Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Getest: K4 fang 40 cm

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Getest: K4 fang 40 cm

Bericht door coen76 » ma aug 01, 2016 10:57 pm

Voor mijn freeride set was ik op zoek naar freeride vin van ongeveer 40cm. Bij zuidwest 6 hebben ze de nieuwe K4 in nu ook in maten tot 40cm, voor net geen 70 euro.

http://www.zuidwest6.nl/winkel/product/ ... -freeride/

https://www.k4fins.com/product/fang-freeride-fin/

K4 maakt vinnen van geel plastic. Onder mijn waveboard als trifin is dat een prima setje. Maar als single fin is datzelfde plastic veel te slap. De freeride vinnen zijn echter van een ander soort plastic wat volgens K4 de stijfheid van g10 benadert, als ik het zelf vergelijk met mijn g10 44 cm vin klopt dat ook wel.
Ik was erg nieuwsgierig naar deze vinnen. Ik kan mij voorstellen dat meer mensen deze vin overwegen, maar twijfelen of het werkt, vandaar deze review.
Die ene review die ik vond op internet was gewoon goed. Maar je weet natuurlijk nooit hoe die tot stand gekomen is. Ik heb in ieder geval geen belangen bij K4 of zw6.

https://www.boardseekermag.com/features/k4-fang/

Mijn set:
Atom iq130
Ezzy legacy 7,5 (vaar ik met rdm)
Ik weeg 98kg

Ik vaar bewust een freeride set met een wat zacht vaargevoel, en een gemakkelijk karakter. Omdat ik mijn lichtweerset soms maanden niet gebruik is het fijn dat het opstappen en gaan is, iets wat ik met mijn eerdere slalomset miste. Maar ook omdat ik er graag mee op zee vaar.

Tijdens mijn vakantie in Italië heb ik de vin gevaren bij 14 tot 17 knopen met bovengenoemde set.

De vin werd geleverd zonder schroeven en hoesje, maar paste wel direct goed in de tuttle box.
Deze vin vaart eigenlijk niet anders dan een goede g10 vin. Ik kon flink druk geven in de vlagen zonder spinouts. Ik heb wel wat spinouts gehad, maar dat was juist als ik met minimale wind in plannee probeerde te blijven. Voor mijn gevoel wat dat meer aan mijn techniek toe te schrijven. In plannee voelde het board lekker los en snel. Hoe het zich verhoudt tot andere vinnen durf ik niet te zeggen. Daar heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal voor.
Het vaargevoel is redelijk zacht, dat past goed bij de rest van mijn set. De chop werd met gemak geabsorbeerd.

Een mogelijk nadeel Is het repareren van deze vinnen, ik heb geen idee of dat mogelijk Is.

Kortom, een hele fijne vin voor een scherpe prijs

Afbeelding
Laatst gewijzigd door coen76 op di aug 02, 2016 8:31 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Speedsurfer142
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: F2's - 3x Missile, SXXS, SXS, 3X SXM, 2XSXL, SXXL, Gun Sails GS-R 2014/2016 5,6-9,5
Contacteer:

Re: Getest: K4 fang 40 cm

Bericht door Speedsurfer142 » di aug 02, 2016 3:56 am

En wat is dan die scherpe prijs? Ik kan die prijs niet in je review vinden.

coen76
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Witchcraft Chakra 114 & Chakra Custom 95 + ezzy (legacy/tiger/panther 7,5-6,0-5,2-4,7-4,2)

Bericht door coen76 » di aug 02, 2016 7:11 am

Bedankt, Ik heb de prijs en wat links toegevoegd

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » ma okt 17, 2016 11:22 am

Beetje mosterd naar de maaltijd, maar het plastic van K4 kun je gewoon repareren met epoxi en micobaloons.
Zelf gebruik ik daarvoor vaak Solarez wat in de meeste goede shops en online te koop is, maar zelf wat mengen kan natuurlijk ook.

Afbeelding

Plaats reactie