Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Afgesplitst : Z fins SL - SLM SELECT Rhino

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Afgesplitst : Z fins SL - SLM SELECT Rhino

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 10:01 am

En wat is dan het verschil tov die black project? Waarin is de carbon vin stukken beter? Veel mensen hebben wel zo een G10 vin gevaren dus dat geeft misschien wat referentie kader.

Vind het lastig al die carbon vinnen. Volgens iedereen zijn ze erg goed, zowel hurricane, sonntag, zfins, etcetera. Maar als ze allemaal even goed zijn kun je net zo goed de goedkoopste pakken....

Vergelijkende test is er niet en op het forum vinden de meeste mensen dat hun eigen vin natuurlijk de beste is, zonder alles te hebben geprobeerd.

En waarom zou je dan een 280 euro sonntag/zfins kopen als de hurricane van 180 misschien even goed is?

Ben ook wel nieuwsgierig naar verschil met gefabriekte (?) Select vinnen (vmax, rhino). Want die zijn ook nog best duur aangezien ze (volgens mij) niet eens handgemaakt zijn.....

/edit RaymondW
Heb het topic van Tristan apart gezet ivm een andere discussie dan waar mee gestart werd

Flowmaster
Deur-surfer
Deur-surfer

Re: Z fins SL - SLM SELECT Rhino

Bericht door Flowmaster » vr mar 08, 2019 10:27 am

In een Dacia kom je prima op bestemming, alleen een Porsche rijd toch echt anders, tis wat je er voor over hebt 8)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: PD F-Race 120+140, Starboard Kode 94, Loft SB 9.3, Loft Oxygen 7.8+6.8, NP Atlas 6.2+4.7

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 10:32 am

Dat is geen antwoord. Niet alles wat duur is is goed. En niet alles wat goedkoper is hoeft onder te doen voor iets dat duur is.
Laatst gewijzigd door tristan55555 op vr mar 08, 2019 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Flowmaster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Flowmaster » vr mar 08, 2019 10:36 am

Het is wel een antwoord maar niet wat je wil horen, het antwoord gaat niet over "onder doen" maar over verschil, sorry, ja dat is er.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 10:41 am

En mijn vraag was dus, wat is het verschil ;-). Wat is het verschil tussen een 180 euro hurricane, een 280 sonntag en een 380 boss of zfins. Waarom zou je zoveel meer uitgeven als amateur (want die varen er ook mee). Maakt een vin van 400 euro je board veel beter controleerbaar dan 1 van 180? Of is het gewoon een hype waardoor iedereen ineens zo een dure vin koopt.

In NL wil iedereen sonntag Fins, in Duitsland is het merk c-fins ineens super populair. Dus het is nog per land ook. Komt het doordat er gesponsord wordt om een bepaald merk te promoten?

Het zou in ieder geval leuk zijn als er een keer een test was van het allround model van ieder merk, om de verschillen te vinden. Kan best verrassend zijn. En dan zowel een prof als een freerace/slalom weekend surfer ermee laten varen.

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr mar 08, 2019 11:12 am

vaar al vele jaren met Select finnen (die van rond de 150 euro), en heb pas bij Kater "zo uit het rek" een Sonntag SL-X 40 cm gekocht. Wilde al langer eens kijken wat het verschil was, en het eens voelen. Nou erg vervelend, want ik ben gelijk verlief :oops: Wat een verschil zeg....... Na contact met Sonntag rade ze daar nog een iets andere specificatie aan, dus helaas.... dat wordt investeren. Ook mijn vrouw was na 1 rakje om, wat een verschil! Is net of ik onder mijn racefiets eindelijk goede banden gezet heb.
Wat dat was? Nou meer grip, makkelijker hoogte lopen, veel meer eindsnelheid zonder het gevoel te geven dat je hard gaat. (maar de GPS zegt wel degelijk iets anders) controle (=toch meer vertrouwen) kijk nu al uit naar de nieuwe, die dan speciaal voor ons gemaakt worden.
Met andere (dure) finnen heb ik geen ervaring, maar dit is wat ons opviel. Ik zie het als een investering voor jaren, want als je zuinig bent gaan die finnen weer heel wat jaren mee. :cheer:

gebruikte board tot nu toe: iSonic 110 (uit 2014)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 11:17 am

