Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Re: Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Bericht door Boarderzone »

Hallo Eric,

De Tribal MK2 carbon doet het ook goed onder de Magnum 135.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer »

Eric GvE schreef:
wo apr 08, 2020 12:36 am
Ok, thx Soulsurfer, maar met wat voor vinnen vaar je dan?
Sorry voor mijn late reactie . Vaar met de LSD fins 46 deeptuttle G10/carboncore. . En daarnaast nog met de Vector Canefire G10 vinnen.
De 46 is verkocht en heb de carbon versie in bestelling staan. Maar helaas nog niet binnen ivm coronavirus en aangezien LSD in Italie gevestigd is. dus zal nog even geduld moeten hebben hiermee.

Eric GvE
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: slalom/race\speed/b&J\wave 2.5 - 9.6

Bericht door Eric GvE »

Dank je Martin,

De LSD daar had ik nog niet eerder aan gedacht, die is blijkbaar zo goed dat je een nieuwe ervan hebt besteld. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. De Vector vinnen die je hebt daarvan zie ik dat ook Wouter de Vries er erg hard mee is gegaan in combinatie met de Angulo Magnum 135.

Ik heb nog wat verder speurwerk gedaan waarvan ik graag de resultaten deel.
In GPS speedsurfing heb ik verschillende zoekvragen gebruikt om te kijken wat snelle vinnen zijn voor de Angulo Magnum 135 en wat snelle vinnen zijn voor 135liter/85 cm brede boards. Dan kom ik bij Wouter uit voor de Angulo Magnum 135. Met zowel met de Vector Canefire 48 cm als de met Vector Volt 48 cm is Wouter errug hard gegaan met de Angulo Magnum 135. Omdat dat me vrij kleine vinnen lijken heb ik ook nog gekeken naar vinnen tussen 49 en 52 centimeter, dan kom je weer bij Wouter de Vries uit met een Vector Fins Canefire 50.
Conclusie; Wouter is een held ;) :cheer: en de snelste op de Angulo Magnum 135.

Verder heb ik gekeken wat snelle vinnen zijn in de Boardklasse Slalom Xtra Large met zeilen tussen 9 en 10 meter. Dan is Edwin Harteveld met een Z-fins SLS - 47 veruit het snelst, Twan Verseput met een Sonntag Fins SL-R 47 als tweede en Wouter de Vries de snelste met vinnen tussen 49 en 51 cm lengte (met de Vector Fins Canefire 50).

Daarnaast heb ik gekeken wat de allersnelste vinnen zijn in de Boardklasse Slalom Xtra Large. Dan is Edwin Harteveld weer de baas :exclaim: met een max 2sec van 72,92kmh met een Select Vmax 47 cm, dat was met een 7.0! Hmm, ik heb de V2 Vmax 47 cm, die moet ik maar eens proberen met en 7.8 of 7.0 op de Magnum 135 denk ik.

Tot slot; Edwin is ook het snelst met zeilen tussen 9 en 10 meter, op een van den Berg Speed 70 cm breed met een Z-fins SL S- 42 al was Peter de Wit bijna net zo snel Fanatic Falcon slalom 100, 2014 met 63 cm breedte en een 33 cm hotrod! :clap:

Conclusie; een Vector Canefire 50 cm zou ook goed kunnen als alround vin voor de Angulo Magnum 135, daar kijk ik naar uit naast de Typ-R. Als ik harder wil met de Angulo Magnum 135 moet ik die meenemen naar een andere spot en een 47 cm vin eronder schroeven of nog kleiner. En als ik nog harder wil met mijn 9,6 moet er een kleiner boardje onder, dan ga ik de angulo 115 eens proberen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Het is niet magnum + Zeilmaat + “vin x” is snelheid z

De surfer en zijn niveau/gewicht/techniek bepaald minimaal 50 procent of dat setje lekker loopt. Dus zou je zeker niet blind varen op hoe topsurfers het doen op die set met vrij dure vinnen. Eerder op hoe een gemiddelde surfer er met een bepaalde vin op vaart. Maar ja dat is wel lastiger te achterhalen.

