Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Deel je ervaringen, tests en reviews met de andere forumgebruikers. Alles kan getest worden, van boards tot masten en van zeilen tot gieken.

Moderators: Jeroensurf, Jurjen

Plaats reactie
ThomasdeLange
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Magnum 115 / Vapor 6.4 / KA Race 7.1 - 7.9

Re: Angulo Magnum's .. mijn eerste persoonlijke beleving

Bericht door ThomasdeLange »

@tristan55555 Ik weeg rond de 85 kg, ik had juist het idee dat de 37.5 me te veel lift gaf met de 6.4 maar dat kan ook komen doordat ik met de voetbandpositie heb lopen klooien. Het bleef gisteren een constante strijd tussen het board los laten lopen en genoeg controle houden. Ik denk dat ik dit in iets minder heftige condities beter naar mijn wens kan tunen.

@Gabber Een 6.4 op de 115 zal vast niet ideaal zijn en voor gisteren was het vast leuker geweest om op een lekker klein 85L slalomboardje te stappen maar op dit moment is een 6.4 op de 115 beter dan op de kant staan. Stel dat ik over een aantal jaren meer tijd in het surfen kwijt kan dan vind ik het ook echt waard om meer uit te breiden, maar op dit moment gewoon niet.

Ik hou de vinnenmarkt wel een beetje in de gaten maar het aanbod is zeer gering. Tot de tijd dat ik iets anders vind kan ik de 37.5 en nog een oude select 39 die ik nog heb liggen eronder schroeven voor de scenario's die jullie schetsen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Patrik RRD Loft

Bericht door tristan55555 »

Bpf type R is een hele goede vin hoor! Carbon kan nog beter zijn, hoeft niet, en zoveel scheelt het nou ook weer niet.

Rizzo
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Gun GS-R en Angulo Magnum

Bericht door Rizzo »

Gisteren eindelijk de Sonntag SL Pro 46 kunnen proberen met de 135 (zwarte) en 9.4. Wind was low tot medium. Aangezien het de eerste keer was met de 9.4, ging er redelijk wat tijd inzitten totdat het een beetje liep. Voetbanden geheel achterop en mast ver achterin uiteindelijk.

Deze vin planeert heel vroeg aan het kan verschrikkelijk veel druk aan. Echt een verbetering ten opzichte van de ZSF 48S--. Met het board zo hoog op het water vaart het heel comfortabel over de (lage) chop. Hoogte lopen gaat prima, diep downwind ben ik gister niet gegaan.

Zo voor een eerste sessie erg tevreden. Nu nog een sessie met een knoopje meer;)

Plaats reactie