Thanks! Was dat een S1? Dat is ook niet bepaald de beste select vin. Ik ben zelf wel eens van S1 naar select vmax overgestapt en had daarbij dezelfde ervaring. Dat was de maat 47cm, dus dat maakt het verschil denk ik nog groter. Net of er bij de S1 wat wier aan de vin hing waardoor je niet harder ging.

Over jaren mee gaan, bij het Amstelmeer waar ik vaar liggen af en toe keien in het water :-(. Misschien moet ik minder lui zijn en niet te dicht bij de kant surfen...

Arbee
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Bericht door Arbee » vr mar 08, 2019 11:28 am

tristan55555 schreef:
vr mar 08, 2019 11:17 am

Over jaren mee gaan, bij het Amstelmeer waar ik vaar liggen af en toe keien in het water :-(. Misschien moet ik minder lui zijn en niet te dicht bij de kant surfen...
op het Amstelmeer komt Adriaan wel eens surfen, vraag hem eens om advies en een fin te testen/proberen

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Teamrider: Duotone Fanatic ION
Surf spul: Duotone Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Re: Afgesplitst : Z fins SL - SLM SELECT Rhino

Bericht door RaymondW » vr mar 08, 2019 11:36 am

Hi Tristan,
Elk merk heeft zijn eigen layup en opbouw, in een G10 model ben je afhankelijk van de plaat materiaal waar het uit komt.
Per plaat zijn er verschillen of worden de modellen er anders uit gefreesd, dat vereist nogal wat precisie en niet iedere fabrikant kan of zelfs wil dat.

Bij carbon is het niet eenvoudiger, maar je koopt een premium product wat dan ook wel gelijk mag zijn als je meerdere modellen koopt. Sonntag is heel duidelijk in wat je kan verwachten en per vin staan de specs op de base.
Test je een SL-X van iemand, maak een foto van de base en Joerg bouwt DAT model na voor je.

Ik weet dat andere merken werken met S, S-, S-- etc etc, maar dat zegt niet heel veel over de specs en een S-- kan per model verschillen. Het is immers geen getal, maar een reeks waarin een aantal waarden vallen.

Zelf heb ik 1x G10 vin die het extreem goed doet, een oude antieke F2 SX 42cm, dat is mijn benchmark voor 80cm boards ;)
Voor de rest is het 80% Sonntag, ik kan je bij het water wel wat laten voelen en testen.
Heb verschillende modellen, maar voor mij is de standaard de SL-X in layup B6 (B9 is te hard en B11 heb ik nog niet getest)

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 11:48 am

Okee bedankt Raymond! Het is een wereld an-sich die vinnen. Waarbij het ook nog lastig uitproberen is omdat de omstandigheden steeds verschillen.

Zelf ben in heel tevreden met select vmax en hurricane vinnen (heb hurricane sr7 35-43 in stapjes van 2cm, en een SRD downwind 33 in bestelling). Maar vraag me dan wel eens af wat een sonntag of zfins daaraan toevoegd.

Flowmaster
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Flowmaster » vr mar 08, 2019 11:53 am

@ tristan
Ik vind het lastige in deze dat persoonlijke ervaringen in combi met de omstandigheden , gewicht en board zo'n verschil kunnen maken.
Het is dus moeilijk om zonder alles mee te nemen iets te adviseren, ondanks dat.
Mijn ervaring met nagenoeg dezelfde vinnen ben ik meer tevreden over Sonntag, geen/minder spinouts, board loopt wat vrijer en de snelheid is hoger. Je moet je als amateur altijd afvragen, is me dat prijsverschil dat waard en dat kun je alleen zelf bepalen.