Een select vmax of black project type r kun je jezelf geen buil aan vallen, die doet alles netjes en kan ook hard. Dus zou daar gewoon voor gaan. En die zijn voor 100 euro tweedehands te krijgen met enige geduld.
Deze gebruikers waarderen tristan55555 voor dit bericht (totaal 2):
oossie71Eric GvE

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX & Isonc101, Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 »

...bovenstaande klopt helemaal. Mijn topspeed met delfde config op m'n 115 ligt bijna 10km/h lager dan collega surfer (ook 10+jaar jonger) puur omdat ik het lef niet (meer) heb om er vol voor te gaan. Ik ga tegenwoordig meer voor de combi controle en voorspelbaargedrag...
Deze gebruikers waarderen agr64 voor dit bericht:
Eric GvE

Jibb
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: JP, Neil Pryde, AL360, Z-Fins

Bericht door Jibb »

Heb de Canefire ook een seizoen gehad. Vin geeft zeer veel vertrouwen en voldoende lift. Is echter geen vin die mooi doorversnelt diep downwind. Daar ligt de kracht van de Canefires niet. Upwind, midweer en half wind door windgaten blinkt de Canefire in uit. Downwind komt uiteindelijk de snelheid er wel uit als je voldoende ruimte hebt maar dan blijft deze qua top duidelijk achter bij downwind georienteerde vinnen.

Momenteel staat er een Z SL S- 49 cm te koop op MP. Denk voor onder de Magnum 135 een betere keuze tov een Canefire. Upwind lever je in maar qua controle, druk zetten, chop, half wind en diep downwind is de Z een klasse beter tov de Canefire.
Deze gebruikers waarderen Jibb voor dit bericht:
Eric GvE

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Gun GS-R en Angulo Magnum

Bericht door Rizzo »

Ik heb ook een Magnum 135 en hiervoor de 132 gehad. Z fins (46 en 48cm) en Finish Fast Speed Slalom (43 en 45cm). Vaar met 8,7 en 9,6 GSR. De 48 heb ik alleen met onderste windlimiet 9,6 gevaren. Eenmaal gepowered dan vaak naar de kleinere maten uitgeweken. Dat ging bij mij makkelijker hard. Maar zeker niet Wouter de Vries hard;)

Zeker in carbon lijkt me alles groter dan 48 wat (te) groot misschien.
Deze gebruikers waarderen Rizzo voor dit bericht (totaal 2):
Eric GvEtristan55555

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Een maatje van me vaart ook de magnum 135, met tribal mk2 slalom 44cm en 9.4-7.8 zeilen. En dat is geen lichte jongen.

Ik denk ook dat alles in Carbon boven 48/49 te lang is. Misschien planneet je dan een heeel klein beetje sneller aan, maar lekker vaart het dan niet.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Wat nu ook wel naar boven komt is dat je niet te grote vinnen hoeft te varen onder de magnum.
En ik zou niet te veel kijken wat andere voor snelheden hebben dat hoeft niets te zeggen of dat bij jouw dan ook zo zal zijn.
Heeft ook veel met het mannetje te maken die erop staat. Hoor verschillende mede surfers altijd zeggen dat ik aan snelheid niets te kort kom. 8) 8) 8) Succes met de je keuze.

