Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Raceboard 380cm

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Re: Raceboard 380cm

Bericht door Planee » zo jul 01, 2018 6:43 pm

Heerlijk dagje vandaag op de 30 jaar oude Mistral Competition. Af en toe lekker het grensje (verzuurde armen) en tot 25 km/h gehaald.
Best snel op zo'n ding :-)
Helaas was de wind voor mijn vriendin te hard. Reden om eens te kijken naar de mastvoet.
Heeft iemand een idee hoe ik de diabolo los kan krijgen? in de binnenkant zit een moer echter heb idee dat die behoorlijk vast zit en hoe kom ik daar fansoenlijk bij kom?
Idee is dat ik pin bevestiging op de mastvoet maak zodat we sneller zeilen kunnen wisselen.
Bijlagen
mastvoet.jpg
mastvoet competition.jpg

Windsurfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Sonic 100, fanatic falcon 56 2015 missile 63l , sl7,26,30,33,39 warp 2012

Bericht door Windsurfer » ma jul 02, 2018 11:54 am

denk wel met een pijp sleutel

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 » ma jul 09, 2018 7:45 pm

Ook aan het raceboard gegaan, gisteren een equipe 1,5 uit ‘87 opgehaald met een ART slalom/race tuig erbij. Zin om mee te gaan varen....Board heeft een omgebouwde maastvoet dus Mn Point 7 ac1 9.3 moet er ook op kunnen. Eerst maar eens het old skool tuig om te wennen.

Moose
Deur-surfer
Deur-surfer

Raceboard 380cm

Bericht door Moose » za jul 21, 2018 4:28 pm

Vandaag een Fanatic Mega Cat/CAT380 opgepikt. Op MP stond een advertentie voor een hele zooi surfspullen (op te halen voor een redelijk bod)en ik meende een Mega Cat te herkennen tussen de spullen. Dit bleek te kloppen. Board heeft een paar plekjes (reparatie op het dek waar een keer een giek op is geknald en wat kleine gebruiksplekjes). Dek is goed gerepareerd maar het logo is daardoor voor een deel weg. Allemaal geen ramp en al met al een redelijk netjes board.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast het board ook 2 old skool gieken en wat zeilen en masten rijker . Was een alles inclusief deal omdat de mensen van de spullen af wilden. De nagelnieuwe 8.0 Sailworks race ga ik wel proberen. Zal denk ik best goed werken op dit board.

Nu ook maar eens bedenken wat ik met de Van Den Berg en de Bic Bamba ga doen.
Laatst gewijzigd door Moose op di aug 21, 2018 1:59 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » za jul 21, 2018 7:55 pm

Gaaf en goed gespot ook :thumbup:

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: TORQ Fitness Benelux + Flikka
Surf spul: Flikka SL88 SL103 SL??? Thruster83 P7 AC-One MUF
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za jul 21, 2018 9:21 pm

Die sailworks race is een zeil met giga power. Tis wennen maar oh man een maal goed getuigd loopt dat als een beest, wel zwaar in de handling overigens.

Moose
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Moose » za jul 21, 2018 11:15 pm

oossie71 schreef:Die sailworks race is een zeil met giga power. Tis wennen maar oh man een maal goed getuigd loopt dat als een beest, wel zwaar in de handling overigens.
Klopt, ik ken het zeil een beetje. Een oom van mij had dit zeil in de tijd dat ze nieuw verkocht werden. Volgens mij nog een half metertje groter. Liep prima en hard maar inderdaad wel zwaar wat ik mij herinner. Mooie van deze is dat hij zoals het lijkt nauwelijks gebruikt is. Geen vlekje op en glashelder, kreukvrij monofilm. Al wel het dikkere soort. Wel weer eens leuk zo’n old skool zeil. Mooie is ook dat ik nog de passende fiberspar 100% carbonmast voor dit zeil heb liggen.

