Problemen bij inloggen kunnen gemeld worden via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is.
memberlist.php?mode=contactadmin

Speedspot "The Brace": Voorzichtigheid geboden!

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: 99 Chameleon 85L w/ Ezzy Wave Panthers
Contacteer:

Re: Speedspot "The Brace": Voorzichtigheid geboden!

Bericht door Julian » vr mei 29, 2009 9:09 pm

Video materiaal is pas op zijn hoogste na het weekend op DVD beschikbaar. Indien mensen hier interesse in hebben; mail mij even dan kun je wellicht (tegen vergoeding van de onkosten) het materiaal op DVD van ze krijgen. Of even wachten totdat tegen 10 juni de boel gemonteerd en wel beschikbaar is natuurlijk...

En onwetendheid? Lijkt mij toch van niet; de gasten die er waren leken mij allemaal van een dusdanig niveau dat ze heel goed weten wat windverstoringen met een mogelijk PR doen. Maarja; maakt ook niet uit. Gewoon iedereen die dit leest --> zeiltje omlaag houden dus!

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » za mei 30, 2009 7:32 am

Overigens wil ik er even op wijzen dat Martin's beginpost precies de vinger op de juiste plek legt. Ok ik speedsurf niet elke dag, meestal slalom maar om nou te zeggen dat ik een rampzalig surfer ben --> neuh. Maar dit waren echt omstandigheden waarin de aanvaarhoek gewoon voor mij te technisch was. Er is maar 1 kant die je opkan als je op de baan zit en dat is recht voorover of superruim. Dat moet je dan dus wel kunnen, en als je twijfelt of je die vaardigheid hebt dan zou ik zeggen: bespaar je de moeite want daar komen ongelukken van. Ga dan, zoals ik ook een keer ga doen, gewoon met een knoopje of 20 varen om de baan eens lekker uit te proberen. Da's veiliger en waarschijnlijk vaar je dan ook niemand in de weg.

Down the line
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: past er niet allemaal op , speed,speed en speed

Bericht door Down the line » za mei 30, 2009 9:01 am

Denk niet dat er opzet in het spel is
Tijdens het teruglopen wordt er met mekaar gepraat
mensen zijn blij met hun snelheden en willen dat graag delen met anderen en zijn ook benieuwd naar anderen
Iets wat heel normaal is,zou ook niet leuk zijn als niemand wat zou zeggen
en als je dat met 10 man bij mekaar staat en er komt iemand aan met 80+ ,ben je vaak te laat om te bukken
Merkte bij mezelf als ik alleen was wel op tijd bukte,maar in een groep soms wat te laat was,omdat je dan aan het ouwehoeren bent,en de surfer die langs komt met hoge snelheid te laat in de gaten hebt,je zicht is ook minder op de baan als je bij mekaar staat,misschien moeten we hier ook een samenscholingsverbod invoeren :( :wink:
geintje,maar misschien is het toch handig om meer op het water te letten en mekaar aan te spreken om snel te gaan bukken als er iemand aankomt

Tevens zou er in vele gevallen misschien eerder teruggevaren kunnen worden,en kijk dan a.u.b. goed
als je dit beetje op tijd doet is er ook weinig last van hekgolfjes
en de setjes a.u.b. goed vasthouden tijdens teruglopen
en aub niet naast maar achter mekaar zo dicht mogelijk langs de kant lopen,anders zit je bij mensen in hun baan

kan de irritatie heel goed begrijpen,maar er is volgens mij absoluut geen opzet in het spel
dus laten we er volgende keer wat beter op letten en mekaar aanspreken hierop zo nodig
en dan worden er nog meer PRs gevaren :)

en voor degene die deze spot willen proberen,ga hier heen met zuiden of ZZW wind,met knoop of 18 a 22
kan je halve wind of half ruim langs de zandbank varen,kan je veilig en goed de spot leren kennen

hans kreisel
Freeride pro
Freeride pro
Zeilnummer: NED-85
Teamrider: Neilpryde JP
Surf spul: Neilpryde JP
Contacteer:

Bericht door hans kreisel » zo mei 31, 2009 6:01 pm

In de al zo korte tijd dat we kunnen varen lijkt me dat een heel slecht plan.
Als iedereen gewoon de zeiltjes wat lager houd is er niets aan de hand.

Ton69
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Zeilnummer: NED-888
Surf spul: SurfersGroup - (Lorch speed boards on sale)

Bericht door Ton69 » zo mei 31, 2009 7:15 pm

Veiligheid voor alles zou shit zijn als je een volgende keer ontbreekt omdat je door een crach je arm breekt. Een harde brul voor attentie zoals Peter schrijft is een goed idee dat gebeurt in meerdere sporten zoals ook bij golf, gewoon kijhard VOOR schreewen werkt ook bij het surfen. De surfer geeft hier mee aan dat hij er aankomt. Bij deze snelheden moet je gewoon op elkaar letten.