Eric GvE
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Eric GvE »

Dank voor jullie reacties allemaal :D

Het wordt de Zfins SLs in 49 cm, de vin waar Jibb me op wees, dank :cheer: . Ik denk dat dat voor mijn gewicht en de 9.6 de juiste maat is, ook gelet op het vlagerige Uitgeestermeer waar ik het meest vaar. Ik heb misschien het beeld gegeven dat ik dacht met bepaalde vinnen net zo snel als topsurfers te zijn maar dat is niet helemaal de opzet, ik wil gewoon een vin die goed bij de Angulo past en lekker vaart. De Vmax vinnen zijn opzich al snel, beiden al boven de 60 max gehad, maar ze varen niet lekker wanneer je niet volgas gaat. Board van je af kantelen is niet haalbaar en de surfhouding is dat je achterste been te ver weg staat. Hoogte terugwinnen met die vinnen nadat je downwind een runnetje hebt gedaan is telkens maar moeizaam. Met de F2 Sx 82 die ik voor de Magnum had ik daar met de Vmax vinnen trouwens helemaal geen moeite mee :o . Die plank was een heel stuk breder in de tail en vloog upwind. Goed even wachten tot de vin er is en testen, laat het hier weten of het bevalt.

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Rizzo »

Ik ben benieuwd Eric! Laat weten als je er mee gevaren hebt. Mijn gewicht is 98kg en hoop binnenkort een 46 sonntag SL pro te proberen. Heb je de blauwe of de zwarte Magnum (andere bodemshape)?

ron.vandijk
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: JP Slalom 56, 71 en 85 met NS WARP 5.8 en Loftsails RacingBlades 7.0, 7.8, 8.6 en een WARP 5.8

Bericht door ron.vandijk »

Ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de 95 die ik gisteren gekocht heb. Ik hoor het graag!

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX & Isonc101, Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 »

Vandaag voor het eerst in meer dan 6mnd op de 135 gestaan en was de 2de keer in 2020. Overigens volledig aangepast aan deze tijd en bewust naar een voor de windrichting ongunstige spot gegaan. Resultaat enige surfer op het water. Met 9.2 gevaren en 47,5cm en in de vlagen van 25knt is dat idd te veel en ga toch ook eens proberen de 9.2 met 45cm te varen...

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

agr64 schreef:
zo apr 19, 2020 4:08 pm
Vandaag voor het eerst in meer dan 6mnd op de 135 gestaan en was de 2de keer in 2020. Overigens volledig aangepast aan deze tijd en bewust naar een voor de windrichting ongunstige spot gegaan. Resultaat enige surfer op het water. Met 9.2 gevaren en 47,5cm en in de vlagen van 25knt is dat idd te veel en ga toch ook eens proberen de 9.2 met 45cm te varen...
Dat gaat zeker lukken 45 met 9.2

WindSurfBoy1999
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Gunsails en Angulo

Bericht door WindSurfBoy1999 »

Heb zelf ook een aantal Magnum's, namelijk de 135, 115 en 85.
Ik vaar zelf de 135 alleen met 8.6. Wanneer ik daar net mee kan planeren maak ik gebruik van de vector fins canefire (carbon) 46 cm, maar wanneer de wind een beetje begint op te pikken stap ik over op de Z-Fins SL 44 cm. Ik weeg zelf rond de 83 kg.
Met deze set vaar ik door tot ongeveer 18/19 knopen. daarna begint het toch echt te veel te vliegen. Heb meerdere keren in combinatie met de Z-Fins de 60+ behaald.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door agr64 »

Vandaag gezien de beloofde 10-14knt de 135 mee ipv raceboard en op de kant leek het nergens na en dus maar op standje maximaal weinig wind met m'n 9.6 en dus 51cm Select s10 eronder.

In eerste instantie super sessie met vlagen van ik denk maximaal 14knt een perfect gebalanceerd lekker los lopend setje in nog bijna vlak water. Richting het einde van m'n sessie meer chop en hardere vlagen met als resultaat controle (gevoel) weg en dus lagere snelheden. Conclusie bandbreedte lekker varen met grote vin is erg klein. Volgende keer in vergelijkbare omstandigheden gelijk kleinere vin en dan ben ik vooral nieuwsgierig wat de impact op ondergrens planeren is....

Had vandaag het gevoel dat ik in de vlagen amper later weg was dan onze lokale Formula piloot.

