Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

GPS speedsurfen HOWTO, stap voor stap uitleg

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie

Voldoende duidelijke info over how to do?

Centraliseren die boel en een sticky!
96
58%
Onzin er is al genoeg info te vinden!
9
5%
Goed idee voor de beginnende gebruiker.
61
37%

Totaal aantal stemmen: 166

windsurfer79
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: starboard sonic 100 f2 xss f2 missile north warp 6.8,6.3,5.8,5.4 gaastra vapor 7.6

GPS speedsurfen HOWTO, stap voor stap uitleg

Bericht door windsurfer79 » zo jul 07, 2013 8:28 pm

Ja zelfde als op ramen (Windows)

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Re: GPS speedsurfen HOWTO, stap voor stap uitleg

Bericht door eckerdt » zo jul 07, 2013 8:38 pm

maas-surfer schreef:- Kan ik na het uploaden van de gpx file naar de computer deze direct op gps speedsurfing posten? Of moet er eerst met behulp van programmatjes spikes etc verwijderd worden? Zit hier namelijk niet echt op te wachten, maar als dit nodig is dan zal ik dat zeker doen.
Idem hier! Moet ik eerst evt spikes verwijderen voordat deze gepost worden?

Bartsurft
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: F2 SX S/M/L AHD Tracer 68 Gun Sails MegaXS Select S07/ SL7

Bericht door Bartsurft » vr jul 12, 2013 3:37 pm

Destijds met mijn foretrex wel. File binnenhalen via Towin en daarna in GPSResults de spikes eruithalen. Meestal viel dat erg mee en moest ik er 2 a 3 uithalen.

Nu ik mijn GT31 heb moet ik zeggen dat die een stuk gebruiksvriendelijker is.
Batterij gaat lang mee, SD kaart kan eindeloos veel sessies wegschrijven en na je sessie is het: kaartje in je laptop, file kopieren, uploaden via GP3S, klaar!

nickyb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Nog niet genoeg!
Contacteer:

Bericht door nickyb » zo aug 18, 2013 6:37 pm

Mijn GT-31 heeft de hele dag niets geregistreerd terwijl het kaartje er in zat en ja...hij stond aan :) Ook via datalogger is er niks bruikbaars terug te halen.

Nu ben ik maar een beginner met de GT-31, maar het is toch zo dat op het moment dat je hem aanzet hij een file aanmaakt? Ik heb deze op gps-speedsurfing gekocht en de vorige sessies stonden er allemaal mooi op.

Iemand hier een oplossing voor of herkent iemand zich hierin?

axxis rider
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door axxis rider » zo mar 29, 2015 4:44 pm

Ik heb nog enkele vragen/problemen ivm de GT-31.

Wanneer ik de GPS uitlees krijg ik vaak andere waarden dan op de display van de GPS, meestal toch wat lager. De oorspronkelijke topsnelheden worden vaak niet meegerekend omdat de waarde in de +/- kolom (bij gps-results) buiten de grenswaarde liggen. Komt dit doordat de gps geen goede ontvangst had op dat moment en daarom de fout te groot schat? Is hier iets aan te doen?

Als ik een nautical mile vaar waar een gijp in zit wil gps-speedsurfing deze niet accepteren, hoewel dit vroeger wel lukte. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou/Loft JP/Gun

Bericht door Tyto Alba » zo apr 26, 2015 7:48 pm

Inmiddels weer bezit ik weer een GT-31. Vanmiddag op de fiets 10 km gefietst. Volgens runkeeper op mn mobiel 10 km, volgens google maps ook 10 km.

Bij het uitlezen van m'n GT-31 kwamen de gegevens niet verder dan 8.3 km. Is dit verklaarbaar? Ik heb mn instellingen net zo staan in dit topic pagina 5 door Raymond worden aanbevolen.

Groet

WindsurfingGuide
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Windsurfing: Fanatic Triwave 81, Fanatic Skate 99, SUP: Starboard Drive 10'5"
Contacteer:

Bericht door WindsurfingGuide » zo dec 20, 2015 4:13 pm

Leuk topic dit.

Ik heb al 2 jaar een GT-31 en hij zit nog steeds in de verpakking.
Ja, ik weet het, ik schaam me dood :oops:

Met alleen maar een wave en freestyle boardje te hebben, heb ik er misschien niet zoveel aan.

Ach, impuls aankopen of gewoon voor de heb.
Anyway, nou ga ik toch maar eens kijken of ik hem aan de praat krijg (moet met de duidelijke uitleg hier niet zo moeilijk zijn).

Is er eigenlijk een klassement voor freestyle / waveboards op de GPS website??? :9

RaymondW
Beheerder
Beheerder
Zeilnummer: NED-160
Teamrider: North Fanatic ION
Surf spul: North Warp & Fanatic Falcon
Contacteer:

Bericht door RaymondW » di dec 20, 2016 4:38 pm

Soms zoek je je een ongeluk of een spot wel of niet werkt met een bepaalde windrichting.
Geodriehoeken en gevouwen papiertjes heb ik vaak gebruikt, maar dit is nog mooier!

Google Compass!

kerrefen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: jazeker

Bericht door kerrefen » vr dec 23, 2016 6:19 pm

Tyto Alba schreef:Inmiddels weer bezit ik weer een GT-31. Vanmiddag op de fiets 10 km gefietst. Volgens runkeeper op mn mobiel 10 km, volgens google maps ook 10 km.

Bij het uitlezen van m'n GT-31 kwamen de gegevens niet verder dan 8.3 km. Is dit verklaarbaar? Ik heb mn instellingen net zo staan in dit topic pagina 5 door Raymond worden aanbevolen.

Groet
Misschien moet je voor fietsen de minimale snelheid lager zeggen dan 15 km/h, lagere snelheden dan 15 km/h telt ie namelijk met die settings niet mee.

Tyto Alba
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Tabou/Loft JP/Gun

Bericht door Tyto Alba » vr dec 23, 2016 6:32 pm

kerrefen schreef:
Tyto Alba schreef:Inmiddels weer bezit ik weer een GT-31. Vanmiddag op de fiets 10 km gefietst. Volgens runkeeper op mn mobiel 10 km, volgens google maps ook 10 km.

Groet
Misschien moet je voor fietsen de minimale snelheid lager zeggen dan 15 km/h, lagere snelheden dan 15 km/h telt ie namelijk met die settings niet mee.
Thanks voor je reactie. Lol, :D Mijn post was van april 2015. Desbetreffende GT31 is allang verzopen.

kerrefen
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: jazeker

Bericht door kerrefen » za dec 24, 2016 8:47 am

Oh had niet eens gezien dat je vraag al zo oud was. Nou, weet je het voor de volgende keer :clap:

Plaats reactie