Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Witchcraft Slayer 4,7

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
DouweM
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Fanatic,Witchcraft, Simmer

Witchcraft Slayer 4,7

Bericht door DouweM » zo okt 09, 2016 2:30 pm

Enige tijd geleden toen ik mijn boardje ophaalde bij Boardrepair viel mijn oog op de Witchcraft lappies die er hingen. Bij DJ wat meer info gevraagd want het zag er toch allemaal wel erg gelikt uit. Na wat overleg kwam hij toch met het idee om de slayer (4 latten) in plaats van de Karma (5 latten) mee te nemen. Deze zou net zo veel al dan niet meer power generen als mijn eigen Icons (2012).

Vergelijking word gedaan met mijn eigen Icon's 2012 hier heb ik 5,3 t/m 3,7 van en vaar deze op No Limitz 98% masten.Board Fanatic TriWave 88 Liter Ikzelf gevorderde windsurfer op IJsselmeer/Brouwersdam. Zee wil ik wel komen op de mildere dagen en heb ik voor vaker op het verlanglijstje staan.

Op het droge vind ik het zeil er zeer degelijk uit zien (Heb een lappie uit de verhuur van vorig vermoed ik mee gekregen en deze ziet er na een jaar misbruik toch nog wel erg goed uit). De materialen die gebruikt zijn voelen zeer degelijk en stevig aan. Wat verwacht je ook anders van Witch :wink: . Bij het optuigen volgens de specs was te merken dat het zeil vele male minder downhall nodig heeft dan m'n Icons. En het zeil zichtbaar getrimd dient te worden op de outhall. Ik ben dit soort zeilen niet gewend en weet dus ook niet precies hoe ze te trimmen dus me maar aan de aangehouden settings op het zeil gebruikt. Omstandigheden waren zeer vlagerig met een windje varierent tussen de 20-30 knopen. Ben begonnen met de standaard settings en vond het zeil zeer veel power geven maar wel lekker soft overgebracht tov mn Icons. Wat een erg prettig en ontspannen vaargevoel geeft. Was ook zichtbaar aangezien ik de gehele middag net zo snel al dan niet sneller weg was als andere 5 latten zeilen. Merkbaar dat als het zeil erg bol staat het drukpunt in de vlagen naar achteren verschuift narmate de middag vorderde kreeg ik dit steeds vaker en heb dan meer outhall gegeven wat weer een heerlijk licht en stabiel lappie op leverde leuk detail outhall eindsetting varierde 5 cm tov beginsetting. Een halve centimeter meer downhall deed het zeil veel beter dooraccelereren. Dit is wel verradelijk want een klein beetje teveel downhall en ik trok het zeil dood. Kan ook aan mijn masten liggen aangezien deze redelijk soft zijn tov van andere masten in dezelfde maat. Tijdens het gijpwerk was de korte gieklengte icm het hoge opgesneden zeil erg prettig waardoor je bijna geen kans hebt om water te scheppen. Al met al een heerlijk soft lappie welke ook nog eens dikke power heeft. Uiteraard is het aan/uit effect zeer goed te merken het blijft natuurlijk een wavelap. Als mijn icons aan vervanging toe zijn neem ik deze zeker mee in mijn beraad. Hopelijk snel weer wat wind
Bijlagen
IMG_4972.JPG

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Witchcraft Slayer 4,7

Bericht door Nelis » zo okt 09, 2016 3:17 pm

Hey wat leuk ik heb deze ook gevaren ;-)

De kortere giek en relatief lange mast vond ik fijn met aanpompen en transities. Door het PVC venster is de boel wel erg gedempt en dan is alles weer in balans. Met golf rijden was de boel behoorlijk neutraal te krijgen en als je de boel wat bol zet heb je nog heerlijk wat power op je achterste hand. Ik heb het zeil met low wind gevaren en een 99 liter board en was positief verrast want ben geen fan van PVC vensters maar wat ik eerder schreef is de combi met korte giek en lange ( 4 meter) mast en dit materiaal fijn.

Plaats reactie