Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wetsuit BOZ Thermoboss 6/4

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Flikka custom Quad 80 HCTE & HotSailsMaui QU4D 5.0/4.5/3.9/3.5
Contacteer:

Wetsuit BOZ Thermoboss 6/4

Bericht door Reinier » za feb 28, 2015 9:23 pm

Juiste maat, materiaal en dikte.... Toasty & Soft:

Ik heb een custom wetsuit besteld, BOZ Thermoboss 6/4 hooded. Zij maken in Peru al sinds de begin jaren 70 handmade wetsuits en zijn pioniers in Yamamoto en Inca neopreen, tegen zeer scherpe prijzen.
Je kan de wetsuit zelf samenstellen. Je kunt kiezen uit diktes per halve mm en verschillende materialen; neopreen, Yamamoto en Inca, smoothskin / double lined, kleuren, stiksels, logo's, text etc.... Het beste is advies vragen aan Harry (mail adres op de site).
Mijn versie is double lined, volledig handmade, Yamamoto (air) neopreen (titanium double layed), 6/4 mm (alleen armen en schouders zijn 4mm rest is helemaal 6 mm) hooded 3mm, GBS en volledig met yamamoto rubber binnenzijde (cold)getaped, look is retro style = $430,- (ca €350,-)incl verzending uit Lima (wordt als gift verzonden dus ook geen taxes meer achteraf :) ) Heel veel maten en voor de check kun je ook 22 maten van jezelf doorgeven, om zeker te zijn van de juiste pasvorm, wordt het pak volgens je opgave gemaakt. Levertijd duurde wel wat lang, BOZ gaf aan dat het kwam door de feestdagen (kerst en nieuwjaar), 6 weken onderweg geweest, fabricage tijd was ca 2 weken.

Ik wil hiermee onder de 5° C gaan varen (alleen wave). Bij iets warmere temp heb ik mijn Matuse Tumo 5/3 en C-skins 3/2.

28-2-2015-Vandaag de eerste "natte'' ervaring. Het instappen gaat zeer vlot, sluit goed aan en zeer flexibel, eigenlijk voel je niet dat je een pak aan hebt en dan ook nog eens zeer licht van gewicht(ook nat). De aanrijgkoordjes zijn voorzien van een makkelijk lock en loose systeem. Het was ca. 7 graden, gevoelstemp rond 0 graden.
Door het water lopen komt er niets binnen, je voelt ook niet eens het koude water door het pak heen. Ik heb zonder handschoenen gevaren en heb geen seconde koude handen gehad. Mijn lichaam was precies goed qua temperatuur, soms iets te warm. Tijdens het varen blijft het pak goed zitten, stroopt niet op. De eerste duiken bleef ik volledig droog van binnen, aangezien kou geen belemmering meer is kon ik de grenzen weer wat verleggen en lag dan ook wat meer in het water, heel af en toe sijpelde er wat water naar binnen, dit was niet hinderlijk. Met het buurten op de zandbank tijdens een korte break koelde ik niet af en voelde de wind nauwelijks.
De sessie duurde ruim 2 uur, omdat het donker werd stoppen, maar zeker niet door de kou. Als ik toch ook een nadeel moet zeggen, is het de flap (cap) op de hood, die is wat dun en flexibel dat het een beetje wappert in de wind.
Het pak uittrekken was ook zo gebeurd, pak was van binnen wat vochtig en werd natter van de knie naar beneden. Het hangt nu te drogen, ben benieuwd of het binnen een nacht weer droog is.
Algehele conclusie is zeer positief, zeker hoe het pak past, lekker zacht en super warm en vervaardigd is, de gebruikte materialen, afwerking, service en de prima prijs die ertegenover staat.

Update; En jawel hoor, na een nacht binnenstebuiten opgehangen binnenzijde was kurkdroog, buitenzijde voelde onder de knie en elleboog nog ietwat vochtig, pak is zo dik dat je daar niets van merkt. Vandaag 1-3 een 2e sessie in het zonnetje, way tooooo hot :lol: Maar lekker! Nog geen ander oordeel of aanvullingen.

http://www.bozwetsuits.com

Hierbij wat foto's van mijn pak tijdens de fabricage:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Reinier op zo mar 01, 2015 9:04 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Re: Wetsuit BOZ Thermoboss 6/4

Bericht door coen76 » za feb 28, 2015 9:29 pm

Het is dat ik al een nieuw pak heb. Dit zou ideaal zijn voor mij! Ziet er mooi afgewerkt uit ook!

