Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

jp super light wind 90 V154

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

matrix
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: futura 101 GO 144 ltr en een Naish Hybride 110 ltr zeil matrix 5,5; 8,5; gaastra savage 7.2

Re: jp super light wind 90 V154

Bericht door matrix » zo mar 15, 2015 9:02 pm

Leuk om te lezen
Je leest er niet veel over.
Keer een test tussen de ultra Sonic en de super light wind?
Iemand een linkje.
Groet

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Bericht door 76-er » ma aug 01, 2016 11:40 am

Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Ligh ... ion-2017_1

jentj
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Super Lightwind 154, Starboard Futura 144, Gunsails Booster 8,0 & 9,5 m2

Bericht door jentj » wo aug 24, 2016 10:06 pm

76-er schreef:Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

Misschien nog wel beter:

http://www.surfkeppler.de/JP-Super-Lightwind-168-2016_1

jentj
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: JP Super Lightwind 154, Starboard Futura 144, Gunsails Booster 8,0 & 9,5 m2

Bericht door jentj » wo aug 24, 2016 10:08 pm

matrix schreef:Leuk om te lezen
Je leest er niet veel over.
Keer een test tussen de ultra Sonic en de super light wind?
Iemand een linkje.
Groet
Zie de Duitse Surf van augustus 2016!

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » do aug 25, 2016 9:41 am

76-er schreef:Gespot bij Keppler, de nieuwe JP SuperLightwind van 2017:

Wow, de shape is voor het eerst echt flink aangepast, ik ben benieuwd (al moet ik de eerste meters nog varen op mijn SLW 90)

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door 76-er » do aug 25, 2016 10:07 am

Beter goed gejat dan slecht verzonnen moet Werner Gnigler hebben gedacht. Het verlaagde voordek, de vorm van de tail, we zien het al jaren bij de concurrentie. Het zelfde concept wordt ook toegepast bij de Slaloms en Supersports van komend jaar.

Afbeelding

Intussen is de beschrijving van de nieuwe SLW opgedoken op de site van ASAP-Direct uit Hong Kong:

NEW LIGHTWIND ACCELERATION
The all new Super Lightwind will blow your mind as it gets going in almost no wind, reaches top speed immediately and is comfortable and easy to sail for a high performance freeride board of this size.

Werner Gnigler’s 4th generation of the Super Lightwind combines shape details from his latest Slalom, Super Sport and Formula development.

It is 10 cm shorter now and feels clearly more compact! Equipped with a wide nose and a parallel outline through the mid section giving it the maximum planing surface.

Double concaves in the bottom under the straps create maximum lift and acceleration. The long, flat waterline helps to push the board onto the plane. The efficient bottom shape provides a super lively and electrifying riding sensation.

The new cut-outs create basically two outlines for the board. The wide one in the deck gives you a very powerful stance and you can push your board to maximum speed. The narrow one in the bottom reduces the wetted surface area and the enormous amount of pressure produced by modern fins can release easily. Therefore, the board feels stable and forgiving even on fast downwind runs. The much smoother and controlled ride encourages the rider to push for unlimited speed. The cut-outs also create thin rails -which makes it is easier to rail up the board at high speeds and carve through the jibe.

Due to the reduced width, volume and dynamic lift of the tail, initiating the jibe requires less effort and guiding this wide board on its rail though the turn is clearly easier.

The concave deck lowers the mast base and reduces the swing weight in the nose area. It also allows the rider to keep the rig more upright, which creates more down force to keep the board nicely trimmed on all courses.

The new deck shape delivers great comfort as the higher standing position offers better leverage, creating more fin pressure for instant acceleration and top end performance. The advanced rider will prefer the outboard footstraps which are further back while the intermediate rider will enjoy the more inboard and further forward position which makes it very easy to get in and out of the straps

The new Super Lightwind gets planing even earlier and is substantially faster than its predecessor. Additionally it is much smoother to ride and easier to control. The reduced wetted bottom surface creates the ‘lighter feel’ of a smaller board and a lively, thrilling ride. You have to try to it believe how much fun you can have in almost no wind.

235 lang en 92 breed dus. Gewichten van 9.8, 8.9 en 8.3kg voor de 3 bouwwijzen.

https://www.asap-direct.com/index.php?p ... ng=english

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider » do aug 25, 2016 10:32 am

california schreef: Aangezien ik op een Binnenmeer vaar en zoveel mogelijk opp van het water wil benutten ben ik op zoek gegaan naar een iets langere vin om echt scherp aan de wind te kunnen varen ,ik kan nu gemakkelijk de koersen van een formulaboard volgen .

het betreft een 60cm RSX vin (tip had ik gekregen van 1 van de snelste nederlandse speedsurfers :D )
Hoe is je ervaring met de RS:X vin?
Heeft iemand de RS:X 66 wel eens geprobeerd?

