... dit geld dus ook voor de Da curve, beide hebben overgens 'rechte' o graden front fin boxen.
Als iemand nog 12 cm 1 degree Ezzy's zoekt in slotbox voor bv gebruik als front fins geef maar een brul.
Dit zal waarschijnlijk goed werken in een board wat al toe-in front fin boxen heeft.
Ps, Marco, heb jij er al besteld voor je nieuwe Sailboards Tarifa? Gaat werken baas... op zeker...