Locosys GW-60

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 2015 90/111/130, JP Speed 50, GUN GS-R 5.6/8.7, Z-Fins

Re: Locosys GW-60

Bericht door Ferry Saber » di jan 10, 2017 8:52 am

Trigger schreef:
Ferry Saber schreef:Geweldig.!

Ik begrijp alleen niet waarom er als je de gps functie inschakeld en je door het menu scrolt je eerst 4x een max en 10sec ziet en dan pas het lijstje met alle waardes die je graag wilt zien. of zijn dat de gegevens waarmee het avg bepaals is? dan zouden het er toch 5 moeten zijn?
Als ik het goed begrepen heb kun je dit dus kiezen:
RSLT1A tot RSLT4B
Je kan daarmee bepalen wat (max, N-sec, 500m @500enz...) op welk scherm (of deelscherrm) wordt weergegeven.
Ik loop tegen het probleem aan dat ik die waarden niet kan instellen. Wanneer ik 1 van de RSLT velden (bv RSLT2B) selecteer om in te stellen, krijg ik de melding:
FUNCTION NOT SUPPORTED!
ja dat is in het adjust menu idd...dat heb ik ook.

ik bedoel als je de gps inschakeld en dan naar beneden scrolt dan krijg je eerst sateliet info dan 4x een max /10s en dan pas het overzichtje met alle results. die 4x max en 10s weergave snap ik nog niet echt.

maargoed dit is een beta versie ik heb me laten vertellen dat dit niet de uiteindelijke software is maar een test versie. :D

Jan Hendrik de Bruin
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: GP3S Crew
Surf spul: Starboard / Severne
Contacteer:

Bericht door Jan Hendrik de Bruin » di jan 10, 2017 10:19 am

Voor de actieve gebruikers hebben we een forum thread aangemaakt op GPS-Speedsurfing.com om commentaar, bugs een verbeteringen voor de nieuwe BETA firmware te verzamelen, Gezien het internationale karakter graag zoveel mogelijk in het Engels, dan kunnen de ontwikkelaars ook wat makkelijker meelezen....

https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... val=111157

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » wo jan 11, 2017 8:54 am

RSLT1A-RSLT4B is opgelost met alweer een nieuwe versie:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/104 ... G0106C.ZIP

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » wo jan 11, 2017 9:00 am

Op het Aussie forum wordt de discussie in real time opgevolgd door iemand van Locosys: "Formosa101"
Ik vind dit heel interessant om volgen.

http://www.seabreeze.com.au/forums/Wind ... 0/?page=10

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Fanatic Falcon 2015 90/111/130, JP Speed 50, GUN GS-R 5.6/8.7, Z-Fins

Bericht door Ferry Saber » wo jan 11, 2017 10:04 pm

ik heb nu de laatste versie erop en dit is geweldig.!

ik las wel dat deze het maar tot juni 2017 doet dus de definitieve komt nog dan denk ik. :D

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr jan 13, 2017 5:32 pm

Afgelopen dagen veel getest met de GW-60 en het ziet er goed uit :wink:
Display snelheden zie je ook terug in de software, niet gek beide worden op exact dezelfde GPS getallen berekend!

De eerder gemelde signaal schaduw van bomen en gebouwen heeft te maken met de positie van de antenne.
In de beta firmware is er een mogelijkheid voor een screen flip, hierdoor komt de antenne boven ipv onder.
Deze flip zorgt ervoor dat de ontvangst beduidend beter is!

Heb twee sessies op Stand Horst gevaren om eea te testen in gelijkwaardige condities. (en daarbij +-1000km in de auto en op de fiets)
Mijn advies is om de unit niet om je pols te dragen, maar om een schouderband van je (impact) vest te doen.
De positie om je pols zorgt voor een hogere storing cq afwijking door de beweging van je arm.

Mensen die vanavond bij Kater komen kijken kunnen dan ook uitstekend gebruik maken van de speciale aanbiedingen! :+

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » vr jan 13, 2017 7:54 pm

RaymondW schreef:Afgelopen dagen veel getest met de GW-60 en het ziet er goed uit :wink:
Display snelheden zie je ook terug in de software, niet gek beide worden op exact dezelfde GPS getallen berekend!

