Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Raceboard 380cm

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Re: Raceboard 380cm

Bericht door matchbox008 »

Klinkt alsof je de verkoper kent, zou anders niet zo snel de spullen herkennen. Mooie kans voor iemand die een EQ2 zoekt. Is een fijn board. Jammer voor de verkoper overigens dat hij zijn plan opgeeft. Is toch te prijzen dat iemand die een surfschool wil exploiteren een paar raceboards in de mix heeft. Moet wel een liefhebber zijn die struikelt over de huidige problematiek. Zou mooi zijn als er mensen zijn die hem fair deals gunnen.

gr MB

Kirpeknots
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Thommen Experience 165, Bic Techno 148, Mistral MOD 2000, Vandal Enemy 5.0, Vandal Mission 6.8/8.8

Bericht door Kirpeknots »

Nee ken hem verder niet. Hij heeft vorig jaar mijn equipe 2 van me gekocht via Marktplaats. Thats all.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Kirpeknots schreef: wo apr 22, 2020 10:48 pm Nee ken hem verder niet. Hij heeft vorig jaar mijn equipe 2 van me gekocht via Marktplaats. Thats all.
Als je bij zijn andere advertenties kijkt, zie je nog twee Fanatic Mega Cats te koop staan. :)

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

matchbox008 schreef: wo apr 22, 2020 10:35 pm Jammer voor de verkoper overigens dat hij zijn plan opgeeft. Is toch te prijzen dat iemand die een surfschool wil exploiteren een paar raceboards in de mix heeft. Moet wel een liefhebber zijn die struikelt over de huidige problematiek. Zou mooi zijn als er mensen zijn die hem fair deals gunnen.
Nee hoor, stond vorig jaar ook al op MP met toen nog een iets grotere stapel boards :+

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

@eckerdt, Excuses voor mijn naïviteit.

@Kirpeknots, ik bedoelde er niets mee hoor.
Deze gebruikers waarderen matchbox008 voor dit bericht:
eckerdt

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

De Equipe is niet te koop heb ik inmiddels van de verkoper begrepen.

Kirpeknots
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Thommen Experience 165, Bic Techno 148, Mistral MOD 2000, Vandal Enemy 5.0, Vandal Mission 6.8/8.8

Bericht door Kirpeknots »

Sprak hem inderdaad. 2 van zijn cats zijn te koop. Ik heb de originele one design powerbox vin weer terug geruild met hem. Vandaag proef gevaren. Zelf gemaakte zwaard kast bodem is super dicht. Nu nog een zwaard zoeken. Had er als test een te kort allgaier zwaard in zitten wat niet optimaal is. Als ik geen zwaard kan vinden dan zal ik er binnenkort één bij. Iemand opmeten zo dat ik zelf kan knutselen.

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

ik zag deze MOD nog voorbij komen
https://link.marktplaats.nl/m1543119455

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ben vorig jaar tegen dezelfde aangelopen die daadwerkelijk gebruikt was in het Team NL bij die OS. Heb hem gekocht in een opwelling en weer verkocht tegen mijn kostprijs (iets meer dan de helft dan deze vraagprijs) aan een liefhebber in de buurt. Nu zat daar ook een gunfactor bij maar toch, voor een MOD dezelfde prijs vragen als voor een goede EQ2? (wel mooi dat de originele voetbanden erbij zijn trouwens.).

Vind het nog steeds een van de mooiste boards om te zien.

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Niet helemaal een raceboard maar afgelopen week heb ik een Lechner rondbodem gekocht. Er zit wat werk aan maar de basis ziet er goed (wel vies) uit. Wat sowieso moet gebeuren is de zwaardkastlippen vervangen. Ik ben al met een Fransman bezig die misschien de originele nog kan leveren. Daarnaast wil ik er een nieuwe mastrail in. De huidige (niet originele) Mistral rail kan niet meer schuiven. Ik ben dus op zoek naar een nog werkend exemplaar. Als iemand iets heeft liggen dan hou ik mij aanbevolen.
Ook de rail van bijv. een jaren ‘90 Fanatic Rabbit schijnt te passen.

Afbeelding
Afbeelding

Leuk projectje voor de komende tijd en dan een mooi lichtweer board om een beetje mee te toeren.