Eric GvE
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Eric GvE »

Rizzo schreef:
zo apr 19, 2020 8:22 am
Ik ben benieuwd Eric! Laat weten als je er mee gevaren hebt. Mijn gewicht is 98kg en hoop binnenkort een 46 sonntag SL pro te proberen. Heb je de blauwe of de zwarte Magnum (andere bodemshape)?
Hoi Rizzo,

Heb heel kort mogen proeven aan de Zfins SLS 49 cm onder de blauw/grijze 135 Angulo met de 8.6. De wind zakte helaas heel snel weg. Met het beetje wind dat ik wel heb gehad was het gevoel dat de vin het board wat meer op het water legt en wat meer power verdraagt als de 51 cm Vmax v4. Hopelijk kan ik snel meer delen ;).

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Rizzo »

Mooi man! Ik heb nog niet kunnen varen met de 46cm, vorige week twee keer de 115 uitgelaten met 38cm Sonntag SLX (7,9 en 7,1). Was weer even wennen, al heel wat maanden niet meer gevaren.

Wat is jullie voetband posities voor de Magnums? Ik heb ze op de 135 en 115 helemaal achterin gezet, ze stonden twee posities verder naar voren. Je krijgt er een heel ander board voor terug;) Het was goed te merken, veel losser. Of ze daar blijven weet ik nog niet, het vereist duidelijk aanpassingen aan je vaarstijl. Iets spannender;)
Laatst gewijzigd door Rizzo op di apr 28, 2020 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 105 / 115, GUN, Vector

Bericht door Gabber »

Voetband posities Magnum 95/105/115 achterin. Met de 115 in combinatie met 7.9 en 7.1 kun je een 38 vin varen met licht weer, een 36 vin voldoet beter bij zeer goed gepowerde condities (Sonntag SLX). Vaart het board te los dan kun je beter je mastvoet een fractie naar voren zetten, halve cm. Daar reageert het board erg goed op en geeft meteen veel extra controle.

jipsteenbrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Veel

Bericht door jipsteenbrink »

Gabber schreef:
di apr 28, 2020 11:47 am
Voetband posities Magnum 95/105/115 achterin. Met de 115 in combinatie met 7.9 en 7.1 kun je een 38 vin varen met licht weer, een 36 vin voldoet beter bij zeer goed gepowerde condities (Sonntag SLX). Vaart het board te los dan kun je beter je mastvoet een fractie naar voren zetten, halve cm. Daar reageert het board erg goed op en geeft meteen veel extra controle.
Welke vinnen en zeilmaten vaar jij op/onder die 105 en hoe zwaar ben je?

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Gabber »

De 105 heb ik nog niet zo lang, dus ik zit nog een beetje in de testfase om de beste setup uit te vinden. Voor de 7.1 gebruik ik Sonntag SLX 32, Vector Volt 34, SLX 36. De 36 is aan de maat voor zeer stevige chop en overpowerd, voor lichter weer en vlakwater kan ie voldoen. De 32 doet het dan weer wel goed is stevige condities maar planeert lastig aan. De 34 lijkt de geschikte maat, maar moet ik nog testen. De 6.3 zou moeten volstaan met de SLX 32 en de Volt 34, ik heb nog een 29 GPS-4 liggen en die zou het goed moeten doen voor “speed”. Maar speed is niet helemaal mijn ding. Ik weeg 76 kilo.

jipsteenbrink
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Veel

Bericht door jipsteenbrink »