De eerder gemelde signaal schaduw van bomen en gebouwen heeft te maken met de positie van de antenne.
In de beta firmware is er een mogelijkheid voor een screen flip, hierdoor komt de antenne boven ipv onder.
Deze flip zorgt ervoor dat de ontvangst beduidend beter is!

Heb twee sessies op Stand Horst gevaren om eea te testen in gelijkwaardige condities. (en daarbij +-1000km in de auto en op de fiets)
Mijn advies is om de unit niet om je pols te dragen, maar om een schouderband van je (impact) vest te doen.
De positie om je pols zorgt voor een hogere storing cq afwijking door de beweging van je arm.

Mensen die vanavond bij Kater komen kijken kunnen dan ook uitstekend gebruik maken van de speciale aanbiedingen! :+
Dat hebben ze in Australie ook uitgebreid getest. Er leest daar op het forum iemand mee van Locosys die alles meevolgt (Formosa101). Volgens wat ik begreep uit de tests van "Decripit" maakt het andersom dragen niet heel veel uit, en zitten er filters ingebouwd die de verstoring door het bewegen van je arm er goed uithaalt.

Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Forum Opperhoofd
Surf spul: 99NoveNove Slalom, MauiSails TR-X

Bericht door Opperhoofd » vr jan 13, 2017 9:39 pm

RaymondW schreef:Mijn advies is om de unit niet om je pols te dragen, maar om een schouderband van je (impact) vest te doen.
Dat is dan weer jammer. Ik denk dat veel gebruikers juist de polsbevestiging als een enorm pluspunt zien.

Chris v B
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Slalom/speed

Bericht door Chris v B » vr jan 13, 2017 10:41 pm

Opperhoofd schreef:
RaymondW schreef:Mijn advies is om de unit niet om je pols te dragen, maar om een schouderband van je (impact) vest te doen.
Dat is dan weer jammer. Ik denk dat veel gebruikers juist de polsbevestiging als een enorm pluspunt zien.
Niks mis met de polsbevestiging. Check het australische forum maar. Daar is dit uitgebreid getest. En zeker nu na de laatste update!

Grappig de commotie over de accuraatheid. Er is jaren gevaren en records verbroken met een apparaat (gt31) wat maar 1x (!!) per seconden logt. Over accuraat gesproken....

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr jan 13, 2017 11:16 pm

/edit
heren jullie hebben helemaal gelijk
ik heb geen verstand van gps units en heb blijkbaar te snel op reageren geklikt, ik heb mijn post aangepast

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » vr jan 13, 2017 11:20 pm

Raymond, je moet niet alles overdoen toch?
http://www.seabreeze.com.au/forums/Wind ... 60/?page=1

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr jan 13, 2017 11:24 pm

Klopt helemaal Pat

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » za jan 14, 2017 1:43 pm

RaymondW schreef:Klopt helemaal Pat
Dit is spijtig.
Ik heb vanacht tijdens mijn nachtshift jouw reactie gelezen, ik had geen tijd om te reageren en wilde dat nu doen. Ik zie dat het verdwenen is.
Het was mijn bedoeling jouw bijdrage te quoten (ivm de talenkennis) en ging zeggen:"dit beschouw ik dan als een compliment"
Als jij je geschoffeert voelt door één van mijn reacties: sorry!
Wat ik zeker niet wilde is jou het gevoel geven dat ik vind dat jij niks van GPS units afweet! Ik respecteer je enorm voor wat je als "home brewer" uit je mouw hebt geschud en daarvoor verdien je alle lof.
Jouw test(en) trek (en trok) ik helemaal niet in twijfel, mijn insteek was enkel: wat al eens getest is en geconcludeerd door de Aussies, moet niet per sé hier nog eens onderzocht worden, voornamelijk omdat de resultaten daar als zeer gunstig worden bestempeld.

rolff
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: KA Sail/Tribal Fins

Bericht door rolff » za jan 14, 2017 2:02 pm

Trigger schreef:
RaymondW schreef:Klopt helemaal Pat
wat al eens getest is en geconcludeerd door de Aussies, moet niet per sé hier nog eens onderzocht worden, voornamelijk omdat de resultaten daar als zeer gunstig worden bestempeld.
Surfmateriaal wordt toch altijd door iedereen getest en iedereen heeft een mening over een boardshape of een zeillat, lijkt me niet meer dan goed dat de feedback overal vandaan komt.