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Leuk projectje voor de komende tijd en dan een mooi lichtweer board om een beetje mee te toeren.
Leuk Moose, vergeet ook niet het gras te maaien :wink:

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Ha, ha, klopt maar is niet mijn grasveldje

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Leuk! Een rondbodem. Zou eens goed op Marktplaats kijken. Staan genoeg oude Mistral boards op met hetzelfde type masttrack. Ik heb mijn Screamer uit 1995 een paar weken weggegeven en daar zat nog een perfecte track in... Weliswaar wat korter maar het mechanisme is hetzelfde (mechanisme overzetten naar de langere track die je nu hebt). Zou voor een paar tientjes een donor board zoeken. Met een beetje geluk met een aardige vin en goede voetbanden erbij.

Edit: zie nu zelfs dat het dezelfde lengte track is dan die van mijn oude Screamer..

gr MB

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils »

https://link.marktplaats.nl/m1546031370

Sommige vinden dit dom , jij vind je mastrail en de mastvoet , ook voor dei TC WIN die je als bijvangst had ...

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Klopt helemaal Matchbox, bedankt voor het meedenken. Ik ken inmiddels bijna iedere advertentie op MP ;-). Ook heb ik een “gezocht” advertentie hier op windsurfing.nl geplaatst.

Ik heb even de mastrail van mijn Cat380 gemeten en die zou qua breedte ook moeten passen. Een kortere van bijv. een Rabbit zou dus ook mooi zijn.

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Nelson Foils schreef:https://link.marktplaats.nl/m1546031370

Sommige vinden dit dom , jij vind je mastrail en de mastvoet , ook voor dei TC WIN die je als bijvangst had ...
Ik had de advertentie gezien, dank je. Op zich was die Alpha ProRace een serieus goed raceboard destijds. De mastvoet voor de TC Win is inmiddels geregeld.

Nelson Foils
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door Nelson Foils »

had er zelf een ...

Surfrider
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-118
Surf spul: Ruim voldoende
Contacteer:

Bericht door Surfrider »

Tijdens opruimen van de zolder kwam ik nog een nieuwe, ongebruike Mistral Mastzak tegen. Ongeveer 480 lang. Ik gok dat er een mast met zeil er omheen gerold in past. Iemand met een classic mistral met driehoek zeil interesse?

FroukeW
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door FroukeW »

Ik heb sinds een tijdje een equipe lcs/xr met powerbox liggen, die ik heel graag met licht weer condities wil proberen. Nu moet er nog een tuig bij en een fatsoenlijke vin. Zijn hier mensen met ervaring met dit board? Wat voor maat zeil vaar je en welke vin lengte? Ik ben rond de 83 kilo.

jabo1
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jabo1 »

35 tot 40cm. 8 a 9.0m2
Zelf vaar ik een f2 Lightning met 45cm en bijna uitsluitend 9.0m2. Maar ik weeg dan ook 105kg.
Succ3s.

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Vaar zelf met mijn raceboard 8.5 of 9.5. Vin dan 39 of 44cm. Bij echt licht weer 48.

Qua zeil op deze oudere raceboards bevallen de Freerace zeilen mij goed zoals bijvoorbeeld de V8 van Neil Pryde.

JP-T1surfer
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Bericht door JP-T1surfer »

FroukeW schreef: wo mei 13, 2020 11:10 am Ik heb sinds een tijdje een equipe lcs/xr met powerbox liggen, die ik heel graag met licht weer condities wil proberen. Nu moet er nog een tuig bij en een fatsoenlijke vin. Zijn hier mensen met ervaring met dit board? Wat voor maat zeil vaar je en welke vin lengte? Ik ben rond de 83 kilo.
Een ouder type Mistral Equipe heeft 235 liter volume (net als het voormalig olympisch board=de Mistral One Design). Daar werden standaard 7.4 a 7.5-zeilen op gebruikt met vinnen rond de 32 a 39 cm lang.
Recentere raceboards echter hebben een pak meer volume en varen inderdaad in lightwind-condities dan ook makkelijk met 7.5+ zeilen ifv gewicht, techniek, condite van de surfer en het soort watervlak.
Ook vinnen zijn daaraan uiteraard aangepast= langer. Opgelet echter met PB-vinnen: je kan door gebruik van erg lange vinnen jouw vinkast beschadigen.

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Heb zelf ook de Equipe gehad (1990/US box). Ben zelf 80 kg en heb er onder andere met 7.4 (Mistral One Design), 8.0 (ouwe Gaastra Flow) en 9.3 (ouwe Gaastra GTX) mee gevaren. Mijn grootste vin was toen iets van 34 cm uit mijn hoofd. Superfijn en breed inzetbaar board, wel met een relatief laag volume, een breedte van 63 cm en een relatief klein zwaard een board die zich het meest thuis voelt bij ietsje meer wind.