Op mij andere raceboards gebruik ik meestal een Neil Pryde V8 9.5 of een RS-1 8.4. Ook wat minder modern maar prima op een raceboard.

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » za jul 21, 2018 11:51 pm

Sailworks Race heb ik gehad in 5.1 en 6.5
Mijn 8.6 nu vaart lichter dan die 6.5 van weleer hoewel ik met die 6.5 net zo vroeg kon aanplaneeen als nu met de 8.6
6.5 vond ik destijds al groot zat.... wel goede herinneringen aan die 6.5 degelijk zeil en ging erg lang mee

Guido Jansen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Guido Jansen » zo jul 22, 2018 1:19 pm

Hallo allemaal, even een vraagje.

Ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een mistral ons design met een gaastra Swift 8.3 zeil. Het wiebelige van een smalle plank is er nu wel een beetje van af, alles gaat eigenlijk steeds beter en het is vooral gaaf!!!!!
Het inhaken van mijn zittrapeze gaat steeds beter, alleen loop ik tegen een paar probleempjes aan.
De giek staat ongeveer op borst hoogte( kan niet lager in het zeil) In deze stand lukt het net om in 34" trapezekoorden in te haken. Ingehaakt gaat het best vooruit, maar het voeld een beetje geremd aan.
Nu ben ik 1,69m en volgens mij zijn 34" koorden al best wel lang. Ik heb wel eens gelezen dat een relatief hoge giek de plank wat minder in het water duwt en dus dat geremde gevoel vermindert. Het probleem is dan dat ik niet meer kan inhaken, (sta nu al op mij tenen). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Een ander probleem is dat ik soms ingehaakt door het zeil naar voren getrokken wordt en ik ingehaakt en al op mijn zeil beland. Als ik achteruit val weet ik dat ik dit kan oplossen door het zeil dicht te trekken , maar voorover...ik heb geen idee. Probeer wel te hangen maar ga gewoon voorover.

Alle tips zijn welkom.
Guido

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » zo jul 22, 2018 2:45 pm

In jouw geval een heuptrapeze gebruiken?

Moose
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Moose » zo jul 22, 2018 5:26 pm

Een heuptrapeze zou je inderdaad eens kunnen proberen.

Maar in welke situatie ben je ingehaakt? Als ik op het raceboard recht op sta (bij te weinig wind bijv.) haak ik niet in. Is ook lastig omdat de giek dan eigenlijk te hoog staat. Zoals jij omschrijft volgens mij. Bij voldoende wind heb je het zeil toch naar achteren. Zowel aan de wind als ruime wind. Inhaken is dan geen probleem voor mij.

robert67
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 » zo jul 22, 2018 7:28 pm

Iemand nog een ouder 8.5 zeiltje voor op de equipete koop? Doe maar een PB

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » zo jul 22, 2018 10:29 pm

@Guido Jansen Ik ervaar het zelfde en ben ook tot de conclusie gekomen dat ik niet kan inhaken omdat ik rechtop sta bij weinig wind. Ik kan de giek nog wel lager zetten en doe dat ook als ik toch mn heuptrapeze (ik bedoel zittrapeze) wil gebruiken. Als de wind toeneemt gaat de gek weer omhoog en is inhaken geen probleem. Ik vaar met verstelbare trapezetouwtjes en zet ze bij meer wind wat korter zodat ik iets meer controle heb.

Ik ben inmiddels hard aan het oefenen met mijn nieuwe Surfergoup Race 9.5. Ik zie op plaatsjes dat veel raceboard surfers de trapezelijnen erg dicht bij de zeilhand hebben bevestigd, dat ben ik ook aan het uit proberen. Als ik weer wat gespaard heb schaf ik een outhaul trimset aan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hydrograaf (Bas) op ma jul 23, 2018 8:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » zo jul 22, 2018 10:31 pm

Dat ben ik dus niet zelf he, voorbeeld van internet.. :cheer: (ik ben ietsjes ouder)

Moose
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Moose » ma jul 23, 2018 8:11 am

Gisteren een eerste rondje op de Cat 380 gevaren. Er stond niet heel veel wind maar met de 9,5 V8 heb ik toch een aantal malen kunnen planeren.

