Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Raceboard 380cm

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Re: Raceboard 380cm

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Ziet er gaaf en duur uit :)

Ik heb sinds kort een F2 WCE. Al reeds 1x op gevaren en dat voelt toch echt anders dan de Mistral OD. Die ga ik trouwens te koop zetten op MP.

Hij staat nu al op https://www.zeelandnet.nl/prikbord/zoek ... en%20kiten omdat ik hoop dat hij in Zeeland blijft rondvaren.

robert67
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 »

Hydrograaf (Bas) schreef: za aug 17, 2019 7:28 pm Ziet er gaaf en duur uit :)

Ik heb sinds kort een F2 WCE. Al reeds 1x op gevaren en dat voelt toch echt anders dan de Mistral OD. Die ga ik trouwens te koop zetten op MP.

Hij staat nu al op https://www.zeelandnet.nl/prikbord/zoek ... en%20kiten omdat ik hoop dat hij in Zeeland blijft rondvaren.
Welke F2 WCE lightning heb je ?

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ik kan niet zo snel een plaatje vinden maar met powerbox, op zijkant staat in blauw "worldcup edition" . Verder is hij wit.

Ik heb een mooie leercurve gehad op de Mistral maar enkele weken geleden werd ik bijna ingehaald door een gast op het Veerse Meer op een lightning die hoger en sneller liep zonder er veel moeite voor te doen terwijl ik helemaal in wedstrijd modus stond. Tijd voor wat anders dacht ik.

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX & Isonc101, Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 »

... voor mij heel herkenbaar uit de de vorige eeuw. De OD is geweldig met echt wind maar en dan denk ik vooral het gebrek aan volume t.o.v. laatste cat's en lighting's bij weinig wind een 'verliezer'. Overigens als je niet te zwaar bent en het grote zwaard gebruikte is/was dit probleem minder groot.

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd »

Ben ook al een poosje aan het zoeken naar een f2 lightning, die heb je toch niet in zeeland gevonden zeker?
Ik heb er vroeger , begin deze eeuw , ook 1 gehad maar helaas toen alles verkocht.
Ik zou er graag weer 1 bezitten. Maar een mooie gaat denk ik niet meevallen

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Nee, Martin, op MP in de buurt van Leiden.

Ik heb trouwens het idee dat het dit seizoen vaker boven de 16 knoop waait dan vorig jaar. Ik vaar in verhouding veel meer op mn kleine boards dan op een raceboard. Hebben jullie dat idee ook?

robert67
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: 3 slalom/speed boards 58-68-85-cm 1 raceboard 380 en 4 slalom/race zeilen van 6.0-9.3

Bericht door robert67 »

+1

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd »

Dat weet ik dus niet, het is mijn eerste seizoen weer op het water sinds 1998 ofzo. :D

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ik ben morgen vrij en het plan is een dagje toeren vanaf de Brouwersdam op de Grevelingen. Gaan er toevallig meer raceboarders die kant op?

Kirpeknots
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Thommen Experience 165, Bic Techno 148, Mistral MOD 2000, Vandal Enemy 5.0, Vandal Mission 6.8/8.8

Bericht door Kirpeknots »

Ik heb besloten om mijn Mistral Equipe 2 (258l) te verkopen. Niet moeders mooiste om te zien maar vaart wel heerlijk.

Ik vaar eerlijk gezegd het meeste op mijn Equipe. Maar ga toch even kijken of ik met 2 planken uit kan. (Thommen Experience 165 en Bic Techno 133)

Advertentie staat hier:
http://link.marktplaats.nl/m1448487722? ... ons_seller

Robke
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: slalom georiënteerd

Bericht door Robke »

ik heb ook besloten om mijn Equipe XR 1.5 te verkopen, maak er te weinig gebruik van

het is een ge-refurbished board met nieuwe lak, nieuwe voetbanden, nieuwe zwaardlippen en overal hard
samen met een carbonzwaard, 2 vinnen (de standaard 35 en een 40 cm Blade powerbox) en mastvoet met eropin
board 350 euro

voor de liefhebbers heb ik ook nog een raceboard zeil te koop
het gaat om een YES FW Racing 9.0, van rond de eeuwwisseling te varen met een 490 mast en 240 giek
ideaal voor raceboard of lichtweer slalom
het zeil is nog zo goed als nieuw !
zeil 100 euro

mocht het iets voor je zijn, PB even !

