Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Goya custom quad 118 2014

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Goya custom quad 118 2014

Bericht door Jurjen » vr nov 24, 2017 4:00 pm

Afbeelding

Inmiddels al een tijdje in gebruik maar nog niets over geschreven.

Daar ik een maatje meer weeg (107kg) heb ik wel behoefte aan iets groter waveboard.
Na jaren lang freestyle wave board gebruikt te hebben omdat groter waveboards simpelweg niet gemaakt werden.

Was ook blij dat na een naish titan 109 rrd fsw 101 rrd wavecult 99 simmer style freewave 105 een goya quad 118 kon kopen.
Nog wel even getwijfeld want: Wil ik wel een echt waveboard in die maat met de daarbij behorende nadelen tov een fsw.

Qua wavezeilen vaar ik simmer icon en apex in de maten 5.3 5.7 en 6.7 op.
1 x 4.7 op gebruikt wat ging op zich nog goed echter de grootte van het board werd toen wel goed merkbaar.

Toen ik het board de eerste keer zag "schrok" ik even van de afmetingen.
Ding is met 66cm werkelijk enorm breed voor een waveboard en met 234cm lengte wel een normale lengte.
Noem hem sindsdien ook liefkozend Big Mama :D

Niet echt de afmetingen welke je van een waveboard verwacht.
Was me al verteld dat ie niet bepaald een snel in plane komt.
En dat klopt ook, met mijn oude 105 liter freewave was ik zeker net zo snel in plane.
Qua inzetbereik zou ik zeggen het is een 100 liter board met wat extra volume. Als je hem zo bekijkt valt het aanplaneren wel mee.

De goya eenmaal in plane blijft ie wel heel lang doorplaneren wel erg prettig is.
Mede door het volume ook super easy om even langzaam zo half in plane door te glijden tot je een golf ziet welke je af wilt golfrijden.

De eerste keer bij de kabbelaarsbank gebruikt in minimale omstandigheden.
Wil eerste een beetje een board leren kennen en alvast een beetje experimenteren met mast en voetbanden positie voordat ik er de golven mee induik.

Eerste wat opviel, snel planeren doet ie idd niet.
2de was hoe ongelofelijk rustig en relaxt ie vaart. Op het saaie af, hierdoor kan je je vol op je omgeving concentreren ipv op het board
Wendbaarheid viel ook positief op al kon ik daar niet echt veel van zeggen.
3de was dat ie met gijpen wel heel erg makkelijk maar simpelweg door blijft planeren.
geloof dat ik vrijwel elke gijp op zijn elfendertigste (erg makkelijk dus) doorplaneerde.

Ook bij de brouwersdam / zandbank en het flauwe werk ermee gesurft.
Echt een feestje. Je merkt aan alles dat ie in golven pas tot zijn recht komt.

Ook met golfrijden is het super dat ie in de bottomturn zo lang blijft doorplaneren.
Met de topturn zal je echt veel druk moeten zetten wil je deze echt kort willen draaien.
Ook backside golfrijden gaat simpel en vooral erg gemakkelijk.
Het vaargemak is echt een dik pluspunt van het board.

Enige nadelen van het board is het aanplaneren (gezien het formaat) wat ik hem graag vergeef.
Dit komt door de vrij extreme rocker wat juist weer de controle en de wendbaarheid geeft.

Andere is op diepe downwind koersen (terug varen van de zandbank naar de brouwersdam)
ie niet echt in zijn element is. Je kunt hem niet lekker op zijn vinnetje zetten en voluit laten lopen.
Ook op die koers moet je druk blijven houden op de voorste voet.
Ook dit vind ik niet echt een groot nadeel aangezien het niet een van de vereisten is van een waveboard.

Dat de verf erg krasgevoelig is vind ik wel jammer.
Ook als je voorzichtig bent zit ie in no time vol krassen.

Zou het board alleen wel adviseren aan surfers welke hem ook op zee in de golven gaan gebruiken.
Als freerider op binnenwater zijn er echt vele betere boards te koop.
Daar loop je eigenlijk alleen tegen de nadelen van het board aan zonder de voordelen ervan te benutten.

hieronder ook een testverslag van boardseeker:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... KjiG9CePfb

en nog eentje van windsurfers.de
http://www.windsurfers.de/einzeltest/te ... -4171.html

Jurjen
Meer een lezer
Meer een lezer
Surf spul: RRD xfire 90 112 135 Goya quad 118 simmer freewave 85 Loft sails Switchblade Simmer Apex & Icon

Re: Goya custom quad 118 2014

Bericht door Jurjen » vr nov 24, 2017 4:03 pm

Mocht iemand nog een 94liter te koop hebben / weten.

Ik houd me aanbevolen

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Re: Goya custom quad 118 2014

Bericht door Jeroensurf » vr nov 24, 2017 5:39 pm

Leuk board man! :wink:

Plaats reactie