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » do aug 25, 2016 12:15 pm

ja maar...de rider is niet zo een ervaren lichtweer-aanplaneerder en categorie Heavy-w. Volgens mijn weten heeft hij deze vin nog steeds en..is proefvaren misschien mogelijk Robert: mail me

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB IS107, IS124 & P299 / GA Vapor 5.6-11.0 / KA Race 10.8

Bericht door agr64 » do aug 25, 2016 4:51 pm

Vaar zelf de rs:x 60cm onder m'n 2015 US147 vaak in combi met mijn 10.0 en vind het een heel fijn varende vin die vooral geen onverwachte 'nukken' heeft. Ik heb eigenlijk geen idee of de rs:x vin beter is dan de standaard 58cm Drake of de zeer oude 64 cm drake/deb die ik ook veelvuldig onder mijn US vaar (eerste vooral met 9.2 en de laatste met 10.8 ). Alle genoemde vinnen vind ik lekker/gecontroleerd varen met de zeilen waar ik ze het meeste voor gebruik.

Zal de volgende keer eens opletten met welke vin (en zeil) ik het hoogste kan varen...

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » do aug 25, 2016 5:12 pm

76-er schreef:Beter goed gejat dan slecht verzonnen moet Werner Gnigler hebben gedacht. Het verlaagde voordek, de vorm van de tail, we zien het al jaren bij de concurrentie. Het zelfde concept wordt ook toegepast bij de Slaloms en Supersports van komend jaar.

Afbeelding

Intussen is de beschrijving van de nieuwe SLW opgedoken op de site van ASAP-Direct uit Hong Kong:

NEW LIGHTWIND ACCELERATION
The all new Super Lightwind will blow your mind as it gets going in almost no wind, reaches top speed immediately and is comfortable and easy to sail for a high performance freeride board of this size.

Werner Gnigler’s 4th generation of the Super Lightwind combines shape details from his latest Slalom, Super Sport and Formula development.

It is 10 cm shorter now and feels clearly more compact! Equipped with a wide nose and a parallel outline through the mid section giving it the maximum planing surface.

Double concaves in the bottom under the straps create maximum lift and acceleration. The long, flat waterline helps to push the board onto the plane. The efficient bottom shape provides a super lively and electrifying riding sensation.

The new cut-outs create basically two outlines for the board. The wide one in the deck gives you a very powerful stance and you can push your board to maximum speed. The narrow one in the bottom reduces the wetted surface area and the enormous amount of pressure produced by modern fins can release easily. Therefore, the board feels stable and forgiving even on fast downwind runs. The much smoother and controlled ride encourages the rider to push for unlimited speed. The cut-outs also create thin rails -which makes it is easier to rail up the board at high speeds and carve through the jibe.

Due to the reduced width, volume and dynamic lift of the tail, initiating the jibe requires less effort and guiding this wide board on its rail though the turn is clearly easier.

The concave deck lowers the mast base and reduces the swing weight in the nose area. It also allows the rider to keep the rig more upright, which creates more down force to keep the board nicely trimmed on all courses.

The new deck shape delivers great comfort as the higher standing position offers better leverage, creating more fin pressure for instant acceleration and top end performance. The advanced rider will prefer the outboard footstraps which are further back while the intermediate rider will enjoy the more inboard and further forward position which makes it very easy to get in and out of the straps

The new Super Lightwind gets planing even earlier and is substantially faster than its predecessor. Additionally it is much smoother to ride and easier to control. The reduced wetted bottom surface creates the ‘lighter feel’ of a smaller board and a lively, thrilling ride. You have to try to it believe how much fun you can have in almost no wind.

235 lang en 92 breed dus. Gewichten van 9.8, 8.9 en 8.3kg voor de 3 bouwwijzen.

https://www.asap-direct.com/index.php?p ... ng=english
JP slalom 2016 bodem lijkt wel heel erg op starboard, maar ook die leken weer erg op RRD

Kan je nu al zeggen dat gijpen en eind snelheid beter zullen zijn

california
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door california » zo nov 27, 2016 7:34 pm

Surfrider schreef:
california schreef: Aangezien ik op een Binnenmeer vaar en zoveel mogelijk opp van het water wil benutten ben ik op zoek gegaan naar een iets langere vin om echt scherp aan de wind te kunnen varen ,ik kan nu gemakkelijk de koersen van een formulaboard volgen .

het betreft een 60cm RSX vin (tip had ik gekregen van 1 van de snelste nederlandse speedsurfers :D )
Hoe is je ervaring met de RS:X vin?

hallo
even een tijdje geleden dat ik hier nog wat geschreven heb maar ik heb de RSX vin gevaren maar geeft mij geen voordeel ten opzichte van de standaard 56 vin op mijn 2015 jp slw pro

Ik heb ondertussen wel nog geprobeerd om wat te experimenteren om de snelheid omhoog te krijgen van het board.
Regelmatig lees je " kleiner is sneller" vooral de zeilmaat word dan bedoeld .
->combinatie 56 standaard vin / 7,8 gaastra Phantom heeft mij op binnenmeer (hazewinkel willebroek,belgie) een max gegeven van 47,66km/u (korte pieksnelheid) .

had ergens gelezen dat er toch zijn die er met kleine vinnen 53km/U uithalen

Daarom ook nog een select slam XL van 53 cm geprobeerd maar voorlopig slaag ik er niet in om daar mee boven de 45/u te komen.
Waarschijnlijk moet ik het board anders varen met de korte vin dan met de 56cm vin maar weet niet precies hoe ?
Blijven oefenen dus.