Gabber schreef:
di apr 28, 2020 2:22 pm
De 105 heb ik nog niet zo lang, dus ik zit nog een beetje in de testfase om de beste setup uit te vinden. Voor de 7.1 gebruik ik Sonntag SLX 32, Vector Volt 34, SLX 36. De 36 is aan de maat voor zeer stevige chop en overpowerd, voor lichter weer en vlakwater kan ie voldoen. De 32 doet het dan weer wel goed is stevige condities maar planeert lastig aan. De 34 lijkt de geschikte maat, maar moet ik nog testen. De 6.3 zou moeten volstaan met de SLX 32 en de Volt 34, ik heb nog een 29 GPS-4 liggen en die zou het goed moeten doen voor “speed”. Maar speed is niet helemaal mijn ding. Ik weeg 76 kilo.
Oke, ik ben zelf ook nog een beetje zoekende. Gebruik nu een SL-r 34 voor 6.5 en 7.5. Met de 7.5 in minimale condities merk ik dat ik gewoon lastig hoogte loop. Kan nu nog af en toe eens een slx 35 van _Dekker testen die me wel prima bevalt. Ik heb zo'n vermoeden dat ik op 35 voor 7.5 en 33 voor 6.5 uit ga komen. Ben benieuwd war jij op uit komt als je wat vaker op het boardje gevaren hebt.

Eric GvE
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Eric GvE »

Ik heb de voetbanden niet per se helemaal achteraan staan. Bij de 105 en 135 volgens mij achterste voetbanden op 1 na laatste gaatje en de voorste voetbanden de twee na laatste. Bij de 115 kon ik het niet goed worden met de positie van de voorste voetbanden. Ik vind dat die je te veel naar voren gericht laten staan en je geen goede positie naar buiten laten aannemen. Ik ben daarom bij de pluggen bij de rails van de tweede naar de derde gaatjes gegaan en, toen dat voor mij nog niety genoeg was ook de schroef niet meer door het midden van de voetband gemonteerd. Zo vaar ik er nu al 2 1/2 jaar naar tevredenheid mee. Ik moet er wel bij vertellen dat ik sinds de alleereerste keer toen de voetbanden wel verder naar achteren stonden nooit meer zo hard ben gegaan met de 115. Ik sta er dus wel lekkerder op, denk ook dat het net zo snel zou moeten zijn maar dat is niet meer voorgekomen ;) . Omstandigheden herhalen zich dus niet zo snel
Afbeelding

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Gabber »

Onderstaande tekst heb ik even geleend van een eerder topic:
Voetbanden naar voren: sneller in plane, sneller/makkelijker in de voetbanden stappen
met een lagere snelheid al in de voetbanden kunnen stappen, iets beter hoogte kunnen lopen
vin wordt iets minder gevoelig voor teveel zijdelingse druk, board iets makkelijker te controleren, beter doorplaneren, lagere topsnelheid is het grootste minpunt, minder wendbaar, board wordt meer richtingstabiel.

Voetbanden naar achter geeft uiteraard het tegenovergestelde effect. Ik vindt zelf dat als je voetbanden goed achterop staan dat je veel beter voelt wat je vin doet. Als de boel lekker loopt dan gaan je voeten naar de rail/ rand van het board (dus meer uit de voetbanden), dan kun je met je hiel druk geven, al dan niet, iets verder naar voren of naar achter geplaatst.

Bij alles wat je doet aan vinnen en positie voetbanden, het heeft altijd invloed op je mastvoetpositie en je giekhoogte. Het gaat (bijna) altijd samen. En je beenspieren niet vergeten, die heb je echt nodig!

Kapitein Rob
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Powerd met Gunsails Bow en Simmer zeilen 2016

Bericht door Kapitein Rob »

Sinds ik Angulo vaar staan de voetbanden, op advies van Pieter, “wide”.
Op de Tabou+123 staan ze nu ook weer wide.
Aanvullend op hierboven is dat je veel flexibeler bent waar je je druk op een bepaald moment wilt hebben.
Speed=druk op je achterste been (60-40). Tijdens de gijp op de voorste.
Met minder wind hang je niet meer op je voorste voet en je krijgt door de “Wide” een giga controle bij meer wind.
Of ik echt langzamer ben gaan varen ga weet ik niet, maar problemen als zwevend voorste voetje of een neus die omhoog vliegt heb ik amper of is goed te controleren. (Deze ervaring zijn met ACX zeilen en MXR vinnen)
Laatst gewijzigd door Kapitein Rob op wo apr 29, 2020 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Rizzo »

Interessant. Mijn eerste gedachte vorige week was: de voetbanden staan eigenlijk best dicht bij elkaar. Nog te weinig gevaren om conclusies te trekken. Maar de voorste voetband iets naar voren klinkt als iets om te proberen.

