Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Witchcraft Reaper 79 CBC

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Witchcraft Reaper 79 CBC

Bericht door Koffie » ma nov 27, 2017 3:02 pm

Na een half jaartje een Witchcraft Reaper 79 CBC in bezit te hebben wil ik er nu wel eens wat over zeggen. Heeft even geduurd daar ik agv rib fractuur en kneuzing tussendoor even op de bank zat.

Waarom een Reaper?

Ik heb de 79 liter Reaper gekocht als aanvulling op mijn 66 liter Haka welke wat aan de kleine kant bleek in de praktijk.
Mijn 4.6 (4.5 grootst geadviseerde maat voor dat board) voelt zich duidelijk niet thuis op de Haka. Ik bedoel, het gaat allemaal wel, maar het voelt gewoon verkeerd. 4.3 zou wat mij betreft de max moeten zijn voor dit board.
Neem daarbij nog de wens voor wat meer float en een 5,2 (ligt inmiddels in de bus) maakte dat de noodzaak voor een groter board was geboren.
Ik liep zelf al rond met het idee een custom te laten bouwen met een compactere shape voor de lichtweer dagen. (voor mij is dat met slechts 63kg 5,2 en 4,6 wind), dus toen Bouke met de Reaper naar buiten kwam was de keus gauw gemaakt.

Op het droge:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afmetingen:
Afbeelding
Afbeelding

Verder weer mooi afgewerkt board zoals je van een Witchcraft mag verwachten en dit keer met de nieuwe Witchcraft voetbanden waar ik erg nieuwsgierig naar was daar de brede Prolimit voetbanden die op de Haka geleverd zijn, mij met name met schoentjes aan slecht bevallen. Met blote voeten prima overigens.

Eerste natte ervaring:

De eerste natte ervaring heeft me toch serieus achter de oren doen krabben.
Opstappen en als een idioot naar buiten knallen. Eerste sprong meteen een vette getweakte table top (op binnenwater nota bene) Dus dikke grijns op mijn smoel.
Maar dan de eerste gijp inzetten….. (je moet hierbij weten dat ik normaliter, als ik nog niet te vermoeid ben, bijna al mijn gijpjes moeiteloos sta en meestal ook nog door geplaneerd) Hier meteen een dikke railbite en werd ik genadeloos over het board geslingerd. Hmm, ok kan gebeuren dacht ik nog op naar de volgende. En weer, en weer , en weer. Dus weer naar de kant.
Op de kant nog eens goed naar de settings gekeken, maar dat was gewoon goed (als basis instelling, finetunen komt later op nieuw materiaal) dus het poppetje doet iets verkeerd kon mijn enige conclusie zijn.
Nou was de beschrijving al dat dit een “wild horse” zou zijn, maar om er nou letterlijk afgeworpen te worden had ik even niet zien aankomen. Hier is dus niks gelogen.
Dus het water weer op. Dit keer met veel meer overgave mijn draai inzetten waarbij ik veel harder de rail in het water trapte en ja hoor!! Dat willen we voelen. Hier gaat het board dan ineens als een malle op de vierkante centimeter de bocht om en wil maar blijven lopen. Bottomturn, topturn, allemaal geen probleem meer zolang je maar genoeg pushed op de rails.

Qua aan planeren is het board met name door zijn wat bredere OFO en wat snellere rocker supersnel op gang wat meteen springen ook weer een makkie maakt.
Snelheid voor een multifin bovengemiddeld en hoogtelopen zoals je mag verwachten van WC.
De nieuwe voetbanden bevallen super met zowel blote voeten als schoentjes. Dit is dus duidelijk een verbetering.

Conclusie tot nu toe:

De Reaper blijkt voor mij een fantastische aanvulling te zijn als grote board boven mijn Haka.
Hierbij wordt je dus wel gedwongen om actiever en met meer commitment te varen en je dit eigen te maken. Maar indien je hiertoe bereid bent wordt het alsmaar een leuker speeltje met als positief gevolg dat je een steilere leercurve ondergaat.
Als op de lompere dagen de Haka weer uit de bus komt lijkt alles nu nog zoveel makkelijker te gaan.

Dit maakt meteen dat dit board niet voor iedereen geschikt is.
Ben je een luie surfer die zich graag laat meevoeren door zijn materiaal of zoek je rust en comfort dan zou ik hem niet aan willen raden om teleurstelling te voorkomen, maar wil je je er vol overgave in storten is het een hele verrassende uitdaging die met een alsmaar toenemend enthousiasme steeds leuker lijkt te worden .

Afbeelding

barth
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: JP - Starboard - Goya - Gun - Naish - North

Re: Witchcraft Reaper 79 CBC

Bericht door barth » di nov 28, 2017 4:05 pm

Leuke review! Welke range zeilen ga je hier mee varen?

Koffie
Klein maar fijn
Klein maar fijn
Surf spul: Witchcraft Reaper 79 + Haka 66 en Hotsails KS3

Re: Witchcraft Reaper 79 CBC

Bericht door Koffie » wo nov 29, 2017 9:01 am

Ik vaar er tot op heden voornamelijk 5,2 en 4,6 op en als de wateromstandigheden het toelaten ook nog 4.0
Als het harder gaat waaien kan ik juist de controle en het comfort van de Haka wel weer erg waarderen. Dus 4.0 is waar ik ga kiezen tussen beide boards.

Plaats reactie