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Heb een beetje het idee dat raceboarden weer op z’n retour lijkt te zijn. Op MP zie ik ze steeds vaker voor een normale of bescheiden vraagprijs (tussen de 75 en 200 euro, afhankelijk vd staat en het model) voorbij komen en ze staan volgens mij ook langer te koop. Voorgaande jaren leek het wel gekkenhuis met de absurde prijzen (persoonlijke mening) die gevraagd en kennelijk ook betaald werden. Zie ik dat goed en lijkt het op z’n retour te zijn, (zou dat door de opkomst van foilen komen?!) of zit ik er toch naast?
Deze gebruikers waarderen eckerdt voor dit bericht:
Ikkie

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door matchbox008 »

Eckerdt,

Ik kijk ook regelmatig op MP maar wat me opvalt dat het vaak boards zijn met cosmetische en/of constructieve problemen. Een echt goed en mooi (origineel) exemplaar is zo weg voor een goede prijs, is mijn ervaring. Op de Equipe II van Kirpeknots wordt toch ook aardig geboden. Een mooie harde originele Equipe II levert volgens mij nog steeds 400-500 euro op. Ik denk dat de echt mooie exemplaren steeds zeldzamer worden. Ik was zaterdag met de Phantom op het Veerse Meer en raakte aan de praat met een mijnheer die mij vroeg zijn telefoonnummer op te slaan voor het geval ik ooit zou overwegen om het board te verkopen. Omdat ik eigenlijk nooit gebruikte phantoms te koop zie ga ik ervan uit dat de tweedehands markt voor die boards zo goed is dat ze allemaal onderhands verkocht worden en de weg naar MP dus niet vinden.

Heb dit jaar mijn Lightning verkocht voor de vraagprijs (buiten MP). De Equipe ook. Waren wel allebei supermooie boards waar je direct jarenlang plezier van hebt zonder verdere investeringen. Als je een gebruikt board moet gaan repareren, schilderen of nieuwe voetbanden moet monteren dan wordt een board van 200 euro al snel een board van 350 - 400 euro eerlijk gezegd. Kan je net zo goed wachten tot er een mooie complete voorbij komt maar die worden elk jaar zeldzamer.

Ik geloof dat de markt voor raceboards zeker kleiner wordt naar de toekomst gekeken (vergrijzende herintreders) maar het aanbod is ook klein en wordt alleen maar kleiner.

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd »

Klopt inderdaad ja, soms zie ik advertenties van boards waarvan ik denk, je kan ook gewoon zelf naar het stort rijden.
En dan vragen ze er ook nog een paar honderd voor.
Ik heb mijn Tiga in België gekocht, ik heb het idee dat de prijzen daar wat normaler liggen.
Maar goed , in Nederland staat er nu ook 1 te koop en die is ook nog niet verkocht volgens mij

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Mijn One Design heb ik verkocht voor 150 Euro. Ik vroeg 175 incl vin en voetbanden. 150 is een passende prijs denk voor een gerestaureerd board bovendien vaart hij nu ook op het Veerse Meer en dat vind ik leuk.

De koper had maar nauwelijks een idee wat hij kocht (" 230 L, dat is wel erg veel..") dus uitleg gegeven en zijn mail vol gespamd met filmpjes ed :)

Ik denk dat vooral de Windsurfer LT en grote concurrent gaat worden. Ik sprak al veel fanatieke wedstrijdsurfers die er reeds 1 hebben naast het raceboard. Vooral omdat het competitieveld nu al groter is en de raceboardwedstrijden worden gedomineerd door de nieuwste en dure Phantoms.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Als het om wedstrijden varen gaat geef ik je gelijk vwb de Windsurfer. Lijkt me een prachtige en toegankelijke eenheidsklasse. Als het om het simpele vaarplezier gaat, geef ik de voorkeur aan een raceboard met 300 liter volume of meer.

Overigens hoeven phantoms niet zo heel duur te zijn, als je uitgaat van 500 euro voor een nette Equipe II uit 1995 dan vindt ik 800 - 1.100 euro voor een phantom uit 2009 - 2011 niet zo'n gekke prijs. Ze zijn schaars maar met wat moeite wel te vinden (met name in het buitenland).

Gefeliciteerd trouwens Bas, met je F2! Lichter, meer volume achterin, veel beter zwaard, makkelijkere track en meer vin-opties tov de MOD (wat toch geen slecht board is). Ik moest alleen wel even wennen aan de gestrekte lijn tov de Equipe. Ben met de Lightning een keer achterin een golf gedoken downwind en toen ging ik er heel hard af.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Zul je net zien dat er een phantom uit 2013 op MP staat.

https://link.marktplaats.nl/m1450131601

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

@martinwmd : stuur me even een PM dan breng ik je in contact met iemand die nog een Lightning heeft liggen.