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » za jan 14, 2017 3:22 pm

Surfmateriaal wel, want daarover wil iedereen voor zich bepalen wat hij lekker vindt.
Dit gaat over een meettoestel wat gebruikt wordt om resultaten op een bepaald platform te posten.
Mijn punt is simpel:
Beide platforms (GP3S en GPSTC) hebben het toestel goedgekeurd om het te gebruiken waarvoor het ontworpen is nl: Aan de pols dragen, sessie surfen, sessie uploaden naar hun platform en sessie is ok.
That's the point.

In overweging genomen dat:
Dit het enige pols gps unit is met logging van 5hz.
Het enige pols unit is met doppler ondersteuning
Ingebouwde filter (software) om de bewegingen van de pols er uit te filteren
GPSTC stelt dat er inderdaad verschil is of de positie onder-of bovenhands is, maar dat het verschil verwaarloosbaar is. Er is dus overwogen om hier een aanbeveling over te doen, maar besloten is om dat niet te doen.
Raymond is op de hoogte van al deze resultaten.

Wanneer Raymond nu de aanbeveling doet om dit toestel niet om de pols te dragen, dan is dat zoveel als zeggen: de opzet van het toestel is mislukt, want je kan het beter niet gebruiken om er mee te doen waar je het in wezen voor koopt: om je pols dragen!

Omdat de meeste mensen het topic op het Aussie forum niet volgen, wil ik in mijn overtuiging dat het toestel wél geschikt is waarvoor het werd ontworpen, dit hier meegeven.

Ik heb hier geen enkel belang bij!

Hugohek
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Hugohek » za jan 14, 2017 11:13 pm

Het valt mij op dat in het gebruikersfilmpje van gp3s voor het starten van een sessie de data wordt opgeschoond. Stel, je doet dit niet, mengt de gw60 dan de 2 sessies in één bestand (zoals de gw52)?

Trigger
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Contacteer:

Bericht door Trigger » zo jan 15, 2017 1:07 am

Hugohek schreef:Het valt mij op dat in het gebruikersfilmpje van gp3s voor het starten van een sessie de data wordt opgeschoond. Stel, je doet dit niet, mengt de gw60 dan de 2 sessies in één bestand (zoals de gw52)?
Ja, en dat is nog vervelend, hier moet nog aan gewerkt worden.

flapie
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD, HotSails, LoftSails
Contacteer:

Bericht door flapie » zo jan 15, 2017 12:14 pm

afgelopen week bij de presentatie van kater geweest.
gps speedsurfing was hier ook aanwezig om het toestel te promoten en ze waren er erg blij mee.
de horloge bekeken en zag er idd goed uit, wat voor mij nog een puntje is dat je hem nu niet als start horloge kunt gebruiken.
volgens hun is dit een kwestie van een software update en dit hadden ze al op hun lijstje staan.
zodra dit er in zit ben ik om.
mooi ding.

Halloween
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Boards & Severne Sails

Bericht door Halloween » zo jan 15, 2017 5:23 pm

Hadden ze nu nog een aanbiedingsprijs tijdens de presentatie bij Kater?

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » zo jan 15, 2017 6:46 pm

Was 200 met iets van goldmember abbonement bij gps speedsurfing . Ik heb hem laten gaan.

Wat gaat de duur van de accu doen na 1 of 2 jaar . Wat niemand weet. Ook is 7 uur niet echt lang als je op zomerse dag hele dag wil varen of afstand wil doen

en wat ik me later afvroeg wat doen die contactpunten die je gebruikt met opladen en posten als die vaak in contact komen met zout water ??

Plaats reactie