Martin Weststrate
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: GA Sails-Tabou Boards

Bericht door Martin Weststrate » za feb 28, 2015 10:18 pm

Sterker nog: Het ziet er fenomenaal uit...
Ik heb in het echie nog nooit zo'n mooi afgewerkt en mega soepele wetsuit gezien, en dat in 6mm dik matriaal.
Onder de indruk Big Time!!!

Marco B
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-838
Teamrider: GA sails
Surf spul: GA sails VAPOR 2017
Contacteer:

Bericht door Marco B » zo mar 01, 2015 1:54 pm

Deze zet ik maar eens bij mijn favorieten. Goed inhoudelijk verslag

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » zo mar 01, 2015 8:57 pm

mooi verslag.
ook bij mij bij de favo,s

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » di feb 09, 2016 9:18 pm

Ook ik heb gekozen voor een BOZ Wetsuit .
Ik wilde perse een 6 mm maar als ik dan online verschillende winkels langs ging waren er geen 6 mm op voorraad september 2015.Ook wilde ik er een vaste cap op, en ook dat valt bij veel wind surfzaken al moeilijk.
Ja bestellen , dat kan altijd, maar dan kan de maat niet helemaal goed vallen.En een pak moet echt goed zitten, zeker niet te los.
Bij golf surfzaken 2 jaar geleden langs geweest voor 6 mm maar ook toen niet meer in de winkel in mijn maat.Daar wel zeer goede info verkregen door de dame. Heart beach ,.Dat een pak eigenlijk 1 maat kleiner moet dan je normaal volgens een tabel nodig hebt.
Een jaar of 5 geleden wilde in een Matuse,ook 6 mm en vaste cap ,maar toen werd er verteld dat 5 mm ook warm was,
Maar dat vond ik achteraf niet, jammer,en de mouwen zaten erg strak en voelde dit toch eerder door verzuring in de armen.
2 jaar geleden een ION strike Select 5,5 gekozen.
Eerst volgens maat tabellen gekeken naar een maat 52 ,gepast en gekocht, onderweg ga je na denken en kwam tot de conclusie dat deze te groot was.
Terug gereden en een m(50) gepast en gekocht.
Maar Ik moest zeker met kou (zoals afgelopen dagen weken) 2 stuks 1 mm neopreen shirts er onder.
En als ik in het water lag voelde ik toch het koude water.Zelfs in oktober toen ik op de secret spot vlak bij Enkhuizen was vond ik het niet lekker om in het water te liggen.
Dus inhouden om maar niet in het water te vallen.Niet goed.
Maar na het positive verhaal van Reinier besloten om contact te zoeken met deze shop.
In overleg met Harry voor deze gekozen.
Ook de Thermoboss. 6/4 .
Hij gaf aan dat dit echt een heel warm pak was.
De warmste versie die te verkrijgen is.
En ja zeker op het water ben ik net een fluitketel. :lol: :lol:
Heerlijk en zeker niet inhouden om bang te zijn om in het water te liggen.
In het begin liep er wel wat naar binnen via de bovenzijde langs het elastiek via de flappen.
Maar het lijkt wel of het nu beter is gaan zitten en daar dan ook veel minder last van heb.
Acheraf mischien wel het boven paneel single lined kunnen nemen, dit om toch de windchile wat minder door te laten komen.
Want als ik 10 minuten op de kant ben wordt het toch kil, niet koud.
Maar het pak is dan ook om te varen.
Maar gezien mijn ouderdom :oops: :x pff en verminderde conditie kan ik geen uren meer achter elkaar op het water staan.
Het aantrekken gaat heel goed, goede instap wel wat strak maar dat moet.
Maar zeker geen hinder.Je voelt het niet op je lijf.Toch die 28 maten die ik door gegeven heb nuttig geweest.In het water staan (liggen ) doe ik geen moeite om weer snel op het board te komen.
Nogmaals je voelt het koudere water niet (voor zover ik weet 6 graden)Afgelopen weken.
Uittrekken is net een paling die je aan het stropen bent.Maar geen hinder.Teken dat i normaal goed strak zit.
Ik geloof best dat andere merken ook goed en warm zijn , zeker in 6 mm.
Ik had evt ook een ripgurl flash bomb 6 mm met cap of een Oneill.
Maar toch voor custom gegaan.
Achteraf spijt dat ik de flap op de cap niet van dikker materiaal heb laten maken want wat Reinier al opgaf , dat is het enige commentaar.
Prijs 399 dollar,
Jammer dat de nu de koers iets ongunstiger is dan in bovenstaande review totaal met invoer rechten 490 euro betaald.