Heerlijk raceboard die Cat. Loopt op rails, vergelijkbaar met mijn Van Den Berg Raceboard.

Voor mij heeft de Cat een paar voordelen t.o.v. de VDB: beter mastrail- en zwaardsysteem en minder kwetsbaar.
De VDB heeft echter iets meer volume. Althans dat denk ik, op het board staat niets vermeld daarover. Hij is echter met name in de kont wat dikker en breder.

In vergelijking met de Bic Bamba valt met name het verschil in gewicht op. De Bic is toch echt een stukje zwaarder. Daarnaast is het zwaard van de Bic eigenlijk te klein.

De bij de Cat geleverde 8.0 Sailworks Race heb ik nog niet geprobeerd maar ziet er wel lekker retro uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oossie71
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door oossie71 » ma jul 23, 2018 11:29 am

Ja dat zeil!!! Brings back memories

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils » ma jul 23, 2018 11:39 am

Ik heb de 10.0 van de zelfde serie Sailworks een Powerhouse van het zuiverste soort !!
Toen ik het bijna 25 jaar geleden kocht was er geen écht passende mast voor te vinden (voorlijk is geloof ik 562cm) een jaar of 6 geleden weer (eigenlijk voor het eerst ;-) ) op mijn rondbodem me gaan varen een het trekt als een Brabantstrekpaard ...

Als je , bij toenemende wind , het achterlijk een beetje wil laten openen heb je heel wat voorlijkspanning nodig en wordt het zeil eigenlijk te vlak om nog zin te hebben om mee te blijven varen .

Het zeil (10.0) is eigenlijk enkel lekker bij 6 tot 10-12Kn ... maar dan is het ook écht lekker !

Guido Jansen
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Guido Jansen » ma jul 23, 2018 1:38 pm

@Hydrograaf (Bas) @moi000

Ik en de mast staan inderdaad vrij recht op de pank. In deze positie lukt het om in te haken, maar met de giek dus in de laagste stand. Afgelopen zaterdag ging ik voor het eerst zo hard dat ik dacht bijna te planeren. Toen ik naar achteren probeerde te lopen (zonder op het zwaard te staan nog een hele opgave) viel de wind weer weg, dus einde poging. De golf achter de plank kon wel van een speedboot zijn dus ik dacht, wat nou als de giek omhoog gaat. Meen gelezen te hebben dat de plank dan wat minder op het water gedrukt wordt en je sneller kan planeren.
Ik ben er vrij zeker van dat het gebrek aan techniek is, wat uiteindelijk goed komt als ik blijf proberen. De basis gaat redelijk, en nu komen alle variabelen. Positie op de plank, positie van de mast, trapezelijnen, trimmen van het zeil. Elke dag weer net even anders waardoor de basis dingen ook weer net even anders gaan.
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben. Volgende keer ga ik eens proberen de giek wat hoger te zetten en de mast wat naar achteren te trekken tijdens het inhaken.

Het vooruit vallen is toch wel vervelend. Kan niet op tijd uithaken. Heb al eens gehad dat ik naast de mast probeerde te belanden en mijn duim tussen de giek en het harnas klem zat in water waar ik gewoon kon staan. Als ik dat niet had kunnen staan was het by by duimpje.

Groet Guido

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » ma jul 23, 2018 2:05 pm

Ik denk dat het vooruit vallen ook deels een kwestie van techniek is. Naarmate je meer ervaring krijgt leer je sneller reageren op drukpuntverschillen weet ik uit ervaring. Ook haak je pas in als je redelijk stabiel staat. Plus als je sterker wordt ga je zo wie zo later inhaken.
Het kan ook nog op een iets verkeerde trim van je zeil duiden maar daar heb ik zelf ook nog niet zoveel verstand van. Toch garandeer ik je dat dezelfde vlaag die je nu over je board heen trekt straks zorgt voor een vrolijke planee!