MR Brick
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: PD 128 II / PD 100 / JP IV 60 / Falcon Speed/ Sailloft Ultimate 2018 7.0 / 7.8 / 8.6

Bericht door MR Brick » vr mar 08, 2019 11:56 am

Die vraag van Tristan is wel interessant. Waardoor het verschil in prijs tussen Sonntag en Hurricane? En dan nog alle merken daarboven. Een gebruikte Carpenter voor 430 ...
Tot nu toe op mijn grote board altijd gevaren met G10. 60+ wordt regelmatig gehaald met 8.6 / 7.8 op een 81cm board. Dus qua eindsnelheid super tevreden over G10. Ook onderhoud van G10 is ideaal: schuurpapier is voldoende.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr mar 08, 2019 2:04 pm

MR Brick schreef:
vr mar 08, 2019 11:56 am
Die vraag van Tristan is wel interessant. Waardoor het verschil in prijs tussen Sonntag en Hurricane? En dan nog alle merken daarboven. Een gebruikte Carpenter voor 430 ...
Tot nu toe op mijn grote board altijd gevaren met G10. 60+ wordt regelmatig gehaald met 8.6 / 7.8 op een 81cm board. Dus qua eindsnelheid super tevreden over G10. Ook onderhoud van G10 is ideaal: schuurpapier is voldoende.
Het begint al bij iets simpels als de kleur, ik kan mij een topic herinneren ;) waar er gevraagd werd om een kleur code.
Blijkbaar wisselt de hoeveelheid blauw en wit per jaargetijde en welke bus er vooraan staat.
Z-fins heeft gewoon carbon look (of zwart), Finish is clear coat op carbon en Sonntag heeft een speciale groene coating die speciaal in die kleur word gemaakt.
Maar als je weinig aandacht aan een key element besteed, hoe zit het dan van binnen?

G10 in grote maten kan, maar dan moet de vin dik zijn in de tip, anders werkt het niet voor speed (ik heb rits F2 en Choco's getest)
Carbon vin onder mijn board en ik bleef 60+ pieken. Mijn PB run met een G10 is 61, mijn PB avg met carbon is 61 ;)
Carbon werkt ook prima met schuur papier :mrgreen: (<- ook de groene)

Carpenter heeft een layup en materiaal keuze die ongeëvenaard is in de PWA...
Maar daar varen blokjes mens van +100KG in omstandigheden met een 7.0 waar ik al 5.2 pak :crazy:

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » vr mar 08, 2019 3:07 pm

Okee ik heb naast hurricanes ook black project type r serie 30-32.5-35. die hebben wel een dik profiel, ook onderdaan. Maar dat voelt net wat minder rustig dan de hurricanes.

Als die sonntag vinnen echt veel beter zijn dan mijn andere vinnen vind ik het niet erg er geld aan uit te geven en een serie te kopen, maar dan moet het verschil wel behoorlijk zijn, ook met mijn beperkte niveau. De twee sonntags waarmee ik tot nu toe gevaren heb (gps6 33 en slp_r3 43) bevielen niet zo, maar dat lag misschien ook aan de wisselende omstandigheden en de combinatie met het board.

Zou wel een keer de allround tegenhanger voor de hurricane sr7 van sonntag willen varen in 35cm of zo.

Nu offline, naar rugby wedstrijd, ook leuk :-)

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » vr mar 08, 2019 4:24 pm

Een GPS6 of SL-P zijn wel weer uitersten...
Voor de GPS6 moet je wel volgas durfen gaan en de SL-P is ook niet mijn vin.
Standaard slalom omstandigheden is de SL-R een betere keuze en als je meer techniek hebt en meer gas durft te geven een SL-X.
Als je tot de top behoord zou je de SL-X kunnen wisselen voor een SL-Pro.
Ik houd het op de SL-X voorlopig :thumbup:

NL1960
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NL1960 » vr mar 08, 2019 5:39 pm

Denk dat het prijsverschil tussen oa Hurricane en enkele andere merken carbon vinnen is dat Otmar(Hurricane) rechtstreeks aan consument levert en vele andere merken niet .