Peter de Wit
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Zeilnummer: NED-161
Teamrider: KATER-Fanatic-Select-AVANTI
Surf spul: Fanatic Falcon, Select, AVANTI M1x
Contacteer:

Bericht door Peter de Wit » wo jun 03, 2009 6:55 am

Ton69 schreef:Veiligheid voor alles zou shit zijn als je een volgende keer ontbreekt omdat je door een crach je arm breekt. Een harde brul voor attentie zoals Peter schrijft is een goed idee dat gebeurt in meerdere sporten zoals ook bij golf, gewoon kijhard VOOR schreewen werkt ook bij het surfen. De surfer geeft hier mee aan dat hij er aankomt. Bij deze snelheden moet je gewoon op elkaar letten.
Hoi,

Ik bedoelde eigenlijk dat als iemand in een groepje wel ziet dat er iets aankomt dat die dan ff brult, de aanvarende surfer komt met 100m per 4 sec aan varen en kan onmogelijk op tijd de mensen beschreeuwen de eerste in de rij heeft geen zeine voor z'n neus waar overheen of omheen moet worden gekeken deze zou normaal gesproken het best kunnen brullen... :P

En je moet dan als voorbij komende surfer 500m (22 sec) lang voluit brullen (daar heb ik de kracht niet voor...... :9 )

Levis vader
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Levis vader » wo jun 03, 2009 9:54 am

Volgens mij heeft brullen of roepen geen enkel nut omdat dit niet te horen is door de wind.
Misschien een baancommisaris met misthoorn? ;)

Huug
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-193
Teamrider: kasailwindsurfing.com
Surf spul: KA Sails Koncept, Kult, Killer & Kaos en allerlei boards
Contacteer:

Bericht door Huug » wo jun 03, 2009 10:42 am

Levis vader schreef:Volgens mij heeft brullen of roepen geen enkel nut omdat dit niet te horen is door de wind.
Misschien een baancommisaris met misthoorn? ;)
Da's dan meteen het einde van ongeorganiseerd speedsurfen :roll:
Als de mannen (vlgs mij zijn er geen vrouwen) niet zelf opletten is dat het einde van het spelletje as we know it. Iedereen weet in principe van de windverstoring die zijn aanwezigheid veroorzaakt, als iedereen dan gepast reageert, dwz oplet en bukt voor speedies on the run blijft het voor iedereen leuk.

Levis vader
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Levis vader » wo jun 03, 2009 12:32 pm

Huug schreef:
Als de mannen (vlgs mij zijn er geen vrouwen) niet zelf opletten is dat het einde van het spelletje as we know it. Iedereen weet in principe van de windverstoring die zijn aanwezigheid veroorzaakt, als iedereen dan gepast reageert, dwz oplet en bukt voor speedies on the run blijft het voor iedereen leuk.
Juist.! De oplettendheid moet dus bij de terugloper worden belegd.
Niet het probleem bij de speedrunner neerleggen , die heeft het al druk genoeg met zijn run!!

Een extra paar ogen van een toeschouwer kunnen de teruglopers waarschuwen (dmv geluidssignaal oid)

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » wo jun 03, 2009 1:16 pm

Wat een onzin zeg. Je kan toch gewoon vooruit blijven kijken tijdens het teruglopen? Praten doe je maar als je setje op de kant ligt...

Levis vader
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Bericht door Levis vader » wo jun 03, 2009 1:52 pm

Julian schreef:Wat een onzin zeg. Je kan toch gewoon vooruit blijven kijken tijdens het teruglopen? Praten doe je maar als je setje op de kant ligt...
A man is judged by his postings...

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » wo jun 03, 2009 2:19 pm

Levis vader schreef:
Julian schreef:Wat een onzin zeg. Je kan toch gewoon vooruit blijven kijken tijdens het teruglopen? Praten doe je maar als je setje op de kant ligt...
A man is judged by his postings...
Ga jij fijn iemand aan zijn internetberichten beoordelen; ik beoordeel iemand naar zijn acties in het dagelijkse leven. Ben geen Brace-expert maar als je naar die foto's kijkt is het werkelijk geen enkele moeite om voor je uit te kijken tijdens het teruglopen. Er wordt hier geklaagd door vooraanstaand surfers dat ze records mislopen omdat mensen niet voor zich uitkijken, en dat kan makkelijk dus doe het dan gewoon!

osluis
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door osluis » wo jun 03, 2009 2:44 pm

Persoonlijk lijkt het me ook een kleine moeite om een beetje uit te kijken als je terug aan het lopen bent. Desnoods kan de persoon vooraan even de rest erop attenderen dat er iemand aan komt. Hoeveel moeite kan het zijn? Als je iemand ermee aan een PR kan helpen dan is het toch wel zo sociaal om een beetje mee te denken toch?

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » wo jun 03, 2009 2:45 pm

osluis schreef:Persoonlijk lijkt het me ook een kleine moeite om een beetje uit te kijken als je terug aan het lopen bent. Desnoods kan de persoon vooraan even de rest erop attenderen dat er iemand aan komt. Hoeveel moeite kan het zijn? Als je iemand ermee aan een PR kan helpen dan is het toch wel zo sociaal om een beetje mee te denken toch?
Amen, dat was alles wat ik wilde zeggen...

