Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

GPS speedsurfen HOWTO, stap voor stap uitleg

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Voldoende duidelijke info over how to do?

Centraliseren die boel en een sticky!
96
58%
Onzin er is al genoeg info te vinden!
9
5%
Goed idee voor de beginnende gebruiker.
61
37%

Totaal aantal stemmen: 166

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic North ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Re: GPS speedsurfen HOWTO, stap voor stap uitleg

Bericht door Mark » wo mar 07, 2012 1:49 pm

Met dank aan Herman Maes (is uit 2007 dus niet alles is actueel denk ik): http://www.dailybits.be/navi/navi.pdf

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Fanatic Falcon 104, Sailworks NX 7.8, Boss 38.
Contacteer:

Bericht door Barbie » wo mar 07, 2012 2:07 pm

Lol. Ik ben al een poosje aan het zoeken, old chap. maar tot nog toe zonder het gewenste resultaat.

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Barbie » wo mar 07, 2012 2:08 pm

Oh, merci Mark, je was me net voor met je antwoord.

Ik ga die PDF uitpluizen.

Cheers!

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Barbie » vr mar 09, 2012 7:34 am

P.S. Heeft iemand het navifu.exe bestand nog ergens ter upload liggen wellicht? Bij voorbaat dank.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic North ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark » vr mar 09, 2012 8:26 am

De laatste Navilink II versie voor de GT11: http://www.locosystech.com/download.php?fid=18

Bron: http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=5# (tabblad download, incl diverse USB drivers)

Navilink II voor de GT31 vind je hier: http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=30

Let op! De firmware en settings voor GPS speedsurfen vind je hier:
http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm
http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

Neilke
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Loftsails Belgium
Surf spul: Fanatic Falcons/Speed, The Loft Racing Blades, C3, Select
Contacteer:

Bericht door Neilke » vr mar 09, 2012 1:23 pm

Mijn GT-31 legt geen eieren meer :(

Ik gebruik de GPS ook regelmatig om te mountainbiken, zodat ik steeds mijn vertrekpunt makkelijk kan terugvinden. Die Egg-laying page vond ik dan ook zeer handig. Nu doet hij het dus niet meer. Iemand die meer weet? Satellieten ok, datalogger gewist, schaal ok, min speed ok, interval getest tussen 1-2-5 sec en afstand... Reset gedaan, maar ik krijg mijn eieren niet te zien.

Wel logt hij de punten want in GPSresults (en google earth) is de track mooi te zien. Ook beweegt de track zoals het hoort en kom ik eigen waypoints tegen die in de GPS zitten geprogrammeerd. Ook navigeren (homing) naar een waypoint doet hij goed. => Op die manier kan ik natuurlijk ook altijd het vertrekpunt of een bepaalde waypoint terugvinden, maar het is toch fijn om je tracks op je scherm te kunnen zien zodat je weet waar je al bent geweest of waar je ergens zit...

Al de rest werkt naar behoren, maar dus geen egg-laying tracks meer te bespeuren.

@ Mods: indien dit hier niet thuis hoort, zwier je het er maar weer af ;-)

Barbie
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Bericht door Barbie » vr mar 09, 2012 3:29 pm

Mark van Osch schreef:De laatste Navilink II versie voor de GT11: http://www.locosystech.com/download.php?fid=18

Bron: http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=5# (tabblad download, incl diverse USB drivers)

Navilink II voor de GT31 vind je hier: http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=30

Let op! De firmware en settings voor GPS speedsurfen vind je hier:
http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm
http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm
Mark, je bent een life-saver. Mijn DANK is groot.

B

frisohypersonic
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard hypersonic 111, Neilpryde RS Racings

Bericht door frisohypersonic » za apr 21, 2012 6:44 am

heeft er ook iemand ervaring met 'uploaden resultaten van GPS naar een APPLE COMPUTER/MAC

dit lukt mij namelijk niet.
ik heb een garmin geko 201, dus ik weet niet of een amaryllo wel werkt met een apple computer.

MarcHanekamp
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door MarcHanekamp » ma mei 28, 2012 10:00 pm

Ik heb zojuist mijn GT-31 ingesteld zoals hierboven beschreven staat. Wat mij echter opvalt/tegenvalt is de gegevens die je ziet op je scherm. Ik heb met een geko 201 gevaren en hier kan je 4 indicatoren kiezen die vast op je scherm staan. Dit bevalt mij heel erg goed. Met mij GT-31 kom ik niet verder dan het speed menu. Is het mogelijk om ook een aantal vaste indicatoren te selectern op mijn GT-31?