Groet MB

agr64
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard Phantom 299 3DX & Isonc101, Angulo Magnum 115 & 135 GA Vapor 6.4 - 11.0

Bericht door agr64 »

matchbox008 schreef: di aug 27, 2019 11:55 am Zul je net zien dat er een phantom uit 2013 op MP staat.

https://link.marktplaats.nl/m1450131601
.... die zou ik gezien de foto's van het dek niet eens gaan bekijken.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Daar denkt de huidige bieder anders over!

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider »

Mooi raceboard zeil, te groot voor veel wedstrijden, maar leuk om zelf mee te varen:
North 10.5 https://link.marktplaats.nl/m1450486040

robert67
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door robert67 »

Surfrider schreef: wo aug 28, 2019 10:27 am Mooi raceboard zeil, te groot voor veel wedstrijden, maar leuk om zelf mee te varen:
Vaar met de 8,2 versie van dit zeil op mijn lightning wce; drukpunt en handling zijn idd top voor raceboard gebruik. Wel een behoolijke lap deze 😉

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Is verleidelijk maar bedenk wel dat je voor dat zeil een 550 mast nodig hebt.

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

[https://www.zeelandnet.nl/prikbord/imag ... 16-1.1.jpg][/url]

Worden alu masten nog gebruikt? Deze is te kort voor het zeil hierboven. Ik heb van deze verkoper een Arrows T-force 10.8 overgenomen en een Simmer SC5 7.5

Allemaal oude sannie maar ben wel benieuwd hoe het vaart. Vandaag een vrije dag; de 10.8 zal wel in de zak blijven. Ik weet nog niet waar ik naar toe ga. Ik heb eigenlijk wel zin om de Grevelingendam eens te verkennen.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

In de Divisie 2 klasse worden nog alu masten gebruikt en daar zijn ze er blij mee. Ik zou zelf niet zo snel een alu mast gebruiken in racezeilen. Misschien ben ik te voorzichtig maar corrosie van binnenuit is moeilijk te traceren en als zo'n oude mast op zout water is gebruikt is mijn gemoedsrust onvoldoende om hem met vertrouwen te gebruiken.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils »

Al mijn oude Alu masten , North met coating die er door corrosie afpelde , Serfiac ; geanodiseerd waren na een paar jaar niet gebruikt te zijn , zeg maar verpulverd , er kwam een wit poeder uit ... Leek me niet echt gezond om nog me te gaan varen , toch eens op de buiging getest en ja hoor paste een stuk makkelijker in de container :wink: :lol:

Heb later mijn Hagoort Mylar zeilen een tijdje op een 550 100% carbon race mast gevaren , ging super tot de Mylar losliet van de Dacron... :thumbdown:

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bas, met jouw Lightning kun je nog steeds het nieuws halen! Zelfs met een zeil vol met plakkers. Het plezier is er niet minder om.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark »

Mooie shots, loopt goed! Deze nog maar eens plaatsen van dezelfde trant:

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd »

Hydrograaf (Bas) schreef: do aug 29, 2019 10:31 am [https://www.zeelandnet.nl/prikbord/imag ... 16-1.1.jpg][/url]

Worden alu masten nog gebruikt? Deze is te kort voor het zeil hierboven. Ik heb van deze verkoper een Arrows T-force 10.8 overgenomen en een Simmer SC5 7.5

Allemaal oude sannie maar ben wel benieuwd hoe het vaart. Vandaag een vrije dag; de 10.8 zal wel in de zak blijven. Ik weet nog niet waar ik naar toe ga. Ik heb eigenlijk wel zin om de Grevelingendam eens te verkennen.
Haha , dan ben je op mijn dorpje geweest👍

Martinwmd
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Martinwmd »

Surfrider schreef: wo aug 28, 2019 10:27 am Mooi raceboard zeil, te groot voor veel wedstrijden, maar leuk om zelf mee te varen:
Die ligt nu bij mij in de schuur😍😍,
Het zeil is als nieuw, echt een mega-lap.
Nu nog een mast zoeken 🤔.
Deze gebruikers waarderen Martinwmd voor dit bericht (totaal 2):
SurfriderMark

Plaats reactie