Moose
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Moose » ma jul 23, 2018 2:13 pm

Guido, ik heb je vragen en berichten nog even nagelezen. Ik denk dat het, zoals je zelf ook concludeert een kwestie van techniek is. M.a.w. veel oefenen. Daarbij nog wel de opmerking dat jouw zeil qua maat misschien niet de meest handige is om te oefenen. Dat ligt niet aan het zeil maar aan de omstandigheden waarin jij dit zeil gebruikt. Dat is schat ik in met minder wind en dan heb je over het algemeen wat sneller te maken met windgaten. Altijd wat lastiger dan een stabiele wind.

In principe haak je in op het moment dat je begint te planeren en het zeil dus achterover trekt. De giek komt dan ook lager en kan je eenvoudig inhaken. En nogmaals, als je niet planeert/rechtop staat ben je in theorie niet ingehaakt. Doe je dit wel dan is de kans groot dat je bij een windvlaagje al over je board getrokken wordt. Maar dat heb je al ervaren

Om goed te oefenen zou het mooi zijn als je met een wat kleiner zeil (betere handling) constant kan planeren. Ergens tussen 6,5 en 7,5 meter zou mooi zijn op een raceboard als beginner denk ik. En dan natuurlijk met stabiele windomstandigheden.

En nog even over de giekhoogte, de laagste stand is meestal niet heel gunstig voor de trim en handling van je zeil. Als je het varen met trapeze onder de knie krijgt zal je merken dat je je giek toch weer een standje hoger wil hebben.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » ma jul 23, 2018 4:44 pm

Bij mij gaat de giek in super low wind altijd naar beneden puur om makkelijk en eerder te kunnen inhaken trapezlijnen staan dan al op z'n max lengte. Dan sta ik bijna rechtop met m'n voeten ergens in de buurt van de zwaardknop en begin mastrackt en in mijn geval de track ergens halverwege. Als de wind harder of constanter wordt gaat de giek weer omhoog waarbij aan de wind zwaard uit de track helemaal voorin staat en ruime wind omgekeerde situatie. Hogere giek geeft meer controle in vlagen en soms zet ik de trapeze lijnen ook nog korter. Ik vaar niet lekker als de giek hoger dan de onderkant van m'n kin staat.

Bij een lage giek wordt ik ook nog weleens verrast door een vlaag en ga dan ook voorover niet zoals bij een katapult bij meer wind achter het zeil aan. Ik hou de giek dan altijd vast en duw mezelf van de giek af puur om te voorkomen dat ik met m'n trapeze of knie door het onderlijk ga. Eenmaal in/op het water trapeze uithaken(vaak) en rol ik op m'n zij voorzichtig het zeil uit.

JP-T1surfer
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door JP-T1surfer » do aug 09, 2018 9:03 pm

agr64 schreef:
ma jul 23, 2018 4:44 pm
Bij mij gaat de giek in super low wind altijd naar beneden puur om makkelijk en eerder te kunnen inhaken trapezelijnen staan dan al op z'n max lengte. Hogere giek geeft meer controle in vlagen en soms zet ik de trapeze lijnen ook nog korter. Ik vaar niet lekker als de giek hoger dan de onderkant van m'n kin staat.
Ik begrijp hieruit dat je reeds met vario-trapezetouwen surft: goed zo maar...ook daarin heb je diverse maten. Als jij dus bij low wind je giek moeten laten zakken om makkelijk te kunnen inhaken, dan moet je gewoon een langere maat gebruiken of bij monteren tussen je huidige touwen.
En dat een hogere giek voor meer controle in hgh wind zou zorgen is niet correct: net dan mag de giek iets lager dan uw normale giekhoogte bij low- of midwind.
Als je giek momenteel thv onderkant kin staat is dat echt prima voor een raceboard. Hoger kan (en is zeker een must op formulaboards ifv breedte board) maar hoeft niet echt.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 » vr aug 10, 2018 7:49 am