Voor mijn gevoel was de 7.4 een prima match in de meeste omstandigheden (uitgaande van het "one-size-fits all" principe) en de 9.3 bijvoorbeeld had slechts een marginaal voordeel voor mijn gewicht op de Equipe in specifieke omstandigheden. Gek genoeg ging die 7.4 bij heel licht weer ook best goed en was altijd goed te hanteren.

De vorm van het zeil en actief varen spelen daarbij ook een rol. Freerace zeilen met loose-leach zijn in verhouding groter (en luier) te varen maar zijn minder efficiënt voor het oppervlak bij licht weer, pompen minder efficiënt en gaan minder makkelijk hoog aan de wind dan een zeil met een dicht achterlijk. Als je met een gewicht van 83 kg een enkel zeil zoekt waar je eigenlijk altijd (en wat langere afstanden) mee wil kunnen varen op de Equipe zou ik persoonlijk een 7.5 tot 8.0 kiezen die ook een goed low-end heeft (wat ouder dus of als je iets nieuwers zoekt een V8 Helium bijvoorbeeld). Met jouw gewicht gaat dat prima en blijft ook goed te varen als het net een tandje harder waait.

Wil je uitsluitend met heel licht weer varen dan moet je wel bedenken dat de Equipe geen licht weer wonder is en dat je die beperking slechts marginaal kan compenseren met een heel groot zeil.

gr MB

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave »

FroukeW schreef: wo mei 13, 2020 11:10 am Ik heb sinds een tijdje een equipe lcs/xr met powerbox liggen, die ik heel graag met licht weer condities wil proberen. Nu moet er nog een tuig bij en een fatsoenlijke vin. Zijn hier mensen met ervaring met dit board? Wat voor maat zeil vaar je en welke vin lengte? Ik ben rond de 83 kilo.
Ik heb dezelfde en vaar er met de north ram 9.0 (2010) en 32cm pointer vin zonder problemen, weeg circa 100kg.
Ik heb de onderste cam uit de ram gehaald voor lichtweer -rotatie is dan beter, verder gewoon vario uithaler nodig, neerhaler kan maar niet echt nodig omdat je met uithaler al zo veel zeilrange kan bepalen. ik vaar ook op de fat cat 380 en er is zeker een groot verschil maar neemt niet weg dat met de juiste techniek je ook met de equipe lichtweer kan varen al is het in vergelijking met de cat echt sporten..

windydave
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: old school: three discipline, raceboard, slalom en wave

Bericht door windydave »

heel toevallig zie ik dat in de oude voorraad van Go nog wel eea te vinden is zoals o.a.: https://goklap.nl/surfing-boardbags/sur ... &limit=100

Boarderzone
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Angulo KA Tribal MUF Nautix
Surf spul: Angulo KA MUF Tribal
Contacteer:

Bericht door Boarderzone »

windydave schreef: do mei 14, 2020 11:38 am heel toevallig zie ik dat in de oude voorraad van Go nog wel eea te vinden is zoals o.a.: https://goklap.nl/surfing-boardbags/sur ... &limit=100
Fantastisch deze 'museum' winkel. Ik zie ook nog de polyester Ciessevi vinnen. Toen ik die ooit kocht verklaarden mijn dorpsgenoten mij voor gek dat ik 50 gulden voor een vin betaalde. Bij de HEMA waren de plastic vinnen veel goedkoper. Dat je daar na elke sprong weer een nieuwe van nodig had werd niet in hun berekening meegenomen.

Moose
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Moose »

Geweldige site. Toen ik nog in Den Haag woonde kwam ik hier wel eens. Aparte sfeer en veel oude spullen. Ik zie veel vinnen die ik gehad heb, leuk. En ik zie een mooie vin voor onder mijn Lechner die een US Box heeft.

Hydrograaf (Bas)
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: F2 Lightning WCE, SB Futura 114,, IQ custom 95, Naish Wave 86

Bericht door Hydrograaf (Bas) »

Zijn er mensen hier geïnteresseerd in een raceboard treffen op bv de Grevelingen? Ik denk aan 6, 7 of 13 of 14 juni. Die weekenden ben ik vrij nl.

Grt,
Bas

matchbox008
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe

Ik zeker!

jabo1
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door jabo1 »

Ik ook.
Maar ik heb nog een.klein obstakel. De grens.....

Plaats reactie