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » di mei 29, 2012 6:53 am

Vaste indicatoren zijn niet mogelijk.
Maar de enige die je eigenlijk wil zien is het speedgenie menu en dat is wel mogelijk.
Die scrolt ook en laat je max run en piek zien inc je laatste run en piek.

Gustaaf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Gustaaf » za jun 23, 2012 8:48 pm

Sinds kort heb ik ook een GT-31. Maar ik gebruik hem niet voor te posten maar alleen maar voor me zelf, om te kijken welke resultaten ik heb behaald.
Het enige wat ik kan zeggen over de GT-31 is dat ik het in vergelijking met de Garmin Foretrex een groot onding vindt.
Het is in mijn ogen het geld niet waard. Het enige wat ik wil weten is wat mijn snelheid is geweest, en hoeveel km ik heb gevaren.
De GT -31 loopt continue vast, mis gewoon de helft van de registratie. Je schijnt er een plastic ring op moeten lijmen zodat de cursor niet meer in gedrukt wordt in de aquapack.
Maar ik wil dat niet, koop een dure GPS, moet ik er zelf nog aan gaan prutsen. Terwijl ik er een aqua pack bij gekocht heb van € 30.00 Deze adviseerden ze, en dan moet ik nog lopen knoeien.

En mocht ik dan nog mijn sessies uitlezen op de pc, dan moet ik een prog kopen van € 30.00.

Nee in mijn ogen is deze Gps teveel aangeprezen, maar voldoet niet aan de verwachtingen.
Ook al vaart het merendeel van de speed surfers ermee, maar ook van hun hoor je met regelmaat veel klachten.
Wil best geld uitgeven aan me hobby, en mag gerust wat kosten. Maar dan wil ik wel kwaliteit.

Ik weet niet of het in het in dit topic thuishoort, maar ik keek de sessies van vandaag na, en toen zag ik dat dat onding maar 1 uur heeft geregistreerd . :x Dus toen wilden ik hem bijna vliegles gaan geven..

frisohypersonic
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard hypersonic 111, Neilpryde RS Racings

Bericht door frisohypersonic » vr jun 29, 2012 11:32 am

Iemand ook ervaring met het posten van de 'GARMIN GEKO 201' ?

Zou iemand mij a.u.b kunnen uitleggen hoe ik dat precies moet doen?

axxis rider
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door axxis rider » ma jul 16, 2012 8:51 pm

Marco schreef:Vraagje, gister bijna 3 uur wezen varen, op GP3S zie ik 00.44 staan, neem aan dat die getallen de tijd aangeeft. Hoe kan ik e.e.a. zo instellen dat wel de juiste tijd er bij staat, zo lang de GPS aan gestaan heeft, dus sessie tijd.

Wie kan mijn GPS voorzien van de nieuwst firmware? GT31 in dit geval.
Ik heb hetzelfde, weet iemand hoe dit komt? Waarschijnlijk door de minimum snelheid. Als ik iets in gpsresults aanvink krijg ik we. De volledige tijd en afstand te zien maar deze uploadennaar gps speedsurfen lukt me niet.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » di jul 17, 2012 8:59 am

axxis rider schreef: Ik heb hetzelfde, weet iemand hoe dit komt? Waarschijnlijk door de minimum snelheid. Als ik iets in gpsresults aanvink krijg ik we. De volledige tijd en afstand te zien maar deze uploadennaar gps speedsurfen lukt me niet.
Je bewogen tijd is idd anders dan de totale tijd. Onder de 5km (gokje) word niet meegenomen. Voor vragen over het programma zou ik een email sturen naar de ontwikkelaar.
Gustaaf schreef:Sinds kort heb ik ook een GT-31. Maar ik gebruik hem niet voor te posten maar alleen maar voor me zelf, om te kijken welke resultaten ik heb behaald.
Het enige wat ik kan zeggen over de GT-31 is dat ik het in vergelijking met de Garmin Foretrex een groot onding vindt.
Het is in mijn ogen het geld niet waard. Het enige wat ik wil weten is wat mijn snelheid is geweest, en hoeveel km ik heb gevaren.
De GT -31 loopt continue vast, mis gewoon de helft van de registratie. Je schijnt er een plastic ring op moeten lijmen zodat de cursor niet meer in gedrukt wordt in de aquapack.
Maar ik wil dat niet, koop een dure GPS, moet ik er zelf nog aan gaan prutsen. Terwijl ik er een aqua pack bij gekocht heb van € 30.00 Deze adviseerden ze, en dan moet ik nog lopen knoeien.