JohanT
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: te veel

Bericht door JohanT » vr mar 08, 2019 6:01 pm

Ik zelf heb heel lang gevaren met Hurricane sr2 sr4 en speed slalom.
Prijs technisch gezien hele goede vinnen.
Ik heb wel het idee dat de max van een hurricane eerder bereikt is dan bv een Zfin en dan heb ik het niet speciaal over topspeed maar controle. Bij de hurricanes heb ik wel last gehad van plotseling onrustig wordende boards en dat is bij Zfins veel minder.
Als je zelf tevreden ben over de hurricane vinnen waarom zou je dan iets anders willen.
Ik weet niet waar je vaart maar anders zou je eens een vin van iemand moeten lenen en er een paar rakjes mee varen.

NL1960
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door NL1960 » vr mar 08, 2019 6:30 pm

Geloof zeker dat Z-fins top zijn, maar of de meeste surfers het rendement eruit halen vraag ik mij af. Ik vaar op het Wolderwijd bij Strand Horst waar je regelmatig de bodem aantikt. Hoorde van enkele surfmaten dat de Z-fins vinnen toch wel kwetsbaar zijn bij grondcontact.
De Hurricanes blijken dit beter aan te kunnen .

Ferry Saber
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: www pieterbijlwindsurfing com
Surf spul: RRD X-fire V10 98, 114, 129 2018, GUN GS-R 5.6/8.7 2018, Z-Fins

Bericht door Ferry Saber » vr mar 08, 2019 8:09 pm

ik vind mezelf echt geen bovengemiddelde surfer eerder een gemiddelde. maar eerste rak wat ik vaarde ervoer ik echt als een eyeopener en was gelijk om. ik heb in het andere topic ook nog even gereageerd met het verhaal van tristan erbij voor de volledigheid.

Rob Rock
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Teamrider: Rock Foil
Surf spul: Rock Foil, Zelfbouw boards, Zeilen;North Sails warp, ram. Vinnen; Zelfbouw/aangepast
Contacteer:

Bericht door Rob Rock » za mar 09, 2019 5:14 pm

Gisteravond een interessante avond beleefd bij Surfcenter in Steendam. Gast was Leendert van Finish vinnen. Zonder alle geheimen te vertellen gaf hij een inkijkje hoe materialen en layups invloed hebben op wat je wil. controle en rendement.
Niet alleen flex, maar ook outline en profiel zijn bepalend. Met name de laatste is niet erg spannend, omdat deze gewoon te berekenen valt.
Maar goed, wat maakt de ene vin beter dan de andere? Voor een deel zit dat tussen de oren. Vertrouwen, geloof, het was duur dus zal het wel goed zijn.... Jack, de host van de avond vond dat snelheid wel degelijk te koop is. En daar geloof ik ten dele ook wel in. maar de grote kant tekening die ik daarbij wil maken is dat wat voor jou werkt niet voor mij hoeft te werken en anders om natuurlijk. Testen, testen en nog eens testen! En daarbij is een middagje bijlange na niet toereikend. Dat geldt niet alleen voor vinnen, maar ook voor boards en zeilen.

PieterW
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: RRD Xfire V10&Avanti Machine M4, M5 Sonntag fins

Bericht door PieterW » zo mar 10, 2019 8:13 am

Dat testen is wel belangrijk na de Select V-Max die ik jaren heb gehad was ik aan een ander vin toe na veel testen IFins, F-Hot, Z-Fins, Boss, en Sonntag kwam de Sonntag SLX er voor mij als beste uit mede ook dat deze helemaal custom voor je gemaakt kan worden.