Mocht je dit te gek vinden, mijn tip ,ga naar een goede neopreen zaak waar ze weten wat goed past.
En pas je pak en het mag een beetje strak lijken.

Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Reinier » di feb 09, 2016 9:35 pm

Mooie review Henk. Ik ben blij dat je even enthousiast bent dan ik.
Naarmate je het pak meer draagt, gaat het beter naar je lijf zitten. Neem ok de tijd bij het aantrekken dat alle naden en plooien goed zitten, dan blijf je behoorlijk droog.
En ook weer in deze winter, waar een hoop mensen klagen over kou en handen, had ik het toasty / hot. Ik vaar zonder handschoenen en 3 mm Atan schoenen.

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » wo feb 10, 2016 12:05 pm

mooi testverslag Henk, en de pakken zien er goed uit. Ik heb die van Reinier ook al eens bekeken.
De prijs is wel pittig met huidige wisselkoers vind ik.
Ik ben tot nu toe heel blij met mijn ianovated warme handjes pak, ook niet echt goedkoop trouwens (300gbp voor de standaarduitvoering), superwarm, weinig windchill, zie mijn review, maar deze BOZ onthoud ik zeker. Schrijf mettertijd eens wat over evt slijtage/houdbaarheid.

surfingshrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: ja

Bericht door surfingshrink » ma aug 13, 2018 6:00 pm

En heren, hoe staat het met de houdbaarheid op iets langere termijn? Nog heel, slijtage? En het belangrijkste: nog warm?

Reinier
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Reinier » ma aug 13, 2018 6:43 pm

Nog steeds in prima staat, pasvorm blijft super en ook de warmte, winter 2017/2018 heerlijk door gevaren met dit pak. Alleen de logo's op de benen verduren een beetje.

Ouwe
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Ahd free diamond 77 T1 CrossX 97 Cutre 75 ? Witchcraft Custom Shaman 83.
Contacteer:

Bericht door Ouwe » zo aug 19, 2018 1:57 pm

Tot nu toe alles heel en weinig schuurplekken.
Wel ben ik af gevallen sinds de opgave van mijn maten, daardoor zit het pak boven niet zo strak meer, en laat wat makkelijker water door.
En daarbij, ik heb denk ik hooguit 6 keer deze winter er mee gevaren.
Ik heb eind 2016 ook een 5 mm cskin Hot wired gekocht voor najaar en voorjaar , en ik moet zeggen dat die veel b eter afsluit dan de Boz.
Maar nogmaals dat kan komen doordat ik af ben gevallen.
Mijn onderlijf en benen zit het pak echt super, en door benen komt ook nauwelijks water. en daar is het ook goed warm.
Jammer genoeg ben ik in de winter ook geen persoon die 2 uur aansluitend op het water bezig ben.Dus op de kant krijg je het dan koud.
Om dat te voorkomen heb ik een hemdje van Cskin gekocht, hotwired , en dan gaat het goed.
Om te voorkomen dat er water van boven in komt heb ik over nog een heel dun vestje zitten, klinkt allemaal strak maar dat valt reuze mee.
Eigenlijk zou ik m bij een verbouwer moeten brengen en laten vermaken.
En jammer dat Cskin de hotwired niet meer maakt, ook niet meer met cap.
In 2016 was dit type zelfs in 6 mm verkrijgbaar, maar nu ook niet meer.

Plaats reactie