En mocht ik dan nog mijn sessies uitlezen op de pc, dan moet ik een prog kopen van € 30.00.

Nee in mijn ogen is deze Gps teveel aangeprezen, maar voldoet niet aan de verwachtingen.
Ook al vaart het merendeel van de speed surfers ermee, maar ook van hun hoor je met regelmaat veel klachten.
Wil best geld uitgeven aan me hobby, en mag gerust wat kosten. Maar dan wil ik wel kwaliteit.

Ik weet niet of het in het in dit topic thuishoort, maar ik keek de sessies van vandaag na, en toen zag ik dat dat onding maar 1 uur heeft geregistreerd . :x Dus toen wilden ik hem bijna vliegles gaan geven..
Garmin wilde niet meewerken aan een windsurf-gps Locosys wel ;)
Heb zelf 3x een GT-31 en denk 6x een GT-11, die dingen lopen echt niet vast, indien je ze goed behandelt.
Indien je de correcte Aquapack aanschaft passen er 2 units in en een telefoon, geen enkele noodzaak voor een ring.
Software is een keuze, GP3s bied een upload service aan.
Mocht het zo zijn dat je wat f2f uitleg wil hebben dan ben je welkom op de Gouwzee, stukje extra uitleg verduidelijkt misschien eea voor je.

DonLimas
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-210
Surf spul: AHD, Starboard, Neil Pryde, Hotsails, Caas, Technolimits, MFC
Contacteer:

Bericht door DonLimas » di jul 17, 2012 7:54 pm

Weet niet hoe dit bij de GT-31 is, maar bij mijn GT-11 kan ik gewoon de menuknop locken door hem een seconden of 5 ingedrukt te houden. Ook nooit last gehad van vastlopen.

Gustaaf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Gustaaf » zo jul 29, 2012 6:47 pm

Vandaag heb ik het weer gehad, hele middag op het amstelmeer gevaren. Maar het enige wat geregistreerd is van af 11:45 tot 2:00 Daarna heeft hij niks meer gedaan. Beetje vreemd want ik stopte rond 16:30 met varen.
Maar ik denk dat ik hem maar is aan iemand moet geven, die er ook met een GT- 31 vaart. Dan kunnen we kijken naar de onderlingen verschillen, en kan ik die uitdraai geven aan de aan die online shop waar ik hem vandaan heb.
Anders weet ik het ook niet meer.

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RaymondW » zo jul 29, 2012 7:16 pm

Kom maar langs, update hem zo voor je :D

Gustaaf
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Gustaaf » di jul 31, 2012 9:19 pm

RaymondW schreef:Kom maar langs, update hem zo voor je :D

Zag op een ander topic dat je ook op amstelmeer aanwezig was afgelopen zondag. Jammer, had ik hem dan mooi aan je kunnen mee geven. :( Maar goed, ik hou het je aanbod in gedachte, en zal je in mijn vakantie even een pm sturen om even een afspraak met je te maken.

Lav18
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Tabou&Loft Sails

Bericht door Lav18 » zo sep 30, 2012 5:45 pm

Wie heeft er al accu problemen?
Mijn GT 31 een goed half jaar oud laadt volgens mij niet goed meer op.
Na 4 uur laden of langer geeft de indicator niet vol aan.
Ook wordt hij vrij warm.
Heb ook al een paar keer gehad dat hij na een uur of twee varen uit was wegens te lage batterij.
Ik heb echter nooit op de batterij indicator gelet toen ik hem net had.

Ik hoor het graag. 8)

biccore133
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door biccore133 » vr dec 21, 2012 12:27 pm

Hoi Raymond heb na 1 jaar met GT31 gevaren te hebben eindelijk de instellingen die jij op tab 5 gegeven hebt ingevoerd en met succes. kan nu eindelijk speedruns bekijken.

Wil ook nu gps speedresults downloaden op mijn nieuwe PC maar die heeft windows 8 en dat werkt nog niet. Heeft hier iemand al ervaring mee??

ik zou graag in contact komen met iemand die mij kan helpen om mijn data te posten op de gps speedsurfing site.
ps voor niets gaat de zon op natuurlijk

Plaats reactie