Met een 9,0m cosmic en de 56cm vin vaar ik snelheden die altijd ergens tussen de 45 en 46km/u zitten ,dat is eigenlijk een constante ,ik weet niet of daar ook nog meer in zit ,?
Dus ook nog wat oefenen

O ja ,mischien nog even meegeven ,ben een echt lichtgewicht
39jaar , 67kg en 1m86

Frank-363
Surfspullenverzamelaar
Surfspullenverzamelaar
Zeilnummer: ned=363
Surf spul: speed, slalom & wave NoveNove ChallengerSails

Bericht door Frank-363 » zo nov 27, 2016 7:57 pm

Kilo of 20 aankomen is de makkelijkste tip. Met zo'n groot board is het voor een lichtgewicht extra lastig om hem snel te maken en meestal zijn die hogere snelheden ook bij hogere windsnelheden gevaren waarin jij al lang een kleiner board hebt gepakt. Als extra handicap moet je in die windsnelheden ook nog eens een kleiner zeil varen waarbij de trim op dit board niet meer klopt. Pas op dat bij kortere vinnen je board niet gaat plakken, mastvoet naar achter en/of giek hoger , en voetbanden wat verder naar achter kunnen daarvoor zorgen.

Marcel
Beheerder
Beheerder
Surf spul: Fanatic / North Sails
Contacteer:

Bericht door Marcel » zo nov 27, 2016 8:07 pm

Ik kwam op Vimeo nog een filmpje tegen voor de JP Lightwind 154 met een grappige camera angle:

[/vimeo]

Reindt
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » zo nov 27, 2016 10:58 pm

prachtig :clap:

pbrink
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou Speedster 79 Ltd, GUN Vector 7.1 & 8.0 & 9.6, Gaastra Pilot 6.5
Contacteer:

Bericht door pbrink » ma nov 28, 2016 8:50 am

Nu wil ik er ook weer één! :oops:

agr64
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: SB IS107, IS124 & P299 / GA Vapor 5.6-11.0 / KA Race 10.8

Bericht door agr64 » wo nov 30, 2016 9:27 pm

Kom met mijn 95+kg op mijn US147 2015 ook maar net boven de 50 km/h. Wel de hoogste snelheid op super vlak water met een 8.6m2 en een 54cm vin. Overigens is mijn max met grotere vin en groter zeil niet veel langzamer...

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door 76-er » di jan 03, 2017 8:43 pm

Deze week kun je bij Telstar de 2017 SLW in het eggie bewonderen in de Gold versie:

http://www.telstarsurf.nl/surfshop/surf-expo-2017/

slechts 2900 euri..

baltar
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 SX S en L 2007, JP Super Light Wind 90 2012, North Ram F10 6.3, F8 7.3, Neil Pryde H2Racing 9,3

Bericht door baltar » za aug 12, 2017 12:34 pm

Zit erover te denken om mijn 2012 SLW pro 154ltr te verkopen en een nieuwe 2017 pro te kopen.

Iemand die mij al is voorgegaan in zo'n stap en hoe was het verschil?

Tomk
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: Vinnetjes
Surf spul: Loft Sails / JP-Australia / Neil Pryde
Contacteer:

Bericht door Tomk » za aug 12, 2017 1:03 pm

2017 slw is echt anders dan voorgaande modellen. Ik heb er inmiddels diverse malen mee gevaren met 9.3 switchblade en 9.5 Oxygen.
Hoe anders--> veel losser van zichzelf, meer slalommerig gevoeg. accelereert harder. Minder volume voorin.

Heb er ook al diverse uitgeleverd in fws en pro en enkel positieve reacties

baltar
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 SX S en L 2007, JP Super Light Wind 90 2012, North Ram F10 6.3, F8 7.3, Neil Pryde H2Racing 9,3

Bericht door baltar » ma aug 14, 2017 2:20 pm

Is de vinbox ook veranderd? Zover ik weet hebben de modellen tm 2016 altijd de aanduiding DTB gehad: Deep Tuttle Box.
Ik zie nu dat er wordt gesproken over Medium Tuttle Box.
Zie hier bv:

http://www.roho.co.uk/watersports/JP_Su ... _Wind.html

Plaats reactie