WhiteofHeart
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Teamrider: F-ONE Foils + S2Maui NL
Surf spul: F-One / S2Maui

Bericht door WhiteofHeart » ma mar 11, 2019 12:28 pm

Ik ook na veel testen op de SL-X uitgekomen. Zit echt wel verschil tussen verschillende high-end vinnen, wat denk ik vooral zit in 1 de consistentie, en 2 de persoonlijke overtuiging van de bouwer wat layups betreft (meer tipflex, torsiestijfheid, dikte leading/trailing edges etc). Qua outline lijken de meeste vinnen tegenwoordig wel heel erg op elkaar (alleen hurri houdt er een beetje een andere overtuiging op na), dus dat speelt weinig meer mee. BOSS vond ik te draggy, hebben ook een iets dikkere leadingedge dan ik fijn vind in een vin. daarbij ligt de verf er nogal dik op, dat vind ik nooit zo positief overkomen. Hurri vind ik gewoon lelijk en vielen daarom af (I know, maar ze zien er gewoon ouderweds uit en ik ben een jonkie...) Z-Fins is niet heel consistent, de ene S- is de andere S- niet (by a long shot), dus dat viel ook af voor mij want je weet niet of je de vin besteld die je hebt geprobeerd en of de vin die je krijgt de gene is die je hebt besteld... Bleven Carpenter en Sonntag over. Ik heb een paar Carpenters kunnen proberen destijds, erg mooi, maar te duur voor mij en echt alleen voor de pro riders weggelegd. SLX bleef dus over! Sonntag is superconstant wat layup / stijfheid etc betreft, wat betekend dat de vin die je hebt getest dezelfde is als je krijgt wanneer je besteld, wat ik heel belangrijk vind. voor zover ik weet zijn alleen carpenter en Sonntag zo constant wat bouw betreft, zeker ook omdat alle vinnen achteraf nagemeten worden.

Ik ben er ook van overtuigd dat mensen te veel lullen en te weinig varen en dat zo lang je een vinnetje onder je board hebt (welke highend vin dan ook) dat ie het wel doet. Het verschil met goedkoper spul is wel echt enorm, maar tussen highend vinnen niet zo groot dat iedereen dat gaat voelen.

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » ma mar 11, 2019 1:20 pm

Nou genoeg lees materiaal na een korte vakantie ;-). Bedankt voor de reacties.

Volgens mij is voor een amateur met weinig fingerspitzengefuhl zoals ik alle vinnen proberen ondoenlijk. Maar de sonntag wordt hier blijkbaar erg hoog aangeslagen en een paar rakjes varen met een sl-x (als dat de allround vin van sonntag is) ter vergelijk met de hurricanes ga ik wel een keer doen. De hurricanes (sr7) varen heerlijk zonder spin outs en gaan heel betrouwbaar downwind en upwind, dus ik ben nieuwsgierig of ik überhaupt voordelen voel als ik met een Sonntag vaar. Zeker leuk om een keer uit te proberen.

Vaar wel met freerace spul (Patrik frace 130+110+100) dus allicht dat de vin dan minder invloed heeft op het setje als met een korter slalom board.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » ma mar 11, 2019 1:30 pm

Vin heeft ook op een freerace board invloed.
Mijn vriendin had als vorige board een Naish Titan 138L, ze had veel plezier met haard set.
Voor mij was het varen met haar vinnen en zeilen geen echt plezier, ik had in mijn tas een tweetal powerbox vinnen om de Titan af en toe uit te laten.
Met die vinnen er onder heb ik mij uitstekend vermaakt op het board (Hurricane en F2)

Maar zelfs als je geen fingerspitzengefuhl gevoel hebt kun je in overleg met iemand die dat enigszins heeft wel bespreken.
Jou uitleg over wat je voelt moet bij die persoon dan ook overeenkomen met hoe een vin aanvoelt voor hem/haar.
Als je maar duidelijk uitlegt wat je voelt ;)

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » ma mar 11, 2019 5:43 pm

Weinig durfen het te plaatsen hier lijkt wel. Maar in verleden kwamen de Z vinnen niet allemaal gelijk uit de mal . Verhaal gaat te populair en hierdoor draaide machine overproductie wat ten koste ging van afwerking. En dan heb ik het vooral over de afwerking van trailing edge. Ik heb geen idee of dit inmiddels opgelost is

Wil ook zelf 1 of 2 Z speed asy bestellen. Maar wil hem nu wel eerst zien want heb geen zin in gedoe achteraf ook al wordt het netjes opgelost.

