Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Ervaring of mening over de North ibase 2.0 en itendon

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Ervaring of mening over de North ibase 2.0 en itendon

Bericht door Kapitein Rob » wo jan 03, 2018 11:05 am

Ik vind het altijd interessant dat bepaalde merken iets nieuws op de markt brengen?
Zo ook North.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de North ibase en/of itendon? (Is volgens mij al een tijdje ingebruik)
Wat de base betreft denk ik aan de tijd van de ronde witte schijf van WSH, die gewoon een splitpen gebruikte ipv een kunstoflipje.
De itendon heeft het veiligheids touwtje door de pees lopen. Is dit handig/sterker/onnodig kostbaar?
Wie durft zijn mening te geven over dit produkt.

Marcello
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Net voldoende!

Re: Ervaring of mening over de North ibase 2.0 en itendon

Bericht door Marcello » wo jan 03, 2018 9:47 pm

Doet wat hij moet doen: heel blijven. Dus wat mij betreft prima spul.

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » do jan 04, 2018 9:57 am

Ik heb de eerste versie van de ibase en de itendon gehad. De koppeling van de ibase was niet helemaal goed. Op de meest onverwachte momenten ging de vergrendeling open en was mijn zeil losgekoppeld van het board. De eerste keer dacht ik dat ik het klepje niet goed dichtgedaan had, maar dat bleek niet het probleem. Na twee sessies vervangen door een chinook. De itendon ook gelijk vervangen door een normale diabolo. De itendon was erg handig in combinatie met een power xt, omdat de hendel makkelijk langs de tendon kan. Bij een normale diabolo moet ik het board eerst loskoppelen. Toch liever dat kleine ongemak met een normale diabolo, omdat ik de tendon gewoon te stug vind. De klappen van de chop komen veel harder door dan bij een normale diabolo. Misschien is zo'n stijve tendon nuttig als je de laatste extra km/u eruit wil persen, maar ik vond het vooral erg oncomfortabel.

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Teamrider: Zuidwest6
Surf spul: Hotsails 6.0 tot 3.4 Witchcraft Flextail 104 + V4 86 , div SUPS

Bericht door Jeroensurf » do jan 04, 2018 10:30 am

Kunnen jullie plaatjes toevoegen zodat de mensen die de Northbase niet kennen weten waar we het over hebben?
Voor de goede orde, het idee van dit hoekje is dat er reviews geplaatst worden, vragen kunnen ook (vaak beter) bij onderdelen gepost worden.

poehaaa
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door poehaaa » do jan 04, 2018 11:12 am

Afbeelding

Speedpete
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Inmiddels een aanhanger vol....
Contacteer:

Bericht door Speedpete » do jan 04, 2018 3:48 pm

Gebruik nu al weer twee jaar de ibase 2.0 icm met de tendon. (geen ervaring met de 1.0)
Vind het een super goede baseplate en doet het feilloos tot op heden.
Erg makkelijk op je board te schroeven, maar ook weer makkelijk los. Draai je hem te strak dan kun je nog een schroevendraaier gebruiken.
Voordeel vind ik ook dat je de tendon los kunt koppelen, de mastplaat kan op je board blijven zitten voor de volgende sessie.
Het touwtje in de tendon geeft niet alleen een veilig gevoel maar werkt in de praktijk uitstekend, kennis heeft nog zeker een half uur gevaren met gescheurde (in tweeen) tendon en kwam door het koordje veilig en zonder schade aan zijn board terug aan de kant.
verder komt je tuigage lager op je board wat controle over je board en "close the gap" zeker ten goede komt.
Nadelen: heb ze niet gekregen maar moest ze kopen :)

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr jan 05, 2018 2:08 pm

Heb ook deze baseplate combinatie, eerst de 1.0 gehad, helaas ging die ook bij mij open tijdens het varen. Dat gebeurde pas na ongeveer 1 jaar gebruik, wel erg vervelend. Maar toen een andere (de 2.0) gekregen en die gelijk met schroefje vast gezet. De oudste is nu iets van 3 jaar in gebruik en bevalt goed. (wordt per jaar zo'n 35 x gebruikt met zeilen van 4 tot 10 meter. Is wel een vrij stijve itendon, dus kan me voorstellen dat die voor wave waar de schokken nog groter zijn wat te weinig absorbeert. Ik gebruik hem alleen op slalom materiaal.

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Angulo boards powered met P7 ACX en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob » vr jan 05, 2018 4:55 pm

Duidelijk verhaal jongens. Ik gebruik mijn Streamlined mastvoetjes door elkaar en dit bevalt prima.
Blijkbaar zit deze pees qua stijfheid op medium.
Een stijve pees op een wave board is niet handig, net zoals een slappe diabolo op een slalom. Dit werkt ook niet.
Ik dacht dat ik al moest uitwijken naar een ander merk, maar Tom van Vinnetje.nl kan nog aan Streamlined materiaal komen.😀

Wolffje
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou Manta 74, Fanatic Falcon 80, North Sails Warp 5.0 / 5.8 / 6.8 / 7.8

Bericht door Wolffje » di jan 09, 2018 1:45 pm

Ik heb de 1.0 versie al een paar jaar in gebruik. Heb een extra base gekocht, zodat ik op allebei mijn boards de base kan laten zitten. Ideaal en nog geen last van losschieten gehad.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 95, 115 & 135 GA Vapor 5.6 - 11.0

Bericht door agr64 » di jan 09, 2018 8:22 pm

Superrr heb zowel de 1.0 als de 2.0 en de baseplate's zitten standaard op m'n boards de oudste pees nu ruim 3 jaar in gebruik en ga deze uit voorzorg toch maar vervangen en helaas geen raceboard variant.

Plaats reactie