Eric GvE
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Eric GvE »

Gisteren opnieuw met de Z-fins SLS 49 cm onder de Angulo 135 gevaren. Dit keer met een 8.4 Avanti M4 waarvan ik bang was dat de vin verhoudingsgewijs wat groot zou zijn. Dat viel erg mee, ondanks de golfslag, het uur opkruizen en later weer afvallen en de behoorlijk stevige wind :wink: . De vorige sessie met een Loft racingblade 9.6 was ook lekker. Hele setje mooi in balans, vin is dan ook groot genoeg.

Kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben met de vin. Alround erg goed :cheer: . Laat het board veel losser lopen dan de Vmax vinnen dat deden, de vin verdraagt meer druk en hoogte lopen is makkelijker. Of het sneller gaat? dat moet nog blijken maar het vaart een stuk lekkerder :D . In ieder geval; de Vmax vinnen kunnen de deur uit.

ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Magnum 115 / Vapor 6.4 / KA Race 7.1 - 7.9

Bericht door ThomasdeLange »

Vandaag mijn eerste ervaring gehad met de magnum 115. Ik denk dat ik de ware potentie van de 115 op andere dagen nog zal beleven omdat ik hem vandaag op de ondergrens van de zeilrange gevaren heb met de 6.4, maar het smaakt naar meer :). Het doel is om met de magnum 115 het overgrote deel van mijn windsurfdagen af te dekken, dus low en high wind (ofwel met zeilen 6.4-7.1-7.9). Dit omdat ik door het jaar heen niet heel erg veel op de plank sta doordat ik veel tijd besteed aan een andere hele leuke (top)sport i.c.m. studie.

De afgelopen jaren is de vraag naar meer controle bij mij toegenomen na een aantal nare chrashes, iets wat de magnum mij zou kunnen geven. Vandaag begonnen met een BPF 37.5 i.c.m. met 6.4 Vapor die waar ik direct mee begon te tailwalken en weinig controle had. Toen de achterste voetbandjes iets naar voren gezet en een BPF 35 eronder gezet (had ik beter na elkaar kunnen doen i.p.v. allebei tegelijk haha :roll:). Direct een stuk meer controle maar de 35 voelt wel wat slapjes en maakte het board buiten de vlagen erg plakkerig. Overigens heb ik sws erg veel moeite met overpowered varen maar ik heb het idee dat ik de magnum langer door kan varen dan in deze condities (20-30knp) dan de falcon 112 die ik hiervoor voer.

Ik ben erg benieuwd hoe de 115 bevalt met de 7.9 i.c.m. 37.5 en een lekker briesje :wink:

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Hoi Thomas,

Ik weet niet hoeveel je weegt. Als het rond de 80 kilo is zou ik de 37.5 varen met 6.4/7.0 en 40cm met 7.8. Bij 72 breed zijn dat wel redelijke maten met een niet-Carbon vin. In Carbon zou dat 35 en 37/38 zijn.

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Gabber »

De meest optimale combi voor de 115 is voor mij 7.1 / 36 SLX. Low wind voldoet een 38 SLX (Sonntag). Een 6.4 op een 115 is niet aan te bevelen. 7.9 met een 38 SLX of 40 Vector Volt.
De 115 is goed te trimmen door de mastvoet iets naar achteren of naar voren te plaatsen. Gaat soms om millimeterwerk. Board loopt altijd los. Voor meer controle mastvoet fractie naar voren.

Plaats reactie