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk :). Dubbele trapeze lijnen doe ik heel af en toe, maar dat bevalt me niet en nog langere vario lijnen wil ik ook niet omdat deze voor mij in normaal gebruik dan te lang zijn. Bij heel weinig (5=8knt) waarbij ik heel dicht op het tuig sta o.a. doordat de track ergens halverwege staat moet de giek voor mij gewoon omlaag als ik de trapeze wil kunnen gebruiken. Neemt de wind iets toe en kan de track aan de wind weer voorin en als ik dan ook nog regelmatig in de aan de windse voetbanden kan staan gaat de giek naar de normale hoogte.

Op mijn raceboard gaat bij veel wind in combi met veel alleen op de vin varen de giek zelfs nog meer omhoog i.p.v. naar beneden zoals op mijn slalomboards, dit laatste eigenlijk alleen op dagen dat het eigenlijk slalomboard weer is en ook het gevolg van de manier waarop de track op mijn raceboard zit.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt » wo aug 15, 2018 10:49 pm

Zonder te veel off-topic te gaan: wie heeft tips voor het opknappen van een Mistral Equipe (dacht model '94) ?

- De knop / knoopje dat boven in het zwaard zit is afgebroken (eigenlijk het binnenste deel daarvan). Hoe te vervangen?
- De beschermhoes van het zwaard (inclusief het plastic deel) op het dek ontbreekt. Heeft er iemand foto's hoe deze eruit hoort te zien of zijn deze nog ergens te koop?
- De rubber strips onderaan ontbreken. Nog te koop of zelf fabriceren?

Oh ja, in mijn beleving hoort een board uit de jaren '90 echt kneiterhard te zijn. Nog harder dan de boards tegenwoordig zijn. Mag hier beetje speling (zeg 2 mm ofzo?) in zitten of moet ik dan al denken aan beginnende delaminatie?

Ron Gijzen
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Futura 133 en Rocket 115 Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 4.7

Bericht door Ron Gijzen » do aug 16, 2018 9:05 am

In de vakantie heb ik een aantal dagen een Starboard Freeride Windsup kunnen testen (375x75cm) met een kleine vin achter en een 49cm Select S10 als midden-vin. Dit beviel prima vanaf een knoop of 8 op halve wind, maar hoogte lopen viel me tegen en echt los planeren was niet mogelijk met die windsup. Suppen ging uiteraard uitstekend maar op een vlak meertje al snel vrij saai.
Mede door dit draadje op het idee gekomen dat een raceboard wellicht leuker zou zijn.
Afgelopen dinsdag bij windsurfcenter Roermond kunnen test-varen met een Alpha (in feite een Fanatic Ultra-cat met een andere sticker erop). 8.1 Severne Turbo zeil, 9-12 knopen wind (wind was best redelijk, in de vlagen kon ik 9.2 en mijn Futura 133 al planeren).
Ik had verwacht dat de Ultra Cat in deze omstandigheden super goed hoogte zou lopen en ook behoorlijk snel zou zijn, maar eerlijk gezegd viel het me nogal tegen. Mast voorin, zwaard uit, rail aan lijzijde in het water (beetje lastig wegens afwezige voetbanden en gladde rail), maar ik vond het toch maar weinig spectaculair eerlijk gezegd. Ik kon denk ik 15graden hoger dan dobberend met mijn freeracer, en misschien 1.5x sneller, maar echt het gevoel van snel en effectief door het water snijden kreeg ik er niet bij. Planeren in de vlagen (waar mijn Futura wel weg was geweest) deed hij ook niet.
Meteen erna de Freeride Windsup gepakt, die liep iets minder hoogte dan de CAT (en iets beter dan de Futura), maar was minstens zo snel en veel relaxter wegens vlak soft deck zonder toestanden als banden/zwaard/masttrack/wiebelen.
Nu was dit mijn eerste keer op een raceboard, dus waarschijnlijk haal ik niet alles eruit, maar als eerste kennismaking was het geen succes.
Zou de Mega-cat of Equipe 2 veel beter zijn in dit opzicht? Anders kies ik denk ik toch maar voor de windsup van 375cm...