Sonntag heb ik altijd hele goede ervaringen mee gehad, SLS en SLP, tot dat er opvallend veel ruis kwam over de SLX model die in winkel verkocht wordt. De 1 vond hem te slap en een ander nieuw model te stijf. Onduidelijkheid over layups en toen ik hoorde ik zelfs dat enkele er eerst een cm af moesten halen voordat de vin goed functioneerde

Ik ben toen overgestapt naar vinnen van surf maatje op Uitgeestermeer. De Finish vin . Prijs technisch gelijk aan Sonntag. Afwerking is echt super. Ik heb ze vooral voor binnenwaterspeed en daar functioneerd de B2 of speed/slalom layup voor mij ideaal. Weet niet of hij sneller is als een gps6 ruim maar aan de wind en halve wind vind ik de vin een stuk fijner waardoor ik sneller op ruime rak kom

Finish heeft van de FAST 3 layups; een slalom layup, een speed/slalom layup voor meer binnenwaterspeed en een speed layup voor echt vlak water

Verder zelf nooit met hurricane gevaren maar toen surfmaatje die hurricane heeft mijn vin probeerde was hij opvallend positief

Over G10 hoor je vaak dat ze vooral in de kleinere maten heel goed meekunnen met carbon

Select had altijd probleem van plastic base die na verloop ging scheuren. Nieuwe modellen waar ik positieve verhalen over hoor zitten in hoger prijsklasse en daar heb je meer keuze inmiddels

Eerst testen is ideaal als dat kan. Wel met je eigen board en zeil. Na paar rakjes weet je dan wel genoeg

deman
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door deman » wo mar 13, 2019 8:08 am

Wat is jullie bevinding over de select Rhino en v-max vinnen

tristan55555
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door tristan55555 » wo mar 13, 2019 10:08 am

Ik ken alleen de V-Max in grote maten, maar vond het daarin een heerlijke vin voor light/medium/highwind. Maar was dus 47cm met 9.3 en 80 breed freerace board.

Als ik op GPS speedsurfing kijk zie ik wel dat je er hard mee kan. Daarom heb ik ook een nieuwe 45cm gekocht voor mijn Patrik F-Race 130 van 75 breed met 8.5 zeil, maar deze combinatie moet ik nog proberen.

Nadeel van de VMAX vind ik de prijs. Ook na korting kosten ze hetzelfde als een handgemaakte Hurricane welke minstens net zo goed is en veel beter zijn waarde vast houd.

Dat is ook meteen het voordeel bij een VMAX, als je een v1/v2/v3 koopt tweedehands kun je nog wel eens een leuk prijsje betalen.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » wo mar 13, 2019 10:30 am

Kijk dan wel of er geen plastic base aan zit gezien een ouder model nog wel is met plastic base uitgekomen kan zijn en die gaat na verloop scheuren

Blijft opvallend dat misschien wel belangrijkste van surfsetje zeker als het om slalom of speed gaat zo moeilijk wordt gedaan. Vin van 400 euro begrijp ik wel dat dit te gek wordt. Maar als je een echte upgrade kan krijgen voor iets van 80 euro meer zou ik dat in ieder geval proberen

spridget
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door spridget » wo mar 13, 2019 12:31 pm

de nieuwe s1 pro van select in ongeveer in dezelfde bouwwijze als de vmax is 185,- heb deze vin een aantal keren gebruikt, fijne vin.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt » wo mar 13, 2019 5:34 pm

Dan heb ik voor dat geld van die Select S1 10x liever een Hurricane 👍
Enige voordeel van die Select is dat je die morgen of overmorgen gewoon in de shop kunt halen, daar waar je op een custom altijd enige tijd moet wachten.

Plaats reactie