Levis vader
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Contacteer:

Re: De Brace Voorzichtigheid geboden!

Bericht door Levis vader » wo jun 03, 2009 3:24 pm

Mijzelf (vorig jaar Augustus) schreef: Indien nodig loop vlak langs de kant terug zodat men langs de kant ruimte heeft om over het vlakkere water te varen.
Het is ook sportief om even te zakken als er iemand voorbij surft,zodat je niet aan de kant zijn wind wegneemt

Zoals Marcel 'de ontdekker' van deze spot hier goed laat zien, zodat Dirk hier zijn top kon varen.
Afbeelding

Marco
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Gestopt - lezer

Bericht door Marco » ma jun 08, 2009 4:52 pm

:)
Laatst gewijzigd door Marco op vr mar 11, 2011 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lemster Joost
Windsurf guru
Windsurf guru
Zeilnummer: NED-175
Teamrider: Point-7 - Black Team Benelux
Surf spul: F2 Sputnik 69 + Silberpheil 82, Starboard Sonic 100, Tabou 3S, Point-7, Select en Choco vinnen
Contacteer:

Bericht door Lemster Joost » di jun 09, 2009 7:02 am

marko schreef:Indien er weer gevaren gaat worden op The Brace wil ik een keer mee. Denk zonder spullen maar wel met camera en telelens. Ook is het de bedoeling om de ogen goed de kost te geven om evt een volgende keer wel zelf te varen.
Onderschat inderdaad The Brace niet. Persoonlijk zal ik er voorlopig niet gaan varen. De omstandigheden en de randvoorwaarden passen nog niet bij mijn mogelijkheden. Ik zal er waarschijnlijk wel een PR varen, maar dat heb ik er niet voor over en bovendien wil ik anderen niet in de weg zitten. Ik denk niet dat iemands PR (behalve misschien als dit boven de circa 70 is) heel veel zegt over diens techniek. Tot een km of 70 is het waarschijnlijk vooral een kwestie van vasthouden en durven. Daarboven komt een surplus aan techniek, materiaal, tunen etc om de hoek kijken. Ik hoop dat veel “recreatieve speeders’ (en begrijp mij nu niet verkeerd, ik vind dat iedereen die boven de 70 gaat erg hard kan surfen) zich wel 3x achter de oren krabben alvorens te besluiten om op The Brace te gaan surfen.

NielsvdB
Windsurf guru
Windsurf guru
Teamrider: Mausails Vector Fins

Bericht door NielsvdB » do jun 11, 2009 9:04 am

Respect voor de surfers die de 80km+ varen op dit soort speedstrips. Hoop dat de spot niet al te druk wordt door zijn populariteit in de fora. Denk dat je er niet veel te zoeken hebt wanneer je nog nooit 70+ gevaren hebt. Dan zijn er nog genoeg andere spots om dat te leren. Met een bak wind ga ik wel lekker spelen op andere spots, scheelt een stuk lopen wat weer vaar uren gaat kosten :)

Succes bij de volgende dag met de juiste omstandigheden..

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V3.8 HSM KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis » do jun 11, 2009 9:48 am

Vraagje voor de kenners want ik ben erg nieuwschierig 8) , Loopt de zandbank heeeel geleidelijk af en moet je dus erg opletten met dicht bij de kant varen OF zit er een bank die er voor zorgt dat het gelijk diep is? het lijkt op het eerste scenario en dan is het wel een kwestie van grote ballen wie het dichtst onder de kant durft te varen. Als het anders is dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Julian
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Contacteer:

Bericht door Julian » do jun 11, 2009 12:38 pm

Voor zover ik dat weet loopt de bank vrij snel af. Martin voer de dag dat ik er was i.i.g. bizar dicht op de kant, ik zou zeggen niet meer dan een cm. of 50.

Ik vind het erg afhankelijk van de omstandigheden of iemand hier ''iets te zoeken heeft''. Bij omstandigheden zoals ik die meegemaakt heb op mijn eerste dag kun je inderdaad stellen dat je toch wel aardig wat ervaring met hoge snelheden en superruim gaan moet hebben, maar als de wind wat meer haaks op de plaat staat en er geen 35 knopen om je oren gemept worden dan wordt de toegankelijkheid in een keer een stuk groter. Wel vind ik dat er nog steeds gehoor gegeven moet worden aan de oproepen van de ''locals'' van deze zandplaat; hou de boel netjes en als je het niet denkt aan te kunnen, ga dan gewoon niet. Zodra er sporen zichtbaar beginnen te worden van het feit dat er daar gesurft wordt, ga je narigheid krijgen met de autoriteiten en een geval waarbij de KNRM moet uitrukken om een verdwaalde spiedo op te pikken, doet de spot ook geen goeds. Het is een fantastische ervaring om op die plaat te staan en daar je ding te doen; behoud die mogelijkheid ook voor anderen!

Het is trouwens 'nieuwsgierig, Niels, nieuwsgierig :devil:

Plaats reactie