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave » do aug 16, 2018 1:03 pm

eckerdt schreef:
wo aug 15, 2018 10:49 pm
Zonder te veel off-topic te gaan: wie heeft tips voor het opknappen van een Mistral Equipe (dacht model '94) ?

- De knop / knoopje dat boven in het zwaard zit is afgebroken (eigenlijk het binnenste deel daarvan). Hoe te vervangen?

welk van de drie knopjes? (kleur) die zwarte kan ik 3d printen.
- De beschermhoes van het zwaard (inclusief het plastic deel) op het dek ontbreekt. Heeft er iemand foto's hoe deze eruit hoort te zien of zijn deze nog ergens te koop?
dat neopreen lapje met twee plastic railtjes? gewoon eraf, heb je niet nodig (als je schoentjes draagt) en anders macgyverhttps://www.bbc.com/news/magazine-34075407 je iets met een oud surfpak-been/arm?
- De rubber strips onderaan ontbreken. Nog te koop of zelf fabriceren?
heb je de oude zwaardkastlippen nog? daar zitten de bevestigingsplaatjes op, die zou je aan andere strip kunnen plakken. anders wordt het lastig. je zou een flap geschikt rubber kunnen snijden en vervolgens lijmen met epoxy. of een winkel die het heeft checken: http://www.windpowerwindsurfing.com/sho ... ord=gasket
Oh ja, in mijn beleving hoort een board uit de jaren '90 echt kneiterhard te zijn. Nog harder dan de boards tegenwoordig zijn. Mag hier beetje speling (zeg 2 mm ofzo?) in zitten of moet ik dan al denken aan beginnende delaminatie?
tja die oude boards waren in een mal gemaakt met licht eps schuim en chopped strand matten dus het euwige leven hebben ze toch niet.. als het te erg wordt zou je https://boardlady.com/softdeckanalysis.htm kunnen raadplegen... met pur schuim kan je overigens veeeeeel goedmaken...https://boardlady.com/injection.htm

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » do aug 16, 2018 1:27 pm

Ik heb ook knoppen nodig voor mijn Mistral One Design zwaard nodig. Evt een verzamelorder maken naar Windpowerwindsurfing?

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » do aug 16, 2018 1:30 pm

of je betaalt deze gast:

https://www.2dehands.be/sport-fitness/s ... 17917.html

Ik heb wat moeite met 40 euro voor een plank die 100,- heeft gekost..

De zwarte knop kun je hier bestellen:

[urlhttps://www.24-7boardsports.com/mistral-centre- ... d-elastic/][/url]

Hydrograaf (Bas)
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Hydrograaf (Bas) » do aug 16, 2018 2:55 pm

Zou de Mega-cat of Equipe 2 veel beter zijn in dit opzicht? Anders kies ik denk ik toch maar voor de windsup van 375cm...
Ik denk dat je niet teveel moet vergelijken. Naar mijn idee is een course raceboard een compromis op alle vlakken en is er altijd een board sneller of hoger aan de wind of zelfs beide. Als je er geen gevoel bij hebt zou ik er niet aan beginnen.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door agr64 » do aug 16, 2018 6:26 pm

Hydrograaf (Bas) schreef:
do aug 16, 2018 2:55 pm
Ik denk dat je niet teveel moet vergelijken. Naar mijn idee is een course raceboard een compromis op alle vlakken en is er altijd een board sneller of hoger aan de wind of zelfs beide. Als je er geen gevoel bij hebt zou ik er niet aan beginnen.
.... je hebt een klik met raceboard varen of niet en in de praktijk hebben de meesten dat niet.

Plaats reactie